Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:29

Yv_ schreef:
Bij de supermarkt kan ik het me nog wel voorstellen, maar waar ik écht niet tegen kan, is dat ze bij de pomp op de snelweg om je id gaan zitten vragen.. Nee klopt, ik ben hier op het fietsje heengekomen 8)7 .
Is me pas nog gebeurd (jaja, word bijna 29 :') ), was zó stomverbaasd dat ik gewoon niet wist wat ik moest zeggen..

Wat ik erg vervelend vind bij kassa's is als mensen contant gaan betalen maar dan op de cent na... Duurt me allemaal veel te lang, boodschappen doen is geen hobby :=

In het tijdperk dat je je rijbewijs kon halen vanaf 18 en je een rijbewijs kreeg vanaf 18 heb ik wel eens aan de Cassiers gevraagd waarnaar ze keek op m'n rijbewijs. Eh nou je geboortedatum, duh! Eh maar ik geef je m'n rijbewijs......? Nee ging er niet in :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:31

Yv_ schreef:
Dan krijg je het niet mee :). Heb ik ook al een keer geprobeerd :').
Toen toch maar laten zien :=

Herkenbaar :')
Heb een keer gehad dat ik hem in de auto had liggen... Bende gewone boodschappen zoals aardappels, groente fruit brood ed. Dus ik zei ik ben 27, moet ik m'n rijbewijs uit m'n auto halen? Ja :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:32

Laatst zei een klant tegen mij ze heeft een rijbewijs. Ik zei tegen de klant dat ze ook tegenwoordig brommer rijbewijzen hebben

linoleum

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 00:12

Als verkoper heb je een vergewiswet. Ik moet me ervan vergewissen dat jij oud genoeg bent om sigaretten of drank te kopen.

De regel is dat je 18+ moet zijn om te kopen. Tot 25 jaar ingeschat moet ik controleren of je oud genoeg bent, omdat inschatten zo lastig is dus ook controleren van id. Ook als ik denk dat je 24 bent. Daarnaast moet ik zeker zijn dat je id mee hebt. Stel jij bent 24 en ik verkoop jou sigaretten, maar jij hebt geen id bij je, ben ik als verkoper nog steeds strafbaar.

Ik zal even de duidelijke regels erbij zoeken. Weinig discussie dan voor nodig.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 00:15

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:47

Zullen we weer ontopic gaan? Al die oude discussies die uit de sloot gehaald worden.. :+

Waar ik me aan erger is het volgende: Je kan bij ons contactloos betalen maar het schermpje is zo gevoelig bij ons dat hij blokkeerd op oa de ovchipkaart en andere passen met een chip. Mensen vragen vaak of ze hun hele portomenee op het schermpje kunnen leggen zodat ze hetbpasje er niet uit hoeven te halen. Ipv mijn antwoord af te wachten gooien ze de portomenee er al op met als resultaat dat mijn kassa vastloopt en ik hem opnieuw moet opstarten. Waaeom niet eerst het antwoord afwachten of het kan? En nee, bij ons kan het dus niet!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:19

Vanmiddag had ik 2 klanten. Komt mevrouw met een aantal dingen aangelopen en zet dit bij de boodschappen van meneer voor haar. Vervolgens kreeg ik de schuld omdat ik haar boodschappen had gerekend bij die van meneer.
eerst kenden ze elkaar niet en wou ze dat ik haar het geld terug zou geven maar ineens kenden de 2 elkaar

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 09:28

Ik werk in een dierenwinkel, en we verkopen vers vlees voeding voor de hond en kat. Daarbij zitten ook zalmkoppen. Nu wil mijn baas dat wij een zalmkop uit de vriezer halen, en deze in een mooi bakje (ja echt, en hij moet schoon! want hij houd van netjes (zijn winkel is ronduit ranzig..) want we houden van netjes!) doen en die bij de kassa zetten.

Ja je leest het goed, bij hem in de winkel ligt de hele dag lang een kop van een zalm bij de kassa te ontdooien. Ruikt natuurlijk naar vis, de sappen lopen eruit en met een beetje geluk zijn alle 2 de ogen nog goed.. .anders zit je tegen witte/gebroken ogen aan te staren.

Te vies voor woorden natuurlijk, ik moet straks werken met hem en ga er vanuit dat hij die viezigheid weer wil. Heb al klanten gehad die het erg vies vonden, en wat ongemakkelijk bij de kassa stonden. Ik snap werkelijk niet waarom hij dat wil.. die man is niet goed tussen de oren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 10:55

Huh? Wil hij dat zodat mensen weten dat jullie dat verkopen dan?
Ik heb hier ook zalmkoppen voor de honden, kon een deel niet kwijt en dat ligt nu bij mams in de vriezer, ze vind het al vreselijk dat ze haar aanstaren als ze iets uit de vriezer wil halen dus ik snap wel dat klanten dat niet zo smakelijk vinden...
Ik vind een zalmkop niet echt stinken trouwens maar als het te lang buiten de vriezer ligt kan ik me voorstellen dat het niet zo lekker ruikt.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 11:51

Als die winkel vies is dan doet iedereen te weinig er aan niet alleen je baas. Ik zou die vis in een dicht doorzichtig bakje doen en evt een koelelement er onder leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:12

Ik zou die kop helemaal niet neerzetten.. Veel mensen willen dat gewoon niet zien en door het bij de kassa neer te zetten dwing je ze daar toch toe..
Eigenlijk hetzelfde principe als een varkenskop of kippenkop bij de vleesafdeling in een supermarkt te zetten, mensen vinden dat te confronterend.
Ik zie het nut van zo'n kop bij de kassa ook niet, ja je laat zien dat je het hebt maar mensen die barf-spullen willen hebben kijken wel in de diepvries.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:57

Wat ik als klant heb is dat ik al een aantal keren te weinig koopzegels gehad heb. Terwijl ik er wel voor betaal

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:15

- Slecht of niet terug tellen.
- Overdreven vriendelijk zijn
- Traag scannen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:18

Heel traag scannen, kletsen met collega's of anderszins voor enorme rijen zorgen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:43

dees_daan schreef:
Huh? Wil hij dat zodat mensen weten dat jullie dat verkopen dan?
Ik heb hier ook zalmkoppen voor de honden, kon een deel niet kwijt en dat ligt nu bij mams in de vriezer, ze vind het al vreselijk dat ze haar aanstaren als ze iets uit de vriezer wil halen dus ik snap wel dat klanten dat niet zo smakelijk vinden...
Ik vind een zalmkop niet echt stinken trouwens maar als het te lang buiten de vriezer ligt kan ik me voorstellen dat het niet zo lekker ruikt.

Ja, hij wil dat mensen weten dat we het verkopen. In plaats van een briefje bij de kassa moet die kop daar dus liggen. Vandaag lag hij er weer, is geen gezicht. Ze zitten je inderdaad de hele dag aan te staren. Daarbij 'stinkt' het niet zozeer, maar je ruikt wel vis. En daar is niet iedereen fan van. Blijf het heel raar vinden. Hij wil dat de andere winkels (zijn er 8) dit ook doen, maar iedereen weigert. Alleen zijn winkel in Koog heeft dus een vissen kop bij de kassa liggen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 14:16

Mij zou je idd kwijtraken als klant.. Ik kan echt niet tegen die vislucht, en zou het heel raar vinden om zo'n kop te zien liggen (vind het echt vies als mijn vriend hier bezig is met vis schoonmaken, brrrr)

Tijd geleden: een cassiere wenste iedereen een fijn weekend, maar het was donderdag.. Dus ik antwoorde dat, krijg ik terug: " ja, maar ik heb weekend na vandaag'. Uhm, nou, fijn weekend dan?

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:30

Klanten die niet in de rij aansluiten omdat ze maar 1 dingetje nodig hebben.

In deze periode is het bij ons erg druk. We werken met 1 rij die zich daarna over 3 kassa's verdeeld. Schijnbaar denken sommige klanten dat je voor mag kruipen als je maar een dingetje hebt..

Gister ging mijn frustratie lichtelijk naar de servers van het pinnen. Het was hartstikke druk en de pinautomaten hadden het erg enorm zwaar mee (soms wilden ze niet of het duurde soms wel 2 minuten voordat de betaling geslaagd was).

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:38

Ik breek even in :')

Net een klant gehad die 1.08 betaalde met allemaal 1 en 2 centjes.. Heb nog net geen 5 minuten geteld, toen had ze ook nog tekort. Ging ze weg, zat ik daar met al dat kleingeld :') kwam ze uiteindelijk met een handvol 5 centjes aan. normaal houd ik van kleingeld, maar vanaf vandaag ben ik er allergisch voor :')

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:00

Mag ik echt even mijn frustratie kwijt over chinezen die babyvoeding komen kopen? |o
Ik werk bij de AH en zaterdags help ik met opstarten en ben ik er dus al om 7.30, ik ben er dus ook wanneer de winkel opengaat. Nou hebben wij de deur van onze winkel en moeten wij ook altijd de draaideur van het winkelcentrum opendoen. Klanten horen dus voor die draaideur te wachten. Nou is er dus een winkelier die soms al enkele chinezen binnenlaat op de een of andere manier en nou stonden er gisteren al zeker tien(!) voor onze deur te wachten. Oke, wij kregen de deur al haast niet open omdat ze er gewoon tegen aan stonden te duwen, omdat ze zo nodig naar binnen moesten, maar dat was nog niet waar mijn mond van open viel. Ik werd vervolgens namelijk echt letterlijk omver gerend toen de deur openging! Vervolgens lieten ze ook nog een ravage achter in het gangpad van de babyvoeding, omdat ze als eerste die babyvoeding willen hebben. Daardoor liggen er even later bordjes op de grond en valt er van alles om wat wij weer kunnen opruimen...
Ik was er gisteren tot 15.00u net zoals mijn collega en wij hebben dus gezien wie er dan 's ochtends al zijn geweest. Vervolgens komen ze enkele uren later weer, en enkele uren daarna weer. Het enige waar ik dan op dat moment mee bezig ben, is om dan caissières te waarschuwen dat ze het niet mee mogen geven omdat ze al zijn geweest :=
Vervolgens werd mijn collega ook nog uitgescholden in het Chinees, omdat een het niet mee kreeg. Uiteindelijk supermarktmanager maar gebeld.

Ik sta serieus elke zaterdag weer perplex van dat ze 1. 's ochtends letterlijk de winkel inrennen 2. meerdere keren op een dag langskomen 3. hoe asociaal deze mensen zich gedragen. Wat mij betreft zouden er strengere regels moeten komen, want zoals het gisteren ging kan het echt niet langer meer!

Even ter info: ik heb absoluut niets tegen Chinezen, maar wel tegen het feit dat er Chinezen zijn die alle babyvoeding opkopen en zich zo asociaal gedragen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:28

Tja ik irriteerde me ook altijd rot aan die chinezen maar aan de andere kant kun je als moeder er wel gewoon aan komen. Je kan het bestellen via internet enzo. Ik heb dan ook besloten om mij er niet meer druk over te maken. Dat ze je omrennen vind ik dan ook weer zo asociaal.
Ik maak me er dan ook weer niet zo druk over het feit dat ze meerdere keren per dag komen. Zolang ze maar netjes betalen vind ik het best

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:37

MelissaH1996 schreef:
Mag ik echt even mijn frustratie kwijt over chinezen die babyvoeding komen kopen? |o
Ik werk bij de AH en zaterdags help ik met opstarten en ben ik er dus al om 7.30, ik ben er dus ook wanneer de winkel opengaat. Nou hebben wij de deur van onze winkel en moeten wij ook altijd de draaideur van het winkelcentrum opendoen. Klanten horen dus voor die draaideur te wachten. Nou is er dus een winkelier die soms al enkele chinezen binnenlaat op de een of andere manier en nou stonden er gisteren al zeker tien(!) voor onze deur te wachten. Oke, wij kregen de deur al haast niet open omdat ze er gewoon tegen aan stonden te duwen, omdat ze zo nodig naar binnen moesten, maar dat was nog niet waar mijn mond van open viel. Ik werd vervolgens namelijk echt letterlijk omver gerend toen de deur openging! Vervolgens lieten ze ook nog een ravage achter in het gangpad van de babyvoeding, omdat ze als eerste die babyvoeding willen hebben. Daardoor liggen er even later bordjes op de grond en valt er van alles om wat wij weer kunnen opruimen...
Ik was er gisteren tot 15.00u net zoals mijn collega en wij hebben dus gezien wie er dan 's ochtends al zijn geweest. Vervolgens komen ze enkele uren later weer, en enkele uren daarna weer. Het enige waar ik dan op dat moment mee bezig ben, is om dan caissières te waarschuwen dat ze het niet mee mogen geven omdat ze al zijn geweest :=
Vervolgens werd mijn collega ook nog uitgescholden in het Chinees, omdat een het niet mee kreeg. Uiteindelijk supermarktmanager maar gebeld.

Ik sta serieus elke zaterdag weer perplex van dat ze 1. 's ochtends letterlijk de winkel inrennen 2. meerdere keren op een dag langskomen 3. hoe asociaal deze mensen zich gedragen. Wat mij betreft zouden er strengere regels moeten komen, want zoals het gisteren ging kan het echt niet langer meer!

Even ter info: ik heb absoluut niets tegen Chinezen, maar wel tegen het feit dat er Chinezen zijn die alle babyvoeding opkopen en zich zo asociaal gedragen.

Kunnen jullie de babyvoeding niet in het magazijn zetten en een bordje ophangen dat het aan het personeel gevraagd moet worden? Doen ze bij mijn vriend op het werk ook. En dan is het soms toevallig op ;)

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:51

Gewoon een kruis op de verpakking zetten, dan schijnt het niet meer verkoopbaar te zijn, doen ze hier in de strijd tegen de opkopers (en de diefstal)
Waar ik me vreselijk aan stoor, is dat mijn uk van 2 veelal zonder te vragen een handvol van die zoute stokjes toegestopt krijgt.
Ik vind 1 stokje meer dan genoeg en ook niet altijd, ik wil nl geen uk die er vanuit gaat dat ze altijd maar lekkers krijgt in de winkel.
Serieus, vraag gewoon even toestemming aan de moeder, het liefst een beetje onopvallend :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 17:58

luxje schreef:
Gewoon een kruis op de verpakking zetten, dan schijnt het niet meer verkoopbaar te zijn, doen ze hier in de strijd tegen de opkopers (en de diefstal)
Waar ik me vreselijk aan stoor, is dat mijn uk van 2 veelal zonder te vragen een handvol van die zoute stokjes toegestopt krijgt.
Ik vind 1 stokje meer dan genoeg en ook niet altijd, ik wil nl geen uk die er vanuit gaat dat ze altijd maar lekkers krijgt in de winkel.
Serieus, vraag gewoon even toestemming aan de moeder, het liefst een beetje onopvallend :o

Kruis helpt ook niet.. ze blijven het kopen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:04

Achter de toonbank verkopen

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:25

vibabu schreef:
Yv_ schreef:
Bij de supermarkt kan ik het me nog wel voorstellen, maar waar ik écht niet tegen kan, is dat ze bij de pomp op de snelweg om je id gaan zitten vragen.. Nee klopt, ik ben hier op het fietsje heengekomen 8)7 .
Is me pas nog gebeurd (jaja, word bijna 29 :') ), was zó stomverbaasd dat ik gewoon niet wist wat ik moest zeggen..

Wat ik erg vervelend vind bij kassa's is als mensen contant gaan betalen maar dan op de cent na... Duurt me allemaal veel te lang, boodschappen doen is geen hobby :=

In het tijdperk dat je je rijbewijs kon halen vanaf 18 en je een rijbewijs kreeg vanaf 18 heb ik wel eens aan de Cassiers gevraagd waarnaar ze keek op m'n rijbewijs. Eh nou je geboortedatum, duh! Eh maar ik geef je m'n rijbewijs......? Nee ging er niet in :')

_O-