Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:16

Klinkt heerlijk, Knetterhard!

Ikea, zwijg me ervan :') Ik verhuis volgend weekend dus we zijn nu alvast de meubels gaan kopen. Ik hou van de Ikea, maar nu heb ik er wel flink genoeg van gehad _O- En da's dikke pech, want 2 kasten die ik wou waren niet meer in voorraad dus ik mag volgende week nog eens terug :')

De Action daarentegen word ik nooit beu, gisteren weer een hele zooi spullen gehaald :=

purny

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:29

De beschikking staat gedateerd op 21 januari. Ik reken er dan maar op dat ik het pas in februari krijg...
Vind het ook belachelijk als je iets terug moet betalen moet je het zsm doen en zij kunnen gewoon lang erover doen...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 13:48

Ik moet binnenkort ook gaan inkopen bij de Ikea. Eigenlijk nooit echt geweest, ja, paar jaar terug voor een bed en ging ik daar gericht voor. Maar nu moet ik inboedel kopen, en wil ik wel even struinen. Als het niet te druk is :P

Ik vind keuzes lastig!! Ik weet nog niet welke kleur ik mijn huiskamer doe (nu zit ik op wit) of welke kleur meubels ik wil. Lastigggggg. Ik moet nog een tvkast - bijzettafeltje - bank (of stoelen) - eethoek en eventueel kasten in de woonkamer. Maar ja, welke kleuren. Ik heb voor nu even een blauwe bank, maar dat is niet geheel mijn kleur denk ik. Maar goed, gegeven paard niet in de bek kijken, dan heb ik iig een bank en hoef ik dat ook niet aan te schaffen.

20 januari ga ik contract tekenen + sleutels krijgen :):)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:42

Spannend!
Wij gaan pas weer naar Ikea als alles staat, dan kunnen we meteen al het overbodige (en dat is veeeel!) terug brengen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:47

Tancreda, ik vind het inderdaad ook moeilijk om kleuren te kiezen en van je interieur één geheel te maken. Zeker bij een leegstaand huis/appartement kan ik me er gewoon niets bij voorstellen.

Mijn huisbaas is zo ontzettend lomp := In het verleden al 3x moeten afspreken voor het contract getekend kon worden, was altijd wel iets wat van haar kant niet klopte. Ze kwam ook aanzetten met een huurcontract dat ze nog nooit gelezen had :+ 15 januari mag ik officiëel intrekken maar ze had maandag bij het tekenen van het contract gezegd dat ze de vorige huurder ging contacteren om sleuteloverdracht etc. af te spreken met ons allemaal erbij. Dat zou dit weekend kunnen omdat de vorige huurder al weg is sinds enkele dagen. Heb zelf 2x contact gehad met de vorige huurder (1x toen ik de eerste keer ging kijken, 1x toen ik wat maten wou opmeten voor mijn meubels). We hadden dan vandaag (op mijn vraag) afgesproken voor de officiële overdracht van het appartement en ik zou de sleutels krijgen. Na 20min wachten in de koude zegt ze tegen mij: "jij hebt de vorige huurder toch wel gezegd dat hij hier vandaag moest zijn he?" 8)7 |o Nee?! Waarom in godsnaam zou ík dat doen? Dus ik zeg dat dat haar verantwoordelijkheid is en dat zij het moest doen omdat ze maandag erg duidelijk had gezegd dat zij de ex-huurder zou contacteren, zegt zij "oh, ik ging er vanuit dat jij hem op de hoogte had gebracht omdat we vandaag op jouw vraag hadden afgesproken." Mijn god := Dus mijn vader en ik hebben allebei heel erg aangedrongen dat we morgen toch echt wel alles afgehandeld willen hebben, ben eens benieuwd of het ook zo gaat zijn... Jezus hoe slecht kan je communiceren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:04

Vrijdag ga ik eindelijk over... vind het spannend en eng

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:06

Yasmine, loopt lekker dus :P Hopelijk gaat dat in de toekomst wel beter....
Spannend Purny!

En ja, een geheel. Zooooo moeilijk! Nu is er 1 muur een geschilderd (mostergroen ofzo) in de woonkamer. Dat wil ik sowieso niet, maar wat wil ik dan?? Ik weet het echt niet, dus dat gaat gewoon wit voorlopig. Maar witte meubels erbij wil ik dan niet, dus ik ga even rondneuzen. Al is mijn vitrinekast, die écht mee moet wel wit. Lastig lastig! Haha :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:22

Oeh ja, als je ook nog eens een verfkleur moet kiezen lijkt het me dubbel zo moeilijk :D Wat bij mij altijd helpt is om op de site van Ikea te gaan kijken naar die foto's die ze hebben van volledig ingerichte woonkamers/slaapkamers/interieurs. Al moet ik toegeven dat ik zelf nog geen specifieke stijl heb, ik heb eigenlijk vooral de meubels gekozen die ik mooi vond en dan gezorgd dat ze allemaal ongeveer dezelfde kleur hebben, maar het is een begin :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 08:33

Klinkt een beetje als onze huisbaas Yasmine, die is ook nogal laks :=
Gelukkig zit er bij ons ook nog een makelaar tussen, anders hadden we nog steeds geen pas voor de ondergrondse afvalcontainer.
Ik stuur haar post van alle dingen waar ze 'vergeten' heeft haar adreswijziging door te geven gewoon lekker retour afzender, anders wijzigt ze het waarschijnlijk nooit :=

Wij hebben vannacht voor het eerst hier geslapen :#
Het is nog steeds best een zootje, maar het is nu in ieder geval bewoonbaar. :)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:24

slaapkamer!
voor: (er zat een grote schuifdeur van de slaapkamer naar de woonkamer, slecht te zien op de foto)

Afbeelding

en nu:

Afbeelding

Afbeelding

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 07:55

Wat een hoop positieve berichten en leuke foto's hier!
Ik krijg om 9.30 uur de sleutel :D whooohoo en daarna kan het feest beginnen! Lekker klussen, mn papa en mn vriendje komen helpen dus dat komt helemaal goed!

Alleen moet ik nog steeds kiezen of ik een kleur op de muur wil en wat voor kleur de kozijnen moeten. Het is zo lastig! :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 08:01

Aahh leuk :D , ik heb groen wit en bruin. Op de kozijnen 2 tinten grijs :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 08:05

Ik zit zelf te denken aan een licht grijs tintje op 1 van de muren in de woonkamer. Maarmijn bank is donkergrijs dus wweet niet of dat heel leuk is. Of ik hou alle muren wit en doe de kozijnen licht grijs.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:40

Ik zou dan eerder de kozijnen wit dorn en de muur grijs! Ik denk dat dat juist heel leuk is met je bank!

Superleuk om al die vooruitgang te zien!
Ik ben benieuwd naar de restvan je hutje Cinderella! :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:06

Ik heb 3 witte muren en 1 grijze wand :) En dan grijze kozijnen. Maar mijn kozijnen waren rood dus alleen een donkere kleur zou goed dekken :')

Ik heb dan wel weer een knal rood/oranje bank en zwart/bruine meubels gecombineerd met wit en grijs.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:26

Wauwwww die vloer van de slaapkamer hierboven is prachtig! <3

Ik heb sinds gisteren en na heel erg veel tijdsverlies dankzij een ontzettend lakse huisbaas éindelijk mijn sleutel :D :D :D Ben ontzettend blij, dit weekend zou ik normaal gezien kunnen intrekken. Meubels zijn grotendeels klaar (mijn vader zit iedere avond gretig te knutselen en wil niet dat ik help omdat hij het zelf te leuk vindt :') ) en we gaan de komende dagen al met mondjesmaat alles verhuizen. Alleen kijk ik er zó tegenop om al mijn kledij, boeken en andere rotzooi in te pakken. Ben zo druk bezig geweest met alle meubels en huishoudspullen te kopen dat ik gewon vergeten ben dat ik ook nog mijn eigen spullen moet inpakken :')

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:08

Hihi thanks Yasmine!:D
Ik ben zelf ook echt verliefd op het laminaat <3
Het komt dan ook deze week in het hele huis te liggen!
Handig zo'n vader die de meubels in elkaar knutselt! Mijn ouders helpen gelukkig ook fanatiek! Jup, het inoakken van de persoonlijke spullen zal vast nog wel een taak worden haha.
renskep: zodra er verdere grotere vorderingen zijn, zal ik proberen weer fotootjes te plaatsen!
milatje: ik zou gaan voor witte muren en grijze kozijnen. Maar dat is omdat ik het anders zelf te grijs zou vinden icm de bank!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:10

Hij is idd tof :D

Yasmine eindelijk :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:23

Wat ga je verder nog allemaal opknappen/veranderen, Cinderella? Ben erg benieuwd! De slaapkamer ziet er alvast erg leuk uit :D

Ohhhh god waar ben ik aan begonnen. Ik heb zooooveel rotzooi. Ik heb al 8 verhuisdozen gevuld met alleen maar boeken en m'n boekenkast is nog halfvol :')

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:27

Ongeveer alles moest worden opgeknapt..
Het was in gigantisch slechte staat, er was een grote schuifdeur van de slaapkamer naar de woonkamer, die we er helemaal uitgehaald hebben en een muur van hebben gemaakt.
Verder brokkelde over het beton van de muren van ongeluk en lag er asbest in en was vervolgens de vloer opengebroken en open gelaten door het asbestbedrijf (heeft de woningbouw wel laten opknappen) maar al met het al duurt het al behoorlijk lang.
Er was al jaaaren niks aan het huis gedaan :').
Nu hebben we eindelijk alles vlak gekregen en schoon en is alles nu gewit, behangen en geschilderd. Laatste is nu nog de vloer in de gang, slaapkamer en keuken en dan kunnen alle spullen over.
Ik vind het leuker om foto's te plaatsen van voor en na, als de vloer er in ligt, dus daarom duren die foto's nog wat langer :)).
Vanavond bezig geweest om overal de ramen gedeeltelijk te bedekken en jaloeziën op te hangen.

_O- _O- sterkte met al je rotzooi verhuizen!

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:49

ik ben over een maandje aan de beurt!!!:D eindelijk! ik ga samen met me beste maat in een appartement in Alkmaar wonen eindelijk heerlijk alles op eigen rolletjes zetten!!

super veel zin in:)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:57

Mcootje schreef:
ik ben over een maandje aan de beurt!!!:D eindelijk! ik ga samen met me beste maat in een appartement in Alkmaar wonen eindelijk heerlijk alles op eigen rolletjes zetten!!

super veel zin in:)

Heeee weer een Alkmaarder :D

Leuk! Is er nog veel kluswerk of kunnen jullie er zo in? :)

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:59

wij kunnen er zo in! this meer een soort antikraak in nieuw overdie! een volledig gemeubileerd appartement met bad en bar inclusief gas water en electra

er staan in die flat best wel veel hokken te koop dus daar hebben we voorlopig wel een plaatsje voor onszelf:)

wie komen er hier nog meer uit alkmaar?!?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:01

Gefeliciteerd! Mijn moederskant roots liggen hooguit in alkmaar ^^

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 17:04

Rebecca schreef:
Gefeliciteerd! Mijn moederskant roots liggen hooguit in alkmaar ^^

Thnx!! ja ik heb geen roots in Alkmaar zelf geboren in Purmerend 6 jaar in a'dam gewoond en woon nu inmiddels al 18 jaar in Schoorl maar heb me altijd meer een Alkmaarder gevoelt! bijna me hele leven en vrienden ligt in Alkmaar dus daarom wil ik er ook wonen!