Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:14

Hmmm ... hoe gaan ze dit nou controleren vraag ik me af :?
Wel balen dat we nog langer thuis moeten werken maar dat zat erin.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:16

verootjoo schreef:
Wat maakt die doventolk nou uit :?

Maar even weer op scherp dus. Ik hoop echt dat we het najaar doorkomen zonder grote piek.

Precies. Vind het best lafjes eigenlijk, weinig nieuws.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:17

Nou ja, langer thuiswerken vind ik wel nieuws en best balen ...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:18

Er is nooit een einddatum genoemd daarvoor toch?
En ik kan me vergissen, maar volgens mij vinden veel mensen dat helemaal niet zo'n probleem

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:21

Veel bedrijven zijn toch weer mensen op kantoor aan het halen, dus dat advies herhalen is zeker niet verkeerd.
En geen feestjes meer thuis. *\o/* Heb ik mooi weer een reden om mijn verjaardag niet te vieren. _O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:21

Fitzroy schreef:
Nou ja, langer thuiswerken vind ik wel nieuws en best balen ...

Maar geen verrassing toch? Ik denk dat ze dat pas als aller aller allerlaatste weer gaan opheffen.

We moeten gewoon echt met z’n allen keihard opletten om de cijfers laag te houden zodat we niet weer nog strengere maatregelen moeten voeren.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:22

Heeft iemand hier al de corona melder app gedownload?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:27

Geen feestjes thuis maar naar de horeca

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:28

purny schreef:
Geen feestjes thuis maar naar de horeca

Ook niet te veel want anders gaan daar ook strengere regels gelden zei de Jonge.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:29

Ben benieuwd hoe ze dat gaan handhaven. Volgens mij is nu het grootste probleem dat mensen schijt krijgen aan de regels. Die gaan zich dan ook niet aan die 6 personen houden. Of denk ik nu te negatief over mijn medemens?

Niece

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:31

Sheran schreef:
Ben benieuwd hoe ze dat gaan handhaven. Volgens mij is nu het grootste probleem dat mensen schijt krijgen aan de regels. Die gaan zich dan ook niet aan die 6 personen houden. Of denk ik nu te negatief over mijn medemens?

Negatief of niet, ik dacht hetzelfde :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:32

Sheran schreef:

Nee ik vind niet dat je negatief denkt want ik denk precies hetzelfde als jou....

Zolang we mensen hebben die het ontkennen en dikke onzin vinden komen we er niet snel meer vanaf.

Ik denk dat het tijd wordt dat het weer winter wordt mensen komen dan al minder maar buiten. Een strenge winter met overdreven lage temperaturen is misschien wel een oplossing om mensen meer binnen te houden.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:33

Ik vind het sowieso mega naief dat feesten/bruiloftne/begrafenis mogen maar zonder fysiek contact.. Dat gaat toch niet..

Zebrastreep, mensen binnen is juist een groter probleem; veel mensen kunnen dan niemand ontvangen op 1.5m (denk aan studenten en mensen in een stad die klein wonen). Dan ga je een enorme groep krijgen die enorm eenzaam is..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:35

Zebrastreep schreef:
Sheran schreef:

Nee ik vind niet dat je negatief denkt want ik denk precies hetzelfde als jou....

Zolang we mensen hebben die het ontkennen en dikke onzin vinden komen we er niet snel meer vanaf.

Ik denk dat het tijd wordt dat het weer winter wordt mensen komen dan al minder maar buiten. Een strenge winter met overdreven lage temperaturen is misschien wel een oplossing om mensen meer binnen te houden.

Toch hoop ik dat niet :') onze ramen en deuren moeten openen. Met temperaturen ver onder nul hebben we dan een nieuwe uitdaging :')
Ik ben ook niet zo positief over de mensheid maar het valt mij op school mee. Ja we moeten leerlingen wel wijzen op regels/routes/afstand maar iedereen doet echt zijn of haar best. Collega’s zijn ook echt voorzichtig.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:36

mariekeoo schreef:
weer geen Irma :(

Mijn dochter van 8 dacht dat het Irma was en zei " huh wat is ze oud geworden" :')

Ik vond het weinig nieuws. Ben benieuwd wat Amsterdam gaat aankondigen.
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 18-08-20 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:37

Margoooo schreef:
Ik vind het sowieso mega naief dat feesten/bruiloftne/begrafenis mogen maar zonder fysiek contact.. Dat gaat toch niet..

Zebrastreep, mensen binnen is juist een groter probleem; veel mensen kunnen dan niemand ontvangen op 1.5m (denk aan studenten en mensen in een stad die klein wonen). Dan ga je een enorme groep krijgen die enorm eenzaam is..

Ik doelde meer op dat mensen dan sowieso minder snel ergens heen gaan. Althans in de winter zit ik veel meer in mijn eigen huis dan in de zomer. Nou tegenwoordig vinden mensen zich na 2 dagen al eenzaam... Ja is misschien een beetje een harde mening maar ik heb mij al zo vaak eenzaam gevoeld en echt al langer dan de periode waar we nu in zitten dat ik het nu reuze mee vindt vallen. Sociale contacten genoeg maar ik heb er niet zoveel moeite mee. Ik wil gewoon dat alles weer zo snel mogelijk normaal wordt en dan een jaartje eenzaam. Tja in mijn ogen gelijk weer overdreven. Tegenwoordig wordt iedereen na een dag al het kaartje depressie aan gehangen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:49

Ik kreeg vanuit de persco wel het idee dat NL één grote, vette party is. Zo slecht hebben we het dus blijkbaar niet. :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:51

Volgens mij was er in eerdere persco’s 1 september genoemd als datum voor thuiswerken en andere maatregelen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:51

Bijenkorf in Amsterdam moet 2 weken dicht. Personeel was met klachten aan het werk.

Waar ik wel van schrok het verschil in cijfers in Assen en Amsterdam. Assen 2 en Amsterdam 1400 vindt ik nogal wat.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:52

Nou dat gevoel van die dikke vette party heb ik ook inderdaad. Ik wilde dat de mensen die zich wel normaal aan de regels kunnen houden ook eens wat meer in beeld zouden komen, zodat mensen juist ook kunnen zien dat het wel kán en dat meer mensen het doen.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:52

Zebrastreep schreef:
Margoooo schreef:

Ik doelde meer op dat mensen dan sowieso minder snel ergens heen gaan. Althans in de winter zit ik veel meer in mijn eigen huis dan in de zomer. Nou tegenwoordig vinden mensen zich na 2 dagen al eenzaam... Ja is misschien een beetje een harde mening maar ik heb mij al zo vaak eenzaam gevoeld en echt al langer dan de periode waar we nu in zitten dat ik het nu reuze mee vindt vallen. Sociale contacten genoeg maar ik heb er niet zoveel moeite mee. Ik wil gewoon dat alles weer zo snel mogelijk normaal wordt en dan een jaartje eenzaam. Tja in mijn ogen gelijk weer overdreven. Tegenwoordig wordt iedereen na een dag al het kaartje depressie aan gehangen....

Dat verschilt per persoon denk ik; ik heb denk ik evenveel sociale contacten in winter vs zomer. In zomer wel vaker buiten, wat icm covid natuurlijk beter is.

En snap je punt hoor, maar ik woon bv alleen en moet eigenlijk thuis werken. Dan zou ik dus echt 0 mensen zien. Feestjes geven is een ander verhaal, maar niemand zien is wel rot hoor.. Word je snel eenzaam..

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:54

Assen heeft om en nabij 70.000 inwoners en Amsterdam bijna een miljoen, dus ruim 10x zoveel.. Het grootste probleem imo is het gebrek aan ruimte in Amsterdam. Ik kán vaak geeneens afstand houden.. Er is geen plek.. Dat is in Assen niet aan de orde..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:56

Oeh wat een zure opmerking : “ik liep zojuist langs de terrasjes op t plein en die zitten propvol”, wel een goede return van Rutte

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:59

Margoooo schreef:
Assen heeft om en nabij 70.000 inwoners en Amsterdam bijna een miljoen, dus ruim 10x zoveel.. Het grootste probleem imo is het gebrek aan ruimte in Amsterdam. Ik kán vaak geeneens afstand houden.. Er is geen plek.. Dat is in Assen niet aan de orde..

Iedereen houd hier zich er ook gewoon goed aan. Het is een enkeling die het niet doet. Natuurlijk zijn hier ook genoeg drukke plekken maar dan keer ik weer om. Zoals de tuinland is al wel een plek waar afstand houden amper mogelijk is. Kringloopwinkels worden hier ook ontzettend druk bezocht. Dus meer ruimte is er op veel plekken ook helaas niet. Maar mensen doen echt een stap opzij en dat werkt hier ontzettend goed.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:01

Zebrastreep schreef:
Bijenkorf in Amsterdam moet 2 weken dicht. Personeel was met klachten aan het werk.

Waar ik wel van schrok het verschil in cijfers in Assen en Amsterdam. Assen 2 en Amsterdam 1400 vindt ik nogal wat.

Wij Assenaren zijn heel braaf