Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:45

Antonius schreef:
Op het avondfeest van ons huwelijk hebben we van 1 koppel €20 gekregen en van een ander koppel een douchekop waar het water langs 2 kanten uitkomt zodat je samen kan douchen...
Dit zou ikzelf nooit durven geven aan trouwers als je voor het avondfeest gevraagd bent, vind ik persoonlijk toch wel gierig.

Dat jij de cadeautjes niet kan waarderen vind ik eerder gierig.. :=

Maflinger_S

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:52

Iedereen geeft een kado dat bij zijn of haar portemonnee en de relatie met de krijger(s) past...

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:00

Ehm. Denk je er aan dat 20 euro voor iemand een halve week eten kan zijn die ze moeten missen ?
Ik heb zelf ook tijden gehad waarin ik weinig te besteden had en ook "maar" 20 euro gegeven of soms nog minder. Het gaat er toch niet om hoeveel.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:11

Ik vind het ook juist raar dat mensen verwachten dat anderen hùn bruiloft zouden moeten betalen,en al helemaal als ze verwachten dat je het ook nog eens moet betalen naar jouw eigen uitspattingen. Dus als ik (zelf niet gevraagd, maar als blijde gast graag op de uitnodiging ingaand om het samen te kunnen vieren) word uitgenodigd voor een simpel avondfeest op een eenvoudige locatie met weinige tierlantijntjes zou ik bv met 20 euro ervanaf komen, maar als ik word uitgenodigd voor een hele dag op een sprookjeshuwelijk met alles erop en eraan op een megadure locatie en sterreneten zou ik 100 euro moeten bijdragen omdat het trouwfeest zo duur was? Sorry daar kies je helemaal zelf voor om het zo duur te maken en als je het niet kan betalen zonder gulle giften had je er niet aan moeten beginnen. Ik ben van mening dat je voor je trouwfeest vanuit moet gaan dat je 0 euro krijgt, en elke euro die je krijgt van gasten als cadeau is een gulle gift waar je blij moet zijn, zeker omdat je niet in andermans portemonnee kan kijken.
Ik kijk normaal eerder naar de relatie, ik zal mijn dichte familie en vrienden sneller meer geven dan iemand die verderaf staat en ik zal nooit met lege handen gaan omdat het nu eenmaal een cadeautje is voor een mooie dag, maar als iemand mij commentaar zou geven op dat ik te wéinig heb gegeven neem ik mijn geld nog liever terug.

Voor eten betalen denk ik dat ik zelf een verschil maak tussen "Ik nodig jullie graag uit om uit te gaan eten...", waarbij ik dus bedoel ik nodig jullie uit, dus jullie zijn mijn genodigden en ik betaal voor alles.
Of ik zeg "hé, gaan we eens met z'n allen nog eens uit eten?", waarmee ik dus wel een voorstel doe maar niet specifiek uitnodig. Als ik mensen bij mij thuis uitnodig, voor verjaardag of bbq ga ik er wel vanuit dat ik alle kosten draag. En anders ben ik daar op voorhand heel duidelijk over. Bij bbq is het bv wel meer de gewoonte dat iedereen zijn deel op voorhand meebrengt. "neem je eigen vlees mee"/"wie maakt de dressings?"/"Brengt er iemand drank mee?"... ik zou iig ook raar opkijken als ik achteraf een bonnetje krijg.
Dat gezegd zijnde heb ik wel eens van een systeem gehoord waar ik zelf wel achter sta. Waarbij er een grote doos staat en de gasten gevraagd werd al het geld uit de enveloppe te halen en in de doos te steken. Op die manier wist het bruidspaar niet wie hoeveel gegeven had en kon achteraf niet worden vergeleken "Pietje heeft 100 euro gegeven maar Henk maar 25!" .Een beetje het omgekeerde van de Turkse bruiloftgewoontes dus :D .
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 20-05-18 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:24

Je nodigt gasten toch uit op je bruiloft omdat ze belangrijk voor je zijn en je ze er graag bij hebt op de speciale dag, niet om cadeautjes te krijgen :') Je moet al blij zijn als je iets krijgt vind ik, waarom zouden gasten verplicht moeten zijn om jou iets te geven op je bruiloft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:39

Ik ben alleen en 20 euro is echt wel mijn max voor een kado hoor.. Afhankelijk van wie of wat eerder 15 euro.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:45

Huwelijken vind ik altijd lastig. Vaak worden grote bedragen verwacht maar ik heb gewoon niet zoveel. Dan voel ik me zuinig maar ik kan dan echt niet meer missen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:53

Ik ben vorig jaar getrouwd en wij stonden af en toe ook wel voor een verrassing toen we de envelopjes open maakten na afloop, soms positief soms 'negatief'. Negatief tussen aanhalingstekens omdat je inderdaad niet in iemands portemonnee kan kijken.
Maar we kregen bijvoorbeeld ook een tientje van een stel samen die écht wel genoeg geld hebben en er ook mee te koop lopen. Alles wordt op Facebook gezet van hoe leuk en geweldig ze het wel niet hebben. Ach ja.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:55

Antonius schreef:
Op het avondfeest van ons huwelijk hebben we van 1 koppel €20 gekregen en van een ander koppel een douchekop waar het water langs 2 kanten uitkomt zodat je samen kan douchen...
Dit zou ikzelf nooit durven geven aan trouwers als je voor het avondfeest gevraagd bent, vind ik persoonlijk toch wel gierig.

Hier kregen we van alle avondkoppels zo’n 20/25€ := Heb ik dan de verkeerde mensen uitgenodigd? :')

En douchekop voor 2 personen vind ik trouwens hilarisch :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:02

Tja, ik heb mensen op mijn bruiloft uitgenodigd omdat ik ze er graag bij wou hebben. Had daarin ook 1 vriendin, die er de hele dag met dr vriend was en die gaven 20 euro. Andere vriendin uit Engeland, was er alleen met haar dochtertje (en 's avonds dus ook op tijd weg) en ik wist dat zij krap zaten en die gaf 50 euro. 1e vriendin was echter ook op mijn vrijgezellenfeest en dat heeft haar natuurlijk ook al geld gekost. Ik vind het helemaal prima, ik wou ze erbij hebben en niet op voorwaarde dat ze dan genoeg geld geven :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:20

Wij hadden 2 wildvreemde mensen aan de koffie en gebak tijdens de bruiloft.Toen ze betrapt waren gaven ze 10 euro.Ook gierig,aanschuiven bij een vreemde bruiloft voor gratis koffie en gebak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:20

Britta31 schreef:
Wij hadden 2 wildvreemde mensen aan de koffie en gebak tijdens de bruiloft.Toen ze betrapt waren gaven ze 10 euro.Ook gierig,aanschuiven bij een vreemde bruiloft voor gratis koffie en gebak.

Wow :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 21:23

Zo, dan durf je! Dachten ze dat ze het bruidspaar kenden?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:24

Edit: dubbelpost.
Laatst bijgewerkt door Aranel op 20-05-18 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:24

Ik snap niet dat jullie zo moeilijk doen over wie wat geeft op een bruiloft. Wees gewoon blij dat je íets krijgt.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:25

Britta31 schreef:

Zoiets hadden wij ook!!
Bij ons avondfeest stonden er ineens vier lui in korte broek en shirtjes (twee jongens twee meiden) in de danszaal bij de bar :oo
Ik was in staat ze de zaal uit te meppen :o gelukkig zorgde mijn man er al voor dat ze heel snel weg waren maar oh oh, de brutaliteit!

En nee, ze konden niet toevallig verkeerd gelopen zijn, wij trouwden in een kasteel in een bosrijke omgeving zonder kroeg oid in de buurt :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:25

Nou ja, als ze uiteindelijk 10 euro hebben gegeven voor 2 koffie met gebak is het best een goeie deal toch?

Niet echt gierig, en aangezien het de Rabobank was voel ik me ook niet echt schuldig, maar we hebben wel een keer hele luxe gebakjes gehad. We kwamen daar langs het gebouw, en ze hebben een ontvangstruimte met kunst die je mag bekijken, dus even naar binnen gegaan, en toen stond er een groep klaar voor een rondleiding. Met een paar bekenden. Dus terwijl we stonden te praten ging men ervanuit dat wij ook bij dat gezelschap hoorden, en kregen we dus die hele luxe gebakjes aangeboden. (Helaas geloofden de poortjes ons niet, en mag je dus niet zomaar het hoofdkantoor van de bank in :D Ik had die rondleiding ook wel mee willen maken O:) )

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:28

Ze zaten gewoon tussen de gasten in.Ik dacht dat mijn man ze kende en hij dacht dat van mij.Gevraagt of ze bij het partycentrum hoorde.Ook niet.We hebben ze de koffie en gebak op laten maken en toen zijn ze een ouder stel van 60+ door het personeel weggestuurd.Toen ze weg gingen werden we gefeliciteerd en kregen 10 euro :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:55

Maanlicht schreef:
Ik snap niet dat jullie zo moeilijk doen over wie wat geeft op een bruiloft. Wees gewoon blij dat je íets krijgt.

Volgens mij zegt bijna iedereen dat juist ook ;)

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:03

Ik heb ook wel eens verhalen gehoord over zomaar naar een bruiloft gaan.. Vaak werd het helemaal niet opgemerkt omdat inderdaad de man denkt dat ze bij de vrouw horen en andersom.. Maar ik vind dat echt niet normaal :=

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:16

Melisssx schreef:
Ik heb ook wel eens verhalen gehoord over zomaar naar een bruiloft gaan.. Vaak werd het helemaal niet opgemerkt omdat inderdaad de man denkt dat ze bij de vrouw horen en andersom.. Maar ik vind dat echt niet normaal :=

Dat doe je toch niet :wow:
Nog meer reden om een dresscode af te spreken.
Gelukkig kennen mijn vriend en ik niet zo veel mensen. En de mensen die zouden komen staan heel dichtbij.
Dus de mensen die komen kennen wij beide dus vreemden zouden wel snel opvallen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:18

Maanlicht schreef:

Mee eens... in onze familie hadden we iemand die het verre van breed had, die gaf altijd een lege envelop. Toch wisten veel mensen dat wel en ze was uiteraard altijd welkom. Alleen maar fijn dat ze er bij was.

Een douchekop voor 2 personen vind ik ook nog wel een leuk en handig cadeau :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:20

Britta31 schreef:
Ze zaten gewoon tussen de gasten in.Ik dacht dat mijn man ze kende en hij dacht dat van mij.Gevraagt of ze bij het partycentrum hoorde.Ook niet.We hebben ze de koffie en gebak op laten maken en toen zijn ze een ouder stel van 60+ door het personeel weggestuurd.Toen ze weg gingen werden we gefeliciteerd en kregen 10 euro :=

Ahhh misschien een vergissing van ze of ze wilden nieuwe mensen leren kennen :=

Ik heb het nog nooit gedaan, maar moet zeggen dat mijn vriend en ik er weleens over grappen om dat te doen als we een feestje zien :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:48

Ik verwachtte niet eens een cadeau van mijn gasten, dat ze er waren op onze dag was voor mij meer dan genoeg.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:51

Over aanschuiven gesproken. :')
Mijn ex werkt ergens met mannen onder elkaar, en zij zochten in een weekend ergens in een vreemd dorp een plek om te feesten, en vonden wat.
Zij dachten echt dat dat een normaal feest bij een kroeg o.i.d. was waar je aan kon schuiven, er werd wijn verkocht dus dat groepje kocht flink dozen wijn.
Dikke lol, mensen vonden het ook hartstikke gezellig.
Ze hadden van de organisatie zelfs slaapplekken aangeboden gekregen, want ze hadden een banketstaaf bedacht dat ze met een camper helemaal gekomen waren.
En uiteraard speciaal voor dat feest, nou ze hoefden écht niet in de camper te slapen maar dat hebben ze afgeslagen want dat hoefde écht niet.
Bleek het toen de toespraak kwam een benefietavond voor een zieke te zijn. := :oo
Ze hadden het echt niet door en dachten goh gezellig, feestje!
(Het was dus openbaar, maar iets anders als ze dachten.)
En ze hadden ook zoveel wijn gekocht dat iedereen ze hartstikke aardig vond. :=
Ehhh ja, dat was een error en ze zijn zogenaamd vertrokken omdat het nog zo’n eind haar huis was met de camper. :+
De mensen weten ook niet dat ze het niet wisten, ze zijn keurig vertrokken.
Dus gierig waren ze niet, en het ging niet expres, maar het is wel een verhaal wat ik denk ik nooit meer vergeet. :')
Dus sorry van die dombo’s die ongewenst taart komen eten, maar dit plopte op en vond ik eerlijk gezegd toen ik het hoorde nog om te gieren.
Het feest was ontzettend geslaagd, ze hadden tig vrienden gemaakt in no time en iedereen vond het onwijs leuk dat ze helemaal gekomen waren. :+