Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 09:39

*volcano* schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Heike.
Het is niet voor niets dat ik er in mijn toekomst(plannen) serieus rekening mee hou dat de kans bestaat dat ik wil emigreren. Scheve mond

Ik ook, maar onze plannen zijn al bevestigd. Wij willen absoluut niet in dit land blijven (niet alleen hierom Knipoog ).
Door deze daad wordt ons gevoel alleen maar bevestigd dat wij hier niet meer willen wonen.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 09:43

Ik wil hier ook niet blijven, dat staat al jaren vast. Het is alleen de vraag of ik niet in de randstad wil blijven, of helemaal niet meer in Nederland.

Maar goed, in andere landen gebeuren ook weer andere erge(re) dingen Scheve mond

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 10:09

Lovely schreef:
Wilders is volgens mij iemand die onze democratie geweld aan doet. Maar net als elke andere onderdaan mag hij zijn mening uiten en niemand mag hem daarvoor vermoorden. Maar hij mag niet artikel 1 overtreden met artikel 7 (lid 1) als schild .

Onzin. Wilders is ook iemand die durft te zeggen waar het op staat en uitspraken durft te doen waar een deel van Nl. het mee eens is maar wat nooit gezegd mag worden.
Precies hetzelfde als Fortuyn en v. Gogh. Hopelijk loopt het voor hem niet op dezelfde manier af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 10:13

Nahja, jij hebt misschien veel meer vertrouwen in Wilders dan ik. Persoonlijk zie ik hem met zijn ideeën niet zo zitten.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 10:15

Ik vind Wilders een engerd.
Of mag ik dat niet zeggen Scheve mond
Bovendien vind ik zijn uitspraken van gister nou niet echt getuigen van intelligentie en tact.
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 03-11-04 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

floortje_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 10:19

sprakeloos

maar ik vindt dat die marrokaan die het heeft gedaan terug moet naar zijn eigenland en daar zijn straf maar uit moet zitten. en de rest van de buitenlanders ook die een stap in de verkeerde richting zetten eruit zetten.

mensen die zich aan passen en net zo zijn als wij de taal spreken en werken heb ik geen enkel probleem mee en waar honger is ook niet

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 10:21

lies schreef:
Ik zal je niet afschieten om je mening hoor Tong uitsteken

Ik word juist bang van de tendens die heerst, om maar te mogen zeggen wat je denkt. Jongeren zijn enorm beinvloedbaar, worden intoleranter door alles wat zij lezen en horen. En laat mijn dochter nou een allochtoon zijn. Ik vrees voor de intolerantie waar zij later 'als ze groot is' mee te maken zal hebben. Ik vind dat heel erg.

LIes, als jouw dochter gewoon net zo wordt als jij........ een beschaafd weldenkend iemand dan wordt ze niet afgewezen........ Ik voor een heb geen moeite met kleur of afkomst, ik heb moeite met onaangepaste mensen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 10:28

Bealy schreef:
Ik vind Wilders een engerd.
Of mag ik dat niet zeggen Scheve mond

Natuurlijk mag je dat zeggen, dat is toch waar het hier allemaal om gaat? Vrijheid van meningsuiting heet dat Knipoog

Als ik dan maar mag zeggen dat ik het voor een groot deel met Wilders eens ben zonder daarvoor afgemaakt te worden.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 10:30

gijsenkim schreef:
LIes, als jouw dochter gewoon net zo wordt als jij........ een beschaafd weldenkend iemand dan wordt ze niet afgewezen........ Ik voor een heb geen moeite met kleur of afkomst, ik heb moeite met onaangepaste mensen

Amen.. ik heb bv ook moeite met de tokkies, dat zijn toch echt nederlanders..

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 10:39

Juist, genoeg onaangepaste asociale gezinnen om me heen die toch ècht gewoon uit 'autochtone' Nederlanders bestaan...
Dat zijn ook de enige mensen waar ik nare ervaringen mee heb.
En zoals eerder gezegd is, de moord van Theo heeft niet te maken met bevolkingsgroepen, maar met de verharding van onze samenleving.
Verder geldt ook vaak: What comes aroud, goes around...
Mensen gaan dingen met geweld oplossen, verliezen het respect voor elkaar, staan niet open voor andere meningen en culturen enz.

@Fitzroy, Die opmerking was natuurlijk heel sarcastisch bedoeld Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 10:41

Misser schreef:
Ik heb een nederlandse vader en een zwitserse moeder en heb dus een dubbele nationaliteit. Zou niet weten waarom ik die op moet geven en duidelijk moet kiezen voor Nederland of Zwitserland?
Ik ben het ermee eens dat buitenlanders zich aan de hier heersende normen en waarden moeten aanpassen, maar waarom per se een keuze?

Bij jouw Nederlandse vader en Zwitserse moeder zijn weinig verschillen in westerse normen neem ik aan.

De groep waar het hier omgaat heeft 2 nationaliteiten die zo verschillend van signatuur zijn dat het niet bewust kiezen voor een van die nationaliteiten leidt tot tweeslachtigheid.
Het zou niet alleen voor duidelijkheid bij de persoon zelf zorgen wanneer hij/zij bewust kiest om of Nederlander of Marokkaan (Turk etc.) te willen zijn, maar ook voor de maatschappij waarin hij/zij leeft.

De keuze om Nederlander te willen zijn en moslim is een bewustere keuze dan Marokkaan (Turk etc.) en dus moslim.

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 11:48

Ik vind het echt vreselijk..niet normaal meer.. ..
ik vind dat zei zich moeten aanpassen hier.. eigenlijk ..

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 11:53

verschrikkelijk! ik kende theo niet zo goed maar dat iemand word vermoord omdat i z'n eigen mening heeft.. grr! dat zie je overal niemand zegt z'n eigen mening meer en als iemand dat dan wel doet...

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:12

sarabande schreef:
Het zou niet alleen voor duidelijkheid bij de persoon zelf zorgen wanneer hij/zij bewust kiest om of Nederlander of Marokkaan (Turk etc.) te willen zijn, maar ook voor de maatschappij waarin hij/zij leeft.

De keuze om Nederlander te willen zijn en moslim is een bewustere keuze dan Marokkaan (Turk etc.) en dus moslim.

hier ben ik het absoluut niet mee eens, het kan juist heel erg mooi zijn om uit beide culturele achtergronden het mooiste in jezelf naar voren proberen te laten komen. Mensen tot zon keuze dwingen is volkomen onnodig, omdat we de achterliggende gedachte achter dit idee veel te veel is ingegeven door kwalijke uitspattingen. Het is nog altijd een persoonlijke afweging of iig per persoon verschillend of het hebben/het leven in twee culturen tot uitwassen leidt. Los van het feit dat bij het opstellen van zon regel, een willekeur tussen nationaliteiten met of zonder bijvoorbeeld een Europese achtergrond in de praktijk niet eens mag.
Ik zou zelf ook twee paspoorten kunnen hebben, in mijn ogen zou mij dat niet minder Nederlander maken.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:12

Fitzroy schreef:
Natuurlijk mag je dat zeggen, dat is toch waar het hier allemaal om gaat? Vrijheid van meningsuiting heet dat Knipoog

Als ik dan maar mag zeggen dat ik het voor een groot deel met Wilders eens ben zonder daarvoor afgemaakt te worden.

Dat vind ik vooral weer het enge.
Door dit soort gebeurtenissen krijgt iemand als Geert Wilders en andere rechtse partijen veel meer steun. Janmaat was nu zeker serieuzer genomen als 10 jaar terug.
En dat is natuurlijk ook niet gek. Ik krijg zelf ook de neiging als ik sommige mensen zoals Job Cohen hoor praten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:18

ruiterinrust schreef:
Mensen tot zon keuze dwingen is volkomen onnodig, omdat we de achterliggende gedachte achter dit idee veel te veel is ingegeven door kwalijke uitspattingen.

Uit onderzoek is gebleken dat juist de onstabiele mensen die gemakkelijk bij een kwalijke groep in te lijven zijn, gebaat zouden zijn met het zelf een duidelijke keuze maken waar ze bij willen horen.

Anderen die met hun eigen indentiteit kunnen omgaan en een duidelijke plek gevonden hebben, zal het weinig uitmaken wat voor paspoort ze hebben.

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:27

Ik zal niet flauw zijn om te zeggen welk onderzoek ed. Ik blijf echter vinden dat je zon regel niet op moet stellen alleen omdat er een kleine groep twijfelaars eventueel niet mee om zou kunnen gaan. Zoiets is in mijn ogen dan een druppel op een gloeiende plaat, dan vinden dergerlijke jongeren wel een andere reden om te ontsporen.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:33

nederlanders zeggen zoveel over amerika, maar nederland is onderhand precies hetzelfde als de buitenwijken in amerika!!!
in in week tijd zijn er 3 of 4 mensen vermoord!!!!!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:38

ik woon er zo vlakbij..ik kwam er elke dag langs met de tram..(9)
en me broer was kwaad want hij zei dat hij een ''TOFFE GOZER'' was..maar waarom hij...hij heeft niemand iets aan gedaan

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:43

nienke1208 schreef:
nederlanders zeggen zoveel over amerika, maar nederland is onderhand precies hetzelfde als de buitenwijken in amerika!!!
in in week tijd zijn er 3 of 4 mensen vermoord!!!!!

Dat ìs ook het probleem, dat we Amerika achternagaan... Scheve mond

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:25

Het wordt tijd dat de boel escaleert, voordat er een soort koude oorlog ontstaat in ons land.
Wat ik niet snap; moslims willen hier geaccepteerd worden, waarom staat er dan niemand op uit die cultuur, maakt een vuist met alle anderen tegen degene die het voor hén verpesten!!!!

Nederland wordt echt de vernieling ingeholpen, en de politici blíjven toekijken ipv iets te doen. Ze moeten eens een kei hard beleid voeren, dan is alles zo opgelost, maar er moeten blijkbaar eerst heel veel slachtoffers vallen voor men dit door heeft Lips are sealed

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:28

Citaat:
sprakeloos

maar ik vindt dat die marrokaan die het heeft gedaan terug moet naar zijn eigenland en daar zijn straf maar uit moet zitten. en de rest van de buitenlanders ook die een stap in de verkeerde richting zetten eruit zetten.

mensen die zich aan passen en net zo zijn als wij de taal spreken en werken heb ik geen enkel probleem mee en waar honger is ook niet

Mee eens!!!!

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:40

Waarom is de verdachte trouwens in al die berichten omschreven als Marokkaan? Er is bekend gemaakt dat het iemand is die zowel de Nederlandse als de Marokkaanse nationaliteit heeft.
Terug naar zijn eigen land, zou hier dus net zo goed kunnen betekenen dat hij gezellig in Nederland blijft.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:41

Ik heb zo vaak gehoord dat het om een Nederlandse Marokkaan ging.

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:43

Hij was iig extreministisch moslim