Ik date, jij datet, wij daten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:58

Herkenbaar. Ex, hts, zzp er in de it, geen echte dare devil. Heeft net als ik overal en nergens gewoond.
Gv lbo laboratorium, werkt in drie ploegendienst in de productie, woont nog steeds in de plaats waar hij als 3 jarige is komen wonen, motorrijder met snellere motor al rijdt ie wel braaf, is gek op uitdagingen kwa achtbaan, parachutespringen enz, alleen duiken doet ie niet.
Kortom hoe verschillend wil je ze hebben. Hardlopen en wielrennen en zwemmen tegenover sportschool en fysiek zwaar werk. 183 en donker haar tegen 173 en niet veel haar meer wat er zit is donkerblond.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:59

Opleiding zegt sowieso niet alles. Ik heb geen diploma maar heb nu de beste baan van al mijn vrienden die wel een diploma hebben.

Ik was vroeger ook zo. Ik wou perse een man met een hoge opleiding. Nu weet ik wel beter. :+

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:07

Nee, ik voel me zelf ook wel een beetje een naar mens dat ik zo op opleiding gefixeerd was. _O-

Maar het klikt zo goed. Ik heb een ontzettende belangst met vreemde mensen. Maar we zijn gisternacht gewoon 4 uur lang aan het bellen geweest :=

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:49

Ik heb dat ook met opleiding hoor, doordat ik zelf niet heel slim ben (niet dom) vond ik zelf fijner als scharrel hoger niveau had.

Alleen merk ik dan weer die brug van heel erg verschil, andere humor etc.

Nu woensdag die date met ongeveer zelfde niveau. En ik vind gewoon belangrijk hoe ze in het echt zijn.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:58

We werken wel op dezelfde afdeling, maar het is een grote fabriek hier be je kan zo makkelijk naar een andere afdeling :') dus als het echt een drama word ga ik gewoon een stukje verder in de fabriek werken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:50

Ah ok scheelt misschien iets maar ik zou de gok nooit durven nemen.

Ik zou erg lastig iemand kunnen vinden met hoger nivo/iq :o zou ik ook niet willen trouwens, een fatsoenlijk gespreksnivo en intersse in dingen en nieuwsgierig is veel belangrijker dan opleiding of iq. Ligt ook aan hoe je bent opgegroeid en wat je omgeving doet. Ik ben groot geworden in stimulatie van opleiding en interesse en kennis. Ex ook. Gv is opgegroeid in als je kan werken ga je naar de fabriek in drie ploegendienst. Hij heeft zich wel verder geschoold en ook nu krijgt hij regelmatig cursussen. Denk dat hij nu kwa kennis en kunde ruim mbo heeft. Maar zou veel verder kunnen komen als hij de behoefte zou hebben. :j Maar de pech dyslectisch te zijn, dat in een omgeving waar niemand doorstudeert en je weet niet beter dan dat je gaat werken.

Ik ben een snelle lezer, hij een heel langzame. Even aanpassen beiden maar dat geeft geen problemen, alleen flap ik er af en toe woorden uit die hij niet kent, maar zegt dat ook en daardoor leert hij weer verder. Schaamt zich ook niet gelukkig. Oftewel geen enkele belemmering omdat hij razend nieuwsgierig is. Een kennisspons net als ik ook.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:23

Ik heb ook eens een paar maanden gedate met iemand met een lager niveau en ik merkte dat ik me daar juist wel heel erg aan stoorde, niet om grof te zijn, maar ik voelde me echt een pak slimmer en ik droeg zoveel meer kennis mee dat ik me er ook aan ging irriteren dat we niet op hetzelfde niveau qua gesprekken konden zitten. Verder had ik het wel heel leuk met hem, maar daardoor werkte het niet. Ik leefde in een compleet andere wereld dan hem, hoewel hij zelf ook bezig was met hogere studies.

Mijn huidige vriend is heel slim maar soms een beetje wereldvreemd. Maar daar stoor ik me niet aan, hij staat open voor de gesprekken en kan zich er beter in vinden. Hij leert dan weer veel bij en ik kan ook veel leren van hem. Hij zit ook op een ander niveau, maar heeft wel de kennis en het inzicht om de gesprekken die ik wil voeren, te voeren. Ik denk dat er dan ook een groot verschil is tussen intelligent en slim. Ik ben journalist in spé dus ik verwacht ook niet dan mensen even veel weten, het is namelijk mijn opdracht om me in zoveel mogelijk dingen te interesseren en te weten :+

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:30

Wat voor gesprekken hebben jullie dan? Moet zeggen dat ik nooit diepe gesprekken heb gehad met mijn exen. _O- Als iemand wilt praten over de zin van het leven dan ren ik het liefst weg. Dat zweverig gedoe allemaal. :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:39

Kom even binnen vallen, maar met m'n huidige date/vriend kijk ik echt vaak documentaires en hebben het (aan de hand daarvan maar ook los daarvan) wel vaak over maatschappelijke dingen ja (racisme, sexisme, feminisme, politiek, dat soort dingen :+ ) en ik vind dat echt heel fijn eigenlijk.
M'n ex was denk ik slimmer maar vond dat soort dingen totaal niet interessant, dus het ligt er maar net aan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:44

Wij over echt van alles, van flauw nivo tot diepe gesprekken idd over de zin van het leven, politiek, natuur, techniek, eten echt alles

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:58

Dat heeft meer te maken met interesses dan opleidingsniveau. :j Ik ben daar ook geen type voor. Maar ik heb mensen leren kennen die wel daar uren over konden vertellen en die hadden echt geen uni gedaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:01

Ik doe HBO en mijn vriend heeft kader gedaan en toen MBO 4 gehaald. En we hebben beide een IQ test gedaan en hetzelfde IQ ongeveer. Maar hij las als kind altijd al de krant en las op forums veel dingen. Dus hij heeft bizar veel algemene kennis. Vooral over auto's weet hij ALLES. _O-
Dus merk daar niks van hoor. :n

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:06

Hier ook wel echt van alles, wij kunnen enorm onnozele gesprekken hebben tot echt liggen discussiëren over natuur, politiek, ethische kwesties zoals oorlog, racisme etc. beetje zoals Karuna dus :)
Heeft voor mij ook meer te maken met intelligentie en wereldkennis dan iemand die slim is, maar merk wel dat mensen (zeker echt niet iedereen hoor) met een hoger opleidingsniveau hier vaak meer interesse en kennis over hebben dan mensen met een lager opleidingsniveau. Ik baseer dit op vlak van mijn eigen middelbare school en de verschillende richtingen daar.

Maar heb dan wel zo een vriendin die op schoolvlak enorm slim is, zat bij mij in de richting in het middelbaar, dus echt gewoon heel goed kan studeren, maar echt niets van de wereld en al die bovenstaande dingen die ik opnoem weet, moest je haar leren kennen zou iedereen denken dat die geen uni doet, omdat ze ook enorm dom en naïef over komt. Niet om grof te zijn, het is een hele leuke en lieve meid, ze is slim, maar niet intelligent.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:12

Mensen staan ook vaak verbaasd te kijken dat ik niveau 2 heb gedaan, maar komt meer dat heel veel dingen mij boeien en interesseren.

En dan ook wel eens jongens gedate die slimmer waren maar soms zo dom uit de hoek kwamen..

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:04

Janinevv schreef:
Mensen staan ook vaak verbaasd te kijken dat ik niveau 2 heb gedaan, maar komt meer dat heel veel dingen mij boeien en interesseren.

En dan ook wel eens jongens gedate die slimmer waren maar soms zo dom uit de hoek kwamen..

Ja, ik denk dat ik dan weer vaak overschat wordt :') Ik weet dat ik intelligent over kom maar mijn punten op school dachten daar vaak anders over. Ik weet veel, maar ik kan verschrikkelijk slecht studeren. Heb mijn wetenschappelijke richting soms ook maar met de hakken over de sloot gehaald.

Ik denk dat het niet echt uitmaakt welke richting of opleidingsniveau je gedaan hebt, als je maar een beetje op hetzelfde niveau zit en de gesprekken die je wil voeren, kan voeren. Mijn vriend is ook slim, heeft hetzelfde niveau gedaan maar wel een moeilijkere richting, doet nu wel een richting die makkelijker is dan die van mij maar heeft nooit herexamens en gaat bijna niet naar de les. Maar die weet wel veel minder dan mij, maar ik kan er wel intellectueel mee zijn, en dat is voor mij belangrijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:15

Ik moet soms juist inhouden :') maar dat heb ik bij bijna iedereen. Door mijn adhd en helaas nooit te stillen honger naar kennis,, feitjes enz en door de verschillende banen die ik heb gehad heb ik een heel breed interessegebied. En heb de ellende dat als ik iets lees het meestal ook blijft hangen. En door de adhd snel dingen eruit flap die ik weet. Zodat je een Hermelien effect kunt krijgen soms, dat is best irritant voor anderen maar ook voor mezelf. :+

Ik wil niet betweterig doen of slimmer lijken, juist niet heb daar al teveel sores en gepest mee gehad in mijn jeugd erdoor -O- . Maar ja rem het maar eens :roll: , gelukkig ziet gv er de lol van in en maakt er ook graag gebruik van :+ maar ook hij heeft een paar gebieden waar hij echt veel van weet en die hij ook eruit flapt zoals ik doe. :P dat scheelt dan wel weer. Daarin houden we elkaar gelijk. :)) en heb gewoon iemsnd nodig die soms zegt ho Karuna en nu even stoppen :o >;) maar wel op een aardige manier.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 20:26

Hahaha, ja same, ik kan me soms ook heel moeilijk inhouden waardoor ik vaak als heel intelligent over kom, maar soms ook wel als strever of wijsneus denk ik :+

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 10:56

jeetje jullie gaan hard.
ik was gister met vriendinnen rijden op de loonse en drunense duinen.
En plof :+

Ik heb gister afgesproken met vriendinnen dat het misschien voor mij handig is
om dit jaar maar even niet meer te daten en dat allemaal maar even aan de kant te zetten.
ik merk dat na alles wat er dit jaar op dat gebied na elkaar fout gegaan is
ik er toch wel even doorheen zit

wat betreft relatie op de werkvloer, ja dat kan goed gaan, kan inderdaad ook erg lastig worden als het niet goed gaat.
Maar het ligt er dan inderdaad aan hoe veel je elkaar ziet op de werkvloer, en wellicht ook hoe je uit elkaar gaat ;)

Glowgolf ben ik mee eens.
Super leuk om te doen!
Alleen heb ik zelf al die andere dingen nog nooit gedaan _O-
Ik vind golf wel leuk, maar niet tot dat niveau denk ik :+

Wat types van waar je op valt betreft
kan ik er momenteel niet echt wijs advies ofzo over geven.
Ik voel me aangetrokken tot bepaalde types en als ik me exen bekijk
zijn de goede relaties altijd met mannen van een soort zelfde looks geweest.
Wat niveau en al het andere betreft lijken ze nergens op mekaar.
Dus het zijn voor mij toch echt alleen de looks.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:09

Wiskey1 schreef:
Ohh dat is balen zeg!

Ik heb een nieuwe collega, en hij ziet er echt heel erg leuk uit, en is ook nog best gezellig.

Plus dat ik al een tijdje praat met iemand via tinder, wouden na noorwegen wel gaan afspreken, maar daar twijfel ik steeds meer over

Waarom twijfel je over je Tinder ?
[/quote]

Omdat ik een beetje gek wordt van hem. Hij praat echt veel, maar heel veel over hetzelfde. En aangezien ik aan t werk ben in noorwegen, heb ik niet altijd tijd en zin om daarop te antwoorden.

Voor de rest heb ik wel bijgelezen, maar is ff teveel om te reageren.

Wat ik nog wel heb onthouden, een relatie met collega kan imo wel, maar afhankelijk van wat je doet. Als je naast elkaar op een kantoor zit en heel veel samenwerkt is het imo niet handig, als je op dezelfde afdeling werkt kan het onhandig zijn, maar afhankelijk van wat je doet kan t ook geen probleem zijn natuurlijk

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:17

Hi dames,

Een vraagje hoe weten jullie of je een jongen echt leuk vind? Ik vind heel vaak dates leuk en kap toch vaak het dan weer af, of andersom vind ik een jongen intressant word ik afgwezen.

Ik merk ook heel erg dat ik bij veel jongens goedkeuring wil van vriendinnen, of mijn zus. Bang om met een "sukkel" thuis te komen.

Ik denk dat ik gewoon nog nooit echt stapel verliefd ben geweest ofzo?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:26

nou niet -O-
want als je denkt dat ze dat zijn dan zijn ze dat niet

dus ik kan je hier niet mee helpen :+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:38

lovelyfiefy schreef:
nou niet -O-
want als je denkt dat ze dat zijn dan zijn ze dat niet

dus ik kan je hier niet mee helpen :+

Hihi, maar echt vind zo stom dat ik van iedereen goed keuring wil hebben

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 23:39

Ik kom weer even binnenvallen. Als je ondanks alle redenen waarom hij niet jouw type is en alles wat niet klopt aan het plaatje nog steeds met hem verder wilt. Dat heb ik nu tenminste. Degene waar ik op dit moment mee date is eigenlijk helemaal niet mijn type (o.a. qua opleidingsniveau, waar hierboven over gesproken werd) en ik heb zat mannen gedate die op papier veel beter aan mijn ideale plaatje voldeden. Maar die mannen raakten me niet op dezelfde manier zoals hij het doet :) . Iemand objectief leuk vinden is iets heel anders dan gevoelens voor iemand hebben. Je merkt het verschil wel als het zover is denk ik, al weet ik dat dat een hele grote dooddoener is ;) .

Balen lovelyfiefy, dat het niet wil lopen. Lijkt me inderdaad goed om je dan even op andere dingen te concentreren, daten komt wel weer!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:48

Janinevv schreef:
Hi dames,

Een vraagje hoe weten jullie of je een jongen echt leuk vind? Ik vind heel vaak dates leuk en kap toch vaak het dan weer af, of andersom vind ik een jongen intressant word ik afgwezen.

Ik merk ook heel erg dat ik bij veel jongens goedkeuring wil van vriendinnen, of mijn zus. Bang om met een "sukkel" thuis te komen.

Ik denk dat ik gewoon nog nooit echt stapel verliefd ben geweest ofzo?

Lastig! Ik heb eigenlijk vaak wel het idee dat ik mannen leuk vind. Maar echt verliefd niet echt, of naja, dan dacht ik dat ik wel verliefd was, maar dat bleek dan achteraf echt mee te vallen.

Ik ben niet zo heel bang om met een ‘sukkel’ thuis te komen. Ik moet het er tenslotte mee kunnen doen (in alle opzichten) :Y) Ik weet ook dat mijn ouders gelukkig wel vertrouwen op mijn oordeel en dat zij mijn mannen sowieso wel goedkeuren. (Mijn vader zou met sommige mannen wel iets meer moeite hebben dan met de ander := :)) )

Ik bel inmiddels al een aantal dagen met mijn tindermatch. Gemiddeld 4 uur per dag inmiddels, echt schandalig :7 :') Ik denk dat we volgende week maar eens op date moeten. 8-) Maar ik ben ook wel bang dat het straks tegenvalt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:51

Marjon dat is ook zeker zo, maar heb wel eens "vriendjes" gehad die apart waren en mijn ouders echt zo iets hadden van oke

Ik vergelijk ook heel vaak dates met mijn zwager en broer, hij moet er toch wel een beetje bij passen.
Doe ik vaak onbewust.

Spannend Marjon, gewoon gaan daten! Straks bel je zoveel met hem en is het toch niks, kun je beter snel afspreken :D