Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:20

Fietsers vaak, auto's op rotondes vaak (niet aangeven als ze afslaan waardoor je voor nop staat te wachten) en auto's die op snelwegen van rijbaan wisselen soms. Dan heb je ook nog het type dat eerst begint met rijbaan wisselen en als ze half op de andere baan zit pas de richtingaanwijzer gebruikt :')

Doe het zelf vrijwel altijd (tik 'm soms net iets te zacht aan waardoor 'ie net niets doet :')) als er verkeer in de buurt is. Als er niets in de buurt is laat ik het wel vaak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:22

Ik doe zelf ook wel eens geen richting uit, maar als er geen verkeer is is het niet nodig natuurlijk. Op de snelweg wel altijd.

Het is voor mij ook een grote ergenis dat mensen hun richting steevast niet uit doen, tuurlijk kun je het vergeten maar sommige doen het werkelijk waar nooit.

Ineke2

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 17:49

Gisteren op terugweg naar huis een automobilist die van de meest linkerbaan naar rechts de afslag blijkbaar nog moest hebben.

Ik reed op de meest rechtse baan en moest bij remmen omdat hij anders tegen mijn voorkant had gezeten.
*note* achter mij was er nog volop ruimte, maar tja daar reed meneer te hard voor om dat te halen.

Heb nu wél even mijn toeter goed laten horen.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 20:43

Het niet knipperen bij rijbaanwisselen wordt steeds minder. Aangezien er nu rijstrookondersteuning in de meeste nieuwe auto’s zit. Daardoor stuurt je auto je terug als je vergeet te knipperen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:50

Wordt wel tijd voor een dashcam hier. Gisteren bijna een vrachtwagen in de zijkant. Ik kwam met 70 aanrijden, van rechts kwam een vrachtwagen die geen voorrang had (ik reed op een voorrangsweg) die met een flinke tempo er op af kwam. Ik moest uitwijken naar links anders had ik hem in de zijkant gehad. Was blij dat er niemand in tegengestelde richting reed :=
Nu zie je vaak wel of iemand stopt of niet, deze duidelijk niet. Ben al eens eerder goed klem gereden door een vrachtwagen die geen voorrang had die hem tegen de zijkant bijna aan had gereden, dat scheelde destijds nog geen 30cm.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 08:19

Vanmorgen vol verbazing..
Ik reed op de A1 en werd ingehaald door een motor die minstens 120 reed... in een spijkerbroek en T-Shirt :wow:

Ik snap dat het warm is, maar je houdt geen huid meer over als je een ongeluk krijgt.
Mijn vader reed ook met weer en wind, maar met 30 graden had hij gewoon zijn motorpak aan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 08:37

Jaa, die zag ik ook al veel! Of zelfs korte broek! Die gasten willen echt graag van hun huidje af :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:36

Es_ther schreef:
Jaa, die zag ik ook al veel! Of zelfs korte broek! Die gasten willen echt graag van hun huidje af :')

Hulpdiensten hebben er ook wel meerdere keren wat over gezegd via social media dacht ik.

Maar ik heb zoiets van Tsja zelf weten, als je dwars bent moet je maar voelen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:58

Mijn man draagt ook braaf zijn motorpak.
Huid op je lijf is er zo af als je valt in korte broek of gewone broek met de motor.

Wel slim knipperlicht ondersteuning in auto’s.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:03

luuntje schreef:
Ik denk dat richtingaanwijzers een optie zijn bij nieuwe auto’s.
Worden er niet meer standaard bijgeleverd.

Ik zag net 2 bejaarden met helm op fietsen.
Reden door rood en gaven geen richting aan.
Gaat een helm je niet tegen helpen vrees ik.beter je aan de verkeersregels houden.

Zo fietste ik gister zowat de hele tijd achter iemand aan die door rood reed. Stuk of 5 keer

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:54

luuntje schreef:
Mijn man draagt ook braaf zijn motorpak.
Huid op je lijf is er zo af als je valt in korte broek of gewone broek met de motor.

Wel slim knipperlicht ondersteuning in auto’s.

Ik snap ook niet waarom je met blote huid op een motor gaat zitten :n

Niet alleen je huid schaaft er af als je over het asfalt gaat maar je verliest ook een hoop ander weefsel onder je huid, bv spieren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 15:23

Daarnet een kleine ergernis.
Ik haal een auto in en ga braaf terug naar rechts. Komt 2 seconden later de vrachtwagen die een stukje voor mij op de meest rechtse baan reed, voor mij rijden.

Kon ik weer een stukje afremmen en wat auto’s voorbij laten gaan voor ik de vrachtwagen weer in kon halen. En ik reed zo lekker 1 tempo :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:36

Was net aan het bezorgen. Heb een tijdelijke bus mee omdat onze normale bezorgbus naar de apk is. Die tijdelijke bus heeft geen inrichting op 4 open planken na, dus dat is los stapelen.

Ik heb de hele rit als een bejaarde gereden zodat alles netjes op z'n plek zou blijven. Besluit er tegen het einde (gelukkig naar omstandigheden) een of andere knurft fietsers in te gaan halen op een onoverzichtelijke landweg, in een bocht. Moest vol in de ankers en mijn zorgvuldig gestapelde boodschappen lagen door de hele bus heen.

Je wordt bedankt, meneer bestelbus.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:45

Vandaag eff snel boodschap in Duitsland gedaan, terugweg was er dus een Duitser Op de a12 die niet begreep Dat je naar rechts moet wanneer je niet harder rijd en er rechts genoeg ruimte is. Op een gegeven moment haalde iedereen voor en achter mij hen rechts in, ik kom erachter en ik geef een paar keer een seintje nadat de laatste ingehaald had rechts en het weer veilig was en ging meteen naar rechts. Dus dat snapte ze wel maar niet de hele stoet van auto’s die er achter opstapelde :7 :+ verder had ik een heerlijk vlotte rit naar huis (Den Haag)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 09:49

Hahaha even snel naar Duitsland vanaf Den Haag? Dat was vast een bijzondere boodschap dan.

Ik had vrijdag een Zwitser die naar rechts gaan als dat kan ook niet begreep. Uiteindelijk toen er plek genoeg was zelf 2 banen opgeschoven naar rechts en toen ingehaald :+

NietBekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:57

Hier even een irritatie van een autobestuurder met trailer.

Ben ik al met de neus van de auto op de rotonde, komt er van de andere afslag een auto aan racen. Scheelde niet veel of hij had m'n trailer geraakt. Bleek iemand te zijn die ik ken, die bij hoog en laag beweert dat ik fout zat, omdat ik zomaar de rotonde op reed en dat niet paste met mijn combinatie. Halloooo. Ik was al op de rotonde, voordat ik die zag. Hij kan kunnen remmen, maar had 'breekbare' spullen in de auto. Ik heb een paard in de trailer, vol op de rem zat mijn paard op de achterbank en stond ik half op de rotonde, had hij er nog niet langs gekund..

Meer mensen die hier problemen mee hebben? Ik wacht altijd netjes tot ik kan oprijden, maar soms komen mensen zo hard de rotonde op knallen, zie je vooraf niet aankomen en op dat moment niks meer aan te doen. Lopen ze daarna ook nog te drukken, omdat ik langzaam door de bocht ga...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:56

Nietbekend jij en paard nog heel?

Als mensen heel hard,te hard komen aanrijden is dat hun probleem.
Je kijkt er is niks en je neemt de rotonde/draait de weg op.
Pech voor de hardrijders.

NietBekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 16:24

luuntje schreef:
Nietbekend jij en paard nog heel?

Als mensen heel hard,te hard komen aanrijden is dat hun probleem.
Je kijkt er is niks en je neemt de rotonde/draait de weg op.
Pech voor de hardrijders.

Gelukkig wel zeg. Schrik zat er wel in. Scheelde niet veel. Daarna natuurlijk lekker bumperkleven en drukken en rechts inhalen.....

We moeten echt over 10 rotondes als we naar een bepaald gebied willen voor een buitenrit, waar we ook even kunnen zwemmen (heerlijk met dit weer). Maar je proeft de irritaties van mede wegbestuurders over trailers en rotondes.

Ik blijf het toch altijd een hele beleving vinden om met paard op pad te gaan! Wordt er dan ook wat geïrriteerd en misschien wat onzeker van als iemand zegt dat ik het niet goed heb gedaan.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 16:53

NietBekend, als hij zo’n breekbare lading had, moet hij zijn rijstijl daar op aanpassen...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 18:26

Bloemetje75 schreef:
NietBekend, als hij zo’n breekbare lading had, moet hij zijn rijstijl daar op aanpassen...

Precies, dat doe je ook met een paard...

NietBekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 03:20

Helemaal mee eens ook. Wij doen niet zonder reden zo 'vervelend' in het verkeer, omdat we zuinig zijn op ons 'breekbare' paard.. Ga je met een breekbare lading zo rijden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:05

Nietbekend gelukkig dat jullieen paard in orde zijn.

En inderdaad chauffeurs moeten hun rijgedrag aanpassen op hun lading.
Als wij op vakntie gaan is de auto vol geladen.
En dat rijdt anders dan leeg.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 23:11

Weer een irritatie van mijn kant, die nu het weer vroeger donker wordt, de kop weer op steekt:

Verlichting op auto of fiets od. Of liever gezegd: gebrek daar aan. Vandaag toen ik terug kwam van werk naar huis, hele rij auto's zonder licht. Was wat schemerig al en onder een viaduct waren ze gewoon niet te zien...

Ik eet vaak in de gemeenschappelijke ruimte van mijn woonvorm, hier vlakbij en kom dan in donker terug, je wilt niet weten hoeveel fietsen op fietspad geen of slechts gedeeltelijk (alleen voor of achter) verlichting hebben...

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:47

JPitty schreef:
Weer een irritatie van mijn kant, die nu het weer vroeger donker wordt, de kop weer op steekt:

Verlichting op auto of fiets od. Of liever gezegd: gebrek daar aan. Vandaag toen ik terug kwam van werk naar huis, hele rij auto's zonder licht. Was wat schemerig al en onder een viaduct waren ze gewoon niet te zien...

Ik eet vaak in de gemeenschappelijke ruimte van mijn woonvorm, hier vlakbij en kom dan in donker terug, je wilt niet weten hoeveel fietsen op fietspad geen of slechts gedeeltelijk (alleen voor of achter) verlichting hebben...

Irritant hè... Of mensen die zo'n ieniminie lichtje hebben, die zie je echt nauwelijks. Of, ook heel leuk, wandelaars of joggers op het fietspad, zonder verlichting. Soms met een reflecterend vestje aan ofzo, maar die zie je ook pas op het laatste moment.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 10:01

Ik had gister bijna een pipo in mijn zijkant die lekker handig bezig was :+ Hier vlakbij de brug heb je een rotonde, zo'n spiraalrotonde met van die verhoogde rijbaanscheidingen. Als je vanaf de kant van het dorp komt en de rotonde 1e afslag rechts neemt, sta je in feite op de linkerbaan. De rechterbaan is namelijk de busbaan. Vanaf de linkerbaan draai je dus wat scherper naar rechts de buitenbaan van de rotonde op, zodat je op de provinciale weg op de rechterbaan uitkomt. Ja snappen we het nog? :+

Rechts van mij kwam toevallig net de bus aan, dus die laat ik voorgaan op de rotonde. Vervolgens wil ik de rotonde rechts opdraaien, de provinciale weg op. Komt er zo'n knakker ineens via de busbaan de rotonde op, bijna in mijn zijkant :+ Hij had zelf wel door dat hij fout zat volgens mij, maar good god.. Het is echt overduidelijk een busbaan vriend _O-