Personal shopper van Zalon!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18
Amazone

Re: Personal shopper van Zalon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:29

ARCTN: jouw blijvers zijn echt top. Die gestreepte broek staat je echt geweldig. Jurk en jumpsuit zijn ook heel mooi.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:39

Ok. Mijn box was echt helemaal niks uiteindelijk... :+. Ik had aangegeven, dat ik een bruiloft heb eind juni, en daar graag een donkerblauw jurkje voor te willen. Geen jurkjes met kant! Maar ik kreeg er 3 met kant. 1 jurkje was wel echt heel leuk, maar die viel net over de knie en dat maakt mij daardoor heel erg kort. Dus helaas toch retour. Zat 1 zomerjurkje in, die ik heb gehouden, die was wel echt leuk.

Er zat 1 grijs shirt in. Super simpel, helemaal basic, maar wel 40 euro! Echt te duur voor gewoon een grijs shirt, zonder ook maar iets (ook niet eens een merkje ofzo). Er zaten super skinny jeans in van Levi's. Ik kreeg mijn kont er niet eens in (want super skinny). En een ange jurk met knoopjes. Nou ik leek wel een oma :+. En nog een jurkje, maar deze was van een rare stof en stond helemaal opzij, viel echt heel raar.

En ik had om zilveren schoenen gevraagd met een gave hak. Ik kreeg ivoorkleurige, voor 105 euro... Nou echt niet he, zo duur waren mijn eigen trouwschoenen nog niet eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 13:58

Ik verbaas me eigenlijk een beetje over de hoeveelheid reacties a la "te duur!!!!!"

Shopt iedereen exclusief bij de Primark ofzo? :+

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:05

Anthea schreef:
Ik verbaas me eigenlijk een beetje over de hoeveelheid reacties a la "te duur!!!!!"

Ik zou best 50 euro aan een jurk willen uitgeven, maar dan zijn mijn eisen wel hoog en moet het van topkwaliteit zijn. Als student zijde is dat best een hoog bedrag.

Voor een simpel shirtje zou ik nooit 40 euro uitgeven, want je kunt voor de helft hetzelfde of een soortgelijke shirt bij de H&M, C&A etcetra kopen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:10

Anthea schreef:

Ik heb me daarover ook al een paar keer verbaasd. Niet dat ik tonnen aan kledij uitgeef, helemaal niet!, maar in de simpelste boetiek kost een leuke jurk toch erg snel 50€, en veel meer.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:14

Anthea schreef:

Haha ik geef voor een mooi shirt of blouse makkelijk 50 euro uit. Voor een goede broek of jurk zeker 100 euro. Schoenen het dubbele. Dus ik vind inderdaad ook de meeste prijzen die voorbij komen in de boxen verre van duur :')

Sky_As
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:18

tja wat is duur (mijn werkgever zegt altijd, duur is iets wat je graag wilt hebben maar niet kan betalen of iets wat je niet wilt hebben, dat is natuurlijk ook altijd te duur....).

Ik moet eerlijk zeggen dat een shirtje van 40 euro (simpel katoenen ding zonder iets "speciaals" ) ik ook te duur vind. Een jurk/ broek vind ik erg afhankelijk van de kwaliteit/pasvorm.
Ik zie hier dingen voorbij komen die 80-90 euro moeten kosten, terwijl ik het voor 25 euro bijv. wel zou kopen, maar geen 80 euro waard vind, vanwege pasvorm of kwaliteit materiaal.

De blouse die ik gekocht heb, kost normaal 69 euro (nu 50 euro), dat is voor mijn doen echt "duur". Maar toen ik hem aan trok was ik er gelijk weg van, en dan ga ik overstag. Zo is dat eigenlijk met alles. Soms zie ik iets hangen waarvan ik denk: Dat is erg leuK! dat WIL ik passen. En dan maakt de prijs meestal niet heel erg uit. Maar als ik twijfel, dan is de prijs wel zeker bepalend....

(en ook typisch paardenmeisje natuurlijk ;-).......een broek voor mezelf mag als het even kan liever niet boven de 30 euro kosten, maar als paardlief een deken van 250 euro nodig heeft, dan denk ik niet eens na of ik het duur vindt......)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:19

Anthea schreef:

Spreek hier nu natuurlijk alleen voor mezelf, meer dan de helft van mijn kledingkast bestaat iig uit primark of andere goedkope kleding :+
Het punt bij mij is dan dat goedkope spul gewoon goed genoeg is, en als ik dan iets van Zalando krijg wat 2x (of meer!) zo duur is dan verwacht ik wel een nog betere pasvorm, een extra zware kwaliteit stof oid. En ja dan vind ik 30 euro neertellen voor een shirt zonder 'stoer' merk met een kwaliteit die ik voor 5 euro bij de primark kan shoppen echt veel te veel. :') Voor een mooi merklogo, iets wat echt gaaf is, een topkwaliteit item zou ik het zo neertellen maar volgens mij is een groot deel van de 'te duur' spullen die hier geweigerd worden dat niet eens, wat ik van de foto kan inschatten iig.

zonnebloem18
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:24

Een basic shirt voor 40 euro vind ik wel te duur, maar voor een mooie jurk van een goed merk kan ik prima 80 of meer uitgeven. Broeken duurder dan 80 euro begin ik niet aan, ze gaan bij mij toch nooit lang mee ongeacht hoe duur ze waren.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:25

Ik heb ook veel basics (leggings, tanktops) van de Primark en New Yorker.
Voor mezelf vind ik iets al snel te duur, maar als ik voor mijn moeder koop maakt het me dan weer niet uit als de schoenen duurder zijn dan ik er zelf voor zou betalen :')

En koop voor mezelf jurkjes meestal in de sale.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:26

Bedankt voor de reacties allemaal! :D

Hier de kledingstukken waar sommige om vroegen

De gestreepte broek is deze:
https://www.zalando.nl/vero-moda-broek-snow-white-ve121a0r1-a11.html

Het shirt wat ik erbij aan heb is deze:
https://www.zalando.nl/warehouse-over-the-head-top-blouse-wa221e0c4-k11.html

Zwart-rode shirt:
https://www.zalando.nl/byoung-pauline-t-shirt-print-black-by221e04r-q11.html

@Linnie050: ik heb wel het een en ander aan corrigerend ondergoed liggen, maar weet nooit zo goed of ik nou het corrigerende broekje of hempje moet gebruiken. Of maakt dat niet zoveel verschil?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:35

Voor onder een jurkje vind ik een licht corrigerend jurkje wel fijn. Je buik is niet weg, maar het zit gewoon net wat gladder.

Die gele jurk is gaaf!

Edit: gewoon bij de Hema te koop.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:44

Tanya: leuke box had je!

Lauri: je stylist had geen match met je inspiratie zo te zien...

Denise_Storm: gewaagde items. Vind de rok minder leuk. De rest staat je super!

Frensje: mooie naturel box had je. Zijn allemaal mooi te combineren

Masslemas: alle shirts passen wel mooi bij de broek

Marjan1984: erg mooie nette kleding!

Fleurtjeuh: kan je stylist niet vragen om shirts voor bij broek?

Roucha1: leuke combinaties kun je maken

Turtlelito: blauw! :D gewaagde pumps, leuk! Jammer dat ze niet lekker zitten

Aight: styliste slaat wel de plank mis in vergelijking met je inspiratie..

Gianti: mooie box, mooi natural.

Independence: mooie kleuren zeg! En thanks voor de link van het jasje, die vind ik ook erg mooi

Yvankaxx: de bloesjes staan je erg mooi

Sterre98: het staat je allemaal mooi, jas is wel een afknapper

Hemellichaam: leuk om kleding te proberen die je zelf nooit uit een kledingrek zou halen. Kan heel verrassend zijn!

Misty444: de zwarte broek vind ik niet zo,maar het jurkje staat je erg mooi!

Linoleum: mooi hoor! Staat je goed

Rena100: styliste had meer rekening met je figuur kunnen houden. Over de jurk ben ik het eens

Yonteke: wel wat dezelfde shirts allemaal, maar jij bent er blij mee en daar haat het om :j

Nymeria: het staat je wel!

Marjan 1984: pantalons staan heel mooi!

Dimphyl: 2de rok vind ik het mooist. Mooie box!

Manon_vvd en _evelien_: mooie boxen hebben jullie!

Prulletje: ik ben erg benieuwd naar de jumpsuit.

Charisma: mooi hoor!

Nightingale: de 2 jurkjes vind ik niet zo, rest mooi!

Volgens mij ben ik weer bij, sorry als ik iemand vergeten ben! Maar het gaat zo vlot :')

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:49

Tiggs schreef:
Voor onder een jurkje vind ik een licht corrigerend jurkje wel fijn. Je buik is niet weg, maar het zit gewoon net wat gladder.

Die gele jurk is gaaf!

Edit: gewoon bij de Hema te koop.

Thanks voor de reactie, een corrigerend jurkje heb ik nog niet. Even naar de Hema dus!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:01

Mijn Zalon box was echt een aanfluiting. Aangegeven dat dingen te klein of te groot waren, krijg ik alsnog een broek 3 maten te klein en een shirt 3 maten te groot. De rest van mijn feedback is ook totaal niet naar geluisterd en, ook al had ik aangevinkt dat ik een wat uitdagendere look wel zag zitten, was het vooral t-shirts met jeans een rok. De hele box heb ik teruggestuurd, helaas echt niks voor mij.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:04

Drunksheep, was benieuwd naar of het een styliste zou lukken om wat passends voor jou te zoeken. Maar helaas.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:11

linoleum schreef:
Drunksheep, was benieuwd naar of het een styliste zou lukken om wat passends voor jou te zoeken. Maar helaas.

Dit is wat ik opgestuurd had gekregen, en ik had ook nog benadrukt dat ik niet echt van dit soort opdrukken houd (behalve van bands die ik echt tof vind) :') En ik ben ook een beetje te oud voor een t-shirt jurk met een opdruk als 'Raise hell', haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 15:42

Anthea schreef:

Ben ik niet de enige dus die dat idee krijg , ik vroeg me dat ook al af. 50 Euro vind ik al vrij goedkoop voor een jurk, van alles daaronder vermoed ik dat degene die de jurk heeft gemaakt er echt heel weinig geld voor heeft gekregen( kledingindustrie is extreem slecht betaald ) .
Maar ik heb dan ook liever weinig kleding van mooie kwaliteit dan veel, beter voor mens en milieu.

Maar dat even terzijde. Nu weer genieten van de mooie dingen die langskomen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 16:09

Een mooie jurk mag voor mij 70-110 kosten, maar dan moet hij ook echt goed zitten en goed gemaakt zijn. Maar ieders budget is anders en dat is prima. Maar niemand verdient een zak rond d'r lijf, ook niet voor 20 of 30 euro.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 16:15

Oh dat laatste vind ik niet mis Drunksheep! Beetje doorzichtige body?

Misty444

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:47

Misschien een hele domme vraag, maar ik bestel eigenlijk nooit iets online, laat staan retourneren :+ Maar je hoeft toch alleen je kleding in de doos te doen en je retoursticker erop te plakken, dichtdoen en klaar? En geen extra dingen in de doos toevoegen ofzo? :o :D

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 17:51

wel eerst online aanmelden. Zalon.nl/feedback

Hemellichaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:15

Dit stond in de mail die ik van Zalon kreeg nadat ik mijn box heb ontvangen:
"Hoe stuur ik terug? Artikelen die je niet wil houden, leg je terug in de Zalon-box. Plak het meegeleverde retourlabel over het oude verzendetiket heen en geef de box af bij een bpost-punt. Een medewerker daar handelt het verder af. Je retour online aanmelden is niet nodig." Heel simpel dus!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:19

Blue_flower schreef:
wel eerst online aanmelden. Zalon.nl/feedback

Niet perse nodig dit, maar zou het wel doen. Je krijgt dan gelijk een mailtje met hoe je kan betalen met het juiste bedrag!

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 18:23

Handig voor als de doos kwijt raakt bij post-nl. Kunnen ze zien dat je de intentie had meerdere of alle items retour te doen.