Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-25 22:31

Lalidan schreef:
Ik vraag me af hoe ik Android auto aan de praat krijg.... Mijn telefoon heeft Android auto (en ik heb hem zijn gewenste update gegeven), auto (Volvo v90) heeft het ook. Vorige telefoon was geen probleem.. Met deze telefoon had ik vorige keer in elk geval mijn Spotify werkende, maar navigatie kregen we toen ook al niet aan de praat. Dit keer krijg ik echter Spotify ook niet werkend >;) dus ik zit noodgedwongen radio te luisteren, in plaats van mijn eigen muziek. En ik zit dus zonder navigatie, want de navigatie van de auto zelf heeft geen verkeersinformatie....

Hij maakt verbinding via Bluetooth, dus telefoongesprekken enzo kan ik wél aannemen. Met kabel ook geprobeerd, maar dan wil mijn telefoon smart connect gebruiken..... Dat werkt dus niet. Dus nu zit ik me af te vragen, hoe krijg ik het wel werkend?
Ik heb de auto te leen, mijn eigen auto heeft nog een oldschool Parrot om muziek te luisteren _O-

Bij mijn auto (lexus) heb ik in het instellingen scherm bij android auto 3 ppties: geen verbinding, verbinding voor al het geluid (bv spotify en bellen) of volledige verbinding. Met de laatste gaat alles via de auto. Spotify, maps, flitsmeister etc etc Kan ook alles gewoon met "oké google" aanvragen en bedienen.

Dus zou het kunnen dat hij in jouw auto op een van de andere opties staat?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 23:16

MarlindeRooz schreef:
gomir schreef:
Maar volgens mij is het probleem dat de telefoon en auto geen connectie maken en niet het functioneren van een specifieke app.

Mijn auto kan zulke dingen sowieso niet, ik luister gedachteloos naar q music en raadpleeg in noodgevallen Google maps op de telefoon. Red ik me prima mee ;)

FM transmitter Erin! 12 euro bij de Kruidvat en je kan muziek luisteren via je telefoon en handsfree bellen.

Goede tip!
Ik kan wel handsfree bellen (best handig in de dienst) en muziek luisteren via telefoon doe ik sowieso nooit, ik heb niet eens een Spotify account 8-)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:53

c_alsemgeest schreef:
Lalidan schreef:
Ik vraag me af hoe ik Android auto aan de praat krijg.... Mijn telefoon heeft Android auto (en ik heb hem zijn gewenste update gegeven), auto (Volvo v90) heeft het ook. Vorige telefoon was geen probleem.. Met deze telefoon had ik vorige keer in elk geval mijn Spotify werkende, maar navigatie kregen we toen ook al niet aan de praat. Dit keer krijg ik echter Spotify ook niet werkend >;) dus ik zit noodgedwongen radio te luisteren, in plaats van mijn eigen muziek. En ik zit dus zonder navigatie, want de navigatie van de auto zelf heeft geen verkeersinformatie....

Hij maakt verbinding via Bluetooth, dus telefoongesprekken enzo kan ik wél aannemen. Met kabel ook geprobeerd, maar dan wil mijn telefoon smart connect gebruiken..... Dat werkt dus niet. Dus nu zit ik me af te vragen, hoe krijg ik het wel werkend?
Ik heb de auto te leen, mijn eigen auto heeft nog een oldschool Parrot om muziek te luisteren _O-

Bij mijn auto (lexus) heb ik in het instellingen scherm bij android auto 3 ppties: geen verbinding, verbinding voor al het geluid (bv spotify en bellen) of volledige verbinding. Met de laatste gaat alles via de auto. Spotify, maps, flitsmeister etc etc Kan ook alles gewoon met "oké google" aanvragen en bedienen.

Met dank aan bovenstaande reactie ben ik nog eens verder gaan speuren. Want blijkbaar moesten er ergens meer dingen in te stellen zijn dan ik tot nu toe gevonden had, dus tijd voor een echt diepgaand onderzoek (scheelt ook dat ik vandaag alleen naar de action hoefde, terwijl ik van de week van Friesland naar Zeeland en de dag erna weer van Zeeland terug naar Friesland moest :+). Op een gegeven moment kwam ik dit scherm tegen:

Afbeelding
Echter, de telefoon die daar in staat, is mijn oude telefoon..... Mijn huidige staat er niet bij en kan ik ook niet ergens selecteren. In het overzicht scherm staat wel een symbool van Android auto, maar inactief. Daar kan ik niet bij. Dus ik vermoed dat het probleem toch ergens in de software van de auto zit.

Echter..... Met dank aan dit rond sneupen kwam ik ergens een ander scherm tegen. Vraag me niet meer welke en waar, maar daar zag ik ineens iets dat leek op een audio player. Geselecteerd, telefoon gepakt, Spotify aan en jawel! Ik heb mijn eigen muziek *\o/* *\%/* *\o/* *\%/* *\o/* *\%/*

Wie heeft navigatie nodig als je goede muziek hebt :Y)
Ik zet mijn telefoon wel in de houder voor TomTom, maar ik heb in elk geval muziek. Dat was per definitie het belangrijkste :D dus dank jullie wel voor de hulp! En de gedeelde frustratie :))

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 19:14

MarlindeRooz schreef:
FM transmitter Erin! 12 euro bij de Kruidvat en je kan muziek luisteren via je telefoon en handsfree bellen.

Bedankt voor de tip! Het werkt inderdaad super!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-25 21:18

Lalidan schreef:
c_alsemgeest schreef:

Met dank aan bovenstaande reactie ben ik nog eens verder gaan speuren. Want blijkbaar moesten er ergens meer dingen in te stellen zijn dan ik tot nu toe gevonden had, dus tijd voor een echt diepgaand onderzoek (scheelt ook dat ik vandaag alleen naar de action hoefde, terwijl ik van de week van Friesland naar Zeeland en de dag erna weer van Zeeland terug naar Friesland moest :+). Op een gegeven moment kwam ik dit scherm tegen:

[ Afbeelding ]
Echter, de telefoon die daar in staat, is mijn oude telefoon..... Mijn huidige staat er niet bij en kan ik ook niet ergens selecteren. In het overzicht scherm staat wel een symbool van Android auto, maar inactief. Daar kan ik niet bij. Dus ik vermoed dat het probleem toch ergens in de software van de auto zit.

Echter..... Met dank aan dit rond sneupen kwam ik ergens een ander scherm tegen. Vraag me niet meer welke en waar, maar daar zag ik ineens iets dat leek op een audio player. Geselecteerd, telefoon gepakt, Spotify aan en jawel! Ik heb mijn eigen muziek *\o/* *\%/* *\o/* *\%/* *\o/* *\%/*

Wie heeft navigatie nodig als je goede muziek hebt :Y)
Ik zet mijn telefoon wel in de houder voor TomTom, maar ik heb in elk geval muziek. Dat was per definitie het belangrijkste :D dus dank jullie wel voor de hulp! En de gedeelde frustratie :))

*\o/*

Vind het toch altijd fijn als alles werkt.
Ik kwam van een auto die vooral op snelheid veel opties had, naar deze sie alles heeft qua multimedia en comfort.
Gelukkig een hele fijne verkoper die alles heeft uitgelegd en ben nu wel gewend.
Mis alleen mijn motor geluid soms nog :+

DoretteK

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:58

Ik vraag me al sinds gisterenochtend af hoe ik deze tectonic puzzel kan oplossen. Ik zie volgensmij echt iets over het hoofd. Chatgpt heb ik al geprobeerd maar kom ik ook niet mee verder. Mocht iemand me willen helpen om vanavond rustig te slapen :') Ik wil alleen de volgende stap weten, niet de oplossing :Y)

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:05

Zijn de cijfers in bold cijfers die je zelf al hebt ingevuld? Ik wil wel meekijken (love tectonic!)

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:08

Nee dat zijn de cijfers die er al stonden! Het is trouwens de puzzel van het AD van dinsdag. Er zijn er elke dag twee, bij mij is het de tweede. Maar weet niet of dat altijd zo is. Mocht je dat handiger vinden om zelf mee te kijken haha

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:13

meintje schreef:
MarlindeRooz schreef:

Zie het als een verjaardagscadeau! Gefeliciteerd haha!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:27

DoretteK schreef:
Ik vraag me al sinds gisterenochtend af hoe ik deze tectonic puzzel kan oplossen. Ik zie volgensmij echt iets over het hoofd. Chatgpt heb ik al geprobeerd maar kom ik ook niet mee verder. Mocht iemand me willen helpen om vanavond rustig te slapen :') Ik wil alleen de volgende stap weten, niet de oplossing :Y)

[ Afbeelding ]

Ik denk dat je moet kijken naar de 1’en in het lichtgroene vakje links, in combinatie met waar de 1 allemaal kan in de omgelegen vakjes. (Dus het lichtgroene vakje met de 2 erin, en het blauwe rode en gele vakje eromheen :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:50

Als je naar deze vlakken kijkt, dan kan je in het blauwe vlak maar op 1 plek een 2 kwijt
Spoiler:
want een 3, 4 of 5 kunnen daar niet vanwege de cijfers in het groene vak

Afbeelding

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:49

Telpeva schreef:
Als je naar deze vlakken kijkt, dan kan je in het blauwe vlak maar op 1 plek een 2 kwijt
Spoiler:
want een 3, 4 of 5 kunnen daar niet vanwege de cijfers in het groene vak

[ Afbeelding ]

Aaah ja dat is hem! Daarna meteen helemaal in kunnen vullen. Zo stom dat je er dan niet op komt. Dankjewel!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:49

Yay! *\o/*
Graag gedaan!

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:33

MarlindeRooz schreef:
meintje schreef:

Zie het als een verjaardagscadeau! Gefeliciteerd haha!

Bedankt voor de felicitatie :)