Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:35

Blussem schreef:
Klopt het dat er vanavond weer een pers conferentie is?
Ik verwacht dat ze de maatregelen gaan opheffen of afschalen.

Want dat hele corona gebeuren lijkt echt op een storm in een glas water. Ken hier echt niemand die heeft en echt niemand ziek hier.

Duidelijk is weer zo gehypt iets door journalsiten om lezers te trekken waarbij extreem uitvergroot is. Beging die journalisten wel zat te worden met hun paniek gezaaid. Eerst rupsen waar bijna niemand last van heeft, dan weer wat anders.

Wil je weekje hier logeren? Kan je zowel corona als rupsen meemaken :=

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:36

Ik ken ook niemand die het heeft of er aan is overleden, maar ik geloof zeker wel dat dit echt gebeurt en niet dat het een storm in een glas water is wat wordt gehyped door de media.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:36

Blussem schreef:

Want dat hele corona gebeuren lijkt echt op een storm in een glas water. Ken hier echt niemand die heeft en echt niemand ziek hier.

Duidelijk is weer zo gehypt iets door journalsiten om lezers te trekken waarbij extreem uitvergroot is. Beging die journalisten wel zat te worden met hun paniek gezaaid. Eerst rupsen waar bijna niemand last van heeft, dan weer wat anders.

Tel je zegeningen en blijf vooral onder je steen wonen. Helaas hier andere ervaringen en Corona is een vies grillig monster waar mensen met geluk zeer ziek van worden en niet erger.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:38

Blussem schreef:

Wat een ontzettend nare reactie gezien er meerdere mensen in dit topic hard getroffen zijn. Toon een beetje compassie.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:40

mvdende schreef:
Als het over een maand of 2 weer toegestaan is om te kamperen en om op terrasjes te zitten enz. Dan gaan er echt heel veel mensen zich weer verplaatsen.

Als mensen zich weer massaal gaan verplaatsen dan laait het virus weer op.
Is het nu zoveel te veel gevraagd om het even klein te houden en in je eigen omgeving?
Ik zie je nu al zo vaak op Ossendrecht afgeven, maar mijn moeder wandelt daar dagelijks (ik soms met haar mee) en het is er toch echt gewoon rustig in het bos overdag en in het dorp zelf ook als je na het avondeten gaat bijv.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:41

Jemig blussum uit welke grot kom jij gekropen? Mensen als jij kan ik echt niet snappen of serieus nemen.
Ja, media kan aandikken, maar er is wel degelijk wat ana de hand in de wereld. Tel je zegeningen inderdaad. En in plaats van het nieuws. Kijk eens Frontberichten, rond 22 uur op een van de NPos. Wel ff de afgelopen 30+ afleveringen terug kijken aub. Berichten van gewone mensen, geen journalisten.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:42

Blussem schreef:

Ik verwacht dat jij je verwachtingen moet bijstellen, de storm in een glas water eerder moet zien als een orkaan en vervolgens jezelf mag onderdompelen in een bad met ''rupsen waar niemand last van heeft''.

En ik gun je de rupsen en geen corona: niet omdat ik je sympathiek vindt, maar omdat ik NIEMAND corona gun. De verhalen zijn echt heftig en er worden veel families geraakt.

MoniqueT

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:44

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:45

elnienjo schreef:
djinnie schreef:
Elnienjo, serieus? Uberhaupt die plexiglas schermen, over welke leeftijd heb je het dan? En militairen inzetten in de klas? Lekker traumatiserend voor die kinderen...

Wat is er in hemelsnaam traumatiserend aan militairen?
Ben je wel 'ns naar opendagen van land- of luchtmacht geweest bijv?
Ze zijn nu toch niet uitgezonden en leraren (vast vaak ook 50-plussers) zijn bang het virus op te lopen van al die krioelende bacillenbommetjes.

Dit zijn echt geen doordachte dingen...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:49

elnienjo schreef:
mvdende schreef:
Als het over een maand of 2 weer toegestaan is om te kamperen en om op terrasjes te zitten enz. Dan gaan er echt heel veel mensen zich weer verplaatsen.

Als mensen zich weer massaal gaan verplaatsen dan laait het virus weer op.
Is het nu zoveel te veel gevraagd om het even klein te houden en in je eigen omgeving?
Ik zie je nu al zo vaak op Ossendrecht afgeven, maar mijn moeder wandelt daar dagelijks (ik soms met haar mee) en het is er toch echt gewoon rustig in het bos overdag en in het dorp zelf ook als je na het avondeten gaat bijv.

In jullie ogen misschien rustig, maar alsnog kom je iedere paar minuten wel andere mensen tegen, in een uurtje wandelen regelmatig zeker 20 mensen. terwijl voor corona je gemakkelijk een uurtje kon wandelen en max 5 fietsers tegen kwam.

Klinkt weinig, 20 mensen. Maar als die allemaal gespreid lopen, fietsen enz, dan loop je dus nooit meer dan een paar minuten "alleen"

En met een hond die niet zo leuk is naar vreemde, is het geen wandelen meer. Skip loopt meer aan de lijn dan los.... En dat was voor corona wel anders, dan kon hij de volledige ronde gewoon lekker los.

En als Skip niet los kan, breekt hij thuis de boel af...

Het losloopveld in Hoogerheide wordt tegenwoordig steeds geterroriseerd door een honden uitlaat service en is dus jammer genoeg ook niet echt een optie meer overdag. Die HUS moet gewoon lekker ergens anders dr honden gaan uitlaten en niet dat veld steeds claimen.

Dus ja, ik erger me dood aan al die andere mensen zonder hond die ook even een "frisse neus" willen halen.

Inderdaad tussen 18 En 19:30 is het relatief rustig op de trambaan. Dus dan ga ik maar dan mijn ronde lopen en hopen dat de rest van Ossendrecht netjes aan het avondeten zit.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 21-04-20 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:49

elnienjo schreef:
Waarom zetten ze geen militairen in (jong en fit) om orde in de klas te bewaren terwijl de leraren veilig achter 'n plexiglaswand kunnen blijven zitten?

Mijn god, ik zie het voor me. Arme kindertjes :') . Wel bewapend dan hè, die militairen. Om orde te houden.
Op wat voor school heb jij dan gezeten dat je dit nodig acht?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:50

Blussem schreef:

Volgens mij is de aarde plat, want ik heb nog nooit met eigen ogen gezien dat ie rond is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:51

Bussum jij leeft echt onder een steen, maar zie je op bokt wel vaker van die aparte berichten schrijven.
Ik zou zeggen wees blij dat jij niemand kent die het heeft of aan overleden is.
Maar dat maakt het nog geen onzin hype, en ik denk dat jij heel wat mensen hier in het topic een zeer groot excuus verschuldigd bent -:(-
Zijn hier verschillende die hun dierbaren eraan verloren hebben of nog vechten voor hun leven op de ic

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:55

mvdende schreef:
Dus ja, ik erger me dood aan al die andere mensen zonder hond die ook even een "frisse neus" willen halen.

Inderdaad tussen 18 En 19:30 is het relatief rustig op de trambaan. Dus dan ga ik maar dan mijn ronde lopen en hopen dat de rest van Ossendrecht netjes aan het avondeten zit.

Volgens mij had je beter een elektronisch hondje kunnen nemen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:56

mvdende schreef:

Lekker ben jij, dus omdat jij een hond hebt heb je meer recht ergens te wandelen? 8)7

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:57

MarcoBorsato schreef:
mvdende schreef:

Ja hoe durven die mensen dat te doen
.
Misschien beter idee om je hond eens op te voeden het is een hond Dus gemaakt om opgevoed te worden

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:00

Ik heb ook een hond die los moet kunnen rennen, en hier is het ook drukker in de bossen. En mijn hond is niet hondvriendelijk en blaft en springt naar mensen. Maar ik ben echt niet de enige die recht heeft op het bos.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:00

Mvdende, waarom zou jij meer recht hebben op een uitlaatveldje dan een hondenuitlaatservice? En waarom zouden mensen zonder hond geen frisse neus mogen halen?

Gisteren zei je nog dat ze echt geen dagjesmensen konden gaan verbieden in de treinen, maar nu lijk je wel te vinden dat je meer recht hebt op een wandeling omdat je een hond hebt. Wil je met 2 maten meten wanneer het jou beter uitkomt?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:01

Iedereen mag toch ook gewono naar buiten op anderhalve meter afstand, daar houd je geen rekening mee dat er ook honden zijn die los lopen moeten

Misschien kun je gaan fietsen met je hond zodat ie ff uitrazen kan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:06

Ik heb kinderen, die moeten net zo nodig uitgelaten worden als een hond :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:07

MoniqueT schreef:
Je moet dat wel even in de context lezen waarin het gezegd is. Het ging over Mvdende die naar de dierentuin wilde of ergens op een uur of meer van huis wilde gaan wandelen. Ze wil daar dan met de trein heen en was boos dat er vanwege de 1,5 meter afstand wellicht beperkingen zijn over wie met de trein zou mogen gaan.

Ik had niet de indruk dat ze er boos over was, maar dat ze het gewoon vervelend vond.

Gelijk heeft ze. Dat is ook vervelend. Ik baal ook dat ik straks niet meer met de trein makkelijk ergens heen kan.

Balen mag toch gewoon? Balen over al het enorme verdriet over mensen die nu vechten voor het leven en de mensen die het niet gered hebben. Balen van de impact op alles om ons heen. En ook balen van hoe al die kleine dingen die ons leven, de dingen waar we normaal gesproken van genieten, op een vervelende manier ontregeld worden. Van mij mag dat allemaal hoor. Dat je daarvan baalt betekent toch niet meteen dat je vindt dat jouw dagje dierentuin voorrang hoeft te krijgen op iemand die naar het werk moet met de trein? Of dat je niet meevoelt met al die mensen die heel erg getroffen zijn? Het betekent gewoon dat je baalt. Meer niet.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:08

Duitsland neemt het virus nu wel heel serieus, het Oktoberfest in München is afgezegd.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:08

Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt, maar helaas staan deze mensen ook in hun goed recht.

Maar ik erger me ook aan mensen zonder honden in het bos, maar dan eigenlijk vooral de mensen die het nodig vinden om breed uit op het pad te lopen of lekker te gaan samenklitten op het hondenstrandje.
En mensen die midden op een kruispunt blijven stilstaan.. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:11

MarcoBorsato schreef:
mvdende schreef:

_O- dank je wel MB. Ik heb een mindere dag, maar hier schalt mijn lach door de kamer. Heerlijke droge MB opmerking .

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 11:12

Mvdende loopt op drukke plekken/ tijden denk ik. Want wij komen amper mensen tegen in de Ossendrechtse bossen!