CCCCC schreef:Zouden jullie mij misschien willen helpen?
In februari start ik met een stage op een Accountantskantoor. Ik mag hier sowieso geen spijkerbroeken dragen, maar ik weet dus niet zo goed wat dan wel. Het is naar wat ik gezien heb geen heel formeel kantoor, alle Assistent Accountants liepen gewoon met een nette broek en dan een kleurige blouse met blazer.
Zou ik dan gewoon een zwarte skinny aan kunnen? Met een nette blouse en blazer en enkellaarsjes/flatjes? Ik vind het best wel lastig moet ik zeggen. Omdat het tussen netjes-netjes (dus broekpak, mantelpak) en casual (spijkerbroek) zit. De Accountants/fiscalisten lopen wel in pak, maar dat zijn alleen maar mannen en gaan ook bij klanten e.d. langs.
Een zwarte broek zou wel kunnen denk ik (geen spijkerstof dan), enkellaarsjes en flatjes inderdaad sowieso. Een mooie top met blazer, of blouse zonder blazer. Ik denk dat er niet veel meer opties zijn. Wellicht dat na enkele dagen aankijken je ook een nette jeans aan kan doen. Met net bedoel ik dus zonder 10 gaten en studs wat tegenwoordig in de mode is haha. Ik herken je probleem overigens, ik ben momenteel in de 2e sollicitatieronde ergens waar iedereen ook super net gekleed is, maar een geheel mantelpakje dan weer te overdreven is haha. Dat gaat om een langdurige fulltime functie. Tijdens sollicitatierondes ga je nog gewoon een je mantelpakje, maarja daarna? Sta ik straks met mijn 2 bomvolle kledingkasten en tig paar schoenen die daar allemaal niet voor geschikt zijn haha.