Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:26

Tallie1979 schreef:
Kentaro schreef:
roxiie, persoonlijk zou ik hier weinig vertrouwen in hebben..... Er is dan natuurlijk van alles te regelen en anders snap ik niet dat iemand een advertentie plaatst als ze toch de komende twee weken geen tijd hebben :P

Ik vind het ook verdacht hoor! Hoe lang is de gebruiker al actief en wat is het product?

Gebruiker is 5 jaar actief op MP. En kan verder geen gekke dingen vinden.
Als iemand geen tijd heeft om iets op te laten halen, heb je dan wel tijd om het te verzenden? :?

Het gaat indd om een paardgerelateerd artikelen, een KL vest :)

En ik vind het echt SUPER hoe iedereen in dit topic elkaar wil helpen! :D

@ Sterre Nova,
Of misschien is de 'vorige' koper afgehaakt omdat die rare dingen over de verkoper heeft vernomen? En probeerd de verkoper dat nu ze te verbloemen?
Ik vind t nogal vaag klinken, t checken van een koper..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:27

Ik ga de link ook nog even naar m'n buurman mailen! Als ik het goed heb, wilde hij ook nog een extra radiator, maar ik heb geen idee welk formaat :P (en of de afstand te ver is...)

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:30

@roxiie, daar zat ik ook aan te denken, uiteraard check ik zijn gegevens, die heb ik nu opgevraagt. Hij zegt een mail te hebben ontvangen van Mp over die andere koper. De verkoper is overigens al 4 jaar actief op mp dus denk dat het wel betrouwbaar is maar, blijft raar dat mp een mail over een koper stuurt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:32

Van MP krijg je soms idd van dat soort berichtjes. Je krijgt ze soms ook wel eens dat de verkoper zich mogelijk in het buitenland bevind (en als je dan de woonplaats kijkt dit toch overduidelijk in NL is hahah)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:32

dubbelpost

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:35

Roxiie: verzenden is veel sneller en makkelijker dan afhalen :j

Ik zit hier bvb. in een verbouwing, dus ben bezig met allerlei klussen, moet dingen halen, er worden dingen gebracht, ik weet nooit hoeveel pakketten ik op een dag weg moet brengen, er komen wel eens spoed-dingen tussendoor, ik wet niet precies wanneer ik weg moet / wanneer er iets geleverd wordt.... ik heb dan gewoon echt geen trek in afhaal-afspraken voor spullen die ook prima verstuurd kunnen worden.

Want dan krijg je dus dat je je hele dag om die afhaal-tijd heen moet plannen, niet echt lekker aan een grote klus kunt beginnen omdat je de dag niet "vrij" hebt, dat mensen toch niet komen of te laat komen of lang blijven hangen.... en als diegene er is zul je net zien dat er ook ineens een vrachtwagen voor de deur staat en dan zit je met die afhaler die je nog moet entertainen :=

Even een pakje wegbrengen dat kan op je eigen tijd wanneer je even een gaatje hebt, is echt veel simpeler voor veel mensen :j Grote dingen afhalen dat is echt iets dat erbij hoort, maar om voor allerlei klein grut steeds mensen aan de deur te hebben dat vinden veel mensen gewoon niet zo tof :P

Kentaro: ben benieuwd, lief dat je het door wilt mailen, wie weet :)

Ik hoop maar dat het echt te goedkoop is, wie weet ben ik er dan wel snel vanaf omdat iemand er handel in ziet ofzo :P

Zo, nu eerst maar eens die buitendeur met glas-in-lood er op zetten, het is een mooi ding maar ik geloof toch dat ik liever een ander modelletje heb.... van het weekend wel eens overleggen of we hem zelf zullen houden anders :P

Oja en ik moet ook nog blauwe Crocs-laarsjes online zetten, kijken wat daar eigenlijk een goede prijs voor is :)

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:42

' Beste J. h.uisman,

ik wil dit graag overnemen voor mijn zoontje, hij zag de marktplaats advertentie staan en werd helemaal blij. Nu is het zo dat ik geen werk heb dus ik wil hem gratis overnemen. Ik kan hem helaas ook niet ophalen, dus als jij dan ook nog de verzendkosten voor je wilt nemen..

Ik snap dat het veel gevraagd is maar hij zegt nu de hele tijd dat die marktplaatsmevrouw zo lief is als ze at doet.. Kan je het alsjeblieft doen? Gr. Marleen.'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:42

Het gaat om een PS3 trouwens :))

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:43

Wat voor 'n maat crocs?? :D

Het is natuurlijk wel waar dat verzenden makkelijker is voor verkoper dan afhalen, maar dan zou ik dat in de advertentie zetten alleen verzenden.
Ik heb ook eens wat bij m'n ouders af laten halen, omdat de mensen op een moment konden dat wij er niet waren.

Jorienn,............... ^)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:44

Jorienn schreef:
' Beste J. h.uisman,

ik wil dit graag overnemen voor mijn zoontje, hij zag de marktplaats advertentie staan en werd helemaal blij. Nu is het zo dat ik geen werk heb dus ik wil hem gratis overnemen. Ik kan hem helaas ook niet ophalen, dus als jij dan ook nog de verzendkosten voor je wilt nemen..

Ik snap dat het veel gevraagd is maar hij zegt nu de hele tijd dat die marktplaatsmevrouw zo lief is als ze at doet.. Kan je het alsjeblieft doen? Gr. Marleen.'

8)7
Terug mailen dat jij helaas ook geen werk meer hebt en door dit te verkopen weer een brood voor je kindertjes kan kopen...... :P

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:45

Ze zegt tenminste alsjeblieft :D

Te gek voor woorden natuurlijk...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:46

my_precious schreef:
ik doe dat ook niet meer samy, zet ook geen gereserveerd meer neer, zelfs bokkers kunnen er namelijk aardig wat van..
eerst verkopen en dan advertentie verwijderen..

is je koper inmiddels al geweest?

Nope, had ik ook niet verwacht, dus ben lekker vroeg me bed in gegaan.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:49

Jorienn schreef:
Het gaat om een PS3 trouwens :))

Mijn zoon wil er ook eentje kopen van zijn eigen geld, heb je voor mij een link naar je advertentie?
Mag via pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:50

Sterre_Nova schreef:
Even een vraagje aan de ervaren MP verkopers.

Ik had op iets geboden (€35,-)en ben met €1,- overboden, verkoper is akkoord gegaan met hoger bod. Dus jammer voor mij. enfin...kreeg ik vannacht een mail van de verkoper, die ging toch akkoord met mijn bod, hij had bericht gehad van marktplaats dat de koper ( de hogere bieder) een oplichter zou zijn.

Mijn vraag is, hebben jullie als verkoper ook wel eens bericht gehad niet in zee te gaan met een koper?? Vind het nogal een vreemd verhaal, andersom snap ik wel, maar hier ben ik nog nooit iets van tegen gekomen.

Ja ik ben ook een keer gemaild door mp toen ik ergens op had geboden, volgens mp kon ik beter niet met diegene in zee gaan want was.bekend als oplichter. Daarna is ook gelijk diegene zn advertenties en account verwijderd door mp.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:50

justdiesel schreef:
Jorienn schreef:
' Beste J. h.uisman,

8)7
Terug mailen dat jij helaas ook geen werk meer hebt en door dit te verkopen weer een brood voor je kindertjes kan kopen...... :P

Jaaaa! Deze :')

Nouja, ik heb 'mijn' verkoper gemailt met de vraag.. Of het haar wel lukt om op korte termijn te verzenden omdat ze zo weinig tijd heeft en ikmgeen zin heb om weken er op te wachten.. :+

Balen Samy :(

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:51

Ik had gisteren dame aan de deur om wat op te halen. Komen mijn buren een uur later thuis, was er ingebroken... Brrr idee! We hebben beide niks gezien of gehoord (heb ze nog gebeld om te vragen of ze iets verdacht had opgemerkt)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:52

Annickkii schreef:
Sterre_Nova schreef:
Even een vraagje aan de ervaren MP verkopers.

Ik had op iets geboden (€35,-)en ben met €1,- overboden, verkoper is akkoord gegaan met hoger bod. Dus jammer voor mij. enfin...kreeg ik vannacht een mail van de verkoper, die ging toch akkoord met mijn bod, hij had bericht gehad van marktplaats dat de koper ( de hogere bieder) een oplichter zou zijn.

Mijn vraag is, hebben jullie als verkoper ook wel eens bericht gehad niet in zee te gaan met een koper?? Vind het nogal een vreemd verhaal, andersom snap ik wel, maar hier ben ik nog nooit iets van tegen gekomen.

Ja ik ben ook een keer gemaild door mp toen ik ergens op had geboden, volgens mp kon ik beter niet met diegene in zee gaan want was.bekend als oplichter. Daarna is ook gelijk diegene zn advertenties en account verwijderd door mp.

Ja maar in dit geval was JIJ de koper en die ander de verkoper.
De verkoper van sterre nova zegt dat ie zo'n mail van MP over de hogere bieder/koper heeft gekregen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:53

Ik moest ook wel heel hard lachen toen ik het mailtje las.. :')

Ik heb teruggemaild dat ik zelf het ook helaas met een uitkering moet doen i.v.m. handicap, en dat ik anders niks te eten heb de komende tijd.. :D

Nu heb ik wel echt een uitkering ivm handicap, maargoed :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:27

Jorienn schreef:
' Beste J. h.uisman,

Argh. Dat vraag je toch niet...ik zou me doodschamen :o

Lijkt ook wel een tekst van een geintje ofzo, niet iets dat iemand echt doet :P

Ik heb van het weekend na 4 jaar eindelijk wat dozen uitgepakt omdat we nu op het punt in de verbouwing zijn dat er weer wat meubels de woonkamer in kunnen *\o/*

Mijn PlayStation (gewoon de eerste :P ) die ik al ik denk zeker 10 jaar niet aangeraakt heb....ben benieuwd of die het nog doet :P

En nog een Wii met vanalles erbij, die hebben we 2x een half uurtje gebruikt maar we vonden het maar een stom ding, snapten er niks van :?
Denk dat ik die ook maar te koop ga zetten, stom ding :P Maar een Wii van 4 jaar oud is ook niks meer waard zeker?

De PlayStation wil ik nog wel aan gaan zwengelen eigenlijk, heb daar vroeger best veel op gespeeld, TombRaider enzo :D

Crocs laarsjes ga ik zo tevoorschijn halen. Heb die ook al een paar jaar staan. Van de week eindelijk eens aangetrokken maar ze zijn te klein, ik zit echt klem bij de hiel met mijn maat 39, dus ze zullen wel 38 zijn zeker :P

Nu weet ik weer waarom ik ze niet gebruikte...maar is ook weer zonde natuurlijk dus hup te koop zetten maar :)

O en ik heb ook nog een supermooi leren motorjack dat best wel duur was en eigenlijk al van begin af aan te klein :P

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:14

Jorienn schreef:
' Beste J. h.uisman,

zo die durft! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:16

Ja ik ben ook een keer gemaild door mp toen ik ergens op had geboden, volgens mp kon ik beter niet met diegene in zee gaan want was.bekend als oplichter. Daarna is ook gelijk diegene zn advertenties en account verwijderd door mp.[/quote]

De verkoper van sterre nova zegt dat ie zo'n mail van MP over de hogere bieder/koper heeft gekregen..[/quote]

Ja dat weet ik maar waarom zou mp dat niet doen om mensen te waarschuwen in zo een geval, met andere woorden, het komt op hetzelfde neer. En dat ik dat niet zo raar vind.

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:27

Annickkii schreef:

De verkoper van sterre nova zegt dat ie zo'n mail van MP over de hogere bieder/koper heeft gekregen..[/quote]

Ja dat weet ik maar waarom zou mp dat niet doen om mensen te waarschuwen in zo een geval, met andere woorden, het komt op hetzelfde neer. En dat ik dat niet zo raar vind.[/quote]

Maar hoe kun je dan iemand oplichten bij vooruit betaling?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:35

Nja er gaan wel van die verhalen, dat vanuit buitenlandse banken ongedekte betalingen worden gestuurd en die dan later weer terug geboekt worden..
Maar volgens mij kun je als koper (van een Nederlandse of Belgische rekening) nog steeds geen geld terug halen als je het zelf overgeboekt hebt.. Dus ik snap het 'oplichtings verhaal' op die manier ook niet..

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:01

Juud87 schreef:
Mri schreef:
en als je geen pak hebt voor de carnaval, maar wel een opblaad krokodil, dan ga je toch gewoon als opblaas krokodil :+
Open snijden, paar balonnen erin (oa in de staart en in de kop) en klaar!

Ideaal in de regen (je hebt je eigen regenpak) in de kroeg (geen last van rond vliegend bier) en met dit koude weer (rubber houdt je lekker warm)

Ik zeg: ga als opblaas krokodil!

Dat vind ik eigenlijk wel een heel goed idee!
Kan ik ook gewoon een spijkerbroek onder aan.
Heel veel pakjes zijn voor mij te koud. Moet iets hebben waar ik een maillot (met evt thermolegging) onder aan kan, of dus een broek. Althans, dat was voor buiten, ik sta nu natuurlijk binnen, maar moet nog wel een stukje over straat en het wordt koud dit weekend. BRR!!
Nu uitvinden waar je op dit moment een goedkope opblaaskrokodil kan vinden.

birte schreef:
kijk eens op MP (even zoeken op opblaas speelgoed) wellicht dat je wel iets vind in de buurt (misschien geen krokodil, maar een haai, schildpad of dolfijn is ook geweldig)

Ik heb het kaartje op kunnen halen en heb een geweldige avond gehad. Ben uiteindelijk als Julia Ceasar gegaan.
Dus weer een goede marktplaatservaring!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:05

Super +:)+