Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:00

moi22 schreef:
Haha bedoelde automerk ;)

Was gelukkig niet de enige moeder van n vriendin maakte afspraak bij garage voor een beurt. Toen haar gevraagd werd wat voor auto het was gaf ze als antwoord 'nou zo een met een visje' . Dat was voor mij ook het moment dat het kwartje viel _O- :=

Dat is wel erg:p je weet het merk van je auto toch wel? :p

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:04

Fish_n_Chips schreef:
[
Een ichtus. [ Afbeelding ]

Ik weet wel wat een visje is. Maar nog nooit op een auto gezien, dus ik begrijp hem niet helemaal :) Is dit ook een gevalletje kwartje? :o

Edit: Oooooooh :D Mijn hemel, idd kwartje

Sokje_6

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:27

Ik denk aan een Citroën?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:32

Sokje_6 schreef:
Ik denk aan een Citroën?

:') _O-

Hahaha. Zo'n visje is een sticker die sommige op hun auto plakken. Geen merk van een auto dus.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:33

Ik begrijp er niks van _O-

Edit: volgens mij hebben ze hier op 't platteland niet van die stickers, nog nooit een gezien! :+
Laatst bijgewerkt door Sokje_6 op 02-01-16 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:34

de ichtus word weleens op een auto geplakt als uiting van geloofsovertuiging, is dus geen automerk ;)

"Op auto's kom je regelmatig het Ichthus teken tegen (zie afbeelding). Dit vissymbool is eenvoudig en mysterieus tegelijk. Het doet sommige mensen denken aan een geheim genootschap. Maar het heeft ook wel wat weg van het teken van de staatsloterij. Of zou het een logo zijn van een visvereniging. Nee, al deze mogelijke verklaringen zijn onjuist. Het Ichthus teken is een van oorsprong christelijk symbool uit de eerste eeuw van onze jaartelling en het is bedoeld als een herkenningsteken."

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:37

'Regelmatig' vind ik wel een erg groot woord voor die visjes... ik heb er in mijn leven zes gezien ofzo. Of is het misschien regioafhankelijk?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:40

Ja, moet je maar eens van zuid naar noord (of andersom :D ) door midden Nederland rijden :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:42

Zie, dat doe ik nooit :j Daar heb je het al.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:43

Ik zie ze toch wel regelmatig. Een oud klasgenootje had er zelfs een op haar fiets.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:57

Zo heb je ook deze:
Afbeelding

Om te laten zien dat je juist niet gelovig bent :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:58

Sheran schreef:
'Regelmatig' vind ik wel een erg groot woord voor die visjes... ik heb er in mijn leven zes gezien ofzo. Of is het misschien regioafhankelijk?

hier rijdt het halve drop ermee rond, ik woon dan ook in een dorp waar je het niet je hoofd haalt om bv op zondag je auto te wassen en er is geen winkel open. Als ik wil stofzuigen, zorg ik dat dat onder kerktijd doe, zodat mijn benedenbuurvrouw er geen aanstoot aan neemt.

ik heb dus géén visje op mijn auto, maar die Darwin lijkt me wel wat :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:05

Je hebt ook haaitjes ervoor.

Vind t allemaal onzin :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:20

Op mijn eerste auto zat een visje, die heb ik er dezelfde dag nog afgekrabt :+ Vond mijn oom, de de auto deels had gesponsord, niet zo leuk. Een haaitje erachter plakken vind ik respectloos, maar ik wil ook niet iets uitdragen wat i niet geloof.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:53

Sheran schreef:

Natuurlijk. De gereformeerden zitten in een schuine strook die van Zeeland naar Staphorst door ons land loopt. Daar moet je ze zoeken. Ik heb vijf jaar in Zeeland gewoond; daar heb ik er echt wel meer dan zes gezien. :)

Het Griekse woord Ichthus (ἰχθύς) staat trouwens voor Iesous Christos, Theou Huios, Sotèr: "Jezus Christus, zoon van God, Heiland". Toen het christendom nog verboden was (je werd ervoor ter dood gebracht!), en een christen kwam iemand tegen van wie hij vermoedde dat die ook christen was, maakte hij met zijn voet een boog in de aarde. Als de ander inderdaad ook christen was, maakte hij een andere boog, zodat er een visje kwam te staan. Dus van oorsprong was het inderdaad een teken van een geheim genootschap.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:33

Kesje schreef:
Zo heb je ook deze:
[ Afbeelding ]

Om te laten zien dat je juist niet gelovig bent :+

:+ die vind ik stiekem wel leuk

de visjes kende ik wel, wist wel dat het iets met geloof te maken had. Zie ze hier niet zoveel nee, maar we zijn hier ook niet zo christelijk als ik weet dat ze bij mijn oom in de buurt zijn (zuid holland)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:06

Morrie schreef:
Sheran schreef:

hier rijdt het halve drop ermee rond, ik woon dan ook in een dorp waar je het niet je hoofd haalt om bv op zondag je auto te wassen en er is geen winkel open. Als ik wil stofzuigen, zorg ik dat dat onder kerktijd doe, zodat mijn benedenbuurvrouw er geen aanstoot aan neemt.

ik heb dus géén visje op mijn auto, maar die Darwin lijkt me wel wat :+

zou ik dan niet doen..

Darwin was namelijk geen atheïst pur sang, maar werd tot atheïst bestempeld.
Hijzelf schreef hier tenminste 1 brief over die online nog wel ergens te vinden is..

hij verbaasde zich over de natuur en zette vraagtekens bij hoe een almachtig wezen zoals een God zulk geweld zou toestaan.. maar ook kon hij zich niet vinden in dat alles gebasseerd zou zijn op brute krach zonder voorop gezet plan..

hij ging niet meer naar de kerk, maar was zeer ortodox in wat hij geloofde en hoe hij dat deed,
de afstand tussen zijn denkwijze en die van de kerk werd steeds groter..

maar hij beschouwde zichzelf niet als atheïst

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:12

Even off-topic, maar ik wilde even zeggen dat ik de uitleg van musiqolog en elenamm77 erg leuk en interessant vind tussendoor! :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:52

Das vergelijkbaar met de big bang theorie (oerknal). . Uiteengezet door een priester en de naam komt ook van de RK kerk vandaan.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:22

Joliieeenn schreef:
Even off-topic, maar ik wilde even zeggen dat ik de uitleg van musiqolog en elenamm77 erg leuk en interessant vind tussendoor! :)

Dankjewel Jolien! Ik krijg wel eens minder positieve reacties als ik mijn kennis etaleer. :P

Tussen twee haakjes: laten we hier geen off-topicdiscussies over geloof en ongeloof voeren. Religie is, na politiek, het onderwerp waarover je online het snelste ruzie krijgt, zo leert de ervaring. Dus als het forumonderwerp over iets anders gaat: beter van niet.

Iemand nog iets blonds gedaan vandaag?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:34

Mijn vader had me vroeger wijsgemaakt dat als je een paracetemol neemt zonder hem nodig te hebben, dat dan je tong blauw wordt. Zo bleven we niet expres ziek thuis en namen we niet onnodig een paracetemol. Heeft nog best een tijdje geduurd voor ik doorhad dat dat niet klopte. :))

En ik heb longe heel lang fout gezegd. Het is natuurlijk lonzje, maar ik zei het gewoon als longen (zonder die laatste n :') ). Ik werd heel raar aangekeken toen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:49

goldenarrow schreef:
Mijn vader had me vroeger wijsgemaakt dat als je een paracetemol neemt zonder hem nodig te hebben, dat dan je tong blauw wordt. Zo bleven we niet expres ziek thuis en namen we niet onnodig een paracetemol. Heeft nog best een tijdje geduurd voor ik doorhad dat dat niet klopte. :))

bij ons in het zwembad ging het hardnekkige gerucht dat er naast chloor nog wat in het water zat, waardoor het water en je zwempak/broek korte tijd paars zou kleuren als je in het water plaste..

de keren dat je het toilet niet redde was je dan ook wanhopig koppeltje aan het duikelen en rondjes tollen om te kijken of het nu echt waar was..

nooit wat kunnen ontdekken natuurlijk, maar je ging ook nooit aan iemand vragen of er een paarse vlek zat.

gevolg was wel dat je veel kinderen naar het toilet zag trekken.. later viel het mij in andere baden op dat kinderen daar een veel sterkere blaas hadden uhuhuh.

Het is zo'n trauma geweest dat ik nog steeds niet met 100% zekerheid durf te zeggen dat het stofje niet bestaat :') (ik zwom namelijk wedstrijden en trainde tot maximaal 8 uur per week, dus heeeeeeeeeel wat uren rondgedobberd met de vraag door mijn hoofd spokend)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:54

Nou, gewoon een paarse bikini aan dan, probleem opgelost :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:14

amkeVH schreef:
Nou, gewoon een paarse bikini aan dan, probleem opgelost :D

komt ze nu pas mee,
had je daar niet mee kunnen komen toen ik 6 was of zo {:)-:(
had mij jarenlang de zenuwen gescheeld (want op een gegeven moment neem je het risico dan wel :') )

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:16

elenaMM77 schreef:
goldenarrow schreef:

bij ons in het zwembad ging het hardnekkige gerucht dat er naast chloor nog wat in het water zat, waardoor het water en je zwempak/broek korte tijd paars zou kleuren als je in het water plaste..

de keren dat je het toilet niet redde was je dan ook wanhopig koppeltje aan het duikelen en rondjes tollen om te kijken of het nu echt waar was..

nooit wat kunnen ontdekken natuurlijk, maar je ging ook nooit aan iemand vragen of er een paarse vlek zat.

gevolg was wel dat je veel kinderen naar het toilet zag trekken.. later viel het mij in andere baden op dat kinderen daar een veel sterkere blaas hadden uhuhuh.

Het is zo'n trauma geweest dat ik nog steeds niet met 100% zekerheid durf te zeggen dat het stofje niet bestaat :') (ik zwom namelijk wedstrijden en trainde tot maximaal 8 uur per week, dus heeeeeeeeeel wat uren rondgedobberd met de vraag door mijn hoofd spokend)

Ik heb mij ooit laten vertellen dat hoe sterker een zwembad naar chloor ruikt, hoe meer erin geplast is, omdat iets in urine aan het chloor bindt/een reactie aan gaat met chloor o.i.d. waardoor je het ruikt.

En waarom denk je dat het kleine kinderbad altijd zo warm is? :D