Marie_Anne schreef:Dat was ik niet gisteren, dus daar heb ik niets mee te maken. Maar je begrijp toch ook wel dat het afhangt van wat jij beweert welke onderbouwing daarbij past? Soms is dat een wetenschappelijke bron, maar als het gaat om wat het RIVM op welk moment gezegd heeft is dat anders.
Verder klopt dat artikel toch? De eerste besmetting in Nederland kwam uit Italië, niet uit Wuhan. Dus die kans is inderdaad nihil gebleken. Die waren nog prima te isoleren geweest. Italië heeft Nederland de das om gedaan, maar dat hou je niet tegen met maatregelen op schiphol.
Maar welk land zie jij dan als voorbeeld van hoe het wel moet? Want de landen in het westen doen het allemaal niet beter dan wij volgens mij. En de Aziatische landen met een ander soort regime en veel minder vrijheden voor het volk kun je niet echt vergelijken naar mijn mening. En als je het RIVM niet vertrouwt, neem ik aan dat je die overheden ook niet vertrouwt.
Je hebt wel gelijk dat het door Italie hier in Europa uit de klauwen is gelopen. Ik doelde ook op het hele schengengebied had zich van Azie af moeten sluiten. Dat Italie de sjaak was geweest dat was gewoon domme pech voor Italie. Nederland nam ook vanaf het begin al enorme risico's. En als elk land enorme risico's neemt dan gaat het een keer fout.
Het is fout gegaan. Het carnaval was ook een enorm risico en daar is het dan ook fout gegaan.
Over vertrouwen in overheden. Je ziet nu dat geen enkele overheid hier op voorbereid is.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 18-03-20 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt