Secret Santa 2022/2023 Kippenhok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 15:18

Ja de kerstboom en alle andere dingen staan gelukkig weer op de plek. :')

En Amerika, wat gaaf! Dollar store inslaan. :))

Keizerinnnn

Re: Secret Santa 2022/2023 Kippenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:42

Jaa zoveel zin in! Gaan van Orlando naar Miami en 3 Disney parken + Universal bezoeken dus ik ga helemaal in mijn element zijn denk ik. Maar daarom ook superleuk als ik wat vanuit Amerika kan meenemen voor mijn lootje.

Ik zal de weekvragen gewoon kunnen beantwoorden en voor Amerika + daarna gewoon actiever. Ik denk dat ik dan gewoon voor de wat uitgebreidere posts ga als ik de tijd heb als ik weg ben :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:46

Wat een toffe trip! <3 Wij zijn nog nooit naar Amerika geweest maar die trip wat jij gaat doen zou dan wel een van de eerste dingen zijn wat we zouden willen ondernemen daar - ook voor zoonlief maar Universal oa lijkt me ook echt waanzinnig tof (& uiteraard Disney ook ja haha).

Je plan van aanpak klinkt inderdaad goed zo en do-able :j

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:57

Aaah top dat vind ik fijn om te horen, dan ga ik me toch maar aanmelden van het weekend als ik de tijd heb zodat ik gelijk een goede openingspost kan schrijven :j

Deze reis staat al zo'n 6 jaar op de planning, maar goed kost ontzettend veel geld en er kwam telkens wat tussen haha, nu zijn we dit jaar 10 jaar samen dus dat is ook wel een hele mooie gelegenheid om dan te gaan <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 17:40

Oh joh, moet helemaal goedkomen!

Op een voorwaarde...dat je af en toe plaatjes post. O:)

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 17:44

Haha ja is goed, deal *\%/*

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 18:28

Toffe reis voor de boeg, Keizerin!

6 boeken per week red ik niet eens op vakantie. Chronisch tijdgebrek hier. :=

Balen Neonlight, van het weer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 19:34

Boek 3 is zojuist uit. Zelfs op vakantie red ik 6 boeken niet.

Vandaag beetje baaldagje...die hond heeft vannacht alles ondergekotst en kon dus aan de was vandaag. Maar alles is weer schoon.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 19:37

Zo rot is dat, als ze alles onder spugen. Hopelijk gaat het ondertussen weer wat beter.

Ik heb wel vakanties gehad dat ik gerust 10 boeken heb weggelezen op 2 weken tijd bv. Ligt er ook echt aan wat voor boeken ik mee heb hoor. Ik lees ook veel fantasy en vaker boeken van 500-1000 pagina's gemiddeld en dat is natuurlijk niet zo snel uit als een gemiddeld boek van 300-350 pagina's. Als ik romances e.d. lees, die gemiddeld 350 zijn, dan is dat veel makkelijker om meer te lezen qua aantallen. Daar zit dus ook wel wat nuance in nog :j

Ik zit ondertussen als een zombie erbij. Pittig dagje weer. Ik had gehoopt om proberen wat te lezen, maar mijn hoofd werkt weer niet echt mee. Ben mezelf dus echt een beetje lastig op 't moment :') Heb wel zin in een lekkere kop thee, maar dan moet ik vannacht 6x op om te plassen |(

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 20:34

Ik las iets over dierenharen... Mijn lootje krijgt die als kado erbij ben ik bang... laatst een pakketje aan het insealen met van dat pakketen plakband en na afloop zag ik dat er best een aantal haren mee waren geplakt := Gelukkig is de rui periode bijna voorbij (hoop ik)

Neonlight, fijne vakantie! Ach, wat sneu van je hond (en voor jullie). Hopelijk knapt hij snel op :(:)

Bizar, 6 boeken in een week... die tijd heb ik niet hoor! Ik probeer mijzelf te verplichten tot 1 uur lezen tussen al mijn andere dingen door. Dat lukt aardig. Soms meer, soms minder. Maar ben mij sinds vorig jaar er wel meer op aan het aanspreken (jaja, ik heb discussies met mijzelf), want anders val ik toch weer in het doom scrollen op instagram enzo... En boeken zijn juist zoveel leuker als je er eenmaal in zit <3

Cursebreaker, ik ben jaloers op je verzameling! Maakt het denk wel lastiger om voor jou een boek te kopen denk ik? Je hebt al zoveel gelezen (en in huis!) Super gaaf hoor! Ik haal veel tips uit jou gelezen en gekochte boeken in het boekentopic <3

Ik ben al heel trots dat ik net 30+ boeken heb gelezen dit jaar al {:} {:}

Gaaf vooruitzicht Keizerin, Amerika!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 21:39

Jakkes Neonlight. Arme stippel en jij aan de schoonmaak. :(:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 21:43

Kiko voelde zich daarna kiplekker, ik was kotshalsend vannacht de zooi op aan het ruimen want het stonk enorm.
Camper is vanavond ook weer opgeruimd, gezogen en gedweild, alles is nu echt weer lekker fris. Morgen gaan we verder naar het oosten, Gmunden is de bestemming. Helaas is het mooie weer ook over, morgen een stuk frisser en buien.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 22:17

Keizerinnnn schreef:
Jaa zoveel zin in! Gaan van Orlando naar Miami en 3 Disney parken + Universal bezoeken dus ik ga helemaal in mijn element zijn denk ik. Maar daarom ook superleuk als ik wat vanuit Amerika kan meenemen voor mijn lootje.

Ik zal de weekvragen gewoon kunnen beantwoorden en voor Amerika + daarna gewoon actiever. Ik denk dat ik dan gewoon voor de wat uitgebreidere posts ga als ik de tijd heb als ik weg ben :o

Gewoon voor die tijd ook al veel posten dan komt het vast goed!

Edit: veel plezier!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 22:23

Neonlight schreef:
Boek 3 is zojuist uit. Zelfs op vakantie red ik 6 boeken niet.

Vandaag beetje baaldagje...die hond heeft vannacht alles ondergekotst en kon dus aan de was vandaag. Maar alles is weer schoon.

Pfff ellende. Hier deed de kat hetzelfde :(

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 22:24

Tancreda kom maar op met dieren haren hoor
Hier krijg je dan afdruk tandjes terug. Mijn katten vinden namelijk bijten in karton echt de bom!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 07:45

Stal_Fiore schreef:
Tancreda kom maar op met dieren haren hoor
Hier krijg je dan afdruk tandjes terug. Mijn katten vinden namelijk bijten in karton echt de bom!

Dat is ook een leuke hint <3 <3

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 08:16

Toen ik mijn e-reader kocht wilde ik 2 boeken per maand gaan lezen als doelstelling... silly me :'). Maar dat zag ik al als vooruitgang ten opzichte van elke avond maar series bingewatchen waarbij ik ook nog dom aan het scrollen was op mijn telefoon. Little did I know dat ik nogal snel in een boek zit en ik ze dus ook wel snel wil uitlezen en daarbij lees ik snel. Maar voor mij is het goeie boek hebben key. Heb vorige week echt een bizar drukke week gehad en mijn boek pakte me niet zo in het begin, daardoor weer veel op tiktok zitten scrollen. Uiteindelijk kwam ik er wel in gelukkig.

Kattenharen, hondenharen, bijtafdrukjes. Ik vind het allemaal schattig, zolang er maar geen glitterbom in mijn pakket komt :') zelf gelukkig geen last van hondenharen met een labradoodle thuis. Maar je kan genoeg haren van mij vinden gezien ik zelf echt als een gek verhaar ;(

Aah dat is wel sneu Neonlight... die van ons was laatst ook al niet fit, maar toen alles eruit was, was hij gelijk weer oke gelukkig. Geniet nog van je vakantie!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 09:41

Hahaha jij hebt mij door Tancreda

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 11:16

Neonlight schreef:
Ja, maar we zijn zaterdag pas vertrokken en in 3 dagen richting Oostenrijk gegaan. Gisteren hadden we een fantastische camping voor de hond, ze hadden hondenplaatsen die omheind waren. Enorm grote plaats en een helemaal blije hond die niet aangelijnd hoefde en de hele tijd met ballen gespeeld heeft. :))
2de boek is bijna uit, dat gaat ook lekker. :))

Mocht je ooit richting Dordogne / Lot willen in Frankrijk, heb ik nog wel een perfecte hondencamping voor je. De 3 staplaatsen zijn omheind (en met prive sanitair) en ook de 2 huurtenten en 4 gites zijn omheind en honden overal welkom. Er is een groot omheind veld waar de honden heerlijk kunnen spelen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 14:16

Dat soort pareltjes zijn altijd welkom!
Camping waar we naar toe wilden zat vol, dus nu maar een hele andere kant op. Rijden er alleen een stuk langer op, mijn man is heel goed in verkeerd rijden met navigatie. :') Staat er duidelijk dat je rechts moet volgen op y splitsing en gaat hij links, en 15 km verderop kun je pas van die verkeerde weg af. :+
En nog wat wegwerkzaamheden, maar over iets meer dan een uur moeten we er dan toch zijn, op het 3 landenpunt van Duitsland, Oostenrijk en Tsjechië.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 13:20

Mijn laatste vakantie was in mei en als iedereen dan in de zomer op vakantie gaat heb ik af en toe wel reislust. :)) ik hoop binnen nu en zeg 4 maanden wel nog even een weekje aan de oplader te gaan in de zon, maar dat ligt er even aan hoe een en ander gaat lopen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 17:02

Ik ben jaloers op de vakantie verhalen hier. Ik ga dit jaar niet. Helaas niemand om mee te gaan :(

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 17:07

De komende vakantie wordt voor mij ook geen gezamenlijke vakantie. M'n vriend houdt niet van strandvakanties dus daar trakteer ik mezelf zo nu en dan even op. :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 17:10

Wat balen Zertab! :(:)
Ik ben in mei ook nog een weekje weggeweest naar Landal.
Morgen gaan we naar Purgstall, de Erlaufschlucht en er is ook nog een herdenkingspad van een krijgsgevangenen kamp van de 1ste wereldoorlog.
Hopelijk wordt het weer wat beter, laatste 2 dagen was het wat fris en regelmatig ook wat nat. :+

Hebben nu wel uitzicht op het 3 landenpunt, heeft ook veel in de wolken gehangen.

Hierboven is het 3 landenpunt. Bomen zijn dood door kevers, is heel bizar om te zien.
Afbeelding

Links Duitsland, rechts Oostenrijk. :))

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-25 17:17

Alleen op vakantie lijkt me saai haha. En ben ook niet van groepsreizen als ik verder niemand jen