We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Re: We krijgen heel veel sneeeeeeuw!!! En gladheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:29

We begonnen de dag hier met zon en een blauwe lucht {:}

Maar nu jullie het over sneeuw hebben, kijk ik naar buiten en het kijkt hier nu ook grijs.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:41

Omgeving Arnhem/schaarsbergen wegen redelijk goed te doen.
Op dit moment sneeuwt het hier ook al weer. Dikkere vlokken dan ik de afgelopen dagen gezien heb. Ben benieuwd hoeveel er nog weer bij komt.

Wij rijden hier door de bossen om de kinderen naar school te brengen (wonen ook midden in het bos). Maar wat is het toch prachtig buiten. Vriend reed en ik heb alleen maar zitten genieten

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:11

De N weg hier is keurig schoon beide richtingen op. Gros reed 80/85 dus met die stroom meegereden.
Zelfs af en toe wat kunnen genieten van het sneeuwlandschap en de opkomende zon.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:17

Kinke schreef:
Zon!!!! De zon komt erdoor! (ols/wijhe)
En sloot??? waar??
[ [url=m/Up2510.jpg]Afbeelding[/url] ]

Staan daar nou grote knijpers in de grond?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:18

Hier is het heerlijk. Net lekker in de zon koffie gedronken

Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:55

JustMe8484 schreef:
Op dit moment sneeuwt het hier ook al weer. Dikkere vlokken dan ik de afgelopen dagen gezien heb. Ben benieuwd hoeveel er nog weer bij komt.

Uhm ... glijden over de rotonde en vastzitten in de sneeuw in Arnhem vond ik geen pretje zojuist :+ Gelukkig gaf een aardige meneer mij een duwtje, anders had ik er nog gestaan.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:16

Mijn ruin had een bevroren snottebel aan zijn neusgat hangen :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:47

Britta31 schreef:
Mijn ruin had een bevroren snottebel aan zijn neusgat hangen :=

He bah :')

Die van mij had ijsbolletjes aan de staart, sokken en baard hangen.. en bij het bewegen hoorde je hem van alle kanten klingelen :')
Ik heb ze overal afgeknipt. Groeit wel weer bij.

Hier heeft het vannacht ook nog een beetje gesneeuwd. Maar nog steeds niet zo'n dik pak als in de rest van het land.

Het was wel heerlijk weer voor een buitenrit <3
Vanochtend ben ik er lekker vroeg voor opgestaan, het zonnetje scheen ook zo mooi!
[RIJ-ITP] Sneeuwrit bij -11º door de limburgse bossen

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:56

furious schreef:
Sanniejtjuh schreef:
Sneeuwgolven in de tuin :D

[ [url=m/Dn3v2e.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZZe6Hv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kmZpNQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZT9RvI.jpg]Afbeelding[/url] ]

wil je daar niet lang uit in springen? :=

Dat gevoel is me inderdaad even bekropen haha

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:04

Matheno schreef:
Staan daar nou grote knijpers in de grond?

huh? :D
nee, betonpalen met daartussen een waslijn waar knijpers aan hangen :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:06

Hier schijnt nu de zon... smelt die sneeuw een beetje weg

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:08

Fitzroy schreef:
JustMe8484 schreef:

Uhm ... glijden over de rotonde en vastzitten in de sneeuw in Arnhem vond ik geen pretje zojuist :+ Gelukkig gaf een aardige meneer mij een duwtje, anders had ik er nog gestaan.

Haha, nee, snap ik.
Kom zelf ook niet in centrum van Arnhem. We wonen officieel in Arnhem, maar schaarsbergen, Oosterbeek zijn minstens zo dichtbij...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:20

Ik heb een rondje door het bos gelopen. Wat was het mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:22

Ik heb vanmorgen mijn auto uitgegraven, ruim een half uur bezig geweest met graven, sneeuwvrij en ijsvrij maken _O- 3 keer een poging gedaan tot wegrijden, de laatste keer lukte het. Stond echt gewoon vast in mijn vak :+ Nu even ergens anders geparkeerd zodat ik morgen de weg op kan.

Straten in mijn wijk zijn echt dramatisch, alleen de hoofdweg van de wijk is een sneeuwschuiver langsgeweest. De rest is gewoon 20cm sneeuw, sneeuwduinen of een ijsplaat.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:43

Tancreda4 schreef:
Ik rij gewoon langzaam en als mensen dat irritant vinden moeten zij maar thuis blijven. Het is niet dat ik hoor de lol de weg op ga. Ik heb winterbanden maar dan nog. Een witte weg is geen snelheid, jammer dan.

We werden zondag ingehaald door een BMW die zat te duwen en zich zichtbaar ergerde aan onze snelheid. Het kon veilig want wij namen de buitenbaan van de rotonde heel langzaam en hij kon dan de binnenbaan doen. Hij gaf niet onnoemelijk gas ofzo, maar schoot zo de bocht uit en zat vast op de verhoogde scheidingsstrook. Zo goed was z'n auto dus toch ook niet bestemd tegen gladheid. Sukkel. En daarom rijden wij dus voorzichtig. Ik heb geen zin in blik schade of erger, helemaal niet met een kanaal langs de weg zonder vangrail. En m'n paarden moeten toch echt eten.

Overigens heb ik afgelopen dagen met iemand meegereden die een wat hogere en grotere auto heeft. Vandaag ga ik een poging doen met m'n aeygo. Ik vind het best spannend maar de wegen zijn nu wel wat beter dan afgelopen dagen hoop ik.

Dat je met een grote 4x4 IETS meer veiligheidsmarge hebt, maakt je niet ongenaakbaar }>

Ik merk echt wel aan de Volvo dat 't hem niet echt moeite kost maar ik voel de tractiecontrole af en toe wel ingrijpen en ABS zorgt er dan wel voor dat de boel iets beheersbaarder blijft, je staat er niet eerder van stil. DAT is wat die sukkel in z'n BMW waarschijnlijk even vergat.

Doet me denken aan die Defender, jaren geleden op een spiegelglad bevroren helling op een terreinrijdag van de LRCH. Vraagt ie aan mij: kan ik naar boven rijden, denk je? Ik: dat ligt aan de opties die je hebt gekozen. Hij: alles zit erop, dit zou hij moeten kunnen en de man rijdt gewoon naar boven....
Over het lawaai van de tractiecontrole gaan we het niet hebben; die was zo snel dat een wiel hooguit 1/6 omwenteling slipte voordat de tractiecontrole ingreep. En aangezien er altijd wel een wiel is dat wat grip heeft, kroop de Defender rustig maar gestaag naar boven.
En de chauffeur? Die deed helemaal niets, alleen een klein beetje sturen om op koers te blijven.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:08

Wij hebben bij de achterdeur een nieuwe tijdelijke overkapping met stalactieten :')

Afbeelding

Afbeelding

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:11

Zo ik heb de eerste rit in de sneeuw ook weer achter de rug, vanmorgen was het echt bagger. Mijn schoonvader reed godzijdank voor mij aan waardoor ik mij toch wat zekerder voelde, eenmaal aangekomen op mijn werk reed ik de auto mooi knetter vast :o

Maar gelukkig waren mijn collega's zo lief om mij eruit te graven nadat ze mij eerst flink uitgelachen hadden :+
Maar ook hulde aan de overige weggebruikers die allemaal een handje hebben geholpen :j

Vanmiddag waren de wegen terug naar huis goed te doen, alleen bij ons in de straat is het 1 grote bende van dreksneeuw en gladigheid.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:16

Wat is het vandaag heerlijk buiten! Die gure wind is weg en het zonnetje is echt top.

Gelukkig alle grote doorgaande wegen helemaal schoon. Morgenochtend dus weer veilig naar school.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:16

Door de zon zijn alle snelwegen en hoofdwegen in mijn omgeving prima te rijden. :D
Alleen mijn straat is nog drama. :=
Voordeur was niet meer vastgevroren gelukkig.
⚠️ Bellatrix kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:17

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nog even de wijk in geweest

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:19

Nou, vanochtend om 10 uur een tractor met sneeuwschuiver door de straat... *\o/* ...maar volgens mij heeft die hooguit een beetje geveegd :+ want het ziet er nog steeds zo uit:

Afbeelding

...waar overigens prima op te rijden valt. Nog steeds wat slush op de kruising die in de verte (net niet) te zien is, maar vanmiddag tegen 16.30 uur waren alle asfaltwegen schoon, zelfs de weg door het bos. Ik kon dus weer met de normale snelheid naar de paarden.

Het lijkt overigens meer dan het is. In de wei kwam ik tot 15 cm (op drie plekken gemeten) en op de picknicktafel in mijn achtertuin tot 12 cm.

Afbeelding

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:22

Wij hebben vandaag even gekeken of de lokale wegen begaanbaar waren en hoe het Kootwijkerzand er bij lag:

Afbeelding

De wegen waren begaanbaar en het Kootwijkerzand lag erbij als een ansichtkaart uit de Alpen :))

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:29

Ik waan me gewoon een beetje in Zweden in mijn eigen 'achtertuin'.
<3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prachtig Ibbel! Ik ga vandaag of morgen naar het Wekeromse zand. Hopelijk ligt dat er ook nog zo mooi bij.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:31

Wauw wat een prachtige foto’s! Zo is sneeuw dan toch wel heel mooi :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:38

Vandaag heel weinig zon gehad, maar net zag het er wel prachtig uit :)

Afbeelding