Yellowfish heeft leukemie..[update:Leukemievrij en thuis!]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Re: Yellowfish heeft leukemie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:54

heel verstandig om er voor te kiezen geen eicellen te laten invriezen... maar jee wat lijkt me dat moeilijk zo'n besluit nemen... dapper hoor!!

ontzettend veel succes gewenst bij die zware kuur!!!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:44

Jemig meid, wat maak jij in korte tijd veel mee!
Ongelofelijk hoe dapper je je overal doorheen slaat.
Heel veel sterkte bij de volgende kuur.

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:13

Ik lees met je mee en ik weet niet of het uberhaupt verschil maakt, maar ik denk ook zeker aan je.
Ik spreek denk ik namens iedereen als ik zeg dat het bewonderingswaardig hoe je bent. Hoop dat je moed nooit opgeeft.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:26

zag vandaag ergens een zin en moest toen aan jou denken;
mijn kracht is niet dat ik nooit val, maar dat ik altijd weer opsta.

Wanneer is die quarantaine periode dan?

En ik weet zeker dat je, je ook door je volgende (te zware) kuur heen zou knokken.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:31

Toppertje! super!

Ik vind je heel dapper dat je deze keuze hebt kunnen maken en wens je héél veel sterkte in de komende ku(u)r(en)!!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:14

fanny_loverr schreef:
En ik weet zeker dat je, je ook door je volgende (te zware) kuur heen zou knokken.

Absoluut Ja Yellowfish knokt zich overal doorheen, hoe zwaar het ook is en nog wordt ! Lachen

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:20

Moeilijke beslissing.... vind het knap dat je hiervoor hebt gekozen. Risico is inderdaad nog wat te groot.

Ik wens je heel veel sterkte met de volgende drie kuren, ik weet zeker dat je je er weer doorheen slaat, je kan het!

Heel veel liefs

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:24

Moeilijke beslissing Yellowfish.... maar zoals ik het lees toch wel de juiste op dit moment. En je weet nooit, misschien zijn de wonderen de wereld nog niet uit op het moment dat je wél zover bent om kinderen te willen Lachen

Ik vraag me nu steeds wel af hoe je dit met school kunt doen... het zal niet gemakkelijk zijn om je "normale" leven door te laten gaan op momenten dat je zo enorm ellendig bent tijdens je kuren.

Maar goed, dat is nu niet prio één natuurlijk!

Je doet het goed meid, en iedere keer sta ik versteld van je kracht en positieve instelling. Een voorbeeld voor anderen, écht! OK dan!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:26

Pfff Romaan, weet niet zo goed wat ik neer moet zetten hier..

Moeilijke beslissing, wel de goede. OK dan!
Hou je taai!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:44

Vroeg me ook af net als Barmat hoe het nu met je school gaat!

En over die eicellen, zo dat is niet niks.. had trouwens niet verwacht dat dat nog zo'n risico was!
We blijven gewoon hopen dat ondanks alles, het gewoon goed zal komen met beslissingen en de toekomst natuurlijk! Knipoog

Moet ook wel, met zo'n positieve instelling! Echt ontzettend knap! Jij komt er wel meid! OK dan!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:42

Spetterlover schreef:
Absoluut Ja Yellowfish knokt zich overal doorheen, hoe zwaar het ook is en nog wordt ! Lachen

Vind het eigenlijk wel wat makkelijk gezegd, wij hebben allemaal echt geen idee hoe zwaar het voor haar is, zelfs al staan sommige mensen zo dichtbij haar, dan nóg....

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:35

Splash_ schreef:
Spetterlover schreef:

Vind het eigenlijk wel wat makkelijk gezegd, wij hebben allemaal echt geen idee hoe zwaar het voor haar is, zelfs al staan sommige mensen zo dichtbij haar, dan nóg....

Tuurlijk hebben we daar geen idee van, dat snap ik ook wel.
Probeer alleen een beetje positief te blijven.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:58

Hey, ik dacht ik plaats ook maar eens een berichtje voor jou..
Ik vind dat je heel sterk bent en gelukkig ook realistisch wat toch wel belangrijk is. Ik wil je veel sterkte wensen met de aankomende chemo's.. Geniet lekker van de dagen dat je lekker thuis bent en wat dingetjes kunt doen die je leuk vindt Haha! dat waardeer je natuurlijk wel meer nu..Lachen
Ik heb een vriendin die net leukemie als diagnose heeft gekregen en ze zit nu in haar 2e chemo.. ze heeft het zwaar maar is ook positief en met jou verhaal daarbij kom ik tot de conclusie dat jullie supersterk zijn en a real fighter.. petje af!

ps)de pruik vind ik mooi.. maar zonder pruik ook heel mooi Haha! zou ik niet hoeven doen met mijn bolle toeter Clown

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:18

Ik zie dit topic nu pas, heel veel sterkte.
Ik vind de pruiken allemaal heel erg mooi!
Maar zonder die pruiken vind ik je het mooiste.
Je straalt gewoon en dan maakt het niet uit of je wel of geen haar hebt!
Zoals ik het lees heb je ups en downs maar je gaat het zeker wel redden!
Het is gewoon een rotziekte die jij gaat overwinnen!

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:42

hey Yellowfish

echt heel veel sterkten dat je er maar voor blijft vegten vind het echt knap van je zo sterk dat je bent.

lijkt me moeilijke keus van die eicellen.

hoop dat deze periodes niet al te zwaar zullen worden

gr xx

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 23:15

Hee Romaan! Lachen
Geweldig hoe jij doorvecht in het leven, wat er ook aan de hand is.. Uit al het negatieve probeer je simpelweg iets positiefs te halen, ik heb heel veel respect voor jou vechterswil! Lachen Komt nu weer een zware periode voor je aan & ik weet zeker dat je ook daar weer een stukje sterker uit zult komen. Lachen

Hele moeilijke keuze wat betreft je eicellen, toch denk ik dat je wel de juiste hebt genomen want stel dat je een infectie oploopt...

Ik wil je heel veel sterkte wensen met de aankomende periode & ik hou je updates in de gaten..

Liefs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 23:44

Hoi lieve Yellowfish! Lachen
Erg verstandig (maar ook dapper!) dat je er uiteindelijk toch niet voor gekozen hebt om je eicellen in te laten vriezen. Het moet best nog een lastige beslissing geweest zijn, maar ook wel de verstandigste. Ja
Ier_ beschrijft hierboven precies al wat ik eigenlijk had willen zeggen.. ik heb nog altijd bewondering voor jouw vechterwil, zoals iedereen hier op bokt dat wel heeft. Het ziet er zwaar uit maar je gaat er gewoon voor, en dat is echt ontzettend knap. OK dan! Heel veel sterkte de komende tijd!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:16

wat een zware beslissing Yellowfish, nu al moeten nadenken over al dan niet nog kinderen kunnen krijgen later... Daar zou jij helemaal je hoofd niet mogen over moeten breken, het enige waar jij op je leeftijd zou mogen over piekeren, zijn vriendjes. Lachen

Heel veel succes met die zware blokken die je te wachten staan, en we houden dit topic in de gaten voor updates !

Veel liefs !

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:23

Zo, daar ben ik weer even!

Ik heb echt teveel gedaan de afgelopen dagen, meer dan eigenlijk goed voor me is, maar ik wil zo graag nog zoveel mogelijk doen voor ik donderdag weer naar het ziekenhuis moet. Daarna ga ik namelijk weer in (diepe) aplasie en mag ik dus niet meer in ruimtes met veel mensen enzovoorts..

Vorige week zei mijn moeder ' Hou zaterdagmiddag vrij ', dus ik vragen waarom, maar dat wilde ze niet zeggen.. nou, ik vanalles raden, uiteindelijk bleek dus dat we naar Cavalia gingen, en Samantha (Splash_ ) ging mee Haha! het was errug gezellig en de show was ook erg mooi Lachen ! heb genoten. Zondag ben ik met mijn vader, mijn oom en mijn beste vriend naar de wedstrijd Amsterdam Admirals vs Frankfurt Galaxy (gewonnen met 19-17), met de kaarten die ik toen gekregen heb van de spelers die in het ziekenhuis langskwamen Clown het was leuk om eens mee te maken, hele show eromheen enzovoorts Haha! gisteravond kwamen er kennissen eten, was ook wel gezellig!

Ben wel erg moe nu, maar heb in ieder geval niet het idee dat ik thuis zielig zit te zijn. Een aantal mensen vroegen hoe het nu met school gaat, nou, daar ben ik nogsteeds mee bezig. De examenperiode komt eraan en in het eerste tijdvak ga ik Nederlands, Biologie en Engels doen. In het tweede tijdvak (tijdens de herexamens) ga ik Management & Organisatie doen en in het derde tijdvak (in Augustus) ga ik Natuurkunde, Scheikunde en Wiskunde doen! Ik ben nu hard bezig met leren, maar voor ik aan het examen Nederlands mag beginnen (die de 16e is ) moet ik nog een schoolexamen afronden. Dat ga ik dus Woensdag maar even doen Lachen verder heb ik van Nederlands, Biologie en Engels alles afgerond. Van Management & Organisatie moet ik nog 1 toets inhalen en van Natuurkunde, Scheikunde en Wiskunde moet ik alles van de laatste twee periodes nog doen dus dat komt allemaal nog Lachen ik mag de examens op school, thuis of in het ziekenhuis maken Lachen net waar ik op dat moment ben en hoe ik me voel. Gelukkig krijg ik ook tijdens het examen veel vrijheid ; als ik me even niet goed voel mag ik gewoon een uurtje gaan liggen. Ik betwijfel of dat nodig zal zijn ; ik heb het het liefst zo snel mogelijk achter de rug Knipoog maar toch !

Morgen moet ik bloed laten prikken om te zien of ik voldoende ben hersteld voor de aanstaande kuur, ik ben benieuwd. Ik moet toegeven dat ik er erg tegen opzie, 9 kuren in 3 dagen en te beginnen met donderdagochtend een beenmerg- en een lumbaalpunctie. Zal niet niks zijn. Wel is het een prettig vooruitzicht dat ik daarna weer even een paar weken thuis ben (hoeveel precies weet ik zogauw even niet), ondanks dat ik dan in aplasie ben en dus weinig zal mogen. Minder is wel dat mijn moeder (weer !) flink verkouden/grieperig is en ik ook een keelpijn op voel komen. Dat is nou net iets dat ik er niet bij kan gebruiken nu Clown maar dat zul je altijd net zien. Hopen maar weer dat het niet doorzet.

Nogmaals ook, het lezen van jullie berichtjes doet me goed Lachen

@ fanny_lover : prachtige zin, ga ik zeker onthouden.. Lachen de quarantaine periode is als de drie blokken waar ik nu inga afgerond zijn, en die duren zolang als nodig is (ik moet telkens tussentijds herstellen, daar is het van afhankelijk), vermoedelijk over een maand of 4 Lachen
@ lovely1 : mocht je vriendin eens behoefte hebben aan een gesprek met iemand die euh.. verder in de behandeling is ; stuur gerust een pb'tje / mail Lachen

Liefs,
Yellowfish

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:28

ooh wat een leuke verrassing Yellowfish, zo ineens naar Cavalia ! Ben helemaal jaloers. Enfin, op het Cavalia-bezoekje dan, de rest van je situatie daar zullen we het maar niet over hebben. Haha!
Echt tof voor je!

Fijn dat ze op school zo meewerkend zijn, hopelijk kom je goed door je examens.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:38

wat een gave surprise Haha!

heel veel succes en sterkte voor donderdag en de periode daarna!!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:40

Dat is nog eens een gave verrassing zeg...

Sterkte komende tijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:00

Wat super dat je toch naar Cavalia bent gegaan zeg !
& heel veel sterkte weer Lachen

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:35

Leuk dat je daar bent geweest, en ervan hebt genoten Lachen!
Rust nog maar lekker even uit, en heel veel sterkte weer in de komende periode!!!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:44

Fijn om te horen dat je zo'n leuk weekend achter de rug hebt! Wat een leuke verrassing om naar Cavalia te gaan!

Ik las toevallig in een interview iets wat ik wel mooi gezegd vond, namelijk het volgende: 'Ik weet nu gelukkig dat zelfs op de zwartste dagen ooit het licht weer aangaat. Wij zijn zonlicht. Af en toe drijft er een wolkje voor. Dan moet je niet denken dat de zon weg is, dan moet je gewoon heel hard blazen zodat de wolken wegdrijven.'

Ik wens jou de komende tijd heel veel kracht toe om die 'donkere wolken' weg te laten drijven. Lachen