Christelijke Amerikaan die ik ken zegt bij alles wat hij meemaakt heel rustig 'Wow. Just wow.'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammy_xxs schreef:Ja maar dat is niet waar, ik ben altijd een ongelovige geweest.
Ben niet gelovig opgevoed, ik vond de bijbel een fictieboek.
Maar toch heb ik me er nu voor open gesteld, en begin er steeds meer in te geloven, dus ik vind als je als niet gelovige je er echt in gaat verdiepen en jezelf openstelt, dat je best nog eens zou kunnen geloven.
Anna_Dani schreef:Ja ik heb de moeite genomen om het te lezen, maar eerlijk gezegd kan ik er niks mee. Dit topic zal ook altijd een eindeloze discussie blijven en er kunnen 500 pagina's gevuld worden en een tweede, derde en vierde variant van gemaakt worden maar het is nou eenmaal zo dat zowel de gelovigen als de ongelovigen nooit zullen toegeven dat de ander "gelijk" heeft.
Sammy_xxs schreef:, dus ik vind als je als niet gelovige je er echt in gaat verdiepen en jezelf openstelt, dat je best nog eens zou kunnen geloven.
Citaat:De heilige geest roept ons en geeft ons de mogelijkheid om te kunnen zien wat de waarheid is en wat de goede weg is.
Citaat:Eigenlijk is de mens een ontzettend arrogant soort. We zien onszelf, bewust of onbewust, als superieur, en geloven dat wij de ultieme soort zijn omdat we net een iets hoger IQ hebben dan het gemiddelde zoogdier
WilmaBoy schreef:Citaat:Eigenlijk is de mens een ontzettend arrogant soort. We zien onszelf, bewust of onbewust, als superieur, en geloven dat wij de ultieme soort zijn omdat we net een iets hoger IQ hebben dan het gemiddelde zoogdier
en dit valt voor mij onder evolutie, dat wij een arrogante soort zijn zal ik zeker niet ontkennen, maar ik zie het verband met geloof hierin niet.. Jezus was op aarde ook een mens, valt Hij dan ook de noemer arrogant? Dat is in ieder geval niet wat de bedoeling kan geweest zijn...
OsMo schreef:Puur om de ervaringen die deze 2 mannen hebben met gelovigen zit de kerk waar ik bij zit zo vol.
De kerk is in een korte tijd enorm gegroeid en veel mensen komen vanuit andere stromingen als gereformeerd, protestant, katholiek etc.
De Baptiste kerk loopt vol en de andere kerken lopen leeg juist omdat ze er in de praktijk achter zijn gekomen dat hun kerk vooral wijst, afwijst maar niet klaar staat in tijden van verdriet.
Citaat:14 Laat iemand die ziek is de oudsten van de gemeente bij zich roepen; laten ze voor hem bidden en hem met olie zalven in de naam van de Heer. 15 Het gelovige gebed zal de zieke redden, en de Heer zal hem laten opstaan.