Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:42

Ineke2 schreef:
Anoniem schreef:
Ik houd niks vast, in de zin van “ ik heb pas volgende week m’n salaris en dan hoor je van me”.
Als iemand mij zegt “ ik kom het donderdag om 1400 halen”. Ja tuurlijk, dan reserveer ik het voor die persoon want ik ga er vanuit dat diegene dan komt.

Heb al meerdere keren gehad dat mensen niet op komen dagen.
Dus ik hou het product vast als er echt betaald is of een deel. Zo weet ik dat ze wel op komen dagen. Scheelt veel frustratie en tijd

Amen _/-\o_

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:44

Ik niet. Maar verzend ook zeker wel 95% van mn aankopen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:33

Verkocht is verkocht of dit nou mondeling of schriftelijk is. Dus kun je het niet aan een ander verkopen. Ik had een tijd geleden ook iets gekocht, niet echt in de buurt en niet geschikt om te versturen. Een vriendin van mij zit de hele week daar in de stad en komt in het weekend deze kant op. Dus ik heb gezegd dat ik even zou overleggen of ze het wilde halen. Dat kan alleen in de avond omdat ze overdag niet te bereiken is. Stuur ik de volgende ochtend bericht dat mijn vriendin het wil komen halen. Krijg ik als antwoord dat ze het aan iemand anders had verkocht omdat ik zo lang op me liet wachten. 1 middag en nacht zat er tussen. Ik was des duivels. Dus nee ik vind het niet netjes Gizeppe

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 00:02

Nou, ik heb een zadel een week voor iemand vastgehouden die het zeker weten wilde kopen. Andere biedingen afgewezen etc. Komt de dame hier en begint dan te zeuren over een deukje in het leer van het mono zweetblad (dat prima zichtbaar was op de foto’s en geen verassing kon zijn), ze wilde ineens ruim 15% minder betalen dan de overeengekomen prijs, dus dan is de mondelinge overeenkomst opeens ook niet meer bindend volgens de koper. Nou ik heb de dame gewoon de deur gewezen het het zadel de volgende avond verkocht aan een ander die blij was met de goede deal en niet begon af te dingen.

Dus ik meld nu zelf gewoon altijd dat ik alleen reserveer als er betaald is en tot die tijd is het wie het eerst komt die het eerst maalt. Als ik zelf echt iets wil hebben, dan zorg ik ook dat ik er zsm heen ga om het op te halen en ik verwacht ook niet van een verkoper dat die iets meer dan 24 uur voor me vasthoudt tenzij ik aanbetaald heb.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:17

Daphara schreef:
Nou, ik heb een zadel een week voor iemand vastgehouden die het zeker weten wilde kopen. Andere biedingen afgewezen etc. Komt de dame hier en begint dan te zeuren over een deukje in het leer van het mono zweetblad (dat prima zichtbaar was op de foto’s en geen verassing kon zijn), ze wilde ineens ruim 15% minder betalen dan de overeengekomen prijs, dus dan is de mondelinge overeenkomst opeens ook niet meer bindend volgens de koper. Nou ik heb de dame gewoon de deur gewezen het het zadel de volgende avond verkocht aan een ander die blij was met de goede deal en niet begon af te dingen.

Dus ik meld nu zelf gewoon altijd dat ik alleen reserveer als er betaald is en tot die tijd is het wie het eerst komt die het eerst maalt. Als ik zelf echt iets wil hebben, dan zorg ik ook dat ik er zsm heen ga om het op te halen en ik verwacht ook niet van een verkoper dat die iets meer dan 24 uur voor me vasthoudt tenzij ik aanbetaald heb.

Precies, hier ook zo. Ook eens een zadel voor iemand vastgehouden, echt een hele tijd omdat ze in het buitenland zat. Toen ze eindelijk kwam hoefde ze hem toch niet.
Is de laatste keer geweest dat ik iets vast heb gehouden voor iemand zonder aanbetaling.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:20

Daphara schreef:

Misschien moet ik dat de volgende keer ook maar zo doen. Van te voren melden dat ik niks reserveer tot het betaald is. Wel een goede.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:41

.
Laatst bijgewerkt door Lori op 05-02-25 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:49

Ik zou dat niet doen, zonder dat er betaald is nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:46

Wij breken hem als koper ook liever zelf af. Onlangs 2 kasten gehaald en bij in elkaar zetten bleek er een deel te missen (wat volgens hun niet kon, maar goed. Foto’s liegen niet) Bleek er ook extra schade, waarschijnlijk door het ruw uit elkaar halen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:25

Ik heb dus een keer gehad dat ik een babykamer van iemand over nam.
Ze wilde het niet uit elkaar halen dus in overleg afgesproken dat als we het samen ter plekken uit elkaar zouden halen.
Toen we daar aan kwamen was het echt nog super mooi dus netjes betaald en toen begon ze terug te krabbelen want haar kinderen lagen al op bed en wilde ze liever 3 hoog van de trappen zo naar beneden en ze zou iemand bellen die kwam helpen.
Heel gedoe en toen waren we dus de eerste trap bijna af en toen bleek de kast het laatste stukje dus niet te halen zonder dat we heel de bovenkant zouden kapot maken.
Dus na aandringen van ons toch gereedschap gekregen om uit elkaar te halen en wat bleek ze hadden alles verlijmd!!!
En maar vol blijven houden dat ze van niets wist want haar vader had immers de boel in elkaar gezet.
Ik was zo boos maar ze vond het ons probleem.
Sta je dan met je dikke buik bijna te ontploffen van de hormonen.
Uiteindelijk heeft mijn man de bovenkant van de kast er zo netjes mogelijk af weten te slaan en toen haalde die de draai.
Uiteindelijk hebben 2 kinderen de kamer gebruikt en is hij daarna naar het grofvuil gegaan.

Toen nr 3 kwam nieuw gekocht want dit zou me niet nog een keer gebeuren. :')

Ik zet dus altijd alles beneden in de gang klaar en als ik weer een keer extra naar zolder moet dan is dat maar zo.
Heb ik overigens nog niet gehad.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 16:45

Oh dat moet ze vast geweten hebben dat het gelijmd was.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 16:49

.
Laatst bijgewerkt door Lori op 05-02-25 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 00:03

zoooo...nu was ik bijna opgelicht als verkoper. Vanmorgen advertentie geplaatst, kreeg bericht dat iemand het wilde kopen. Ze was in de gelegenheid om het op te halen, of ik ff appje wilde sturen. Gedaan, en toen had ze 'opeens' gezien dat het toch niet in de buurt was, of ik ook wilde versturen? Jawel, kosten doorgegeven, prima. Moest ik maar ff tikkie sturen, dus gedaan. (Ze had adres+naam al gegeven, was adres van haar restaurant, was 6 dagen in de week daar aanwezig) Toen kwam er opeens een bericht dat ze al eens opgelicht was, of ik even mijn iban wilde verifiëren via een link die ze stuurde. Was iets met marktplaats-service adres....Heb toch maar ff rondje Google gedaan en ja, bingo! Oplichtersverhaal dus. Toch maar even de gebruiker bij MP gemeld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 08:25

Kinke schreef:
zoooo...nu was ik bijna opgelicht als verkoper. Vanmorgen advertentie geplaatst, kreeg bericht dat iemand het wilde kopen. Ze was in de gelegenheid om het op te halen, of ik ff appje wilde sturen. Gedaan, en toen had ze 'opeens' gezien dat het toch niet in de buurt was, of ik ook wilde versturen? Jawel, kosten doorgegeven, prima. Moest ik maar ff tikkie sturen, dus gedaan. (Ze had adres+naam al gegeven, was adres van haar restaurant, was 6 dagen in de week daar aanwezig) Toen kwam er opeens een bericht dat ze al eens opgelicht was, of ik even mijn iban wilde verifiëren via een link die ze stuurde. Was iets met marktplaats-service adres....Heb toch maar ff rondje Google gedaan en ja, bingo! Oplichtersverhaal dus. Toch maar even de gebruiker bij MP gemeld.

Jaja nooit trappen in het verificatiegrapje. Nooit geld overmaken naar een koper omdat ze al eens opgelicht zijn en je rekening willen verifiëren. Ze maken het vaak heel echt. Ook met gehackte accounts die betrouwbaar lijken of inderdaad adressen die lijken te kloppen of ineens toch willen verzenden terwijl ze het zouden ophalen. Allemaal om je vertrouwen te winnen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 10:50

Jep. Toch verwacht ik dan eerder als koper te worden opgelicht ipv als verkoper :) Kan me heel goed voorstellen dat bij deze manier er toch veel mensen intrappen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:45

Gizeppie schreef:
Ik ben benieuw hoe jullie hierover denken. Ik had een hoofdstel te koop staan. Het hoofdstel was veel meer waard dan mijn vraagprijs. Ik wilde 10 euro hebben voor een croco lakleren hoofdstel. Hij lag namelijk in de weg. Ik kreeg als eerste een reactie van een dame. Zij wilde hem wel hebben, maar of ik hem even langs wilde brengen (45 km verderop), als ik naar mijn werk moest. Ik reageerde: 'Voor tien euro ga ik hem niet langs brengen.' Vervolgens was de vraag of ze dan langs kon komen in de stad waar ik werkte. Nou prima, maar ze wilde gelijk mijn exacte adres. Ik vond dat geen fijn idee.. Ik zou maandag weer aan het werk zijn, dus eerst wilde ze overdag komen, maar ik was aan het werk, dus het kon pas in de avond. Ze wilde het kunnen combineren met een andere afspraak. Ze ging akkoord met na mijn werk af te spreken voor as maandag. Ik vond het contact niet fijn verlopen.

Die zelfde avond kreeg ik een hoger bod. Het contact liep snel en fijn en had besloten het hoofdstel aan haar te verkopen en het geld gelijk ontvangen.

De dame waarmee ik een afspraak had voor maandag was boos. Aan de ene kant snap ik het aan de andere kant had ik risico niet willen nemen dat zij hem niet wilde en ook nog eens meer geld had verdiend..

He bah, sorry, maar dit vind ik erg naar. Je bent met een koper tot een afspraak gekomen, er is een mondelinge overeenkomst, en dan kom jij jouw kant van de afspraak niet na. Ik kan daar zo slecht tegen, waarom dan iets afspreken? Zeg dan van bij het begin: eerst komt, eerst haalt.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:00

Uch super vervelende verkoper op united wardrobe.
Had schoenen gekocht van gabor maat 39.
Binnen gekregen en gepast en ik vond ze wel heel erg breed. Ik liet dit weten zegt ze ja is wide fit, maat 39 H. Stond nergens in de advertentie.
Dus ik retour aanvraag gedaan, weigert ze en UW heeft deze ook afgewezen want het zou anders kunnen vallen en dat is dan geen reden.
Dus vette miskoop omdat het gewoon niet vermeld was terwijl een normale maat 39 100% goed zou zitten want ik draag vaak dit merk.

Besloten het alsnog retour te sturen met een briefje erbij dat het zou sieren als ze gewoon m’n geld zou teruggeven. Tja heb toch niks aan die schoenen. Tis meer een principe dingetje voor mij nu.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 09:36

Zou je de schoenen niet gewoon zelf weer verkopen. Heb je je geld ook terug IPV dat de verkoper er twee keer geld voor kan krijgen

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 15:26

Ik heb een adv. op marktplaats staan. Via bieden biedt iemand de vraagprijs. Ik zeg "oke", we zijn 15 uur verder en nog niks gehoord. Het gaat om een anky dekje van 15 euro. Wanneer verwijderen jullie het bod? Wil niet dat andere mensen denken dat de vraagprijs geboden is als het toch niks wordt natuurlijk.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 15:27

Geduld hebben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 15:34

imaudy schreef:
Ik heb een adv. op marktplaats staan. Via bieden biedt iemand de vraagprijs. Ik zeg "oke", we zijn 15 uur verder en nog niks gehoord. Het gaat om een anky dekje van 15 euro. Wanneer verwijderen jullie het bod? Wil niet dat andere mensen denken dat de vraagprijs geboden is als het toch niks wordt natuurlijk.

Oke wat? Oke (Ik heb jou bod ontvangen) Oke (Het is voor jou) Oke (Je hoort nog van mij) Oké (Ik wacht nog even af) Ik had persoonlijk gestuurd: Beste, ik ga akkoord met u bod van €15. Wilt u het komen halen of verzenden?

Mvg (naam)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 15:51

DeMolenhoek schreef:
imaudy schreef:

Oke wat? Oke (Ik heb jou bod ontvangen) Oke (Het is voor jou) Oke (Je hoort nog van mij) Oké (Ik wacht nog even af) Ik had persoonlijk gestuurd: Beste, ik ga akkoord met u bod van €15. Wilt u het komen halen of verzenden?

Mvg (naam)
Mijn reactie aan de geïnteresseerde bestond uit drie hele zinnen hoor. Heeft weinig nut om die hele reactie hier helemaal te typen, vind je ook niet?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 15:59

Mensen die de vraagprijs bieden en niet meer reageren terwijl je ziet dat ze het gelezen hebben, daar verwijder ik het bod weer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 16:00

Moest ik dezelfde mening hebben als jou, had ik dan op jou post gereageerd dat oke niet duidelijk genoeg is? Moet je de reactie letterlijk typen? Nee, dat zeg ik ook niet.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 16:02

DeMolenhoek schreef:
Moest ik dezelfde mening hebben als jou, had ik dan op jou post gereageerd dat oke niet duidelijk genoeg is? Moet je de reactie letterlijk typen? Nee, dat zeg ik ook niet.
Ik heb weinig zijn aan dat geblaf van je met "Oke, wat"