Het Weertopic deel 27

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:19

Nayomie schreef:
Maar niet iedereen heeft winterbanden.
Mijn buren zijn vanochtend ook weggegaan maar wel met zomerbanden.

En dat is wat er zo link aan is! Ze brengen niet alleen zichzelf maar ook medeweggebruikers in gevaar, maar dat vergeten ze even. Gisteren hebben mijn vriend en ik een aantal uur op de weg gezeten (in de auto al rijdend), maar de meeste auto's die we tegen kwamen hadden zomerbanden. En zij waren ook de gene die het hele verkeer ophielden. Goed, nu is het niet logisch dat je met sneeuw en ijzel hard gaat rijden, maar een slakkengang is ook niet nodig.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:19

Hier heeft het vanaf vanochtend nog een hele tijd gemotsneeuwd. Zeker tot een uur of half 12 wel. Nu zo eens lekker met de hond in het bos wandelen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 13:21

Precies. IJs is ijs... daar helpen alleen spikes op. Ik hoorde dat een snelweg bij Vlaardingen afgesloten is geweest omdat het een ijsbaan was. Ja, dáár ga je glijden! Hoe dan ook, voorzichtig rijden.

Overigens doet dit me denken aan wintersport. Ik ben echt gèk op skiën! Maar als er een sneeuwlaag ijs is geworden, heb ik geen grip meer en vind ik het doodeng. Ik heb echt een hekel aan ijzige pistes...

Het sneeuwt hier nu héél zachtjes...
Laatst bijgewerkt door Agossie op 21-01-13 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:21

Ik ga naar de wei,kijken of me waterpomp nog te redden valt.
Lucht is weer dicht getrokken,weinig kans op de zon.Miss.als ik eenmaal op de wei ben?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:24

Rienn schreef:
Nayomie schreef:
Maar niet iedereen heeft winterbanden.
Mijn buren zijn vanochtend ook weggegaan maar wel met zomerbanden.

En dat is wat er zo link aan is! Ze brengen niet alleen zichzelf maar ook medeweggebruikers in gevaar, maar dat vergeten ze even. Gisteren hebben mijn vriend en ik een aantal uur op de weg gezeten (in de auto al rijdend), maar de meeste auto's die we tegen kwamen hadden zomerbanden. En zij waren ook de gene die het hele verkeer ophielden. Goed, nu is het niet logisch dat je met sneeuw en ijzel hard gaat rijden, maar een slakkengang is ook niet nodig.

Klopt, ze kregen hun auto niet meer geparkeerd :n

_Nancy

Re: Het Weertopic deel 27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:26

Wij hebben ook zomerbanden :)
Net nieuw :+
Nergens last van, gewoon voorzichtig rijden maar wel degelijk.

Hier sneeuw het een klein beetje, tijd dat het op houdt!!! :( :(
Onze hond kan er ook niet goed tegen..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:27

Succes Gohya!

Heb je met skieën ook een zekere mate van grip nodig dan? :o? Ik heb nog nooit geskied/ gesnowboard of gewintersport (leuk woord voor scrabble)

Er schijnt een melding te zijn geweest, zegt iemand online, dat alle mensen die boven Utrecht wonen (dus vanaf Utrecht naar noorden) vandaag beter thuis kunnen blijven met het oog op vanmiddag, kan er alleen niks over vinden..

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 13:27

Ben ik benieuwd wat voor hond je hebt, Nancy.

En doe alsjeblieft voorzichtig met je zomerbanden. Het is namelijk ècht waar dat je minder grip hebt, ookal zijn ze nog zo nieuw.

Amy, mijn ouders zijn nu onderweg vanuit Drenthe naar Utrecht. Maar aangezien ze al 1,5 uur onderweg zijn, zal het best meevallen... :D (en ze hebben winterbanden!)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:29

Hier is het inmiddels gelukkig gestopt. Er ligt wel genoeg.
Winterbanden geven wel meer grip, maar geeft geen garantie hoor. Je moet even goed je snelheid aanpassen. Ik heb nog zomerbanden onder mijn auto en ik rijd gewoon met het verkeer mee, maar pas met name op bij remmen, gas geven en in de bochten. Maar dat moet je met winterbanden ook.

Sommige mensen vinden het gewoon eng om met dit weer te rijden, dat heeft volgens mij niet zoveel met winter- of zomerbanden te maken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:31

Gisteren was het ook sneeuw met mijn winterbandjes. Maar idd wat glad gereden, geen stukje weg ertussen te zien, maar wat losgereden platte sneeuw waar mijn winterbanden 0 komma niets grip hadden. Moest bij een stoplicht weg komen, en dat ging alles behalve goed, schoof alle kanten op ondanks dat ik nog niet eens gas gaf maar gewoon hem zelf liet weggaan (automaat). Nee, ik vond het 3x niets. Daar gaat mijn illusie van winterbanden is beter :))

Nou ja, ik ben er wel blij mee hoor, moet je nagaan wat ik met zomerbanden was gaan doen op de weg :P Nu is er gelukkig beter geschoven en gestooid. Ze geven alleen waarschuwingen voor ijsregen, dat is helemaal poedersuiker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:34

Hier sneeuwt het nog steeds best hard!

Weet je wat t is, een aantal jaar geleden hadden we nooit last van sneeuw. Een enkeling die toen winterbanden om deed en eigenlijk alleen maar omdat ze naar het buitenland gaan ofzo. Nu heb je ze in NL ook nodig maar veel mensen zien denk ik het gevaar er niet van in ofzo.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:35

Agossie, een 11 jarige Golden Retriever. Dit weer is niet goed voor zijn oude botten.

Ik moet zometeen toch door de sneeuw rijden, of nou ja, mijn moeder :+
Mijn gips mag er vandaag af en hell no dat ik die afspraak ga verzetten.. Hehe

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:36

En is hij er net af, kan je direct weer heen voor een nieuwe gipsje :+

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:38

Hahaha, nee echt niet :+
Ik vind het wel mooi geweest.

Het voelt buiten alsof het dooit, maar het sneeuwt nog :roll:

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:40

Tancreda, automaat is vervelend(er) rijden met gladheid dan schakel. Je schijnt hem op een belaalde optie te moeten kunnen zetten voor ijsrijden, maar ik weet even zo gauw niet meer welke :o

Pfff :+ wat een dag...

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:42

Ik heb ook geen winterbanden maar glijden doe ik niet. En ik rij gewoon met het verkeer mee. Sommige mensen met winterbanden denken dat ze zoveel meer grip hebben dat ze risico's gaan nemen en dán gaat het mis. Misschien scheelt dat ik geen sneeuwrijangst heb. Maar ik kan met mijn bandjes prima uit de voeten.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:43

Doe inderdaad maar voorzichtig zo meteen.

Het nadeel van dit weer vind ik toch wel dat mijn haar rechtop gaat staan. En alles wat ik aanraak krijg ik een schok van. >;)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:44

Rienn schreef:

Het nadeel van dit weer vind ik toch wel dat mijn haar rechtop gaat staan. En alles wat ik aanraak krijg ik een schok van. >;)

Ik dacht al dat ik de enige was :')

Komt door de wrijving van de kleren (=warm) en de koude lucht..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:46

Ik heb ook winterbanden. Is ook verplicht bij ons op het werk.

Weet iemand iets van de ijzel die vanuit het zuiden op ons af komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:48

In de provincies Noord Brabant, Zeeland en Zuid Holland komt IJZEL voor. Hierdoor kan het verraderlijk glad worden. Vrijwel het gehele land heeft te maken met sneeuwval. Vooral in de provincies Noord-Holland, Friesland, Groningen, Drenthe en Flevoland zorgt de sterke oostenwind voor stuifsneeuw. Het sneeuwgebied trekt langzaam noordwaarts. Komende uren wordt het in het zuiden droog, aan het einde van de ochtend in het midden. In het noorden blijft het tot in de nacht naar dinsdag sneeuwen. Daar kan in totaal zo'n 10-15 cm vallen, elders rond 5 cm.

bron: www.bliksemdetectie.nl

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:48

roxiie schreef:
Rienn schreef:

Ik dacht al dat ik de enige was :')

Komt door de wrijving van de kleren (=warm) en de koude lucht..

Zo irritant! Wat ik ook aantrek qua kleding, het maakt niets uit. :')

Sneeuwballen gooien ze hier tegen het raam, knap! Zit 15 hoog. :') Denk dat dat komt omdat het sneeuw aan het smelten is, het is hier nu 0 graden. (omg Rotterdam)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:00

Vanmorgen ging het ook prima met m'n zomerbandjes. Op bepaalde plekken was ik een beetje aan het glijden, maar dat deed ik met mijn winterbanden ook wel hoor. Het geeft gewoon geen garantie dat je nergens kan slippen met winterbanden. Het is met name met onverwachts remmen e.d. dat je wel meer grip hebt met winterbanden.

Sommige automobilisten denken dat ze onder deze omstandigheden net zo kunnen rijden als normaal. Dat soort mensen vind ik veel gevaarlijker dan de hele discussie over zomer- en winterbanden.

Ijzel is gewoon echt heel eng. Ik hoop dat dat niet dat dat ook deze kant op komt.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:19

Ik weet niet helemaal wat hier uit de lucht komt vallen. Lijkt op motsneeuw/regen. Hoop dat het niet gaat ijzelen. :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:20

Wauw, je ziet de mensen hier driften als ze de bocht om gaan! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:24

Nayomie schreef:
Wauw, je ziet de mensen hier driften als ze de bocht om gaan! :oo

Filmen! Ik woon aan een rechte weg :+