Nou dat dacht ik gister ook. Ik heb het kaartje van de architect gekregen (omdat ik nog een architect nodig heb)maar of hij tijd had om een bouwtekening te maken dat moest hij bekijken maar het is zijn beroep en ik zou hem dus als Architect kunnen gebruiken en daar wordt hij dan voor betaald maar volgens mij dacht hij dat ik daar van wil profiteren ofzo dus ik vond dat een beetje gek.vje zit aan de tafel en iemand zegt ik ziek een architect.bhet is interessant want mijn huisje in nog origineel en zou voor hem een mooie kans zijn ook naar de andere woningeigenaren die in de toekomst willen verduurzamen zeker als er richtlijnen komen voor dat verduurzamen dan kan dat zonder vergunning als het goed getekend is daar willen ze naartoe dat er nieuwe richtlijnen komen en dan zegt hij droog "ik moet even kijken of ik tijd heb" wat een bal(hij kan mee denken in het verbouwen van een nog origineel huis) hij zit daar en wordt betaald door de VvE voor hij bijwonen van die bijeenkomst en hij wil alle huisjes ook bekijken en de gegevens van verbruik etc toevoegen in een rekentool en dat kan zo een aantal jaar gevolgt worden en de gemeente kan dan ook mee kijken. En de 6 bewoners die moeten gegevens inleveren over verbruik in energie. Wat voor glas ze hebben de ene heeft al dubbel glas,de ander niet en isolatie eigenlijk alles en het verbruik willen ze over een paar jaar. Dus in mijn geval willen ze het verbruik van een buurvrouw die ook een origineel huisje heeft maar niet mee wil doen aan de werkgroep maar misschien wel het verbruik van afgelopen jaren wil geven omdat ik er pas woon is dat niet duidelijk natuurlijk. En als bij mij dan verbouwd is kan er mooi gekeken worden wat het oplevert
En de gemeente zat erbij om aan te horen en die volgen het en als ze het de moeite waard vinden ze zijn voor verduurzaming. Dan willen ze mensen die gaan verbouwen dus een financiering gaan geven. Maar dan moet er aangetoond worden dat dat genoeg doet en dat de gemeente dat geldt erin wil steken.
Maar ik heb daar niks aan en ga vooral weer verder op voor mezelf DUURZAAM verbouwen. De werkgroep bestaat niet als er geen 6e huis eigenaar is. Dat is de eis van de gemeente anders vinden zij het de moeite niet om erbij te zijn. Dus ik woon die bijeenkomsten wel bij voor de rest van de bewoners en om te kijken of er interessante dingen uitkomen waar ik zelf wat aan heb. En als er ergens gestemd moet worden dan is het ook fijn om te weten hoe en wat.