[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:54

Ik doe niet aan de kerstverplichtingen, ook niet aan verjaardagverplichtingen of wat voor 'opzitten en pootje geven'verplichtingen dan ook.
Scheelt een hoop gedoe en stress. :)

Ik hou mijn hondje nauwlettend in de gaten, hij heeft de neiging om in zijn enthousiasme en de opwinding van spel te gaan happen, maar durft ook gerust uit te halen als je hem pijn doet en zijn waarschuwing negeert.
Geen goede combinatie dus met (jonge) kinderen, tenzij strak begeleid.
De kat verstopt zich al zodra de deurbel gaat dus die hoef ik niet te begeleiden, hooguit te zorgen dat visite haar met rust laat.

sanso

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:06

Ja hun hebben dus ook 2 honden waarvan eentje het ‘leuk’ zou vinden dat die aan zijn staart getrokken wordt als die weg loopt en in zijn gezicht geslagen wordt. Ik noem het maar tolereren ipv leuk vinden maar goed. Als die daar nooit op gecorrigeerd wordt dan kan het kind er ook niks aan doen..
Maar wij hebben vroeger altijd geleerd eerst vragen want niet alle hondjes zijn lief. Doe ik nu nog steeds overigens :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:13

Sorro schreef:
Pff ben nu al aan het bedenken hoe ik onder kerst bij de schoonfamilie uit kan komen. 4 kleine kinderen in de leeftijd 0 tot 4. Afgezien van dat kan ik sowieso niet heel goed met de schoonfamilie door 1 deur.
Had bedacht 1 dag thuis en de andere dag vriend naar zijn familie en ik naar de mijne

"Nee bedankt"
"Leuk idee maar bedankt"
"Bedankt voor de uitnodiging, veel plezier".

Ik hoef schoonfamilie en alle speciaaltjes niet te zien dus iedere keer als ik in de groepsapp wordt gegooid voor kerst/sinterklaas/babyshower is dit mijn antwoord en stap ik eruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:15

En dat pikken ze?
Hier zorgt t voor enorm gezeik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:17

Nou tot op zekere hoogte, ik maak er geen vrienden mee. But zero fiets are being given.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:18

Hier gaf het in het begin ook drama maar als je je poot lang genoeg stijf houdt geven ze vanzelf wel op. :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:20

lieveli schreef:
Nou tot op zekere hoogte, ik maak er geen vrienden mee. But zero fiets are being given.

Gewoon zeggen dat je dit jaar andere plannen hebt met de feestdagen, heb ik ook wel eens gedaan. Niet om de kinderen want die heb ik zelf ook maar gewoon omdat verplichte gedoe.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:21

Hier gaat dat dus ook gedonder geven.
Maar ik ben er nu dus echt klaar mee.

Zelfde als ik verplicht in de familie Whatsapp groep moet zitten met 95% alleen maar baby en kind er geleuter en foto's.
Heb al eens gezegd dat ik voor iedere foto een paarden/honden/ poezen foto zou terug appen maar dat mag niet van mijn vriend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:24

Hier ook familie gezeik, onder andere door mij.
Maar ben er ook wel klaar mee.
Jammer dan, zien me toch wel als loeder.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:27

Ik ben ook uit de familieapp gegaan. Woonde als enige niet thuis.

NOU GEFELICITEERD DAT JE PASTA HEB GEHAALD VOOR VANAVOND.

OF

NOU IK BEN IN *RANDOM PLAATSNAAM* AANGEKOMEN HOOR.

Gefelici-fiets-teerd {:)-:(

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:29

Wow, ik ben vet blij dat ik niet met zulke dingen geconfronteerd wordt :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:29

Ik heb 1 kerst meegedaan, net verkering, je kent het. Tapas zouden het zijn. Nou het was waardeloos en goor, goedkope bende. En de vriend van mijn schoonzusje stond z'n drugsprobleem te etaleren.

Inmiddels hebben deze speciaaltjes zich allemaal voortgeplant, want hoe dommer hoe vruchtbaarder. En zij hanteren niet de normen en waarden die ik belangrijk vind dus no bueno. Alleen de biologische zus van mijn man komt soms langs maar na een kwartier neem ik mijn kind en gaan wij elders vertoeven. Zij heeft echt een ouderwets ku.tkind.

Wat betreft dieren. Kind heeft ooit mijn kat Oscar aan zijn staart gepakt. Oscar pakte even vriendelijk doch doordringend zijn handje vast en keek hem heel heel indringend aan. Nu slapen ze samen.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:40

@MarlindeRooz

Ja maar dan met baby's en kinderen.
Foto1 kind1 "hallo (naam kind2)" foto2 kind2 " Goedemorgen Kind1"
Foto's van slapende blagen, van snotterige snotapen en met muts en zonder muts..
Alsof dat überhaupt interessant is.
Heb al meerdere malen voorgesteld dat de moeders onderling samen met oma een eigen whatsapp groep moeten maken.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:47

De beste oplossing voor verplichte kerst/Sint/nieuwjaars/verjaardags activiteiten: verhuis naar de andere kant vd wereld :')
Onze kerst bestaat uit samen kamperen, ik doe niet aan kerst diners.

Al moet ik bekennen dat we in NL ook geen verplichte toestanden hadden hoor. Etentje met mijn ouders (als het uitkwam) en thats it. Manlief heeft geen contact met broers en zussen (ik heb mijn schoonzus na 7 jaar alleen nog maar via Facebook gesproken en mijn zwagers nog helemaal nooit) dus dat is lekker makkelijk.

Familie groeps app...?!?!? Wow!! Nooit geweten dat dat soort dingen gebeuren :wow:

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:50

Ik zit goddank niet in de familieapp van de schoonellende. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:59

Ik zit ook in de schoonfamilie app. Best nuttig som. Heb alleen die humor niet die zij hebben. Dus denk soms wel “uh oke”. Maar is niet dagelijks en/of irritant gelukkig.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:17

Ik heb geen familie app, alles wat mijn ouders moeten weten gaat via mijn moeder, overige familie is er niet. Bij de schoonfamilie hoef ik ook niet :+ Gelukkig maar want het zusje is een lieverd maar ook erg eh.. Extravert :+ Heeft veel aandacht nodig

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:26

hier gelukkig geen app, zowel mijn familie als schoonfamilie niet.
Hier wel verplicht dineren bij schoonfamilie. Anders is er ruzie... pfff

Bij mijn familie is het niet verplicht. Als we het leuk vinden mogen we komen, en zo niet, is dat ook niet erg.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:37

Ik heb het eerste jaar dat ik geen kerst met de familie vierde een hoop protest en een semi-ontvoering gehad. :+
Het tweede jaar was ik inmiddels verhuist en ook beter doorgedrongen tot de familie dat ik verplicht kerst vieren echt geen hol aan vind en daarnaast ook niet relaxed daar zat wetende dat de toenmalige kat doodsbang was voor vuurwerk en wsl compleet in paniek was.
Inmiddels maak ik er gewoon mijn eigen feestje van: lekkere hapjes, beetje gourmetten/kaasfonduen of een quiche/biefstukje oid eten en verder doen en laten wat ik zelf wil.
Willen ze langskomen dan is dat prima maar wel ff van te voren doorgeven zodat ik rekening kan houden met ze qua boodschappen doen en anders is thuisbezorgd of zelf eten en/of drinken meenemen ook een goede optie. :)
En sinds ik de verplichtingen heb afgeschaft ervaar ik zoveel minder stress, maar ook kan ik nu echt uitkijken naar de feestdagen gewoon omdat het moeten eraf is. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:10

Sorro schreef:
Pff ben nu al aan het bedenken hoe ik onder kerst bij de schoonfamilie uit kan komen. 4 kleine kinderen in de leeftijd 0 tot 4. Afgezien van dat kan ik sowieso niet heel goed met de schoonfamilie door 1 deur.
Had bedacht 1 dag thuis en de andere dag vriend naar zijn familie en ik naar de mijne

Ik ga eerste kerstdag mooi stage lopen :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:50

Wij hebben altijd uiterst relaxte kerstdagen. Alle ouders leven niet meer, broers en zussen met kinderen hebben we niet. Slechts contact met 1 (schoon-) zus die met een Afrikaan is getrouwd. Kerst in Zuid-Afrika is vast leuk, maar wij kunnen niet weg vanwege de dieren :+

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:04

Ik heb de ideale oplossing: ik heb altijd dienst met kerst! En als ik geen dienst heb is er altijd wel een patiënt die instort dat ik alsnog moet werken. Mijn collega’s blij (?) die wel kerst willen (moeten?) vieren, en mijn familie vraagt er niet eens meer naar. Mijn scharrel wil ook nog wel eens idioot veel waarde aan die waardeloze dagen hechten, dikke doei, heeft al genoeg stress in het verleden opgeleverd, ik doe het niet meer.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:05

Ik ben eens uit de familieapp gestapt toen we ineens weer 20 random foto’s van mn neefje kregen.
Werd niet gewaardeerd... wat een drama’s joh.
Nu is het 1x per maand dat er een kind voorbij komt. Maar vaak staat er dan nog niets bij ook.
Dus ik moet maar beetje gokken waar het over gaat ofzo?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:08

het gaat toch over dát kind joh, snap je dat nou niet? :+
hoeft geen uitleg bij, gewoon het bestaan van dat grut...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:10

sanso schreef:
Ik ben ze al ongeveer een jaar aan het afhouden..
er moeten nu lootjes getrokken worden voor de suprise en ze willen de kitten zien.
Ze weten wel dat wij geen kinderen willen en respecteren dat.
Ik ga mega goed op letten en heb mij zelf al voorgenomen dat als het dreigt mis te gaan dat ik hem dan wél corrigeer. Want het is in mijn huis met mijn regels. Ik hoop maar dat het allemaal mee valt.

Edit;
Ja met kerst hebben we wel geluk. Wij gaan daar namelijk pas eten als het kind heeft gegeten en naar alle waarschijnlijkheid op bed ligt. Vorig jaar was het niet zo’n succes met hem erbij.
ondertussen heb ik de katten altijd in de gang en boven als er kinderen komen.

En de deur blijft dicht ook al Zeuren ze er soms gigantisch om.

Ze gaan er achteraan of trekken aan de staart bepaalde kinderen