Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 23:25

Ik verkocht in een uur ineens 8 items uit mijn kast. Nu alle andere kledingstukken nog te koop zetten... Ik moet echt minderen. Het gaat om weinig geld, want ik koop van alles en nog wat en geef niets om merken. Merkspul koop ik ook wel, maar om het item zelf, niet om het merk. En ik loop net zo graag in merkloze kleding. Voor de verkoop zijn die merkloze items niet interessant, maar ik vind het jammer om spullen in nieuwstaat weg te gooien.
https://www.vinted.fr/member/27312430-ploos

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 00:25

Nou Lorette je presenteert het wel heel leuk hoor, ziet er echt keurig netjes en heel aantrekkelijk uit zo +:)+

Alsof je het zo van de catwalk koopt, haha. Kan me best voorstellen dat dat beter verkoopt dan jurkjes op een haak of over een tafeltje gegooid....

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 06:59

pmarena schreef:
Nou Lorette je presenteert het wel heel leuk hoor, ziet er echt keurig netjes en heel aantrekkelijk uit zo +:)+

Alsof je het zo van de catwalk koopt, haha. Kan me best voorstellen dat dat beter verkoopt dan jurkjes op een haak of over een tafeltje gegooid....

Echt he! Het is dat ik nou niet bepaald hetzelfde figuur heb :') maar het zijn leuke kledingstukken!

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:15

Idd leuke foto's! Helaas niet mijn maat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:19

Ik heb maar even mijn eerste aankopen gedaan via vinted denk ik zo O:) want hier is het wel mijn maat normaal gezien :))

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:29

Leuk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:53

Nou, dat begint lekker. Ik krijg melding via mail dat het toegestemd is, maar in vinted is daar niks van terug te vinden :P en als ik via de link uit de mail ga eveneens "bron niet gevonden".

Verklaart misschien gelijk waarom een bundel die iemand bij mij aankocht ook niet verder afgehandeld raakt...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 10:58

Bij mij is 'ie ook helemaal weg! *edit: oooh, iemand anders heeft een item gekocht en daardoor is de bundel ineens niet meer beschikbaar. Dat is echt balen. Ik vrees dat ik het had moeten reserveren. |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 11:20

Hahaha da's snel :)) heb even nieuwe bundel gemaakt

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:26

Ik heb 1 juni wat bij iemand gekocht. Het is nu de 7e en nog niet verstuurd. Na 5 dagen wordt de bestelling dan toch automatisch geannuleerd door Vinted? Of moet ik dat zelf doen? Heeft iemand daar ervaring mee? Omdat de verkoper niets meer laat horen, vindt ik het prima dat de aankoop geannuleerd wordt maar ik weet niet hoe dat gaat.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:27

5 werkdagen toch. Dacht dat weekenden niet meetelden. Ik dacht dat de koop dan automatisch werd geannuleerd maar ik heb dat nog niet meegemaakt

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:33

Als het idd werkdagen zijn dan klopt het dus dat er nog niets gebeurt is, dan wacht ik het nog even af. Dankjewel voor je reactie.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:55

Oehhh zou een andere bokker snel even iets van Varekaj weggekaapt hebben?? Intriges!! :Y)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:19

caro29 schreef:
5 werkdagen toch. Dacht dat weekenden niet meetelden. Ik dacht dat de koop dan automatisch werd geannuleerd maar ik heb dat nog niet meegemaakt

Idd, en mocht de verkoper op bv dag 5 klikken op ‘ik heb het reeds verstuurd’, dan krijgt ze eigenlijk nog 1(of mss 2, weet ik niet meer zeker) dagen extra, omdat niet elke pakjespunt het altijd onmiddellijk inscant of het systeem soms uren vertraging heeft.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 11:20

pmarena schreef:
Oehhh zou een andere bokker snel even iets van Varekaj weggekaapt hebben?? Intriges!! :Y)

Hahahaha, it wasn't me in elk geval. Ik heb zojuist pas bijgelezen O:)

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 11:20

Vandaag een boze koper. Broek in Nederland verkocht maat 38 naar frankrijk. Nu is ze boos want het een dan dus een Franse 40 42 en ik ben onbetrouwbaar. Ik ga er vanuit dat jij als Franse iets koopt in Nederland dat je zelf let op de maatverschillen?

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 11:27

Ja ik ben altijd huiverig dat Franse kleding één of twee maten kleiner valt. Meestal zet ik maten erbij en een foto van het maatlabel. Dan is het aan de koper zelf om het erop te wagen.

Maat 38 is maat 38, als het zo in de broek staat aangegeven is het de koper haar probleem, niet het jouwe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 11:30

Normaal zet vinted dat zelf om, niet? Als ik zoek op bv maat 48, dan zet deze het zelf om naar de Engelse en Franse maat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 11:35

Nou ik weet niet hoor, ik ben in de markt voor zomershirtjes maat 42-44 en als ik dan zie wat er aangeboden wordt dan zitten er behoorlijk kleinvallende maatjes tussen := Maar als verkoper het dan te koop zet als maat 42 en op het maatlabel staat ook 42.... dan heb ik gewoon pech vind ik.

Ik vind het wel jammer dat mensen bij klein of groot vallende (kinder)kleding het er niet bij zetten want vaak zullen ze dat zelf toch ook wel gemerkt hebben....

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 11:42

Heel irritant inderdaad. Hier ook wat maat 62 besteld, mijn dochter had toen nog 56. Het zat al veel te strak. Zet er idd dan bij valt klein. Ik heb ook wat kinderkleding te koop. Zet er altijd bij hoe het valt. Heb twee broekjes maat 56. Nou denk echt dat het 44 is. Zo klein.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:01

Hier zet ik het gewoon bij de draagmaat. Nu ook bv een jurkje waar maat M in staat, is is gewoon een (ruime)L qua draagmaat, dus zoek ik geen koper die jurkjes zoekt in zijn maat M, maar L, dus staat het jurkje bij maat L te koop.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 12:14

In zulke gevallen zet ik het ook bij de draagmaat te koop, maar ik vermeld wel even erbij dat op het label een andere maat staat. Heb ook kleding te koop waarin de Italiaanse maat staat, maar daar trek ik dus standaard een paar maten vanaf

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:05

Ik zet het in de maat van het label, maar zet er standaard een paar maten in cm bij.
Dan kunnen mensen zelf goed zien of ze het wel of niet passen.
Ik koop het standaard een paar maten te groot bij Vinted, voor mij een kleine moeite om het iets in te nemen en vaak zit het daarna juist als gegoten. Dat doe ik met nieuwe kleding veel minder snel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:05

Nou dat vind ik ook tricky, om dan maar bij een andere maat te zetten dan de labelmaat. Ik doe dat soms ook wel, maar zet er dan inderdaad bij wat de labelmaat is, en maak mijn foto's met dat meetlint erbij zodat mensen echt goed zien wat ze kopen :j

Ik vind het wat tricky omdat mensen die een bepaald merk / iets zoeken, vaak ook wel weten dat het anders valt dan de labelmaat, en dan al zoeken op de labelmaat. Bvb. dat ze zoeken op "mooi jurkje X" in labelmaat 42 omdat ze weten dat dat de juiste maat is voor hun maat 38 :=

Of bvb. bij kinderkleding....het ene truitje van merk X in maat 98-104 valt meer als 116, en de andere maat 116 van hetzelfde merk valt meer als maat 104. 'Kenners" weten dan al van die print zoek ik in die labelmaat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:20

pmarena schreef:
Nou dat vind ik ook tricky, om dan maar bij een andere maat te zetten dan de labelmaat. Ik doe dat soms ook wel, maar zet er dan inderdaad bij wat de labelmaat is, en maak mijn foto's met dat meetlint erbij zodat mensen echt goed zien wat ze kopen :j

Ik vind het wat tricky omdat mensen die een bepaald merk / iets zoeken, vaak ook wel weten dat het anders valt dan de labelmaat, en dan al zoeken op de labelmaat. Bvb. dat ze zoeken op "mooi jurkje X" in labelmaat 42 omdat ze weten dat dat de juiste maat is voor hun maat 38 :=

Of bvb. bij kinderkleding....het ene truitje van merk X in maat 98-104 valt meer als 116, en de andere maat 116 van hetzelfde merk valt meer als maat 104. 'Kenners" weten dan al van die print zoek ik in die labelmaat.

Helemaal eens! Zo doe ik het ook.