Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:13

Janneke2 schreef:
Jazeker!
Via de Waalsdorper vlakte naar Wassenaar is erg mooi!

Dankjewel!

Schemerdier

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:13

Ik ben toevallig naar het progeamma extreme couponing aan het kijken, maar hoe is dat mogelijk? Waarom maken de supemarkten dit mogelijk? En waarom voelen de kopers zich niet schuldig dat ze boodschappen van ongeveer 600 euro voo maar 80 euro krijgen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:28

Hier kan dat niet omdat bonnetjes meestal maar kort geldig zijn. Maar als een winkel dat wel mogelijk maakt, waarom je dan schuldig over voelen? Als ik 4e wachtende in de rij sta bij de jumbo voel ik me ook niet schuldig als ik de boodschappen gratis krijg.
Is wel lekker shoppen :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:50

Damned schreef:
Ik ben toevallig naar het progeamma extreme couponing aan het kijken, maar hoe is dat mogelijk? Waarom maken de supemarkten dit mogelijk? En waarom voelen de kopers zich niet schuldig dat ze boodschappen van ongeveer 600 euro voo maar 80 euro krijgen?

Volgens mij maken de fabrikanten van de producten dit mogelijk. De supermarkt kan het volgens mij gewoon weer indienen bij de fabrikant. Echt absurd hoe het daar aan toe gaat. Wagens vol, alles helemaal uitgedacht. Ik vind het knap en zit echt met bewondering te kijken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:55

Ik lever ook wel eens kortingsbonnen in. En heb eens een lijmvlek op een reeds afgeprijsde singel als reden aangegeven nog wat korting te willen. Kreeg het ook. Want de kortingsprijs was immers voor het perfecte produkt. Dus lijmvlek is meer korting, had het anders laten liggen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:58

germie schreef:
Ik lever ook wel eens kortingsbonnen in. En heb eens een lijmvlek op een reeds afgeprijsde singel als reden aangegeven nog wat korting te willen. Kreeg het ook. Want de kortingsprijs was immers voor het perfecte produkt. Dus lijmvlek is meer korting, had het anders laten liggen.

Dat is toch anders dan dat extreme couponing.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:00

Ik vind het grappig als de kassa vastloopt omdat hij de korting niet meer af kan.
Dat gebeurt geloof ik ook elke aflevering wel een keer.

Alleen vraag ik me wel altijd af als je die voorraad garages (kamers kan ik het niet eens meer noemen) ziet wat je allemaal met de producten moet.
20 keer zeep, 20 keer andere zeep, 15 keer plee papier, 25 keer -noem maar op-

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:02

bruintje123 schreef:
Ik vind het grappig als de kassa vastloopt omdat hij de korting niet meer af kan.
Dat gebeurt geloof ik ook elke aflevering wel een keer.

Alleen vraag ik me wel altijd af als je die voorraad garages (kamers kan ik het niet eens meer noemen) ziet wat je allemaal met de producten moet.
20 keer zeep, 20 keer andere zeep, 15 keer plee papier, 25 keer -noem maar op-

Je ziet ook vaak dat ze een heel deel naar de voedselbank brengen. Dat vind ik een erg goed doel.
Sommigen kunnen zelf gewoon een complete winkel beginnen met de voorraad die ze hebben. :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:03

Dat is inderdaad een mooi doel. Dat had ik nog niet gezien, maar zo vaak heb ik het programma ook niet gezien.
Ja inderdaad, sommige hebben een drogisterij :P

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:16

Oh dus het komt van de producenten zelf uit?
Ik heb helemaal geen probleem met kortingen maar meer dan duizend euro aan producten voor nog geen honderd euro vind ik een beetje... diefstal is het niet, maar ik weet niet... misbruik?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:20

Damned schreef:
Oh dus het komt van de producenten zelf uit?
Ik heb helemaal geen probleem met kortingen maar meer dan duizend euro aan producten voor nog geen honderd euro vind ik een beetje... diefstal is het niet, maar ik weet niet... misbruik?

Dat lijkt mij wel, die willen het product promoten (wat je hier ook wel eens in tijdschriften hebt, van die couponen) Alleen zitten er bij ons voorwaarden aan zoals: Geldig tot en max. 1 per klant

Waarom zou een supermarkt een merk gaan weggeven? Een producent heeft daar alleen baat bij zodat ze nieuwe klanten kunnen werven.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:26

Iets gratis of bijna voor niks weggeven kan je ook een boel winst opleveren op de lange termijn

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:35

Maar toch niet aan de extreme couponers... die kopen het gewoon niet als ze er meer dan 50 cent voor moeten betalen... ik snap het idee achter kortingen wel hoor, alleen niet deze extreme (omdat de bonnen dus ongelimiteerd te gebruiken zijn, of toch als je verschillende karren apart afrekent)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:38

Damned schreef:
Maar toch niet aan de extreme couponers... die kopen het gewoon niet als ze er meer dan 50 cent voor moeten betalen... ik snap het idee achter kortingen wel hoor, alleen niet deze extreme (omdat de bonnen dus ongelimiteerd te gebruiken zijn, of toch als je verschillende karren apart afrekent)

Die extreme zijn er maar heel weinig, daardoor kan het wel uit. Ze maken meer winst door alle andere klanten die ze ermee lokken en die niet bereid zijn om tig uur per week te besteden aan plannen en knippen...
Ik weet wel zeker dat ook de amerikaanse zaken hun beleid zouden aanpassen als veel meer mensen dit zouden toepassen. Maar die paar mensen die het nu doen? Neuh, dat kunnen ze wel missen.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:15

Wat volgens mij een van de grote verschillen met hier is, is dat ze acties kunnen stapelen. Je hebt hier altijd 'niet in combinatie met andere acties', maar volgens mij mogen de couponners dan zowel de '2-voor-1', 'x procent korting op productgroep y', 'z procent korting op alles' allemaal toepassen. En dan nog een veteraan regelen om af te rekenen zodat je ook nog veteranen korting krijgt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:47

"Extreme couponing"..... _O-
En ik vond "extreme mountain trail" (in een bak in de polder) al om me te bescheuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:03

Extreme couponing is wel echt een aparte tak van de sport he. De mensen die je op TV ziet zijn echt mensen die er hun baan van hebben gemaakt en dus ook eindeloos bezig zijn met het uitknippen en inplannen van coupons zodat ze op een zo laag mogelijk bedrag uitkomen. In een groot land als de VS gebeurt dat echt maar in 0.00000001% van de gevallen, als het niet minder is.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:22

Hoe weet ik of mijn kersen plukrijp zijn? Ik weet niet meer welk ras het is, dus kan het niet online opzoeken. Ze zijn nu mooi rood, maar zitten nog goed vast aan de boom. Ik denk wel dat ze donkerder moeten worden, maar hoe donker? Er zit een net om, want de vogels weten het vast eerder dan ik en dan heb ik niets meer :P

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:23

SavannahNx schreef:
Janneke2 schreef:
Jazeker!
Via de Waalsdorper vlakte naar Wassenaar is erg mooi!

Dankjewel!

Is inderdaad super mooi! Als je het als route met je paard doet helemaal geweldig, je kunt dan heen of terug ook het natuurgebied meepakken (met een beetje geluk kom je konik paardjes en koeien tegen) :)

Lopend kan het ook allemaal, als je vanaf Meijendel bijvoorbeeld loopt ben je wel eventjes bezig, dus dan moet je wel van een goede wandeling houden :)

Dit is een stukje van de waalsdorpervlakte zelf:
Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:24

Century schreef:
Hoe weet ik of mijn kersen plukrijp zijn? Ik weet niet meer welk ras het is, dus kan het niet online opzoeken. Ze zijn nu mooi rood, maar zitten nog goed vast aan de boom. Ik denk wel dat ze donkerder moeten worden, maar hoe donker? Er zit een net om, want de vogels weten het vast eerder dan ik en dan heb ik niets meer :P

Proef er eentje *D

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:58

[/quote]

Dankjewel![/quote]

Is inderdaad super mooi! Als je het als route met je paard doet helemaal geweldig, je kunt dan heen of terug ook het natuurgebied meepakken (met een beetje geluk kom je konik paardjes en koeien tegen) :)

Lopend kan het ook allemaal, als je vanaf Meijendel bijvoorbeeld loopt ben je wel eventjes bezig, dus dan moet je wel van een goede wandeling houden :)

Dit is een stukje van de waalsdorpervlakte zelf:
Afbeelding[/quote]

Supermooi! Ga alleen niet te paard neem wel mn vriend mee, ben echt heel dol op de zee, zelfs in de winter maar wil dan langs een stuk zee lopen waar je ook duinen naast je hebt zegmaar. En de planning was scheveningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:12

Waarom zie je vleermuizen alleen op de warme broeierige avonden rondvliegen?

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:14

Shanna schreef:
Waarom zie je vleermuizen alleen op de warme broeierige avonden rondvliegen?

Omdat dat de avonden zijn dat je zelf ook buiten zit? Ik zie ze ook op andere avonden hoor

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:16

Verkeerde topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:26

Ik ben elke avond buiten met de hond, en zie ze alleen op de warme avonden. En dan zijn het er ook gelijk heel veel! Ik geniet er van om ze te bekijken in hun vluchten/ jachten. :D
Maar waarom vliegen ze dan niet op de frissere avonden/ nachten? Is het dan dat er minder insecten rond vliegen ofzo? Of doen ze het niet om energie te besparen?