Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idinn schreef:Ik zat vandaag in de trein. Gewoon een hele scouting groep van dat minigrut. Gelukkig bleek alleen de leiding kats irritant te wezen en die hield ook snel zn mond weer
Magrathea schreef:Ik werd dit weekend nog gebingo'd door een aantal vrienden van me nota bene toen ter sprake kwam dat ik me wil laten steriliseren over een paar jaar. Het was echt "weet je wie ook dacht dat ze geen kinderen wilde? Mijn moeder" en "vind je dat niet heel permanent?" en "wat nou als je van gedachten verandert" wat de klok sloegtoen ik in de keuken verder ging met het eten hoorde ik ze zelfs bespreken dat in het geval dat ik me toch zou bedenken ik altijd nog via ivf of een draagmoeder een kind zou kunnen krijgen
nou poepoe heb ik even geluk
Toen ik zei dat ik vind dat mensen zich wat vaker af zouden moeten vragen waarom ze wél een kind willen, en wat ze zo'n kind te bieden zouden hebben (in plaats van andersom) ging er volgens mij wel een begripvol lampje branden bij een aantal mensen in de groeptoch apart dat dat zo'n "vreemd" standpunt is voor velen.
MarcoBorsato schreef:Zolang er nog geen kinderen zijn kan en mag je je bedenken en daar hoeft niemand iets van te vinden. Misschien ben je 37 en bedenk je dat je toch nog wel een kind wil, jouw keus. Of je bent 37 en hebt het altijd gewild maar ineens toch niet, ook prima. En daar is niks idioots aan.