Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:04

Marie_Anne schreef:
Omdat Rutte heeft gevraagd alleen boodschappen te gaan doen? Pff, is het nou zo lastig?

Wij hebben hier nu met elkaar een oplossing voor bedacht.

Eerst ging ik alleen met manlief (is de enige x per week dat manlief van het erf komt).
En ik wilde mijn dochters niet in de winkel omdat zij nog vaak op school komen (eindtentamens examenklas).

Maar omdat men wil dat wij alleen gaan, doen wij het as. zaterdag nu zo.
Mijn 2 dochters (16 en 18) gaan met de auto naar de Jumbo, waar de jongste dan alles haalt qua snoepen/snacken/tussendoortjes/toetjes enz.
De oudste heeft moeite met boodschappen doen net als mijn man en blijft dus in de auto.

Ik ga met manlief/zoon in de andere auto en zet mijn zoon af bij de Lidl waar hij al het zware haalt (vooral het drinken, fruit enz hij is heel goed qua die boodschappen de rest is hij net zo een drama als mijn man hahaha).
Dan ga ik naar de AH voor het gewone eten (manlief rijdt ondertussen terug naar de Lidl om zoonlief op te pikken).
Daarna word ik weer opgepikt door hun.

Zo doen wij wel 3 supermarkten aan, maar gaan we toch per supermarkt alleen. *\o/*
Voor mijn zoon ook leuk (vond hij) omdat hij ook al enige tijd niet van het erf is af geweest (krijgt online les en hij werkt vanaf huis).

pmarena

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:09

Gezellig en interessant inderdaad... :=

Wat boeit het nu als mensen even vlotjes samen de winkel door gaan. Prima toch als ze dan lekker snel hun hele zooi bij elkaar geshopt en snel weer van de band af hebben +:)+

Beter dan dat 1 iemand staat te stuntelen toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:11

Prima geregeld toch Brainless. Maar het klinkt wel als een hele onderneming.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:16

Marie_Anne schreef:
_Penotti schreef:
In een ander topic benoemde je mij als iemand die er maar uit moest stappen omdat ik me zo druk maakte, toch krijg ik de indruk dat jij je veel meer druk maakt :D

.

Pardon?

Je suggereert nu voor mensen die het topic niet kennen dat ik tegen iemand zou zeggen dat die er maar uit moet stappen? Daar was jij druk mee bezig in dat topic als ik me niet vergis.
Ik wilde dat jij uit dat topic weg ging ja, waar jij iets aan het doen was dat heel sterk op pesten leek.

Wat een kinderachtige reactie dit :n . Echt triest. Als je inhoudelijk niets hebt ga je maar zo beginnen?

Ik bedoelde er niets verkeerds mee.
Alleen dat je daar erg vaak aangaf dat mensen zich zo druk maakte. Ik ook. Dus moesten we maar ontstippen en het topic links laten liggen.
En dan zie ik deze reacties en dan denk ik, hoor wie dat zei. :D
Meer bedoelde ik er niet mee, dus aub er ook niets meer achter zoeken.

En nu ga ik je hier negeren, want dat lijkt me zeker beter.
Tip: ga even het zonnetje op zoeken... tip is ook voor mijzelf :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:24

Marie_Anne schreef:
Prima geregeld toch Brainless. Maar het klinkt wel als een hele onderneming.

Onderneming valt wel mee hoor, had alleen niet graag mijn dochter in de winkel gehad omdat zij veel op school komt (deze week bv elke dag) en ze zich dan echt niet altijd aan de 1,5 meter houden.

Het enige nadeel is wel dat ik vast veel te veel te snaaien in huis krijg Y)(^) :+

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:30

Wauw jeetjes dames, jullie kunnen ook gewoon accepteren van elkaar dat jullie niet op 1 lijn liggen hierin.

Ikzelf vond en vind het niet erg om uit te leggen waarom ik niet alleen ging en van daaruit kwam dan wel weer begrip, prima toch?

Ik zie dat niet als verantwoorden maar als uitleggen waarom en misschien dat iemand daardoor zijn/haar eerdere oordeel kan bijstellen.

Een ieder reageert vaak vanuit eigen ervaring, opvatting en belevenis. Soms door uitleg en een andere kijk kan iemand zijn/haar mening bijstellen, relativeren en er anders naar kijken.

En diegene die wel vasthoudt aan eigen standpunt, tja die verander je i.m.o. niet qua kijk naar zaken na uitleg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:33

Als ik zo om me heen kijk, heeft half nederland maling aan de regels.
Moet men zelf weten, alleen dan niet gaan zeuren later.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 17:40

De allerbelangrijkste regel is afstand houden en de 2e handen wassen. De rest is in principe niet belangrijk, maar meer een invulling hoe men dit regelen kan.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:22

Maar als iedereen een uitzondering op de regels gaat maken en er komt weer een piek op de ICs dan hebben we pas echt een probleem met de, toch al overbelaste, zorgmedewerkers. Ik hoop dat iedereen voor zichzelf de juiste afweging maakt. Ik hoop dat dan ook bijvoorbeeld de contactberoepen weer aan de slag kunnen en de buiten horeca. We moeten het echt met zijn allen doen. Niet alleen voor de zorgmedewerkers, maar ook om een totale economische ramp te beperken

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:53

Die eigen invulling aan de regels kunnen geven maakt het ook lastig. Ik merk in ieder geval aan mezelf dat ik erg boos kan worden op mensen die soepel(er) omgaan met de regels. Zit ik hier een beetje alles zoveel mogelijk te beperken zodat de dropl*l van verderop er mee weg komt wat meer vrijheden te hebben. Er is sprake van een vorm vam scheefheid wat zorgt voor ergernissen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 23:29

nynke55 schreef:
De allerbelangrijkste regel is afstand houden en de 2e handen wassen. De rest is in principe niet belangrijk, maar meer een invulling hoe men dit regelen kan.

Daar probeer ik me ook aan te houden.
Ik vind het wel drukker/rommeliger in de supermarkt.
Het lijkt of mensen zich wat minder aan de regels/voorschriften houden.

Wat ik wel irritant vind, zijn stelletjes met zijn tweeën die dan alle boodschappen (bijv. gehakt) uitgebreid gaan bespreken en je dan staat te wachten tot ze eindelijk besloten hebben wat ze nemen :D . Die staan altijd in de weg en/of midden in het pad.
Maar die vind ik altijd vervelend, ook toen er nog geen Corona was. ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:16

Aan dit soort discussies stoor ik mij dus.
De een kan de ander niet in zijn waarde laten, iedereen stoort zich ineens aan vanalles en op iedere slak wordt vooral een kilo zout gelegd.
Probeer toch wat respect voor elkaar te hebben, niet iedereen doet of kan het hetzelfde doen.
Eerst was er nog een soort van samenhorigheid maar er komt steeds meer haat en afgunst, puur omdat het voor iedereen lastig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:31

Dat de saamhorigheid afneemt was te verwachten natuurlijk, de ergste paniek is voorbij, dan is het niet gek dat mensen weer als individu gaan denken. Het is een illusie om te denken dat de samenleving en de mensen erin opeens heel erg veranderd zijn.

Overigens vind ik "haat en afgunst" echt veel te grote woorden, dat zie ik echt niet. Je moet het ook niet groter maken dan het is, dat is nergens goed voor. "Irritatie en ergernis" lijken me meer op zijn plaats.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-04-20 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:36

Sizzle schreef:
Dat sommige mensen samen boodschappen gaan doen gaat echt niet hét grote verschil maken hoor.

Met die redenatie kan ik alle richtlijnen wel aan mijn laars lappen 8)7 Want hee, dat ik me eraan houd echt niet hét grote verschil maken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:07

MamAppelsap schreef:
Sizzle schreef:
Dat sommige mensen samen boodschappen gaan doen gaat echt niet hét grote verschil maken hoor.

Met die redenatie kan ik alle richtlijnen wel aan mijn laars lappen 8)7 Want hee, dat ik me eraan houd echt niet hét grote verschil maken.

Nou als jullie gaan zorgen dat gezonde jonge mensen niet meer online bestellen en in hun eentje naar de supermarkt gaan, kan ik tenminste weer bestellen en hoeven we niet met zijn 2en te gaan.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:12

MamAppelsap schreef:
Sizzle schreef:

Maar ik zie in dit topic ook helemaal niet veel mensen die wel met 2 boodschappen doen, maar alleen aangeven waarom deze regel voor hun vervelend is.
Kijk ik hier bij de winkel kom je er met 2 niet eens in, of je zou beide een wagentje moeten pakken.
En in dat opzicht is 2 uit 1 gezin nog altijd minder besmettingsgevaar dan 2 uit elk een ander gezin.
En mocht er iemand in de weg staan en je zegt pardon, dan zal de aso niet opzij gaan, maar dat zal niet maken of die alleen is of niet.
Zoals aangegeven, geen handen geven, afstand houden en ook handen wassen is het belangrijkste.

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:16

_Penotti schreef:
MamAppelsap schreef:

Maar ik zie in dit topic ook helemaal niet veel mensen die wel met 2 boodschappen doen, maar alleen aangeven waarom deze regel voor hun vervelend is.
Kijk ik hier bij de winkel kom je er met 2 niet eens in, of je zou beide een wagentje moeten pakken.
En in dat opzicht is 2 uit 1 gezin nog altijd minder besmettingsgevaar dan 2 uit elk een ander gezin.
En mocht er iemand in de weg staan en je zegt pardon, dan zal de aso niet opzij gaan, maar dat zal niet maken of die alleen is of niet.
Zoals aangegeven, geen handen geven, afstand houden en ook handen wassen is het belangrijkste.

Dat boodschappentwistpunt hier zal mij aan mijn reet roesten het gaat mij gewoon om de kromme redenatie waarmee je alles wel kan goedpraten.

Echwel schreef:
MamAppelsap schreef:

Nou als jullie gaan zorgen dat gezonde jonge mensen niet meer online bestellen en in hun eentje naar de supermarkt gaan, kan ik tenminste weer bestellen en hoeven we niet met zijn 2en te gaan.

Jullie :') ik ben de koning niet hoor, dus dat koninklijk meervoud mag je achterwege laten. Als bejaarde nog steeds aankomen met 'ja maar hunnie' :')_!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:23

Je kunt het krom vinden maar dat boos worden op mensen die er ook maar het beste van proberen te maken binnen de mogenlijkheden vind ik vermoeiend.

Als sommigen om wat voor reden dan ook niet alleen kunnen waarom daar over opwinden? Vergeet niet dat in een intelligente lock-down regels=regels juist niet het belangrijkste is. Dan krijg je van die rare situaties dat iemand met den rolstoel verplicht wordt een karretje te gebruiken (want dat is het advies). Een ieder moet zelf inschatten wat verstandig is. Voor de een is dat als een kluizenaar achter gesloten deuren en voor de ander is het een buitenrit op gepaste afstand.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 24-04-20 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:23

Maar alles word niet goed gepraat.
De meeste houden zich ook gewoon aan de regels, leggen alleen uit dat het vervelend is.
Dus wat word er dan goed gepraat, dat maken jullie :D er zelf van.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:24

Jullie als in iedereen die het belerende vingertje opsteekt zonder achtergrond te weten.

En psst niet iedereen is bejaard hoor als ze niet alleen boodschappen doen

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:25

Sizzle schreef:
Je kunt het krom vinden maar dat boos worden op mensen die er ook maar het beste van proberen te maken binnen de mogenlijkheden vind ik vermoeiend.

Ik ben op niemand boos, maar dan mag ik toch nog steeds wel uitspreken dat ik de redenatie gewoon kant noch wal vind raken?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:26

Ja dat mag.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:27

Heeft iemand al bedacht dat supermarkten keurig uittellen hoeveel mensen naar binnen mogen, door middel van het aantal winkelwagentjes die ze beschikbaar stellen?
Iedere persoon 1 winkelwagentje... wagentjes op? Dan moet je even wachten.
Dus of nou een stelletje twee van die beschikbare wagentjes gebruikt of twee onbekenden twee van die beschikbare wagentjes gebruikt, maakt naar mijn idee niet uit.
Er zijn evenveel mensen in de winkel...

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:29

Sizzle schreef:
Ja dat mag.

Maar waarom worden mij dan gelijk een belerend vingertje en allerlei oordelen over dat onnozele supermarktwistpunt in de mond gelegd? Dat snap ik even niet hoor.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 08:30

MamAppelsap schreef:
Sizzle schreef:
Ja dat mag.

Maar waarom worden mij dan gelijk een belerend vingertje en allerlei oordelen over dat onnozele supermarktwistpunt in de mond gelegd? Dat snap ik even niet hoor.

Niet alleen jij maar meerdere hier die zeggen het mag niet.