Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kmbrly

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 01:19

Over de chilly kan ik je gewoon niet vanaf praten.

Gaat hier altijd mee op vakantie en ik ben zo blij geweest met dat ding in de “woestijn” :')
Drinken nog heerlijk koud terwijl de rest met warm drinken liep.
Bij thuis komst kreeg ik de melding van mijn vriend dat hij deze ook moest hebben.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:06

Oké, praat mij hiervan af.

Ik wil kleding shoppen, online. Naar fysieke winkels gaan heb ik geen fut voor. Dus stop van alles in online winkel mandjes. Nog niets spectaculairs gevonden.
Het is zonde van m'n geld, draag mijn vrije/luxe kleding te weinig. Te druk voor te weinig tijd. En toch ik wil het, ik wil het.. kopen om het kopen dus.

Praat mij ervan af!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:29

Seventje schreef:

Ik wil kleding shoppen, online. Naar fysieke winkels gaan heb ik geen fut voor. Dus stop van alles in online winkel mandjes. Nog niets spectaculairs gevonden.
Het is zonde van m'n geld, draag mijn vrije/luxe kleding te weinig. Te druk voor te weinig tijd. En toch ik wil het, ik wil het.. kopen om het kopen dus.

Praat mij ervan af!

Als je geen fut hebt moet je ook niet gaan winkelen. Dan maak je qua kleding toch geen goede keuze. Daarnaast kan je beter de lokale ondernemer steunen ipv zo’n internet gigant.
En gun jezelf een leuk uitje naar de kledingwinkel

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:43

Seventje schreef:

Praat mij ervan af!

Bedenk hoe groot de kans is dat het niet lekker zit/geweldig staat zodat je het dus weer moet terug sturen wat we een nutteloos reisje naar een pakketpunt is .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:15

Voor elk item dat je koopt moet je een item wegdoen. Tweedehands, container, whatever. En wat je wegdoet alleen vervangen door een basic stuk wat tijdloos is en heel makkelijk te combineren.

Ik heb zo intussen 2 paar sneakers gekocht, een paar cognac en zwarte enkellaarsjes en 2 paar sandalen. Daarvoor staan 3 paar hakken te koop en 5 paar ballerina's/sneakers/enkellaarsjes die naar de container gaan.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:23

Varekaj schreef:
Voor elk item dat je koopt moet je een item wegdoen. Tweedehands, container, whatever. En wat je wegdoet alleen vervangen door een basic stuk wat tijdloos is en heel makkelijk te combineren.

Ik heb zo intussen 2 paar sneakers gekocht, een paar cognac en zwarte enkellaarsjes en 2 paar sandalen. Daarvoor staan 3 paar hakken te koop en 5 paar ballerina's/sneakers/enkellaarsjes die naar de container gaan.

Ik ben gek op basics gecombineerd met gave sneakers.

Heb laatst mijn hele garderobe al uit gepluist en alles weggedaan wat ik zeker toch nooit meer zou dragen.

Dus nu iets kopen en daar tegen over iets weg doen gaat nu niet op.. hihi..

Overigens nog niets gekocht :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:35

Speuren naar uitzonderlijke koopjes? Zo heb ik mijn Adidas sneakers gescoord: omwille van Corona zat er op heel veel al een korting en dan met een extra kortingscode ging ze nog een keer -30% af. Was via Adidas Belgium. Scheelde me echt een hoop geld.
Ik werk in de zorg, daar ook een extra kortingscode ontvangen. In de outlet rondgeneust, code erbij en weer een boel geld uitgespaard.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 12:38

Denk ook even aan het milieu. Al die fast fashion is nergens goed voor. Welk gat in je ziel probeer je te vullen met nieuwe kleding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:53

Duurzamere kledij scoren? Liefst lokaal?

Shoppen uit verveling is weggegooid geld. Ga even in je kast kijken wat je al minstens een jaar niet gedragen hebt. Bedenk waarom. En ga gewoon overdressed naar je werk!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:13

Seventje schreef:

Praat mij ervan af!

Dus uit verveling ga je:

1. geld spenderen aan iets wat je totaal niet nodig hebt. Dat is redelijk arrogant naar het minderbedeelde volk op deze wereld. "Ik verveel me, dus ik gooi met geld"-mentaliteit. Doe iets goeds met dat geld: doneer het aan een goed doel, koop er hondenmanden mee voor je plaatselijk asiel, koop de wafels van de jeugdbeweging,...

2. mensen hard laten werken. Fast fashion is niet de meest mensvriendelijke sector. Kans is groot dat jouw kledij door mensen in slechte omstandigheden gemaakt is. Ook koeriers staan vaak onder onmenselijke druk om dat pakje tot bij jou te krijgen.

3. het milieu en de natuur belasten. Om kleren van grondstof tot aan jouw deur te krijgen, wordt er een enorme druk op het milieu gelegd. Vanaf het telen van katoen tot het dieselbusje dat voor jouw deur stopt. En dat omdat jij je verveelt.

4. grondstoffen verspillen. Hoe groot is de kans dat je de producten die je nu koopt binnen 5 jaar nog draagt? Of zijn ze dan al versleten, uit de mode, niet meer leuk? Als je de producten überhaupt al gedragen hebt. Die grondstoffen hadden dan beter gebruikt kunnen worden voor een product waar iemand heel lang heel blij mee is.

En dat allemaal omdat je...je verveelt op een zaterdag.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:44

Varekaj schreef:
Duurzamere kledij scoren? Liefst lokaal?

Shoppen uit verveling is weggegooid geld. Ga even in je kast kijken wat je al minstens een jaar niet gedragen hebt. Bedenk waarom. En ga gewoon overdressed naar je werk!

Er zit een stukje meer achter dan verveling.

Inderdaad een soort gat in mijn ziel wat baalt en verdrietig is.

Ik heb een goede baan maar overdressed naar mijn werk heeft geen nut als je thermo kleding en werk pak aan moet op de werk vloer. Dat is alleen maar teveel omkleed werk.
Geen tijd voor.
Skinny, sneaker en longsleeve volstaat vanaf 4 uur in de ochtend. In de auto ziet niemand mij en op de werkvloer ben ik een wit Michelin poppetje met haarnetje in de kleur blauw, rood of groen.
Daarna tuf ik terug naar huis, haal de honden en ga naar de paarden.
Ook dat hoeft niet in fancy kleding.

Dus soms zit ik idd verlangend op het internet te speuren naar mooie kleertjes die ik toch nooit ga dragen.

Ook het weekend is, werk, staldienst, eigen paarden en honden.

En ja, soms erger ik mij aan deze drukte.

Probeer eraan te ontsnappen maar dichterbij een huis, vinden en dan nog te krijgen is moeilijk!

Maar het heeft geholpen. Ik heb niets gekocht overigens. :o

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:55

@seventje, maak een overzicht met tijdsvakken en welke kleding daarvoor nodig is.
Dus voor je werk, je paarden, thuis op de bank etc. En kijk of je voor elk val voldoende goede kleding hebt.
Een fijn huispak kan ook mooi zijn, je hoeft niet in oude meuk op de bank te zitten.
Honden uitlaten met goed zittende comfortabele schoenen is ook erg fijn.
Het belangrijkste is dat je geen kleren koopt die je nooit draagt. Kleding die je door de dag heen draagt en je je goed doet voelen heeft wel waarde.

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:28

Een samengestelde GPA first lady, die ik heel graag wil na een “miskoop” die ik heb gekregen voor mijn verjaardag in december... ;(
(Ik wou die cap heel graag maar krijg er onwijs hoofdpijn van en zit dus echt niet lekker)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:30

Valt die bestaande cap misschien passend te maken met een andere vulling oid? of zeg ik dan iets geks

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 20:02

Wat jammer dat hij niet zo goed was als je dacht. Heb je die GPA wel gepast?
Maar serieus, ik heb die prijzen van de GPA nooit begrepen. je hebt dit vast al 100x gehoord maar na 1x vallen moet je toch een nieuwe kopen. Zonde van het geld. Bovendien moet je er bijna voor 100 euro beveiliging bij gaan kopen en ik zou hem persoonlijk altijd bij me willen dragen omdat ik als de dood zou zijn dat hij kwijtraakt.

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:16

Telpeva schreef:
Valt die bestaande cap misschien passend te maken met een andere vulling oid? of zeg ik dan iets geks

Tgoh ik weet het niet. Hij zakt scheef en er zitten een soort van druk knopjes in de liner aan mijn voorhoofd en eentje drukt echt in mijn hoofd, waarschijnlijk door scheef te zakken. Losser is te los en strakker is te strak. Nu dat knopje kan misschien gefixt worden met maandverband oid, maar eigenlijk zie ik dat niet echt zitten, wil gewoon een goede, fijne cap, wel zo belangrijk en aangenaam.

Maar moest iemand nog iets anders weten dan maandverband...? :=

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:19

Sheran schreef:
Wat jammer dat hij niet zo goed was als je dacht. Heb je die GPA wel gepast?
Maar serieus, ik heb die prijzen van de GPA nooit begrepen. je hebt dit vast al 100x gehoord maar na 1x vallen moet je toch een nieuwe kopen. Zonde van het geld. Bovendien moet je er bijna voor 100 euro beveiliging bij gaan kopen en ik zou hem persoonlijk altijd bij me willen dragen omdat ik als de dood zou zijn dat hij kwijtraakt.

Ik heb de GPA van een vriendin gepast, maar niet mee gereden of zo. Zat toen goed...
Dat van 1x vallen mocht je me best eens aan herinneren ja :')
En dat van beveiliging weet ik niks van... :oo maar eens ff opzoeken.

Maar hij is zo mooohooooiiiii.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 22:23

Haha nee dat was een grapje, maar ik zou zo'n cap zelf in een kluis willen stoppen met 3 hangsloten eraan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 00:01

Kan dat knopje niet gewoon verplaatst worden? Of de binnenkant iig aangepast zodat het niet meer op je voorhoofd drukt?

Wil je een dure helm? Ga dan voor samshield. Bij een val mag je daar je helm laten nakijken en bij schade krijg je ofwel een nieuwe, ofwel een vergoeding. Of vraag na bij GPA of ze dezelfde service bieden, dan hoef je na een val niet gelijk een nieuwe te kopen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 00:04

Je kunt er ook lessen voor kopen zodat je misschien wat minder vaak valt.

V_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 03:01

Sheran schreef:
Je kunt er ook lessen voor kopen zodat je misschien wat minder vaak valt.

Dit is toch geen serieuze reactie mag ik hopen? :') :=

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:22

V_Naomi schreef:

Jawel, in dit topic is alles geoorloofd om iemand ergens vanaf te praten :j

Heerlijk. Ik mag hier allerlei dingen zeggen die normaal niet door de censuur komen :D

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:42

Oscar schreef:
V_Naomi schreef:

Jawel, in dit topic is alles geoorloofd om iemand ergens vanaf te praten :j

Heerlijk. Ik mag hier allerlei dingen zeggen die normaal niet door de censuur komen :D

Hoewel ik het wel op prijs stel als er wat moeite word gedaan met argumenten ipv alleen maar te zeggen dat iets lelijk is. Dat kan je als antwoorder wel vinden, maar diegene die het wilde hebben vind het wél mooi, daarom wil hij/zij het...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 09:25

Als degene die het wil hebben het mooi vindt, en verder blijkt dat iedereen het lelijk vindt, kan dat toch helpen :j
Maar uiteraard zijn andere argumenten (liefst een beetje creatief) leuker. Maar als je een hele tere ziel hebt is het misschien niet de juiste plek := (wat Oscar zegt)

Heb trouwens nog niet gezegd dat ik de GPA lelijk vond :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:35

Kan je niet wachten tot er binnenkort ergens een kortingsactie is? Koopjesperiode? Black Friday? Verjaardag? Iets anders waarbij je een cadeaubon kan vragen om de helm goedkoper aan te schaffen?

En eerst een keer testen met eentje van een vriendin? Als ie weer scheefzakt en knelt is dat een hele zure uitgave waar je sowieso spijt van krijgt.