Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 12:14

Nou geloof mij dat hij genoeg opvoeding heeft gehad dat hij dat niet doet en waarom moet een jongen van 13 die geïnteresseerd is in vuurwerk gelijk een vandaal zijn!

Snoraly

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 12:36

Denk ook dat het meer om het feit gaat dat het nog geen 31 december is.

Moet zeggen dat ik het hier tot nu toe, even afkloppen, enorm rustig vind. Heb wel anders gezien in de stad hier :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 12:47

Waarom moet het ook al 3 dagen van te voren verkocht worden? Iedereen weet dat die mensen zich niet kunnen gedragen of een heel groot deel niet. Dus lekker zolang van te voren in huis laten halen... als ze het niet hebben kunnen ze het niet afsteken ook.

Vind sowieso al dat vuurwerk in huizen ook niks. Zoveel mensen die het niet veilig opslaan en er zo makkelijk mee omgaan.

Ook bizar dat kinderen met explosieven mogen lopen trouwens, terwijl voor alles de leeftijd omhoog gaat.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 12:58

Ik ben op MP aan t kijken naar kittens. Bij de meeste verspringt echter de datum van de advertentie. In de lijst staat bijv 5/12 en als ik er dan op klik staat onder de advertentie bijv 6/6 of zoiets. Erger me hieraan want… zijn t dan wel die kittens? En hoe oud zijn ze dan nu? Moet dan dus iedereen gaan vragen of ze er nog zijn etc… hmpffff. We willen ivm onze huidige katten echt jonge kittens hebben (12 wkn dus) en niet v een half jaar of ouder.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:01

Zilfstar schreef:
Ik ben op MP aan t kijken naar kittens. Bij de meeste verspringt echter de datum van de advertentie. In de lijst staat bijv 5/12 en als ik er dan op klik staat onder de advertentie bijv 6/6 of zoiets. Erger me hieraan want… zijn t dan wel die kittens? En hoe oud zijn ze dan nu? Moet dan dus iedereen gaan vragen of ze er nog zijn etc… hmpffff. We willen ivm onze huidige katten echt jonge kittens hebben (12 wkn dus) en niet v een half jaar of ouder.

Vaak zijn het dan oude advertenties die opnieuw gebruikt zijn dacht ik. Zag je bij paarden ook wrl eens, oude advertentie gebruikt voor nieuw paard. Of bij broodfokekrs.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:05

chanicha schreef:
Nou geloof mij dat hij genoeg opvoeding heeft gehad dat hij dat niet doet en waarom moet een jongen van 13 die geïnteresseerd is in vuurwerk gelijk een vandaal zijn!

Omdat het nu niet afgestoken mag worden. Het mag pas met Oud&Nieuw. Zijn ouders zijn er niet bij, dus weten niet wat hij uitvreet.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:07

Snoraly schreef:
Denk ook dat het meer om het feit gaat dat het nog geen 31 december is.

Moet zeggen dat ik het hier tot nu toe, even afkloppen, enorm rustig vind. Heb wel anders gezien in de stad hier :')

Inderdaad, hou je gewoon aan de regels. Dan kunnen mensen die dieren hebben ervoor zorgen dat de dieren op tijd binnen zijn (huis, stal, noem het) op de dag dat er wel afgestoken mag worden.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:08

MyWishMax schreef:
Zilfstar schreef:

Vaak zijn het dan oude advertenties die opnieuw gebruikt zijn dacht ik. Zag je bij paarden ook wrl eens, oude advertentie gebruikt voor nieuw paard. Of bij broodfokekrs.

Ok thanks! Dan zal ik zeker ivm dat laatste goed opletten.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:09

Er staat nog steeds geen bezorgtijd bekend bij mijn pakketje, hoop eigenlijk dat het iig maandag binnen komt. Anders moet ik weer wachten tot na de jaarwisseling... Vraag me af of het überhaupt het magazijn uit is al.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:18

opnieuw grijs en miezerig weer, zo zonde, zelfs de honden willen niet naar buiten -O-
Maar dat laatste vind ik niet zo heel erg om eerlijk te zijn, heb zelf geen zin om naar buiten te gaan :=

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:30

Shenavallie schreef:
chanicha schreef:

Omdat het nu niet afgestoken mag worden. Het mag pas met Oud&Nieuw. Zijn ouders zijn er niet bij, dus weten niet wat hij uitvreet.

Er staat dat hij aan het uitzoeken is wat hij mooi vind. Er staat nergens dat hij het nu al afsteekt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:54

Hoe is het mogelijk dat er 4x achter elkaar buikgriep uitbreekt op 1 locatie. Ik ben er zo gigantisch klaar mee.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 14:35

Dank je Froukje, soms is goed lezen moeilijk zonder gelijk het slechtste te interpreteren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 14:43

Het matras in het bed waar ik nu in slaap is te zacht. Dus ik heb rugpijn.
En kan de zon eens schijnen…

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 15:10

Kinderen met vuurwerk in de poort, hele tuin staat blauw.
Vriend is naar de afstekers gelopen en heeft vriendelijk verzocht een andere plek te kiezen, omdat onze poezen zo bang zijn.

Niet ergerlijk: Ze zeiden keurig "oh sorry" en vertrokken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 16:58

chanicha schreef:
Dank je Froukje, soms is goed lezen moeilijk zonder gelijk het slechtste te interpreteren.

Alleen al het oppakken van vuurwerk van de straat, wat niet is afgegaan bij de vorige eigenaar, kan spontaan in een hand ontploffen. Hoef je nog niet eens actief voor te gaan afsteken. Dat risico wil je toch niet lopen met je (klein)kind? Ik vind het echt zorgelijk zoals er tegenwoordig zo makkelijk over wordt gedaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:00

Ik ben echt zo chagrijnig -:(- . Ik heb prachtige nieuwe puien, waar ik zielsgelukkig mee ben, maar ik word gewoon zó depri van dit grijze, vochtige weer dat alle kerstlichtjes van de wereld niet helpen. En daarbij ook dat mijn vakantie niet als vakantie voelde om verschillende redenen.

Gewoon meh ;(.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:01

Shenavallie schreef:
chanicha schreef:

Alleen al het oppakken van vuurwerk van de straat, wat niet is afgegaan bij de vorige eigenaar, kan spontaan in een hand ontploffen. Hoef je nog niet eens actief voor te gaan afsteken. Dat risico wil je toch niet lopen met je (klein)kind? Ik vind het echt zorgelijk zoals er tegenwoordig zo makkelijk over wordt gedaan.

Ik lees het als hij zoekt vuurwerk uit in de winkel/online. Waar staat dat ie het van de straat pakt?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:02

Aan mijzelf :+ Ik had een afscheid van de plaatselijke middenstander maar was gisteren vergeten een kado te kopen en vandaag wist ik het echt niet. Fles wijn voor een wijnhandel lijkt me wat raar. En bloemen ben ik allergisch voor, dus dan snotter ik de rest vd week. Resultaat: Niet gegaan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:03

Ineke2 schreef:
Het matras in het bed waar ik nu in slaap is te zacht. Dus ik heb rugpijn.
En kan de zon eens schijnen…

Niet met mijn matras, maar wel met mijn kussen. Sinds Ikea een bepaald kussen niet meer in de verkoop heeft, loop ik te kloten om een geschikte te vinden. Heel wat geld in gestoken (echt hele dure kussens, maar bleken allemaal waardeloos)... Vandaag maar alle soorten kussens bij Action opgekocht om te kijken of daar dan wat tussen zit. Het zou mooi zijn als uiteindelijk een 'goedkoop' kussen het wint van die dure, want dan koop ik uit voorzorg een hele bups in voor de toekomst.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:07

SpikkelFire schreef:
Ik lees het als hij zoekt vuurwerk uit in de winkel/online. Waar staat dat ie het van de straat pakt?

Als dat zo is, dan had dat wel duidelijker omschreven mogen worden. Maar ik was ook niet handig om ernaar te vragen. Dus lijkt het erop dat het een eigen leven begint te leiden en dat is niet de bedoeling.
@Chanicha, ik laat het verder rusten.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:37

Benzz schreef:
Aan mijzelf :+ Ik had een afscheid van de plaatselijke middenstander maar was gisteren vergeten een kado te kopen en vandaag wist ik het echt niet. Fles wijn voor een wijnhandel lijkt me wat raar. En bloemen ben ik allergisch voor, dus dan snotter ik de rest vd week. Resultaat: Niet gegaan.

Oh dat heb ik ook wel eens. Maar dan ga ik er gewoon heen zonder cadeau. Ook naar een feest of zo. Ze vinden het toch leuker dat je komt, dan dat ze het belangrijk vinden welk cadeau je bij hebt.

Wordt vaak zo overtrokken. Mensen maken zich allemaal druk om het te geven cadeau en zijn daar helemaal mee bezig, en dan wordt er uiteindelijk amper naar gekeken. Als ik zelf feest heb zet ik alles gewoon op een tafel en heb ik naderhand geen idee meer wat van wie komt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:38

Shenavallie schreef:
SpikkelFire schreef:

Als dat zo is, dan had dat wel duidelijker omschreven mogen worden. Maar ik was ook niet handig om ernaar te vragen. Dus lijkt het erop dat het een eigen leven begint te leiden en dat is niet de bedoeling.
@Chanicha, ik laat het verder rusten.

Ik had het duidelijker kunnen schrijven, hij is dus vuurwerk aan het uitkiezen om te kopen samen met zijn vader.
@Shenavallie ik laat het ook rusten :j

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:55

Bloodymary schreef:
Oh dat heb ik ook wel eens. Maar dan ga ik er gewoon heen zonder cadeau. Ook naar een feest of zo. Ze vinden het toch leuker dat je komt, dan dat ze het belangrijk vinden welk cadeau je bij hebt.

Wordt vaak zo overtrokken. Mensen maken zich allemaal druk om het te geven cadeau en zijn daar helemaal mee bezig, en dan wordt er uiteindelijk amper naar gekeken. Als ik zelf feest heb zet ik alles gewoon op een tafel en heb ik naderhand geen idee meer wat van wie komt.

Je hebt wel een goed punt. Zit denk ik tussen mijn oren. Morgen maar ff bij ze langs.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 18:11

Brrr zo'n conducteur vindt zijn werk niet leuk ofzo.

Ik heb per ongeluk niet ingecheckt. Helemaal vergeten nadat ik mijn kaart heb opgeladen. Kan gewoon gebeuren, stomme fout.

Conducteur heeft me gematst dat ik nog een kaartje mocht kopen. Heel lief. Maar gelijk wel boze sneer gooien.

Ik wilde nog aan hem vragen of ik die 40% daluren korting verschil nog kon terugkrijgen.
Loopt die vent gewoon weg terwijl ik tegen hem praat.
Loopt die weer langs me heen, buiten de coupé blijft die staan.
Dus ik loop naar hem toe om te vragen waarom die nou zomaar wegloopt en die kortingverschil vragen. Nou excuus dat die zijn werk aan het doen was, (alsof ik letterlijk niet boeide) dus ik zeg gewoon tegen hem ja zeg dan gewoon netjes dat je eventjes druk bent.

Daarna vragen over die 40% korting
Nee, ik was niet ingecheckt en dat ik gematst ben en dat ik wel een boete had kunnen krijgen.
Maar met echt een hele agressieve toon en houding erbij %)

Ik heb PTSS dus stond daar bijna te janken van angst. Zo bang was ik voor hem.

Daarna wachten totdat de trein open ging en hem vervolgens horen zeggen dat die helemaal klaar was met werk.