Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jojoleinee

Berichten: 2719
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:28

Ja hoe zit dat eigenlijk met katten, weet iemand dat? We twijfelen om er 1 of 2 te nemen. Is 2 beter?
Het worden sowieso binnenkatten (flat 6 hoog) dus dan hebben ze wel een speelmaatje..

Marcella

Berichten: 37022
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:41

Zou 2 doen die gewend zijn om samen te zijn (herplaatser of kittens). Had eerst een een herplaatser vanuit de cattery, maar werkte op een gegeven moment best veel en toen merkte ik toch dat ze wat miste. Maar is wel een lastige zoektocht geworden om passend maatje te vinden, maar gelukkig gelukt.

jojoleinee

Berichten: 2719
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:16

Ik heb een beetje op internet gelezen en er wordt inderdaad echt geadviseerd om er 2 te nemen. Het is een nestje van 4 en we vinden er 2 ook heel leuk dus dat is geen probleem, dan zijn ze ook broer/zus van elkaar (nog niet te zien). Mijn vriend wil er alleen liever 1 dus is nog even bedenken..

Marcella

Berichten: 37022
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:21

Alleen zou wel kunnen als je veel thuis ben. En anders kijken voor een herplaatser die echt alleen geplaatst moet worden, want soms heb je dat ook dat katten liever alleen zijn. Maar kittens zou ik wel per 2 doen, want dan hebben ze elkaar om te klieren.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:09

jojoleinee schreef:
Ja hoe zit dat eigenlijk met katten, weet iemand dat? We twijfelen om er 1 of 2 te nemen. Is 2 beter?
Het worden sowieso binnenkatten (flat 6 hoog) dus dan hebben ze wel een speelmaatje..


Ik zou er inderdaad lekker 2 nemen :j zeker als het binnenkatten zijn. Is veel gezelliger <3

Froukje
Forever young

Berichten: 10870
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:19

Sowieso 2, ik had de ene eerder dan de andere omdat iedereen ineens massaal een kitten wilde door de corona crisis en er nergens meer katten te vinden waren. Maar doordat ik ook veel werkte heeft die de weken dat hij alleen was wel afgezien en hij was dan ook heel blij toen ik eindelijk een vriendinnetje voor hem had gevonden.

En als ik dan zie hoe ze met elkaar kunnen spelen en tegen elkaar aan kunnen kruipen tijdens het slapen, dan is 1 toch best wel sneu.

Of je moet al voor een oudere kat gaan die duidelijk laat merken dat ie liever alleen is.


Mijn huishoud problemen zijn gelukkig deels opgelost, mijn moeder heeft aangeboden eens in de 2 weken te komen schoonmaken. *\o/* Blijft alleen de was, afwas en af en toe een keer stofzuigen nog over, geeft een hoop rust.

Es_ther

Berichten: 18736
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:11

Als wij gaan verhuizen en ruimte hebben, nemen wij ook katten. En dan 2. Werken beide en dan is het met zn 2en wel gezelliger. En ik vind het gezelliger :') .


Afbeelding
Voorlopig hebben wij 2 knappe konijnen als huisgenootjes <3

Blacky94

Berichten: 3524
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:54

Mijn oudje was liever alleen gebleven denk ik :')
Alhoewel de jongste ook wel veel buiten loopt... Zij tolereert hem tot op zekere hoogte maar ze wil hem niet te dichtbij hebben. Alhoewel ze om de een of andere reden rond deze tijd 's avonds wel naast elkaar kunnen zitten want zachtvoer... :roll:

jojoleinee

Berichten: 2719
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:28

Blacky94 schreef:
Mijn oudje was liever alleen gebleven denk ik :')
Alhoewel de jongste ook wel veel buiten loopt... Zij tolereert hem tot op zekere hoogte maar ze wil hem niet te dichtbij hebben. Alhoewel ze om de een of andere reden rond deze tijd 's avonds wel naast elkaar kunnen zitten want zachtvoer... :roll:


Typisch :')

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:56

Die van mij zijn zo leuk samen :+:
Af en toe kan Spotty, Coco wel achter het behang plakken, maar ze kunnen ook heerlijk samen slapen.
Echt net broertjes :=

Marcella

Berichten: 37022
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:12

Maira is nu 5 jaar en Blue is 1 jaar soms beste maatjes en soms kan Maira Blue wel achter het behang plakken en soms heb ik behoefte om Blue achter behang te plakken. :')

sanneloveyou
Berichten: 947
Geregistreerd: 26-03-11

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:51

Super leuk, wij krijgen 5 augustus de sleutel. Super spannend de tijd is echt voorbij gevlogen. Als we een beetje gewend zijn willen wij okm graag een kat/katten, daar zijn we nig niet helemaal overuit.

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:38

sanneloveyou schreef:
Super leuk, wij krijgen 5 augustus de sleutel. Super spannend de tijd is echt voorbij gevlogen. Als we een beetje gewend zijn willen wij okm graag een kat/katten, daar zijn we nig niet helemaal overuit.


Gefeliciteerd!

Bij mij wordt nu de vloer gelegd. Ik ben gewoon aan het werk maar krijg af en toe foto's. :))

Afbeelding
Het ligt staat er nu net op, maar in het echt is het nog iets warmer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:53

jojoleinee schreef:
Ja hoe zit dat eigenlijk met katten, weet iemand dat? We twijfelen om er 1 of 2 te nemen. Is 2 beter?
Het worden sowieso binnenkatten (flat 6 hoog) dus dan hebben ze wel een speelmaatje..

Verschilt zo erg. Katten zijn in principe relatief solitaire dieren dus ze hebben geen maatje nodig, maar als ze alleen binnen zitten en jij werkt mogelijk fulltime is het misschien wel fijn om een maatje te hebben. Ik twijfel nog steeds om een tweede kat bij die van mij te nemen, ok precies om die reden.

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:02

Ik zit daarom ook een klein beetje in dubio. Gelukkig zit ik op school en dat is heel komend jaar nog online. :+ Daarnaast werk ik vanuit huis (bijbaan) en ga ik stagelopen in het onderwijs waardoor ik vrij vaak zo rond een uur of vier alweer thuis ben.

Onze huidige kat is al jaren alleen (mag wel naar buiten, maar doet dit niet) en vind het volgens mij prima. Ze ligt het liefst alleen in een lege kamer. :') Mijn toekomstige huisje is op de begane grond dus een kat kan eventueel naar buiten, maar ik mag geen kattenluikje in mijn deur dus dan kan dat alleen maar als ik er ben.

jojoleinee

Berichten: 2719
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:12

We gaan voor 2 kittens uit hetzelfde nest *\o/*
Nog suggesties voor namen? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:15

Isabel_k schreef:
Ik zit daarom ook een klein beetje in dubio. Gelukkig zit ik op school en dat is heel komend jaar nog online. :+ Daarnaast werk ik vanuit huis (bijbaan) en ga ik stagelopen in het onderwijs waardoor ik vrij vaak zo rond een uur of vier alweer thuis ben.

Onze huidige kat is al jaren alleen (mag wel naar buiten, maar doet dit niet) en vind het volgens mij prima. Ze ligt het liefst alleen in een lege kamer. :') Mijn toekomstige huisje is op de begane grond dus een kat kan eventueel naar buiten, maar ik mag geen kattenluikje in mijn deur dus dan kan dat alleen maar als ik er ben.

Ik moet zeggen, katten kunnen best wat hebben en passen zich makkelijk aan. Die van mij kan hier gewoon niet naar buiten, en hij mag alleen op het balkon als ik erbij ben (balkon is afgesloten met een net maar hij is een schreeuwer en mijn buren kunnen daar niet zo goed tegen). Als ik thuiskom van werk zit hij altijd in de vensterbank te chillen, dan ziet hij me aankomen en gaat hij naar de voordeur om me te begroeten (ik hoor hem dan onderin het trappenhuis al miauwen, hahaha). Maar ik heb wel eens mijn laptop de hele dag aan gehad op Facetime en buiten dat momentje dat ik thuis kom ligt hij gewoon te slapen, speelt hij af en toe wat en doet hij z'n eigen ding... Ik denk dat zelfs met fulltime werk/school een kat echt wel kan.. Die van mij is echt mega aanhankelijk namelijk.

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 17:01

@isabel_k je krijgt ook een hele mooie vloer. Heerlijk hè, als de vloer voor je gelegd wordt? Ik had dat afgelopen maandag. Ik kwam uit mijn werk en het was klaar.

Bij mij zijn vandaag de bank en de kasten voor de woonkamer gebracht. Super blij mee! Even snel een fotootje gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 17:02

Wauw die bank <3

Es_ther

Berichten: 18736
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 17:02

jojoleinee schreef:
We gaan voor 2 kittens uit hetzelfde nest *\o/*
Nog suggesties voor namen? :')

Uuuh... mijn konijnen heten Stoffer en Blik :') .
En nee, opruimen kunnen ze niet, rotzooi maken wel :')

Telpeva

Berichten: 14927
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 17:08

Ik durf niet meer te zeggen hoe mijn beesten heten, die hebben al een keer in 'quotes van de maand' gestaan op bokt :')

Zelf vind ik het leuk als de namen een beetje bij elkaar passen, bijvoorbeeld 2 personages uit dezelfde film of serie, namen die allebei met dezelfde letter beginnen, namen die op dezelfde manier eindigen enzovoorts. Die van de mijne beginnen allebei met een P en eindigen allebei met een r

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 18:01

Gave bank!

Mijn vloer is bijna af. Zo gaaf :))

@Emma - je hebt gelijk hoor! Maar misschien gevoelsmatig. Mijn cavia zit ivm gezondheidsredenen van hem alleen. Sneu vind ik het, maar dat is beter dan steeds zijn net gemaakte vriendjes aansteken met een vage longziekte die dan sterven... (Twee keer gebeurd onder toeziendoog van een dierenarts die het niet begreep. Tussen vriendje 1&2 zat een nieuw hok en een cavia die ruim 2 maanden klachten vrij was. Zelf had hij ook die ziekte maar net aan overleefd.)

Ik wil mijn katten ooit Si & Am noemen (Lady and the tramp) of Merlot en Chardonnay :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:51

Een poos geleden heb ik hier ook mee gepraat. In februari ging ik uit huis. Het is nu een tijdje verder en eerlijk gezegd vindt ik het helemaal nog niet zo heel erg leuk. Ik voel mij nog steeds niet helemaal thuis in het huis en de wijk. Ik vind de balans tussen werk, paard en huishouding en koken ed pittig. Of ik ga veel naar paard en heb een rommelig en vies huis of anders om. Ik ben altijd alleen, nooit een praatje..nu helemaal in de vakantie. Achteraf zou ik wel terug willen naar mijn voormalige woonplaats. Ookal is dat totaal niet handig met paard, ik zou mij wel wat meer thuis voelen in mijn eentje.

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 07:14

Wat vervelend. Misschien is er iets van thuis wat je heel handig/fijn vond dat je over kan plaatsen naar je nieuwe huis?

Ik denk dat ik ook heel erg moet gaan wennen om eerlijk te zijn. Zeker mijn hond ga ik missen en hoe het gaat lopen met mijn paardje. Hij staat in eigen beheer maar dat doet mijn moeder meestal dus ik heb er niet zo veel mee te maken. Dat scheelt, maar hij staat een half uur bij me vandaan en met een eigen huishouden en een stage lijkt me dat best lastig.

jojoleinee

Berichten: 2719
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:03

Wat naar dat je je nog zo onwennig voelt. Qua planning snap ik je wel, daar heb ik zelf ook last van en helaas nog niet echt een oplossing.. Ik woon dan samen dus mijn vriend kan ook wat doen maar wil hem ook niet alles laten doen, hij werkt ook veel.
Misschien na werk direct naar paard en dan als je terugkomt nog wat schoonmaken? Als je dat iedere avond doet heb je uiteindelijk alles gehad.