Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:30

Ik zit ook vaak in een vierzits omdat mijn laptop daar makkelijk kan staan. Wil je gezellig samen reizen dan huur je maar een auto. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:36

Het zou tijd wordn dat de NS net als in het buitenland gewoon met gereserveerde plekken gaat werken en dan 1 treinstel / bakje voor ongereserveerde plekken. Betaal je in het buitenland ook niks extra's voor :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:37

Ja dat werkt alleen als de treinen altijd op elkaar aansluiten, met zoveel vertraging mis je zo vaak de trein dat je er dan niet in past. :+

En ik neem zo vaak spontaan de trein (4x per week)... :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:38

LiannePuthzy schreef:
zolang mensen niet aan mij vragen of ze op mijn plak mogen zitten sta ik niet op.

Vrijdag zat ik in de trein opweg naar stage (kwart over 6 sochtens)
zijn er een stel spanjaarden die lopen te schreeuwen en om dat tijdstip al pasta (dus wat je bij julia's haalt) aan t eten, t meurde verschrikkelijk, gelukkig moest ik van amsterdam cs naar amsterdam sloterdijk

Eten mag van mij ook verboden worden. Ik hoef niet naar een vieze visgeur bij wijze van te ruiken

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:38

Ik had het ook over de situatiescets waar ik op reageerde hè? Er zijn natuurlijk heel andere situaties waarin ik het niet asociaal vind. Vaak zitten er al mensen en dan ga ik ook gerust in een 4 zits zitten. Maar ik bedoelde meer dat als je daar in je eentje zit en er komt een groepje aan die daardoor niet bij elkaar kan zitten je best even op kan staan zodat ze wel leuk samen kunnen reizen. En dan nog zijn er natuurlijk weer situaties en uitzonderingen waarbij ik er weer anders over denk.

Maar dat je dan maar een auto moet huren is natuurlijk onzin :') die zijn vaak veel duurder en niet iedereen heeft een rijbewijs.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:41

Ik kan wel altijd heerlijk genieten in de trein hoor. Mensen kijken :o
Ook in de stiltecoupé maak je wat mee zeg. Van mij hoeft het niet stil te zijn, erger me er niet echt aan. Maar veel mensen die daar dus toch praten en dan dus natuurlijk ook altijd veel mensen die zich eraan irriteren. Vaak ook wat ervan zeggen.

Haha maar je maakt wat mee in de trein hoor! Het is een avontuur opzich.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:44

purny schreef:
LiannePuthzy schreef:
zolang mensen niet aan mij vragen of ze op mijn plak mogen zitten sta ik niet op.

Vrijdag zat ik in de trein opweg naar stage (kwart over 6 sochtens)
zijn er een stel spanjaarden die lopen te schreeuwen en om dat tijdstip al pasta (dus wat je bij julia's haalt) aan t eten, t meurde verschrikkelijk, gelukkig moest ik van amsterdam cs naar amsterdam sloterdijk

Eten mag van mij ook verboden worden. Ik hoef niet naar een vieze visgeur bij wijze van te ruiken

vooral ruikend eten, heb er niet zo veel problemen mee als iemand zijn yogurt of zijn broodje kaas ofzo loopt te eten, maar meurende pasta om kwart over 6 sochtens mag van mij verboden worden

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:44

snuffie123 schreef:
friendly schreef:
Ik vind dat dus van niet. Iedereen heeft het recht om overal waar plek is te gaan zitten als die plek beschikbaar is. Dat je liever met je vrienden daar zit snap ik, maar erover zeuren vind ik onnodig.

Hhhm, dat is natuurlijk jouw mening en heb ik verder niets tegenin te brengen, maar ben wel erg benieuwd waarom je vind dat mensen daar niet over mogen klagen?
4 zits zijn (lijkt mij) niet bedoeld voor mensen alleen, maar juist voor groepjes.

Omdat ook de vierzits plaatsen voor iedereen bedoeld zijn. Dus dan mag ik er ook zitten als ik alleen reis. Bovendien vind ik het een beetje claustrofobisch voelen als ik op een tweezits ga zitten en er komt iemand naast mij zitten. Maar de hoofdreden is voor mij echt dat het geen gereserveerde plaatsen zijn en ik dus zelf mag beslissen waar ik ga zitten.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:50

O man o man niet opstaan voor mensen met krukken, spreek me er niet van. Ik ben in november geopereerd aan m'n hiel/achillespees en door complicaties loop ik nog met krukken. 9/10 keer als er geen plek is doet iedereen net alsof ze me niet gezien hebben, en als ik het vraag alsof ze me niet gehoord hebben. En een niet goed werkende achillespees staat niet zo lekker in een wiebelende trein kan ik vertellen nu :=
Probeer zoveel mogelijk buiten de spits te reizen maar dat gaat niet altijd.

Sterk ruikend eten en dan vooral 's ochtends vroeg is echt naar inderdaad %)

Die hele 2/4 zits discussie vind ik toch zo raar. Inderdaad als je als groep de hele reis bij elkaar wil zitten ga je toch met de auto.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:51

friendly schreef:
snuffie123 schreef:

Hhhm, dat is natuurlijk jouw mening en heb ik verder niets tegenin te brengen, maar ben wel erg benieuwd waarom je vind dat mensen daar niet over mogen klagen?
4 zits zijn (lijkt mij) niet bedoeld voor mensen alleen, maar juist voor groepjes.

Omdat ook de vierzits plaatsen voor iedereen bedoeld zijn. Dus dan mag ik er ook zitten als ik alleen reis. Bovendien vind ik het een beetje claustrofobisch voelen als ik op een tweezits ga zitten en er komt iemand naast mij zitten. Maar de hoofdreden is voor mij echt dat het geen gereserveerde plaatsen zijn en ik dus zelf mag beslissen waar ik ga zitten.

Maar zoals in het voorbeeld van Foaly, heb je dan niet zoiets van ik ga toch even ergens anders zitten, want dan kunnen ze gezellig bij elkaar zitten? Dus beetje rekening met elkaar houden?

Kijk als je zegt ik word claustrofobisch van die andere stoelen zou ik daar echt respect voor hebben en het begrijpen. Maar alleen daar gaan zitten omdat je er mag zitten,dan heb ik wel zoiets van je kan ook elkaar een beetje wat gunnen. Jij kan dan namelijk ook prima in een tweezits gaan zitten.

(Maar ik vind het lastig uitleggen wat ik bedoel)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:52

Zij kunnen toch ook 2x2 gaan zitten. De treinen zijn niet zo groot dat je elkaar niet kan verstaan oid. :P

Maar ik reis vaak van/naar Utrecht Centraal. Die treinen zijn vaak zo druk dat er nooit maar één lege vierzits is. Of de halve trein is leeg of alles is bezet haha.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:54

Ik snap je wel hoor. Denk dat ik het zelf ook niet goed verwoord heb. In principe ben ik van mening dat ik zelf bepaal waar ik zit, of jij nou met 3 of 4 man wilt komen zitten. Maar....als het aan mij gevraagd wordt en er in de nabije omgeving een plekje vrij is nog sta ik eigenlijk altijd wel op hoor. Sowieso voor slecht ter been zijnde mensen (al hoop ik vaak wel dat andere mensen sneller zijn :P , wie staat er nou graag?).

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 15:57

Warboel schreef:
O man o man niet opstaan voor mensen met krukken, spreek me er niet van. Ik ben in november geopereerd aan m'n hiel/achillespees en door complicaties loop ik nog met krukken. 9/10 keer als er geen plek is doet iedereen net alsof ze me niet gezien hebben, en als ik het vraag alsof ze me niet gehoord hebben. En een niet goed werkende achillespees staat niet zo lekker in een wiebelende trein kan ik vertellen nu :=
Probeer zoveel mogelijk buiten de spits te reizen maar dat gaat niet altijd.

Sterk ruikend eten en dan vooral 's ochtends vroeg is echt naar inderdaad %)

Die hele 2/4 zits discussie vind ik toch zo raar. Inderdaad als je als groep de hele reis bij elkaar wil zitten ga je toch met de auto.

Oei over het eerste kan ik me best boos maken! Ik snap ook echt niet dat mensen niet voor je opstaan...

Ik dacht dat warm eten in de trein ook niet mocht eigenlijk. In de bus in ieder geval mag het niet. Misschien dat ik er daarom ook vanuit ging dat dat in de trein ook niet mag haha.

Dat je dan maar een auto moet huren of met de auto moet gaan is natuurlijk onzin, die zijn vaak veel duurder en niet iedereen heeft een rijbewijs (of de mogelijkheid deze te halen).

Maar disscussie over 2/4 zits gaat een beetje off topic, dus ik hou daar na dit berichtje mee op.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:00

friendly schreef:
Ik snap je wel hoor. Denk dat ik het zelf ook niet goed verwoord heb. In principe ben ik van mening dat ik zelf bepaal waar ik zit, of jij nou met 3 of 4 man wilt komen zitten. Maar....als het aan mij gevraagd wordt en er in de nabije omgeving een plekje vrij is nog sta ik eigenlijk altijd wel op hoor. Sowieso voor slecht ter been zijnde mensen (al hoop ik vaak wel dat andere mensen sneller zijn :P , wie staat er nou graag?).

Haha oké. Nee dan snap ik je! Dan ging de discussie eigenlijk over het niet goed verwoorden van wat we bedoelen :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:01

menig maal heeft de conducteur mij eetsmakelijk gewenst :P maar dat is dan wel rond avond eten tijd en zit dan meestal in het voorstuk... als vol zit, ga ik wel in de coupe zitten... zou het heel erg vinden als het verboden wordt in trein te eten, want soms kan ik niet anders :(

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:04

Ik nam gister de sprinter van Woerden naar Holendrecht, het was best druk dus ik besloot dan maar in een tweezits te gaan zitten naast een jongen. Ik zag pas later dat hij in dat smalle stukje beenruimte ook nog een klein koffertje had staan maarja ik zit wel graag.. Hij de hele tijd zuchten en steunen want mijn been raakte zijn been, jemig ik had er een foto van moeten maken hoe opgepropt ik naast hem zat met mijn benen helemaal naar links uitgeschoven.. En maar klagen... := (Wat maken die oude sprinters een herrie trouwens haha)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:08

Kan ik dan weer geen medelijden mee hebben. Dan moet hij dat ding maar op schoot nemen of onder de stoel leggen. Op de vrije zitplek mag iemand zitten.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:09

Gianti schreef:
menig maal heeft de conducteur mij eetsmakelijk gewenst :P maar dat is dan wel rond avond eten tijd en zit dan meestal in het voorstuk... als vol zit, ga ik wel in de coupe zitten... zou het heel erg vinden als het verboden wordt in trein te eten, want soms kan ik niet anders :(

Ik dacht altijd dat je (redelijk) geurloos eten wel mag eten (zoals brood zonder pindakaas, salade etc), maar echt erg ruikend niet, zoals patat oorlog zeg maar :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:11

Bij arriva is dat inderdaad zo, bij NS mag je gewoon eten als je het netjes opruimt. :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:12

LoveBodin schreef:
Gianti schreef:

Ik dacht altijd dat je (redelijk) geurloos eten wel mag eten (zoals brood zonder pindakaas, salade etc), maar echt erg ruikend niet, zoals patat oorlog zeg maar :)

tsja als je thuis woont krijg je mee wat de pot schaft, dus wel eens een Indische maaltijd in de trein lopen op peuzelen :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:14

Nooit van gehoord. Maar ik moet zeggen, misschien aso van mij, maar ik eet wanneer ik wil eten en wat ik wil eten. Dat een ander het irritant vind, hongerig wordt of wat dan ook is niet mijn probleem. Het is een openbare ruimte en misschien is dat stukje van mijn dag wel het enige moment dat ik kan eten. Ik heb nooit gehoord dat dat niet zou mogen.

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:18

Met alle stationswinkels is het haast absurd om warme maaltijden te verbieden in de trein. :') Ik heb zelf een beetje moeite met de geur van mandarijnen/sinaasappels maar ik zoek er geen andere plaats voor op.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:21

Gianti schreef:

rond (avond) etenstijd kan ik geurend eten ook wel waarderen, als t maar niet te veel stinkt, maar om kwart over 6 sochtens kan ik pasta met blauwe kaas of wat t ook was niet echt waarderen (al helemaal niet als t inclusief al schreeuwend praten is)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:22

LiannePuthzy schreef:
Gianti schreef:

rond (avond) etenstijd kan ik geurend eten ook wel waarderen, als t maar niet te veel stinkt, maar om kwart over 6 sochtens kan ik pasta met blauwe kaas of wat t ook was niet echt waarderen (al helemaal niet als t inclusief al schreeuwend praten is)

nee begrijp ik helemaal en zou ik ook over mijn nek om gaan :P maar denk dat wel gevalletje alles of niets verbieden is

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:23

idd, was ook blij dat ik van amsterdam cs naar Sloterdijk ging