Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Duhelo schreef:Enerzijds begrijp ik hem wel, de samenleving heeft iedereen in een hokje geduwd, want vreemdgaan zou slecht zijn, en groepsseks ook, en partnerruil ook, waardoor iedereen wil opleven naar die normen,
en mensen die wél de behoefte hebben aan een andere vorm dan monogamie kan zich daarin niet uiten, want de samenleving accepteerd dat eigenlijk niet, waardoor mensen dus eigenlijk beperkt worden in hun keuze's...
Varekaj schreef:Hoe dan ook, bij D/s geldt er wel ook steeds 1 basisregel: nee = nee. En daar hou je je ook aan.
Al was de hele wereld polygaam, dan zou je nog steeds verkrachting hebben. Omdat je als man/vrouw zijnde daarmee niet het recht verliest om te beslissen met wie je je lichaam wil delen. Je blijft het recht behouden om nee te zeggen en de plicht van de ander blijft om die nee te aanvaarden. Polygamie geeft geen recht om eender wie zomaar even aan jezelf toe te eigenen omdat jij daar zin in hebt. In eender welke vorm van relatie ook geldt nog altijd dat het met wederzijdse toestemming moet plaatsvinden.
cp112 schreef:Duhelo schreef:Enerzijds begrijp ik hem wel, de samenleving heeft iedereen in een hokje geduwd, want vreemdgaan zou slecht zijn, en groepsseks ook, en partnerruil ook, waardoor iedereen wil opleven naar die normen,
en mensen die wél de behoefte hebben aan een andere vorm dan monogamie kan zich daarin niet uiten, want de samenleving accepteerd dat eigenlijk niet, waardoor mensen dus eigenlijk beperkt worden in hun keuze's...
Die vlieger gaat niet altijd op. Wij hebben dat bijvoorbeeld gewoon besproken. Zo vind mijn vriend het niet erg als ik, puur voor de seks, het met een ander zou doen. Enige voorwaarde daaraan is dat er geen gevoelens bij mogen komen.
Echter kies ik er wel voor om monogaam te zijn. Dus het wordt mij niet opgelegd en is een eigen keuze. (wat de samenleving er van vind boeit mij al helemaal niks).
Huertecilla schreef:Santos_05 schreef:En idd, hoe vaker je vertrouwen beschaamd is, hoe langer het duurt voordat je toegeeft dat het een "relatie" is.
En hoe meer je mist.
Duhelo schreef:Je hebt idd mensen die het niet boeit wat de samenleving er van vind, maar de realiteit is meestal wel dat het grootste deel van de mensen niet zelfzeker of sterk genoeg is om ervoor uit of op te komen.
Duhelo schreef:dat is het fijne aan mensen, zoveel mensen, zoveel meningen.
Het is ook de norm dat we ontbijten,middagmaal eten en dineren. Voor mensen die bv maar 1 keer per dag eten kan de "norm" onrealistisch en hypocriet zijn. Dat is toch prima? Ieder zijn ding.
Jouw norm kan anders zijn dan je buurman zijn norm...
Huertecilla schreef:Hypocriet is het ene aanhangen en het andere doen.
Lijkt me evident hoe die vlag er mbt monogamie in onze samenleving bijhangt.
Maar ja, dat erkennen is nu juist het punt van de hypocrisie
Qimm schreef:Huertecilla schreef:Hypocriet is het ene aanhangen en het andere doen.
Lijkt me evident hoe die vlag er mbt monogamie in onze samenleving bijhangt.
Maar ja, dat erkennen is nu juist het punt van de hypocrisie
Wat nu als je een monogame relatie hebt en niet vreemdgaat, of valt dat buiten de mogelijkheden?