Hier gelukkig alle vrienden en familie wel zo'n beetje op 1 lijn en past iedereen op als er iemand klachten heeft of zelfs als er bij collega's op het werk besmettingen zijn en wordt er nog steeds bij twijfel getest voor we afspreken.
Bij sommige familieleden kwam dat overigens pas wel nadat ze zelf covid hadden gekregen en het tegen vonden vallen...
Mijn beste vriendin was laatst zelfs zo goed om voor mij kleding te shoppen toen ik lang in het ziekenhuis lag en inmiddels daar besmet was en ik mijn vader (78, hartpatient) niet in het ziekenhuis wilde laten komen om schone kleding te brengen.
Mocht ze helemaal ingepakt (ffp2 masker, schort, spatbril en muts op) de spullen brengen en even op visite komen

Ben zelf gelukkig weer thuis, daar herstel je toch altijd het snelst.
De huisarts kwam vanmorgen langs en was helemaal verbaasd dat ik al weer gewoon door het huis liep na wat hij aan updates vanuit het ziekenhuis had gelezen.
Herstel van de longen gaat nog wel maanden duren en volledig herstel is ook niet zeker.
Herstel van de operatie en alle complicaties mag ik ook zeker een jaar voor uittreken...
Overigens heb ik mij in het ziekenhuis verbaasd over al het bezoek op de gangen wat hoestend en niezend rond liep.
Echt, waarom ga je dan naar iemand in een ziekenhuis op visite? Zelfs als het geen covid is.
Het personeel vond het ook zo lastig, zij liepen alweer met masker op terwijl het bezoek daar vrij rond kon hoesten...
Weet ook voor 90% zeker waar ik de besmetting van heb gekregen.
Mijn overbuurman zat te vertellen dat al zijn kinderen positief waren getest dus die kwamen niet.
Wel de thuiswonende kleinkinderen

Hij werd een half uur na mij dus ook positief getest.