Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:52

Hier is het Royal Mail die het moeilijk heeft :)).

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:45

Tot nu toe was ik erg tevreden met PostNL, maar nu -O-

Ik doe mee aan Reddit Secret Santa. Eentje in december en eentje in januari. Het pakketje van december mocht naar Bulgarije. Dit pakketje heb ik 21 december verzonden. Komt retour, want het adres zou niet kloppen. Gek, want ik heb precies het adres opgeschreven wat mijn lootje opgeschreven had. Daarnaast had ik een cadeautje bij Amazon besteld, en die is wel aangekomen. Je raadt het al; precies hetzelfde adres.
Ohja, het pakketje gaat retour en volgens de PostNL medewerker staat er geen afzender op. Gelukkig heb ik een foto van het pakket gemaakt, dus tenzij ze het adreslabel eraf getrokken hebben staat er een duidelijke afzender op.

Pakket 2. Januari. Verzonden op 25 januari naar België. Komt ook ineens retour. Zelfde verhaal als hierboven. Ik had al eerder een pakketje er naartoe gestuurd via Kaartje2Go, dat is goed aangekomen. Hierbij is niet duidelijk waar hij nu heen gaat. In de app staat "Dit is een retourpakket, deze T&T info geldt voor de reis terug naar de afzender". Daaronder; "We proberen het voor 22u nog te bezorgen".
Hier niets aangekomen. Volgens mij in België ook niet, maar ik heb even contact opgenomen met mn lootje.

Irritant gedoe bij PostNL. Reacties op FB duren een eeuwigheid. Ik ga maandag maar bellen. Ik ben echt not amused, verzenden naar het buitenland is pleures duur en dan gaat het ook nog op deze manier -O- . Mag hopen dat ze die verzendkosten gewoon vergoeden.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:36

Dat is al helemaal vreemd Marjo.
Hier gaat het erg wisselend met PostNL. Gisteren een pakketje besteld bij Bol. Was vanmorgen voor 10u al geleverd. Daarentegen wacht ik al 1,5 week op een pakketje van Vila. Hier staat dus al 1,5 week ‘bezorgtijd onbekend’. De winkel al gemaild dus ben benieuwd. Maar denk dat dit pakketje gewoon op een container ligt die ze achter houden ofzo? Krijg ook steeds sterker het gevoel dat bepaalde bedrijven die een groter contract hebben voorrang krijgen op anderen. Geen idee of dat echt zo is..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:39

Nou ik heb even gebeld. Het pakket naar Bulgarije gaat terug naar Bulgarije om nog een keer aangeboden te worden. Blijkbaar had het daar op een depot gelegen en is het niet opgehaald.
Opsich wel handig om dan even te laten weten dat het op een depot ligt :')

Pakket van België krijg ik de verzendkosten van terug dus kan ik opnieuw aanbieden.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:47

Haha handig is dat. Ik had een paar weken terug ook zo’n mooie (geen postnl). Ik kreeg een sms dat de bezorger was geweest maar ik niet thuis was. Pakketje ging naar afhaalpunt. Ik was gewoon hartstikke thuis, geen bezorger gezien _O-

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:50

Queelens schreef:
Haha handig is dat. Ik had een paar weken terug ook zo’n mooie (geen postnl). Ik kreeg een sms dat de bezorger was geweest maar ik niet thuis was. Pakketje ging naar afhaalpunt. Ik was gewoon hartstikke thuis, geen bezorger gezien _O-

Dan hebben ze het te druk, blijven er veel pakketten over en die gaan naar een afhaalpunt. Ze kennen alleen de tekst niet thuis. De tekst te druk sorry staat niet in het systeem.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:52

Pfff, hier ook een pakje kwijt die ik verstuurd heb. Vrijdagmorgen een half uur tevergeefs aan de telefoon gehangen, vrijdagmiddag net zo en berichtje op fb gezet, waar ik zaterdag het antwoord kreeg dat de afzender contact op moest nemen. Verhip, ik ben de afzender! Geen bericht meer gehad.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 00:03

nynke55 schreef:
Pfff, hier ook een pakje kwijt die ik verstuurd heb. Vrijdagmorgen een half uur tevergeefs aan de telefoon gehangen, vrijdagmiddag net zo en berichtje op fb gezet, waar ik zaterdag het antwoord kreeg dat de afzender contact op moest nemen. Verhip, ik ben de afzender! Geen bericht meer gehad.

Wanneer heb je het verstuurd?

Er zijn nu namelijk weer flinke vertragingen in de pakketpost...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 00:13

22 januari was het verstuurd, kreeg net vanmorgen bericht dat het weer op het sorteercentrum lag. Ondertussen heb ik het bestelde al opnieuw verzonden natuurlijk, dus de geadresseerde heeft straks dubbel.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 01:21

Hier was het vanochtend in ieder geval heerlijk rustig werken! Was om 11 uur al klaar ipv de gebruikelijke minstens 12 uur zoals de laatste tijd :)) Maar we misten ook een vrachtwagen en maandag is altijd al de rustigste dag, heb medelijden met degene die moeten werken morgen :=

Zelf overigens vandaag en gisteren wat besteld en dat zou morgen en overmorgen moeten komen, ben benieuwd!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 07:47

Ik had vorige week een hele positieve ervaring!!

Om 23.00 besteld (was voor 23.30 besteld volgende dag in huis).
Volgende dag om 8.30 stond die voor de deur!

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:26

Hier ook een positieve ervaring.
Van t weekend besteld bij EJ en gisteren geleverd en daardoor een hele blije dochter met nieuwe laarzen en rijbroek.

Jorissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:26

Er is hoop voor de mensen die al lang wachten. Vorige week kwamen er 2 pakketjes van mijn vriend binnen die begin november waren besteld. %)
Hoe het kan geen idee zelfs de verkoper was verbaasd nadat hij ze gebeld had om dit te melden, hij had al lang zijn geld terug gehad natuurlijk en heeft netjes opnieuw betaald nu. Pakketjes zagen er ook keurig uit alsof ze gisteren waren verstuurd ipv paar maanden geleden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 21:14

Zo hee, dat heeft wel even mogen duren!

Ik ben ook weer tevreden. Ik heb gezeurd over dat de postbode onze post dubbelvouwt en half uit laat steken en dat is keurig opgepakt! Vandaag lag mijn post ongeschonden ín de brievenbus :))

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:36

En weer een pakketje weg, ik kan ze verdorie beter zelf gaan brengen!

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 00:46

nynke55 schreef:
En weer een pakketje weg, ik kan ze verdorie beter zelf gaan brengen!

Misschien ligt het dan aan de manier van verpakken als ze tijdens het proces zoekraken?

Wij versturen er rond de 4500 per jaar. Daar raakt eigenlijk nooit iets van zoek.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 01:06

Ik kreeg net bericht dat het waarschijnlijk morgen word afgeleverd. In de 5 jaar dat ik pakketjes verstuur is er 1 keer iets kwijtgeraakt en dat was een normale envelop. Nu is het blijkbaar een chaos bij post.nl. Ik zou ook niet weten hoe ze beter te verpakken, het zijn normale dozen, goed dichtgeplakt met een label van postnl.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 01:10

nynke55 schreef:
Ik kreeg net bericht dat het waarschijnlijk morgen word afgeleverd. In de 5 jaar dat ik pakketjes verstuur is er 1 keer iets kwijtgeraakt en dat was een normale envelop. Nu is het blijkbaar een chaos bij post.nl. Ik zou ook niet weten hoe ze beter te verpakken, het zijn normale dozen, goed dichtgeplakt met een label van postnl.

Had de indruk dat je in korte tijd meer pakketten was kwijtgeraakt. Het is momenteel nog enorm druk bij PostNL. We hebben zelf ook te kampen met vertragingen van meerdere dagen.

Ze verwerken nog 1.6 miljoen pakjes per dag. Dat is dus vergelijkbaar met de decemberdrukte.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 01:16

Het klonk inderdaad alsof het al het zoveelste pakketje is, maar dat valt dus mee gelukkig.

Ook hier doen sommige pakketten er nu echt lang over, met name de brievenbuspakjes. Maar het is nu eenmaal enorm druk, dus niet zo gek. Tot nu toe alles aangekomen :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:15

Brievenbuspakketjes gaan hier juist als een speer.
Ik krijg net een mailtje van de webshop dat ze mijn bestelling retour hebben ontvangen :? Bij postnl staat de T&T nog op bezorgtijd onbekend.
Vooral ook handig dat de customer service bij deze webshop blijkbaar ook een achterstand heeft want ik heb nog steeds geen reactie en bellen doen ze niet aan :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:19

Tja, ik ben maar een klein bedrijfje, ik kan me niet veroorloven dat er pakketten zoek raken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:21

Ik heb vorige week een heel lang gesprek gehad met iemand bij de postnl. Wilde graag weten waarom zo enorm veel pakketten van ons op het moment vertraagd worden zonder status veranderingen
Blijkbaar hebben ze in sommige drukke gebieden extra overslag punten gecreeerd. Vroeger kwamen ze hier pakketten halen en dat ging rechtstreeks naar de sorteerlocatie en werd dan ingescanned en doorgezonden. Nu halen ze het op, brengen ze het naar een tijdelijke locatie. Daar wordt het niet gescanned, dat wordt pas gedaan als het weer is opgehaald en afgeleverd op de sorteerlocatie.

Dit gebeurd niet in alle gebieden en grote partijen worden nog steeds rechtstreeks naar sorteerlocaties gebracht. Wat dus eigenlijk betekend dat die idd een soort voorrang hebben want die worden sneller gesorteerd. Ik heb pakketten gehad die 10 dagen op zo'n tussenpunt zijn blijven staan. Nu staan er ook weer een serie vast.

Dan komt er nog bij dat postnl z'n vervoersovereenkomst heeft veranderd. Vroeger was het volgende werkdag met een maximum van 5 dagen. Dat zeggen ze nu niet. Nu is het volgende werkdag als mogelijk is, maar geen einddatum. Vroeger kreeg ik (en andere bedrijven)gewoon de verzendkosten terug voor pakketten die langer dan 5 dagen onderweg waren. Nu niet meer en daarmee hebben ze dus ook geen extra druk meer om het wel vlot te regelen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:27

Dat verklaart wel dat bij mij pakketten naar bepaalde regio's altijd vertraagd lijken en andere weer niet.

Heb wel begrip voor de situatie, maar vind het ook wel lastig. Klanten moeten nu soms echt lang wachten.. Maar ja, het is niet anders..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:46

Dat verklaart inderdaad het trage leveren zonder informatie. Wat ik dan weer vervelend vind dat je dan zo'n neerbuigend berichtje krijgt: Hoi Nynke! Wat jammer om te horen dat een pakketje van jou er langer over doet! Heb je voor mij de Track & Trace code? Dan kijk ik even met je mee!
Sorry hoor, maar dan gaan me de haren recht overeind staan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:01

Huh, wat is daar neerbuigend aan? Ik lees een vriendelijk berichtje van iemand :?