Secret Santa: Boekeneditie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 18:36

Wat een leuk topic, ben het net te laat tegengekomen. Ik volg het, voor als het nog eens met kerst plaatsvindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 23:19

Pakketje *\o/* Pakketje *\o/*
Als ik een hondje was, zou ik nu kwispelen van geluk. <3
Afbeelding

Wederom niet de meest spectaculaire foto's, want World of Books' idee van cadeautjes inpakken is...

... een tweede zak om je boeken heen doen! *\o/*
Afbeelding

Ben er echt heel blij mee! <3
Afbeelding

Enige tijd geleden heb ik de hervertelling van 1001 Nacht van Kader Abdolah gelezen (aanrader!) en was eigenlijk wel nieuwsgierig geworden naar meer van zijn werken, dus The House of the Mosque is helemaal top! Wilbur Smith is één van mijn favoriete auteurs, maar net als heel veel auteurs lees ik veel te weinig van zijn werken, dus ook The Triumph of the Sun is een schot in de roos, net als The Shadow of the Wind. Ik heb wel The Angel's Game van Zafón gelezen, maar deze dus nog (steeds :x ) niet.

The Night She Disappeared kende ik nog niet en ook kende ik de auteur nog niet, maar hij ziet er veelbelovend uit!

Kortom: heel erg bedankt, lieve Santa! Ik kijk uit naar je hint! :D Ik heb de lijst van mensen die geraden zijn niet bekeken, dus alle opties zijn voor mij nog open.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 09:33

Na lang wachten is mijn post dan ook eindelijk hier! :D Sorry SS, dat ik niet eerder een bericht heb kunnen plaatsen. Het pakketje bleek al een aantal dagen bij het PostNLpunt te liggen hier, maar ik krijg daar natuurlijk geen melding van omdat het niet op mijn naam staat. Que awkward moment wanneer ik hem ophaalde. "Wat is je naam en huisnummer?" "nummer 185 en naam euh uh.. topsylover :7 " Toen ik eenmaal bekomen was van dat moment was het dan tijd om hem open te maken! *\o/*
Afbeelding
Een superleuk en lief kaartje, een rebus en ik moest ontzettend lachen omdat je op het kadopapier overal "zomer" had geschreven over de Merry Christmas woorden heen :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Je schreef dat je dicht bij mijn wensenlijstje bent gebleven, maar dat is helemaal geen probleem! Natuurlijk is The Prisoner of Heaven een schot in de roos en kan ik niet wachten om er vanavond al aan te beginnen!
Nadat het boek van Tim Weaver bij de vorige editie zo'n succes was, ben ik ontzettend blij dat je hem ook weer voor deze ediie gekozen hebt. De achterzijdes van de boeken beloven in ieder geval al veel goeds! De chocolaatjes zijn ook zeer goed ontvangen en allang weer op :+

Nu is het dan tijd voor de hints, en blijkbaar heb ik er 2 gemist, want op de rebus staat "dit is de 3e hint" :=
De eerste 3 plaatjes van de rebus zijn makkelijk. vak-an-tie. En dan een lange gang met deuren en ramen? Ik kom er echt niet uit. Gelukkig is de laatste zin wel makkelijk: Potterhead! :D Dit samen met het plaatje van de meester kan het haast niet anders dat Adamootje mijn Secret Santa is! :D *\o/*

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 10:30

Yesss! It's me! De eerste hint was: 'vakantieganger'. Ik was namelijk vorige week op vakantie. De tweede hint was inderdaad 'Potterhead'. De betekenis van de derde hint had je ook al geraden. :D

Fijn dat je blij bent met de boeken. Ik wens je veel leesplezier!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:51

Hier opnieuw een lege pakjeskist, ik lees dus rustig verder in mijn huidige boek :j

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 19:18

Vandaag een pakje - maar van Shein -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 19:28

Wat een leuk pakket, topsylover! Dat kerstmutsje ook. _O-

Vraagje voor mijn Santa: ben ik heel kippig of moet ik nog een hint krijgen? :o Geen haast hoor, maar niet dat je straks denkt waarom die weirdo niks aan het raden is. :))

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 09:41

Nog steeds geen pakketje :(

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:41

Balen

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:13

M_D_H schreef:
Balen

Ja nu duurt het toch wel érg lang.. En mijn boek is bijna uit haha.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 14:46

Wil de Santa van LWDaidy mij een pb sturen met de track en trace code van het pakket?

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:47

Adamootje schreef:
Yesss! It's me! De eerste hint was: 'vakantieganger'. Ik was namelijk vorige week op vakantie. De tweede hint was inderdaad 'Potterhead'. De betekenis van de derde hint had je ook al geraden. :D

Fijn dat je blij bent met de boeken. Ik wens je veel leesplezier!

Oh het was een GANG! :') Ik heb me zo doodgestaard op dat plaatje en kon er echt niks van maken haha.
Mijn teddybeer draagt het kerstmutsje trouwens, hij past precies :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 19:36

Oh mijn god, ik ben 3 kwartier geleden aan De beller op lijn 4 begonnen en wat een geweldig boek :oo *\%/*
Ik zit nu op bladzijde 68 en van mijn man moet ik nu stoppen want anders is mijn hoofd straks weer veels te hyper, maar ik wil eigenlijk niet stoppen :')

Ik doe het wel, ik zou het nooit hardop tegen mijn man zeggen, want dat zou een verkeerd signaal kunnen afgeven, maar hij heeft gelijk :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 19:57

Haha _/-\o_

Ik heb die ook met heel veel moeite maar weg kunnen leggen.

Ik snap je helemaal

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 10:23

LWDaisy schreef:

Ik heb de track en trace code van je pakketje. Het is naar je onderweg maar heeft bij PostNL binnen Nederland een week vertraging gehad -O-

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:13

ynskek schreef:
LWDaisy schreef:

Ik heb de track en trace code van je pakketje. Het is naar je onderweg maar heeft bij PostNL binnen Nederland een week vertraging gehad -O-

Ik zit momenteel op boekenmarkt, ik heb wat geduld gekocht :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-23 11:55

LWDaisy schreef:
ynskek schreef:

Ik zit momenteel op boekenmarkt, ik heb wat geduld gekocht :')

Beste troost ever. Hopelijk is je pakketje er snel!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:29

Ooh dat zou zo gevaarlijk zijn voor mij een boekenmarkt :')

Maar fijn dat je wat geduld hebt kunnen kopen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 14:36

Hopelijk is je pakketje er snel! Echt vervelend als je moet wachten op de pakjesdienst

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 16:42

De vangst van vandaag *\o/*
Nu ben ik weer even afgeleid en iets minder ongeduldig :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 20:29

Mkango schreef:
Wat een leuk pakket, topsylover! Dat kerstmutsje ook. _O-

Vraagje voor mijn Santa: ben ik heel kippig of moet ik nog een hint krijgen? :o Geen haast hoor, maar niet dat je straks denkt waarom die weirdo niks aan het raden is. :))
Ik ben dus inderdaad een beetje kippig, haha. :)) En ik had nog wel teruggekeken in je brief om te zien of ik er iets uit kon deduceren, maar ik was er duidelijk niet helemaal bij. _O-

The Shadow of the Wind is het favoriete boek van mijn SS, dus topsylover, ben jij mijn Santa? :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 22:56

M_D_H schreef:
Oh mijn god, ik ben 3 kwartier geleden aan De beller op lijn 4 begonnen en wat een geweldig boek :oo *\%/*
Ik zit nu op bladzijde 68 en van mijn man moet ik nu stoppen want anders is mijn hoofd straks weer veels te hyper, maar ik wil eigenlijk niet stoppen :')

Ik doe het wel, ik zou het nooit hardop tegen mijn man zeggen, want dat zou een verkeerd signaal kunnen afgeven, maar hij heeft gelijk :')

En hij is uit :oo

Wat een geweldig boek <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 22:59

Holy oliebol, haha, dat was snel. _O-

Ik moet van mezelf eerst I, Claudius nog uitlezen (loop er al maanden tegenaan te hikken), dus al deze shiny nieuwe boeken zijn wel een goede stok achter de deur. :))

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 23:05

Ja, nee, het was eigenlijk nog best traag voor mijn doen :') _O-

Ik heb gister na mijn bericht niet meer gelezen, heb vandaag ook regelmatig pauzes gehouden terwijl ik normaal het boek in 1 ruk zou uitlezen, maar ik moest het echt rustig aan doen van mijzelf, sinds ik long covid heb kan te lang focussen op 1 ding, zorgen voor een aanval en met deze warmte had ik daar echt geen zin in :n

Maar hey, het boek was echt geweldig! Ben eigenlijk wel benieuwd naar andere boeken van deze schrijver, maar ik mag niks nieuws kopen momenteel want ik heb nog 7 echte boeken klaar liggen om te lezen en moet eigenlijk ook bog steeds de witcher serie afronden :')
Ik had beter kunnen doen wat jij doet als stok achter de deur, maar ik hoop dat een verbod op het kopen van boeken er voor zorgt dat ik de witcher serie dan maar eens ga afronden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 23:10

Ik neem mezelf dat ook altijd voor, niks nieuws meer kopen, maar ik kom toch nog veel te vaak in de verleiding (of ik doe mee aan Secret Santa, lol), en ik "verzamel" ook boeken van reizen die ik maak. Ik koop altijd een boek van een lokale auteur, meestal in vertaling, en schrijf in al mijn boeken waar ik ze gekocht heb en wanneer.

Vroeger verslond ik boeken ook, maar ik kan er tegenwoordig heel vaak de rust niet meer voor vinden om gewoon lekker te gaan zitten om te lezen. Wel jammer, want ik vind het nog steeds heerlijk om te doen. <3

Wat balen dat je nog steeds klachten hebt van je Covidbesmetting joh. -O- Snap heel goed dat je met deze temperaturen idd weinig zin hebt in een aanval.