Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:56

Shaggy09 schreef:
Avalanche81 schreef:
Ik heb sowieso een probleem met vlees eten als je het niet nodig hebt :) Als haar leven op is, wordt ze ingeslapen en gecremeerd.

Dus als een dier dood is dan 'gooi' je het liever weg dan dat je het nog enigszins nuttig gebruikt?

Ja :) net zoals je dat met een mens zou doen :) Overigens noem je dat bij een mens geen weggooien he

Shaggy09

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:58

:')
Van mensen nemen we tegenwoordig toch ook de organen (tenzij je dat niet wilt) omdat dat nog nuttig is.
Waarom zou je dat bij dieren dan niet doen?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:01

Een mens eet je toch ook niet op en stop je in de aarde? Waarom zou je bij een dier niet hetzelfde willen doen?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:03

Mensen geven daar zelf toestemming voor en kunnen ook kiezen om dat niet te willen. Dieren hebben die keuze niet. En ik vind het naar mijn paard niet respectvol. Dit is een dier waarvoor ik dat kan bepalen, en dus doe ik dat.

Overigens vind ik een dier niet gelijk aan een mens, maar ik zie het nut niet van een dier doodmaken voor vlees (want dat is het punt, niet of je het dier nog nuttig gebruikt als het al dood is) terwijl je prima zonder dat vlees kunt. Het is zelfs gezonder om minder vlees te eten. Je kan ook prima 2x per week vlees eten :) doen heel veel mensen al trouwens.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:07

Als iemand een paarduizend euro wil uitgeven voor het cremeren van haar paard, is dat iedereens goed recht lijkt me :j Het is je eigen geld en paard. Net als dat het andersom een eigen keuze is dat niet te doen.

Denk alleen dat het allebei niet per se onder unpopulair opinion valt, daar beide kanten voorstanders hebben.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:07

Avalanche81 schreef:
Mensen geven daar zelf toestemming voor en kunnen ook kiezen om dat niet te willen. Dieren hebben die keuze niet. En ik vind het naar mijn paard niet respectvol. Dit is een dier waarvoor ik dat kan bepalen, en dus doe ik dat.

Overigens vind ik een dier niet gelijk aan een mens, maar ik zie het nut niet van een dier doodmaken voor vlees (want dat is het punt, niet of je het dier nog nuttig gebruikt als het al dood is) terwijl je prima zonder dat vlees kunt. Het is zelfs gezonder om minder vlees te eten. Je kan ook prima 2x per week vlees eten :) doen heel veel mensen al trouwens.

Het gaat toch helemaal niet om hoeveel vlees je moet eten per week? _O- Ik eet zelf amper vlees. Maar als een dier al dood is en je doet niks met het vlees vind ik dat verspilling. Ik snap dat niet ieder dier gegeten word, zo zou ik ook nooit mijn eigen paard opeten mocht zij sterven. Maar dat is omdat er een emotionele connectie achter zit, plus ik ben niet kapot van paardenvlees.

Maar mocht het een veedier zijn van een boer dan vind ik het erg nutteloos om het dier weg te gooien als je het ook gewoon kan gebruiken voor consumptie. Het dier is toch al dood, die voelt er niks meer van hoor.

Overigens vind ik sowieso mensen en dieren niet te vergelijken. Dieren eten en worden gegeten, is het niet door ons dan is het wel door het dierenrijk zelf. Ik vind het wel belangrijk om weinig vlees te eten en vooral bewust vlees te eten. Geen goedkope supermarkt kip maar biologische kleine porties.
Maar dat is off topic.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:09

Shaggy09 schreef:
Avalanche81 schreef:

Het gaat toch helemaal niet om hoeveel vlees je moet eten per week? _O- Ik eet zelf amper vlees. Maar als een dier al dood is en je doet niks met het vlees vind ik dat verspilling. Ik snap dat niet ieder dier gegeten word, zo zou ik ook nooit mijn eigen paard opeten mocht zij sterven. Maar dat is omdat er een emotionele connectie achter zit, plus ik ben niet kapot van paardenvlees.

Maar mocht het een veedier zijn van een boer dan vind ik het erg nutteloos om het dier weg te gooien als je het ook gewoon kan gebruiken voor consumptie. Het dier is toch al dood, die voelt er niks meer van hoor.

Overigens vind ik sowieso mensen en dieren niet te vergelijken. Dieren eten en worden gegeten, is het niet door ons dan is het wel door het dierenrijk zelf. Ik vind het wel belangrijk om weinig vlees te eten en vooral bewust vlees te eten. Geen goedkope supermarkt kip maar biologische kleine porties.
Maar dat is off topic.

Als je paard van een jaar of 26 dood gaat is dat vlees echt niet te hachelen hoor := Mag je wel een week laten stoven dan om het enigszins mals te krijgen denk ik.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:13

Nee daar moet ik ook niet aan denken :') Maar als er een dier jong sterft is het een ander verhaal natuurlijk.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:09

PowerOfZoef schreef:
Honden/katten/konijnen die niet gecastreerd/gesteriliseerd zijn moeten een hoge belasting per maand betalen.

Het zou wel fijn zijn als mijn ongecastreerde hond ook mijn belasting gaat betalen. Of we delen het.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:18

Shaggy09 schreef:

Maar dat is off topic.

Maar als we een mens onder de grond steken vinden we het toch ook geen verspilling? Een dier is meer dan een stuk vlees hoor.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:52

Stel mijn paard breekt een been en is verder gezond. Ik weet dat ze een goed leven gehad heeft. Wat is er dan mis met een biefstukje? Kijk ik hoef het zelf niet, maar heb er ook geen problemen mee. Dhs mijn paard mag later voor consumptie gebruikt worden, maar ik hoop natuurlijk dat ze een taaie bok wordt.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:04

Serieuze vraag: kun je een overleden paard beschikbaar stellen voor de wetenschap?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:11

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:35

Spreken met een zacht G staat bij mij gelijk aan het hebben van een extreem laag IQ. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:38

Geborneerd met een zachte g. :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:41

Anthea schreef:
Geborneerd met een zachte g. :Y)

Can confirm, Anthea heeft een laag IQ.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:46

Ja sorry, maar dat komt door Guus Meeuwis en is dus niet mijn schuld.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 23:03

Shaggy09 schreef:
Overigens vind ik sowieso mensen en dieren niet te vergelijken. Dieren eten en worden gegeten, is het niet door ons dan is het wel door het dierenrijk zelf.

De mens is een dier https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mens

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 23:06

Wij hebben oma dan ook gewoon opgegeten :j
Gewoon wat langer koken in melk, net als uier.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 23:06

Ja kijk als je zo gaat discussiëren houd het snel op :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 23:07

Twee weken gestoofd zeker :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 23:08

lieflampje schreef:
Spreken met een zacht G staat bij mij gelijk aan het hebben van een extreem laag IQ. :=

Dus jij zegt dat alle Brabanders en Limburgers een laag iq hebben? Wat een grap :O

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 23:09

lieflampje schreef:

Ik vind ze daar in het noorden anders ook niet altijd even intelligent klinken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 23:11

Dat is haar umpopular opinion.. daar gaat het hier toch om?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 23:12

IMJ schreef:
Dat is haar umpopular opinion.. daar gaat het hier toch om?

Het is wel grappig dat er op elke pagina ongeveer 3 discussies plaatsvinden en dat op deze niet gereageerd mag worden.