Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LiannePuthzy schreef:zolang mensen niet aan mij vragen of ze op mijn plak mogen zitten sta ik niet op.
Vrijdag zat ik in de trein opweg naar stage (kwart over 6 sochtens)
zijn er een stel spanjaarden die lopen te schreeuwen en om dat tijdstip al pasta (dus wat je bij julia's haalt) aan t eten, t meurde verschrikkelijk, gelukkig moest ik van amsterdam cs naar amsterdam sloterdijk
purny schreef:LiannePuthzy schreef:zolang mensen niet aan mij vragen of ze op mijn plak mogen zitten sta ik niet op.
Vrijdag zat ik in de trein opweg naar stage (kwart over 6 sochtens)
zijn er een stel spanjaarden die lopen te schreeuwen en om dat tijdstip al pasta (dus wat je bij julia's haalt) aan t eten, t meurde verschrikkelijk, gelukkig moest ik van amsterdam cs naar amsterdam sloterdijk
Eten mag van mij ook verboden worden. Ik hoef niet naar een vieze visgeur bij wijze van te ruiken
snuffie123 schreef:friendly schreef:Ik vind dat dus van niet. Iedereen heeft het recht om overal waar plek is te gaan zitten als die plek beschikbaar is. Dat je liever met je vrienden daar zit snap ik, maar erover zeuren vind ik onnodig.
Hhhm, dat is natuurlijk jouw mening en heb ik verder niets tegenin te brengen, maar ben wel erg benieuwd waarom je vind dat mensen daar niet over mogen klagen?
4 zits zijn (lijkt mij) niet bedoeld voor mensen alleen, maar juist voor groepjes.
friendly schreef:snuffie123 schreef:
Hhhm, dat is natuurlijk jouw mening en heb ik verder niets tegenin te brengen, maar ben wel erg benieuwd waarom je vind dat mensen daar niet over mogen klagen?
4 zits zijn (lijkt mij) niet bedoeld voor mensen alleen, maar juist voor groepjes.
Omdat ook de vierzits plaatsen voor iedereen bedoeld zijn. Dus dan mag ik er ook zitten als ik alleen reis. Bovendien vind ik het een beetje claustrofobisch voelen als ik op een tweezits ga zitten en er komt iemand naast mij zitten. Maar de hoofdreden is voor mij echt dat het geen gereserveerde plaatsen zijn en ik dus zelf mag beslissen waar ik ga zitten.
Warboel schreef:O man o man niet opstaan voor mensen met krukken, spreek me er niet van. Ik ben in november geopereerd aan m'n hiel/achillespees en door complicaties loop ik nog met krukken. 9/10 keer als er geen plek is doet iedereen net alsof ze me niet gezien hebben, en als ik het vraag alsof ze me niet gehoord hebben. En een niet goed werkende achillespees staat niet zo lekker in een wiebelende trein kan ik vertellen nu
Probeer zoveel mogelijk buiten de spits te reizen maar dat gaat niet altijd.
Sterk ruikend eten en dan vooral 's ochtends vroeg is echt naar inderdaad![]()
Die hele 2/4 zits discussie vind ik toch zo raar. Inderdaad als je als groep de hele reis bij elkaar wil zitten ga je toch met de auto.
friendly schreef:Ik snap je wel hoor. Denk dat ik het zelf ook niet goed verwoord heb. In principe ben ik van mening dat ik zelf bepaal waar ik zit, of jij nou met 3 of 4 man wilt komen zitten. Maar....als het aan mij gevraagd wordt en er in de nabije omgeving een plekje vrij is nog sta ik eigenlijk altijd wel op hoor. Sowieso voor slecht ter been zijnde mensen (al hoop ik vaak wel dat andere mensen sneller zijn, wie staat er nou graag?).
Gianti schreef:menig maal heeft de conducteur mij eetsmakelijk gewenstmaar dat is dan wel rond avond eten tijd en zit dan meestal in het voorstuk... als vol zit, ga ik wel in de coupe zitten... zou het heel erg vinden als het verboden wordt in trein te eten, want soms kan ik niet anders
LoveBodin schreef:Gianti schreef:menig maal heeft de conducteur mij eetsmakelijk gewenstmaar dat is dan wel rond avond eten tijd en zit dan meestal in het voorstuk... als vol zit, ga ik wel in de coupe zitten... zou het heel erg vinden als het verboden wordt in trein te eten, want soms kan ik niet anders
Ik dacht altijd dat je (redelijk) geurloos eten wel mag eten (zoals brood zonder pindakaas, salade etc), maar echt erg ruikend niet, zoals patat oorlog zeg maar
Gianti schreef:menig maal heeft de conducteur mij eetsmakelijk gewenstmaar dat is dan wel rond avond eten tijd en zit dan meestal in het voorstuk... als vol zit, ga ik wel in de coupe zitten... zou het heel erg vinden als het verboden wordt in trein te eten, want soms kan ik niet anders
LiannePuthzy schreef:Gianti schreef:menig maal heeft de conducteur mij eetsmakelijk gewenstmaar dat is dan wel rond avond eten tijd en zit dan meestal in het voorstuk... als vol zit, ga ik wel in de coupe zitten... zou het heel erg vinden als het verboden wordt in trein te eten, want soms kan ik niet anders
rond (avond) etenstijd kan ik geurend eten ook wel waarderen, als t maar niet te veel stinkt, maar om kwart over 6 sochtens kan ik pasta met blauwe kaas of wat t ook was niet echt waarderen (al helemaal niet als t inclusief al schreeuwend praten is)