Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 22:15

De tweede bieder heeft het risico niet genomen en kwam op donderdag. Daarna meteen de eerste op de hoogte gebracht maar het bericht is zelfs niet gelezen dus denk dat ze sowieso niey was gekomen.

Next up, een grasmaaier. Vorig jaar voor 350 gekocht en wil er min 275 voor. Veel interesse maar het hoogste tot nu toe is 220.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:50

Nou, ik heb ook even een dingetje.

Ik zag een mooi bed, 200 euro, hier vlakbij op te halen in zgan staat volgens de advertentie.

Meneer gaf aan het elders in andere provincie op te moeten halen, stond nog bij zijn dochter.
Prima, dan wachten we erop, tot het hier in de buurt is.
Hoewel we vlakbij meneer wonen, brengt hij het langs als hij het ophaalt.

Nu zat ik te kijken, omdat meneer plaats noemde of hij daar ook op staat.
En ja hoor, andere foto's, zelfde bed, zelfde behang, etc.
Alleen staat de vraagprijs 25 euro lager en staat er bij gebruikt. De foto's zijn iets beter, waardoor ik ook inderdaad gebruikerssporen zie.

Wat vinden jullie? Moet ik er wat van zeggen? Niet alleen prijsverschil,maar ook gebruikt, zgan.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:24

Zeker wat van zeggen.
Je wil toch duidelijkheid over de staat van het bed? Bij zo goed als nieuw was je bereid om de afgesproken prijs te betalen, ben je dat in deze gebruikte staat ook nog?

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:19

Ja hoor alweer de tweede in mijn berichten:
Ik bied €70 inclusief verzendkosten.

Er staat toch heel duidelijk in de advertentie bieden vanaf €100?

Begrijpen lezen is echt lastig tegenwoordig.

Het niveau van begrijpend lezen is zeer gedaald.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 11:44

Plop1997 schreef:

Ik doe het ook hoor, maar wacht dan vaak tot de advertentie al wat langer staat. nee heb je en " ja" kun je krijgen. Als ik het minimum bod te hoog vind bied ik ook via gewone reacties.

Tip van mij, zorg dat een bekende je minimum bod bied, haal dan het minimum weg (anders blijft het zichtbaar), dan gaan mensen makkelijker overbieden

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:50

Daphara schreef:
Plop1997 schreef:

Ik doe het ook hoor, maar wacht dan vaak tot de advertentie al wat langer staat. nee heb je en " ja" kun je krijgen. Als ik het minimum bod te hoog vind bied ik ook via gewone reacties.

Tip van mij, zorg dat een bekende je minimum bod bied, haal dan het minimum weg (anders blijft het zichtbaar), dan gaan mensen makkelijker overbieden

Oh das misschien een goeie! Het betreft een objectief dus als niemand op marktplaats hem wil overnemen dan kan ik ook nog kijken of ik hem bij cameraexpress of cameranu kan inruilen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:52

Ik ken iemand die ook altijd minder bied dan de biedingen die er al staan... met de opmerking 'ik kom het iig WEL ophalen'. Soms werkt het := Hogere biedingen wilt niet zeggen dat die het ook daadwerkelijk komen ophalen. Het komt zo vaak voor dat ze nooit meer reageren..... Dus ik snap degene die het gewoon probeert wel ergens.

Maar zo laag onder de vraagprijs bieden terwijl er staat 'vanaf 100' bieden, vind ik wel suf en irritant. Ik reageer ook lang niet altijd op zulke biedingen.

Ik heb ergens een bod van 130 staan. Maar dat is al weken zo. Niet overboden. Ik heb een bericht gestuurd met, wat wil je dan minimaal. Dat is 200 euro. Maar dat staat nergens, biedingen waren vrij, en de biedingen begonnen bij 80 euro, dus een tijdje meegeboden tot ik dus de hoogste bleef. Ergens jammer dat hij er 200 voor wilt hebben, dat heb ik er nu even niet voor over.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:58

Ach hier is het ook feest.
Best veel erop gezet afgelopen weekend.
Sommige advertenties met prijs en een bieden vanaf ingesteld.
Sommige met nader overeen te komen.

Wii spelcomputer 5 min na plaatsen, reactie en binnen een uur opgehaald.

Xbox met 26 spellen, ja het is een oudje maar als je een 10tje gaat bieden reageer ik niet hoor, sorry.

Grote massief teak buffetkast. Nieuwprijs 1900 euro.
Bieden vanaf op 600 gezet.
In de advertentie gezet, op een lager bod wordt niet gereageerd.
Krijg een bericht, ik kom hem voor 400 ophalen.
Niet gereageerd, 2 dagen later: IS DAT OKE???
_-:(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 15:10

Hier is de 2e rijbroek ook verkocht, betaald en onderweg. Dus die zal ik ook van Markt afhalen :)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 16:53

bridgetF schreef:
Nou, ik heb ook even een dingetje.

Ik zag een mooi bed, 200 euro, hier vlakbij op te halen in zgan staat volgens de advertentie.

Meneer gaf aan het elders in andere provincie op te moeten halen, stond nog bij zijn dochter.
Prima, dan wachten we erop, tot het hier in de buurt is.
Hoewel we vlakbij meneer wonen, brengt hij het langs als hij het ophaalt.

Nu zat ik te kijken, omdat meneer plaats noemde of hij daar ook op staat.
En ja hoor, andere foto's, zelfde bed, zelfde behang, etc.
Alleen staat de vraagprijs 25 euro lager en staat er bij gebruikt. De foto's zijn iets beter, waardoor ik ook inderdaad gebruikerssporen zie.

Wat vinden jullie? Moet ik er wat van zeggen? Niet alleen prijsverschil,maar ook gebruikt, zgan.

Zeker wat van zeggen... en voor jezelf overleggen of je dan het bed überhaupt wilt hebben

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:15

Hallo MP- kenners :wave:

Mag ik hier even een vraagje ingooien? Ik wil een loungeset gaan verkopen, vanwege herinrichting van mijn balkon. De set heb ik verleden jaar nieuw gekocht voor € 1.000,-.
Weinig gebruikt maar wel de hele winter buiten gestaan. (Behalve de kussens) Als ik er € 600,- voor vraag, sla ik dan de plank mis ?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 19:57

Fitzroy schreef:
Hallo MP- kenners :wave:

Mag ik hier even een vraagje ingooien? Ik wil een loungeset gaan verkopen, vanwege herinrichting van mijn balkon. De set heb ik verleden jaar nieuw gekocht voor € 1.000,-.
Weinig gebruikt maar wel de hele winter buiten gestaan. (Behalve de kussens) Als ik er € 600,- voor vraag, sla ik dan de plank mis ?

Super mooie foto's maken en gewoon proberen... en geduld hebben :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 08:44

Wij hebben ook zoiets betaald voor een vrijwel nieuwe loungeset via marktplaats. Gewoon proberen Fitzroy :)

Ik heb mijn amper gedragen leren motorpak op marktplaats gezet. Eigenlijk poging twee want vorig jaar heb ik het ook geprobeerd :')
Heb er zelf rond de 750 euro voor betaald, had eerst een vraagprijs van 350 euro maar na geen reacties hem maar op bieden gezet vanaf 200 euro. Vanochtend eindelijk reactie. Was het de vraag of ik er schoenen bij te koop had, verder niks over het motorpak zelf. Die zal hem wel niet kopen :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:07

Ik heb enkele jaren terug ook een bijna nieuw leren lookwell motorpak te koop gehad.
Dat verkoopt idd echt niet.
Ik weet niet meer waar ik hem voor verkocht heb. Meen 100 euro.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:18

Ik had net iemand die reageerde zowel in het Engels als in NL. Dus ik gok dat die een ophaalservice wil sturen....

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:28

De ophaalservice die dan ook nog eens het geld meeneemt, heb ik ook alweer gehad :D Blijft leuk. Altijd item, zodat ze hun mails maar niet hoeven veranderen. En taal waarvan ik spontaan in de lach schiet. En ik heb een alleraardigst dialect als Drent :P _O-

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:33

Ik heb nu via Facebook een bod van 250. Iets lager dan ik eigenlijk hoopte te krijgen. Maar als ze hem wilt ga ik gewoon akkoord. Vorig jaar kreeg ik een paar reacties van handelaren voor ongeveer hetzelfde bedrag maar zie liever iemand die net zo blij is met het pak als wat ik toen was.

Als ik zelf een vergelijkbaar pak zou vinden in mijn huidige maat had ik er best wat voor over gehad. Vergeleken met nieuwprijzen zijn het snel al koopjes :')

Dat zit er dik in dubbelfun -O-

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:24

Pff, hier gisteren sidetable gratis af te halen gezet. Foto's erbij, waarop je duidelijk kunt zien dat hij groot is. Iemand stuurt dat ie hem graag wil hebben, afgesproken voor vandaag half 2.
Kreeg om 12 uur al bericht, ik ben er eerder, met een uur ongeveer. Euh netjes dat het even gevraagd word of dat kan, maargoed prima.
Stuurt ze bericht, wil je hem opmeten. Ik dacht, ze moet natuurlijk weten of hij in de auto past. Dus ik hele huis afgezocht naar een meetband, tafel meteen van de zolder afgehaald. Stuur haar de maten door en zij zegt, oke, ik ben nu nog even in een plaats in de buurt, ik ben er met een half uur.

En ineens stuurt ze bijna direct daarna: Gaat niet passen op de plek waar ik hem neer wil zetten, geef maar aan een ander.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 16:10

Apart Daphne, heel jammer.
Hopelijk kun je er iemand anders blij mee maken!

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 16:29

TheNovelist schreef:
Ik heb nu iemand waar ik voornamelijk zelf achteraan moet gaan : Ik had een maand geleden een bod op iets gedaan wat ik graag wil hebben.
Geen reactie erop gehad, dus een week later vroeg ik wat meneer er voor wilde hebben. Hij reageerde steeds erg kort, maar uiteindelijk ben ik akkoord gegaan.
Toen weer geen reactie dus ik gaf nogmaals aan dat ik het dan graag zou willen overnemen.
Kreeg ik als reactie dat hij t/m 22 april in het buitenland zat, maar hij zou het reserveren. Geen probleem, heeft hij toen ook netjes gedaan. Alleen nu zijn we op 25 april en heeft hij nog geen verder contact opgenomen, dus denk dat ik nogmaals een berichtje moet sturen...

Gevraagd of hij binnenkort in de gelegenheid was om het te versturen, kreeg ik als reactie dat hij het 'hopelijk dit weekend' kon opsturen. Grvraagd of hij dan een berichtje zou sturen zodat ik dan kon betalen en adres doorgeven. Maar zoals al een beetje te verwachten, niks gehad :+
Waarom zet je het dan op marktplaats? :?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 07:14

Motorkleding, da's best een idee om daar tweedehands voor te kijken. Helemaal niet aan gedacht. Ik zoek een pak voor een man in maat S.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 07:41

TheNovelist schreef:
TheNovelist schreef:
Ik heb nu iemand waar ik voornamelijk zelf achteraan moet gaan : Ik had een maand geleden een bod op iets gedaan wat ik graag wil hebben.
Geen reactie erop gehad, dus een week later vroeg ik wat meneer er voor wilde hebben. Hij reageerde steeds erg kort, maar uiteindelijk ben ik akkoord gegaan.
Toen weer geen reactie dus ik gaf nogmaals aan dat ik het dan graag zou willen overnemen.
Kreeg ik als reactie dat hij t/m 22 april in het buitenland zat, maar hij zou het reserveren. Geen probleem, heeft hij toen ook netjes gedaan. Alleen nu zijn we op 25 april en heeft hij nog geen verder contact opgenomen, dus denk dat ik nogmaals een berichtje moet sturen...

Gevraagd of hij binnenkort in de gelegenheid was om het te versturen, kreeg ik als reactie dat hij het 'hopelijk dit weekend' kon opsturen. Grvraagd of hij dan een berichtje zou sturen zodat ik dan kon betalen en adres doorgeven. Maar zoals al een beetje te verwachten, niks gehad :+
Waarom zet je het dan op marktplaats? :?

Ik had na je eerste bericht al zoiets gehad van ik zoek wel verder. Kost zoveel energie, of ik zou het nieuw gaan kopen.
Op laten sturen bij zo’n figuur al helemaal niet. Pakket komt nooit of ergens 3 maanden later :evaw:

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 12:07

Vind het ook allemaal maar een beetje shady maar ik kan alleen momenteel nergens anders dit product vinden dus baal wel heel erg. Rare is dat hij hele goede reviews heeft (ook recent)

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:30

Vandaag zo’n leuke ervaring gehad. Ik was voor m’n werk op zoek naar een houten autogarage. Eentje gevonden, alleen helaas te ver fietsen om met m’n werk te combineren uiteindelijk. Toen bood de verkoopster aan om het voor €5,- extra te brengen volgende week, omdat haar man wel van fietsen houdt, zij het daardoor kwijt zijn en ik het alsnog kan overnemen! Wist niet wat ik hoorde, zo leuk, had ik echt niet verwacht! :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:37

Mooi geregeld :)
Ik heb nu ook 2 dingen die ik graag wil hebben, maar voor mij te ver om te halen. Dus even wachten op antwoord.