[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:29

Zit naar All togheter now te kijken. Komt er een griet die zwanger is zingen. In een jurkje wat geen gezicht is, met witte hakjes. En dan zwalkt ze t ook nog over dat podium. Echt griet, had ff gewcht tot dat ding eruit is!

chamion
Huisheks

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 21:59

Ah, ik was niet alleen met de gedachte :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:15

Ik zat vandaag in de trein. Gewoon een hele scouting groep van dat minigrut. Gelukkig bleek alleen de leiding kats irritant te wezen en die hield ook snel zn mond weer :roll:

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:39

idinn schreef:
Ik zat vandaag in de trein. Gewoon een hele scouting groep van dat minigrut. Gelukkig bleek alleen de leiding kats irritant te wezen en die hield ook snel zn mond weer :roll:

Oh vreselijk! Ik was denk ik gaan verhuizen. Ben eens de tram uitgevlucht toen er een complete kleuterschool instapte. Was ver voor mijn uitstaphalte maar had zo geen zin me de hele reis te ergeren. Ik dacht: pak de volgende wel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:43

Was gelukkig maar een kwartiertje, heb oordopjes erbij gepakt. Werkte prima.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:07

Ik ben 3 jaar geleden hier komen wonen.
Huizen staan in een driehoek met wat grasveldjes ertussen en de uitgangen van de garages/tuinen (best groot).
Nauwelijks kinderen (yes).
Nu 3 jaar later overlijden er steeds meer ouderen en komen er mensen van mijn leeftijd te wonen met kinderen -O-
Ik had het juist zo gezellig met die oudjes :+ (na 3 jaar ken ik nog ateeds alleen een paar oudere mensen bij naam _O- ).

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:56

M'n ouders hebben nu een tweede hond erbij, komt bij een gezin met jonge kinderen vandaan. Hond is amper 1,5 jaar en daar opgegroeid. Ze hebben aardig hun best gedaan met cursussen en gedragsdeskundigen maar konden het gewoon niet. Ze vonden de hond te druk, blafde de hele tijd, sprong op en kon bijna niks. Trok aan de lijn.

En toen kwam hij hier. Ik zei al tegen m'n moeder, hij is nu al zoals ze hem hadden gewild daar. Er is helemaal niks mis met de hond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:13

Gewoon overprikkeld door de kinderen :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:33

Ik werd dit weekend nog gebingo'd door een aantal vrienden van me nota bene toen ter sprake kwam dat ik me wil laten steriliseren over een paar jaar. Het was echt "weet je wie ook dacht dat ze geen kinderen wilde? Mijn moeder" en "vind je dat niet heel permanent?" en "wat nou als je van gedachten verandert" wat de klok sloeg :\ toen ik in de keuken verder ging met het eten hoorde ik ze zelfs bespreken dat in het geval dat ik me toch zou bedenken ik altijd nog via ivf of een draagmoeder een kind zou kunnen krijgen :') nou poepoe heb ik even geluk _O-

Toen ik zei dat ik vind dat mensen zich wat vaker af zouden moeten vragen waarom ze wél een kind willen, en wat ze zo'n kind te bieden zouden hebben (in plaats van andersom) ging er volgens mij wel een begripvol lampje branden bij een aantal mensen in de groep :o toch apart dat dat zo'n "vreemd" standpunt is voor velen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:56

Dat argument van "vindt je dat niet heel permanent?" vind ik altijd zo suf.

Want een kind is niet permanent ofzo? :?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 16:39

Ayasha schreef:
Dat argument van "vindt je dat niet heel permanent?" vind ik altijd zo suf.

Want een kind is niet permanent ofzo? :?

Slechts zo lang als je zelf leeft :D.

;(.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:00

Magrathea schreef:
Ik werd dit weekend nog gebingo'd door een aantal vrienden van me nota bene toen ter sprake kwam dat ik me wil laten steriliseren over een paar jaar. Het was echt "weet je wie ook dacht dat ze geen kinderen wilde? Mijn moeder" en "vind je dat niet heel permanent?" en "wat nou als je van gedachten verandert" wat de klok sloeg : toen ik in de keuken verder ging met het eten hoorde ik ze zelfs bespreken dat in het geval dat ik me toch zou bedenken ik altijd nog via ivf of een draagmoeder een kind zou kunnen krijgen :') nou poepoe heb ik even geluk _O-

Toen ik zei dat ik vind dat mensen zich wat vaker af zouden moeten vragen waarom ze wél een kind willen, en wat ze zo'n kind te bieden zouden hebben (in plaats van andersom) ging er volgens mij wel een begripvol lampje branden bij een aantal mensen in de groep :o toch apart dat dat zo'n "vreemd" standpunt is voor velen.

Leuk van je vrienden. Alsof je één of andere domme koe bent die niet weet wat ze doet.

Goede alinea, die laatste. Dat zouden ze in pamfletten moeten drukken en uitdelen aan mensen die proberen zwanger te worden. Ik denk dat nog niet de helft daarover nadenkt, eigenlijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 08:40

Ja vooral die opmerking over iemands eigen moeder vond ik zo raar. Oke uhm ze is een keer van gedachten veranderd, wat maakt dat uit? Alsof ik niet na kan denken over de consequenties van mijn acties, of me besef dat een vrij permanente ingreep wel wat meer bedenktijd vergt (hoewel ruim zes jaar toch voldoende moet zijn denk ik intussen maar oke).

Wat ook echt heel apart was is dat mijn vrienden echt spraken op een manier alsof ik aankondigde te gaan willen trouwen met een veroordeeld persoon voor vrouwenmishandeling ofzo. De manier waarop je praat tegen een goede vriend die op het punt staat een heel onverstandige beslissing te maken en die je er met vriendelijke hand vanaf wil praten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 08:53

Sociaal gezien is 2 kinderen ideaal en mensen willen ook dat ideale plaatje zien. Of je nu geen kind, 1 kind, 3/4 of meer kinderen hebt, alles dat geen 2 is is ‘abnormaal/raar’ Triestig.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:54

Stille meelezer meldt zich weer.

Ik vind dit zó'n fijn topic! Na jaren van twijfelen en knagend gevoel omdat het niet geaccepteerd voelt om geen kinderen te willen, krijg ik door het lezen van dit topic steeds meer het gevoel dat het oké is om geen kinderen te willen. Waar eerder de keuze voor geen kinderen voelde als een beperking of iets verkeerds, voelt het nu zowaar als een cadeautje aan mijzelf dat het niet hoeft. Wat een opluchting.

Ga lekker zo door met zijn allen ;)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:29

Die verhalen van mensen die eerst geen kinderen wilde, maar later wel, hoor je vaker inderdaad. Prima, maar dat betekent niet dat ik van mening ga veranderen. En dan zeggen ze ook nog "Over een paar jaar wil je ze vast wel".

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:06

Dat willekeurige collega‘s nou zo‘n mening hebben, ach ja who cares. Maar je vrienden :oo
Dat vind ik eigenlijk wel heel erg om te lezen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:10

Nou en zelfs al zou je van mening veranderen, dan hoeven ze daar nog niet vanuit te gaan. En je weet allang van wat het dan inhoud dus de rest kunnen ze ook wel voor zich houden.
Als ze nou echt zouden zeggen dat ze aan je merken dat je twijfelt aan kinderen soms zouden ze er nog over kunnen beginnen, maar dat is niet echt aan de orde wanneer je een sterilisatie wilt _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:12

Ik twijfel of ik kinderen wil, daarom laat ik me steriliseren. Zoiets :').

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:15

Ik heb van een hoop mensen kommentaar gehad toen ik geen kinderen wilde maar nooit van mijn directe vrienden. Toen ik uiteindelijk toch een kind had hebben ze daar ook echt nooit gek of lacherig over gedaan. Gewoon heel relaxed

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:19

Ik krijg de vraag van vrienden en familie eigenlijk nooit meer. Benieuwd of dat er van gaat komen nu mijn zusje zwanger is.

Ik hoop het niet, want dan ben ik verplicht erbij te melden dat ik kinderen niet leuk vind :').

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:31

Zolang er nog geen kinderen zijn kan en mag je je bedenken en daar hoeft niemand iets van te vinden. Misschien ben je 37 en bedenk je dat je toch nog wel een kind wil, jouw keus. Of je bent 37 en hebt het altijd gewild maar ineens toch niet, ook prima. En daar is niks idioots aan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:32

MarcoBorsato schreef:
Zolang er nog geen kinderen zijn kan en mag je je bedenken en daar hoeft niemand iets van te vinden. Misschien ben je 37 en bedenk je dat je toch nog wel een kind wil, jouw keus. Of je bent 37 en hebt het altijd gewild maar ineens toch niet, ook prima. En daar is niks idioots aan.

Ben ik het mee eens. Toch zijn er genoeg mensen die dan nog even 'zie je wel' of 'ik zei het toch' moeten zeggen. Flauw vind ik dat altijd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:40

Ja is ook. Zelfde als die vrienden van Magra die zo in de contramine gaan. Zo jammer gewoon.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:44

MarcoBorsato schreef:
Ja is ook. Zelfde als die vrienden van Magra die zo in de contramine gaan. Zo jammer gewoon.

Jup.