Als dromen uitkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 15:40

Hij is gewoon hartstikke leuk en 99,9999% van de paarden redt het niet op de HK ;) Het is in ieder geval geen straf om naar te kijken <3

wortel115

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 22:37

Ik ben dan ook super blij met hem. Nu met Jazz aan het werk de komende tijd zodat zij weer wat meer spieren kan opbouwen. Oogst is helaas nog niet klaar dus een buitenrit met Liselotte kan nog niet. Ik heb namelijk iemand nodig om op Noah te passen en even helpt Arie vasthouden terwijl ik Jazz op en afzadel. Fijn aan Jazz is wel dat het voor haar niks uitmaakt. Die kan 6 maanden in de wei staan en dan gewoon een zadel erop en gaan rijden. Ze is alleen sterker en kan het langer volhouden als ze in vol werk is dus dat is leuker rijden.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:55

Wat een leukerd is het! Ben benieuwd hoe hij verder uitgroeit.

Hopelijk kunnen jullie snel weer ritjes maken in die mooie omgeving daar. Fijn dat het voor Jazz geen probleem is om stil te staan.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 03:03

Arie is vandaag voor het eerst naar de smid geweest. Of naja die kwam aan huis. Hij heeft zich erg goed gedragen. Hij vond het eerst een beetje spannend. Stond daar zomaar een vreemd iemand met allemaal spullen bij de wasplaats. Maar het oefenen wat we bijna iedere dag doen toonde dat hij op de goede weg is. Hij deinsde even achteruit maar had al snel door dat de smid ook knuffels kon geven en stond gewoon super braaf stil om zn voetjes te bekappen. Ik heb geen foto’s van het bekappen zelf want mijn telefoon lag in de wandelwagen. Terug in de wei moest hij toch snel even bij mama drinken, het was toch een klein beetje spannend geweest.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jazz geniet echt van haar buitenritjes. Ik werk haar niet lang en maar een paar keer per week maar ze vind het heerlijk lekker even buiten wandelen en wat draven aan de lange teugel. En nog even haar nieuwe kerstkadoo dekje erbij.
Afbeelding
Afbeelding

De verbouwing ligt nog stil maar hopelijk is de vakantie snel over en kunnen ze verder gaan. Dan kunnen we ook alle rommel opruimen.

Het water is goed aan het opdrogen dus hopelijk kan de weg ook snel gemaakt worden. De zon werkt in ieder geval mee aan het opdrogen want we verwachten weer zon en 40 graden deze week.

Volgende week vrijdag gaan we naar Melbourne voor het weekend. We hebben geboekt voor de Alice in wonderland experience. Het is een outdoor escape room in de stad. Ik heb nog nooit zoiets gedaan dus ik heb niet echt een idee nog hoe het werkt. Verder willen we winkelen en naar het strand. Dat is ook iets wat ik mis hier het strand. Melbourne strand is misschien niet zo mooi als sommige andere hier maar goed genoeg voor ons.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 09:06

Leuke update en fijn dat je alweer op pad kan met Jazz <3

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:12

Wat een leuk dekje! <3

Op die eerste foto met Lisselotte lijkt/is Atari al groot zeg :wow:

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 15:40

Atari <3
Wat groeit hij hard!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-23 22:10

Mer Jazz en ik genieten allebei van het rijden. Later wil ik haar ook wel weer oppakken in de rijbaan maar we gaan eerst wat conditie opbouwen en genieten. We rijden geen wedstrijden dus geen haast. Wel zal ze straks weer meegaan naar lessen.

Dank je Dandelion we hebben nu 3 dekjes van dit merk en ik vind ze mooi en fijn. Gelukkig ook niet zo dik als veel nieuwe modellen. Arie is inderdaad al veel gegroeid. Hij ziet er ook niet meer uit als een newborn maar goed hij dan ook ruim 10 weken oud.

Bootsiebob wij zijn helemaal verliefd.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 23:52

Ah wat een knapperd en fijn dat hij het zo goed doet. Ben je niet bang dat hij (in paniek) bij Liselotte op haar voeten gaat staan?

Fijn dat het water aan het zakken is. Hopelijk valt de schade mee.
Wat heerlijk dat jullie een weekend Melbourne in het vooruitzicht hebben. Klinkt leuk, dat escape spel. Een beetje ‘spoorzoekertje’ van vroeger, maar dan next level..

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 06:39

Ievie je helemaal gelijk. Liselotte draagt normaal veilige leren schoenen bij de paarden alleen gisteren niet. Ze had hem alleen vast voor de foto en dat is natuurlijk niet handig al helemaal niet bij een veulen.

We kijken er zeker naar uit en het lijkt denk ik op spoorzoekertje. Dat speelden wij zo vaak in de zomer toen we nog gewoon tot half 10 op straat mochten school spelen. Ik zal volgende week updaten hoe het ging en hoe het werkte. Met mij erbij is de kans aanwezig dat verdwalen en dat hele spel niet afmaken. Ik verdwaalde namelijk ook bij een navigatie rit de paarden.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 17:55

Leuk, ik ben benieuwd. Heel veel plezier!

Mijn schoonzus is vandaag op vliegtuig naar Australië gestapt. Ze gaat 9 maanden werken in Sydney.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-23 08:05

Wat leuk Ievie. Wat voor soort werk gaat ze doen? En blijft ze in Sydney of ook naar andere locaties voor werk of reizen?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 16:08

Ze doet projecten voor een bank en heeft een uitwisseling met iemand die in Europa komt werken. Voor werk blijft ze in Sydney, maar ik gok dat ze wel nog wat gaat reizen.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 08:52

Wat gaaf zeg zo een uitwisseling Ievie

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 20:58

Wat een vooruitgang allemaal, Jazz weer rijden, Arie groeit en bij de hoefsmid geweest, kids groeien ook als kool en wat een lekkere bekkies! Fijn dat het weer wat normaliseert.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 00:29

Dit weekend zijn we in Melbourne geweest. Het was een vol weekend en we hebben veel gezien helaas niet overal foto’s van gemaakt.
Als echte buiten kinderen waren de lift, de roltrap en de hoge gebouwen alleen al geweldig natuurlijk. Het was dan al snel ruziën wie er op het lift knopje mocht duwen.

En dan de Alice in wonderland experience. Het was erg leuk. De app was duidelijk. En was inderdaad net spoorzoekertje in de stad. Op verschillende locaties moest je vragen beantwoorden of een puzzel oplossen. Met de kinderen duurde het wel lang. We zijn ongeveer 4 uur bezig geweest en dan nog een uur lopen van en naar het hotel. Want ja waarom zouden we de auto pakken voor 3km om naar de binnenstad te gaan. Dus voor jongere kinderen is het wat minder geschikt. Verder was het gewoon erg leuk. Je kon prijzen winnen voor onder andere best gekleed dus we hebben heel veel Mad Hatters en Alice’s gezien. Wat ook weer leuk was.

Verder hebben we voor Liselotte haar verjaardag gewinkeld, wat rondgekeken en naar het strand geweest.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:28

Ziet er leuk en gezelig uit! Hoelang is het rijden naar Melbourne voor jullie?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 12:06

Ongeveer 5 uur rijden is het voor ons naar Melbourne. Gelukkig is het tot Melbourne gewoon rustig op de weg en normaal geen files. Nu wat vertraging omdat sommige stukken weg toch ook waterschade hadden. In Nederland zou er dag en nacht gewerkt worden omdat zo snel mogelijk te maken, hier staat er gewoon een bord. ‘Slecht wegdek, vertraag snelheid’ en dan moet je dus 60 rijden. Uiteindelijk wordt het wel gemaakt maar dat kan best een paar maanden duren. In Melbourne zelf is het natuurlijk wel druk zoals in de meeste grote steden en gaat het rijden ook langzamer

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 21:14

Wauw leuke update en wat een leuke foto's nog gefeliciteerd met Liselotte haar verjaardag!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 22:11

Dank je Mer. Liselotte is volgende week pas jarig hoor maar ze wilde ballonnen, een cake topper en een kadoo uitkiezen.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 23:12

Dat klinkt als een fijn weekend en wat een heerlijke foto’s weer!

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 17:08

Heerlijke gezinsfoto's weer! Genieten zo met de kinderen.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-23 11:09

Dank je Ievie en Emil

Vandaag is Liselotte jarig. Ze is 9 geworden. Liselotte wilde graag op haar verjaardag samen een buitenrit maken. Het is de bedoeling dat Arie straks in zijn stal blijft maar vandaag mocht hij mee. Arie bleef eigenlijk erg braaf bij Jazz lopen op een paar kleine sprintjes na. We waren gewoon thuis in de paddock achter het huis en ml had hem aan een touwtje voor en na het rijden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 14:09

Gefeliciteerd