Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ghostattack schreef:Waarschijnlijk een hele simpele vraag, maar ik kom er niet uit
Hoe bereken je reiskosten? Je rijd bijvoorbeeld een route met 2 klanten. De afstand naar klant A is 30 km, van klant A naar klant B rijd je 45 km en van klant B naar huis rijd je 60 km. Je vraagt €0,23 per km
Hoeveel km reken je dan voor klant A en hoeveel voor klant B?
Ik heb echt even error in mijn hoofd
Ghostattack schreef:Waarschijnlijk een hele simpele vraag, maar ik kom er niet uit
Hoe bereken je reiskosten? Je rijd bijvoorbeeld een route met 2 klanten. De afstand naar klant A is 30 km, van klant A naar klant B rijd je 45 km en van klant B naar huis rijd je 60 km. Je vraagt €0,23 per km
Veulen84 schreef:Ghostattack schreef:Waarschijnlijk een hele simpele vraag, maar ik kom er niet uit
Iedereen doet dat eigenlijk ook weer anders.
Zelf zou ik het zo doen: 30 + 45 + 60 = 135. Normaal is het Klant A: 60 km, Klant B: 90 km. Dat is 150km totaal. Voordeel is 15 km. Die 15 km deel ik door 2. Dus elk 7,5 km voordeel.
Klant A betaald: 52,50 x 0,23 = 12,08 (maak ik dan 12 euro van)
Klant B betaald: 82,50 x 0,23 = 18,98 (maak ik dan 19 euro van)
Ik_is_Ik schreef:Ik kom er niet uit. Mijn wasmachine op eco stand, 40 graden katoen programma, is 4,5 uur bezig.
Op het gewone katoen programma, ook op 40 graden, is de machine met 1,5 uur klaar. Hoe kan 3 uur langer stroom gebruiken nou energiezuiniger zijn? Het water moet toch naar dezelfde temperatuur?? Wie oh wie kan mij uitleggen hoe dit zit...