Kinke schreef:zoooo...nu was ik bijna opgelicht als verkoper. Vanmorgen advertentie geplaatst, kreeg bericht dat iemand het wilde kopen. Ze was in de gelegenheid om het op te halen, of ik ff appje wilde sturen. Gedaan, en toen had ze 'opeens' gezien dat het toch niet in de buurt was, of ik ook wilde versturen? Jawel, kosten doorgegeven, prima. Moest ik maar ff tikkie sturen, dus gedaan. (Ze had adres+naam al gegeven, was adres van haar restaurant, was 6 dagen in de week daar aanwezig) Toen kwam er opeens een bericht dat ze al eens opgelicht was, of ik even mijn iban wilde verifiëren via een link die ze stuurde. Was iets met marktplaats-service adres....Heb toch maar ff rondje Google gedaan en ja, bingo! Oplichtersverhaal dus. Toch maar even de gebruiker bij MP gemeld.
Jaja nooit trappen in het verificatiegrapje. Nooit geld overmaken naar een koper omdat ze al eens opgelicht zijn en je rekening willen verifiëren. Ze maken het vaak heel echt. Ook met gehackte accounts die betrouwbaar lijken of inderdaad adressen die lijken te kloppen of ineens toch willen verzenden terwijl ze het zouden ophalen. Allemaal om je vertrouwen te winnen.