Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:43

JudithGigi schreef:
Maar ik kan me voorstellen dat het iemands leven ook negatief kan veranderen. Voor iemand met een eetstoornis kan dit bijvoorbeeld heel gevaarlijk zijn.

Ja. Alcohol kan ook heel gevaarlijk zijn voor iemand met een drankprobleem.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:44

Suzanne F. schreef:
JudithGigi schreef:
Maar ik kan me voorstellen dat het iemands leven ook negatief kan veranderen. Voor iemand met een eetstoornis kan dit bijvoorbeeld heel gevaarlijk zijn.

Ja. Alcohol kan ook heel gevaarlijk zijn voor iemand met een drankprobleem.

Dat zie ik persoonlijk niet vaak aangeraden worden aan iemand in een kwetsbare positie

Suzanne F.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:45

Ik ben me er niet van bewust dat Sanne zich in een kwetsbare positie bevindt. Zo ja, kijk dan niet in het topic.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:48

Suzanne F. schreef:
Ik ben me er niet van bewust dat Sanne zich in een kwetsbare positie bevindt. Zo ja, kijk dan niet in het topic.

Nouja als je een mental breakdown hebt gehad lijkt het me niet dat je er helemaal lekker in zit. hoewel ik uiteraard niet kan invullen hoe en wat er precies speelt, maak ik me met mijn eigen verleden toch altijd een beetje zorgen bij zoiets.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:51

Suzanne F. schreef:
Feit blijft dat het niet illegaal is, je kan het zo kopen en het verandert levens voor mensen. Ik wijs Sanne op het topic, meer niet.

Je kan het kopen als je aan de voorwaarden voldoet. Alleen is het enorm makkelijk om gewoon glashard te liegen en alsnog de medicatie te krijgen. En dan gewoon zelf gaan aanrommelen. Dat maakt het gevaarlijk en iets om niet zomaar aan iedereen aan te raden. Laat staan via een forum na 1 berichtje

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 08:54

Suzanne F. schreef:

Je schuift de verantwoordelijkheid wel heel makkelijk af.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:01

Pakketjes zouden gisteren bezorgd worden...
Maar de status van postnl blijft maar op niet ontvangen/niet verwerkt hangen

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 09:07

Als topicstarter wens ik dat er hier geen Ozempic aangeraden wordt aan mensen die al dan niet psychisch worstelen met hun gewicht. Ik ben er fel op tegen dat dit medicijn online zo verheerlijkt wordt, al helemaal op Bokt waar iedereen zijn ongefundeerde medische mening maar kan verspreiden zonder pardon. Je hebt geen idee in wat voor situatie deze persoon zich bevind en vervolgens ga je ook nog de verantwoordelijkheid afschuiven. Ik vind het echt niet kunnen. Ik heb dan ook getemd.

Als je over Ozempic wil praten dan hou het maar in dat GLP-1 topic. Ik wens het hier niet meer te zien.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 23-07-25 09:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:09

Nou zeg, haal allemaal eens even diep adem. Wat een drama. :=

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 09:11

Captain schreef:
Nou zeg, haal allemaal eens even diep adem. Wat een drama. :=

Ik vind het geen drama. Ik reageer hier gewoon heftig op omdat ik het aanraden van een medicijn verder vind gaan dan "iemand gewoon op een topic wijzen", laat staan hoe het er in het topic zelf aan toe gaat. Social media heeft zo veel invloed op mensen en je moet daar voorzichtig mee omgaan vind ik en daarin je verantwoordelijkheid nemen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:13

Daarnaast is dit een openbaar topic, openbaar forum en kun je als TS niet besluiten of ergens wel of niet over gesproken mag worden. Het is een algemeen klaagtopic. Niet waar het alleen over roze schoenen gaat ofzo.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 09:16

Captain schreef:
Daarnaast is dit een openbaar topic, openbaar forum en kun je als TS niet besluiten of ergens wel of niet over gesproken mag worden. Het is een algemeen klaagtopic. Niet waar het alleen over roze schoenen gaat ofzo.

Ik geef dan ook aan wat ik wens te zien, niet dat het niet mag.

Ik heb letterlijk nog nooit iets of iemand beperkt in zijn/haar ergernissen en er zijn er genoeg waar ik een mening over heb soms, maar ik trek hier écht de grens.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:17

Ik wist niet dat als je een ts bent je ook meteen word benoemd als mod :o

Suzanne wijst naar een topic, meer niet.

Ze wijst niet naar een malafide handelaar in Turkije oid, daar waar mensen ook goedkoop hun lippen laten fillen of wat meer.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 09:20

Ik zeg toch ook dat ik iets wens, niet dat het niet meer mag. Dat is aan de mods.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:23

Nouja je toon is natuurlijk wel nogal dwingend. :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:25

Er wordt zovaak geroepen dat het wel klaar moet zijn met een onderwerp hier en nu is het ineens een probleem?

En sorry, het is nou juist geen goed gereguleerde business. Veel te makkelijk om aan te komen door mensen die het helemaal niet zouden moeten gebruiken. En veel te moeilijk voor mensen die het wel nodig hebben maar de financiële middelen niet hebben. Maar als je het over malafide hebt, dan moet je ook inzien dat er dus juist bij die bedrijven geen goede regulatie is en het om geld draait en niet om te controleren of de juiste mensen de medicatie krijgen. Die arts gesprekken zijn een wassen neus en volledig afhankelijk of de persoon eerlijk is.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 09:27

Captain schreef:
Nouja je toon is natuurlijk wel nogal dwingend. :+

Ja, voor de verandering. Ik hou me altijd netjes en beschaafd maar zoals ik zeg trek ik hier gewoon een grens.

Verder ga ik mee met de post van MWM hierboven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:28

Ik wijs iemand alleen op een gewoon, open topic hier op Bokt, meer niet. _O- _O- _O-
Dus de TS bepaalt naar welke topics mag worden verwezen en welke niet. Bijzonder.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-25 09:30

Suzanne F. schreef:
Ik wijs iemand alleen op een gewoon, open topic hier op Bokt, meer niet. _O- _O- _O-
Dus de TS bepaalt naar welke topics mag worden verwezen en welke niet. Bijzonder.

Zoals ik al zei vind ik dat je de verantwoordelijkheid te makkelijk afschuift.

Maar ik trek me hier verder vanaf, ik heb gezegd wat ik ervan vind en heb niets meer toe te voegen, anders ga ik mezelf herhalen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:30

Het onderwerp loopt enkel door omdat er enkele zo als een strontvlieg op een koop stront storten. :')
Het onderwerp was allang voorbij geweest als dat niet gedaan werd.

En pablo, bij mij klinken wensen toch wat anders :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:30

wel grappig dat hier zo expliciet op wordt gereageerd, heb volgens mij hier ook wel eens het gebruik van soft drugs langs zien komen als mogelijke oplossing voor stress en spanningsklachten bij iemand de kwetsbaar is

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:31

Tsja er gebeuren wel meer dubieuze dingen waar ook topics over zijn, ga dan een anti-ozempic topic maken net als dat er anti-shein/ali/temu topics zijn maar niet iemand hier de grond in stampen omdat ze goedbedoeld alleen verwijst naar een topic. Sjees. :')

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:35

Ik snap het van Pablo wel!
Ik werd er ook niet al te happy van dat er verwezen werd naar dat topic.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:36

fokfanaat schreef:
wel grappig dat hier zo expliciet op wordt gereageerd, heb volgens mij hier ook wel eens het gebruik van soft drugs langs zien komen als mogelijke oplossing voor stress en spanningsklachten bij iemand de kwetsbaar is

:j
2 weken terug nog, door oa mensen die nu zeggen dat het topic hier niet genoemd mag worden :+

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:37

Naja ik moet zeggen dat als je niet weet op welke manier iemand eetproblemen heeft het niet het slimste topic is om naar door te verwijzen. Toen ik er diep in zat had alleen een doorverwijzing naar zo'n topic over afvallen mij al helemaal over het randje gestuurd.

Maargoed. Ik erger me aan dat ik eigenlijk mn haar moet wassen, want het is vet, maar ik ga vanmiddag nog naar stal toe, dus ik moet echt nog even wachten en hopen dat het er redelijk aantoonbaar uitziet voordat ik het dorp in ga