Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 09:27

S_en_Z schreef:
Misschien vinden jullie het mierenflotsen van mij.. Maar hun "stelen" wel 10 poffertjes van ons die ze voor 4,30 verkopen! Dus als we niets hadden gezegd hadden we veel teveel betaald (en zo goedkoop zijn ze niet)

Ik vind dat geen gezeur! Je hoort gewoon te krijgen wat je bestelt, en als dat niet zo is hoort dat gewoon op een vriendelijke manier opgelost te worden. Beide is absoluut niet het geval. Ik had die stennis om 30 ct dan ook begrepen - want het gaat niet om de 30 ct maar vooral ook omdat ze nog steeds blijkbaar niet een beetje service willen bieden, om hun fout goed te maken, maar in plaats daarvan gewoon jullie nog een keer benadelen. Dat is ontzettend flauw.

(En dan hoop je maar dat dit per ongeluk was, en niet hun eigen creatieve manier om de crisis door te komen...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:27

Magrathea schreef:
Vandaag uit eten geweest in Kijkduin. Lekker, iets te duur voor wat je krijgt vond ik wel, en ook iets teveel voor mij (maar voor mijn vriend niet, dus het kan aan mij liggen :o )
Verder brandde ik mijn mond aan de pasta, die was echt heel heet toen die werd opgediend. Heb het achteraf nog wel even gezegd, ze ging het doorgeven, dus da's wel netjes :)

Als ik deze klacht zou krijgen, zou ik denken dat ik in de maling wordt genomen :') .

xJolien

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:53

Inney, gecondoleerd! :(:)

Pfff gisteravond met werken had je ook weer van die mensen, jeetje mina..... De hele avond heel aardig doen, gezellige mensen etc. Dan tijdens het hoofdgerecht komen we altijd even vragen of alles naar wens is. Jaaa, alles was tiptop in orde. Koffie, dessert, alles was gewoon goed op tijd....
Krijgen ze de rekening, gaan ze lopen zeuren over dat het niet te eten was, dat dit niet goed was, dat dat niet goed was etc. Ze sloten af met: in ieder geval níet tot ziens! Toen liepen ze zo weg :=

Echt raaaare mensen! Geef dan gewoon eerder al aan dat je het niet lekker vindt, of dat je vindt dat iets te lang duurt!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:44

_Mirthe schreef:
Magrathea schreef:
Vandaag uit eten geweest in Kijkduin. Lekker, iets te duur voor wat je krijgt vond ik wel, en ook iets teveel voor mij (maar voor mijn vriend niet, dus het kan aan mij liggen :o )
Verder brandde ik mijn mond aan de pasta, die was echt heel heet toen die werd opgediend. Heb het achteraf nog wel even gezegd, ze ging het doorgeven, dus da's wel netjes :)

Als ik deze klacht zou krijgen, zou ik denken dat ik in de maling wordt genomen :') .

Ik ook inderdaad... Eten (en thee overigens ook) als het heet opgedient word en dan kan afkoelen, dan wanneer het op eettemperatuur geserveerd word. Moet eerlijk zeggen dat ik het ook apart vind dat je eten meteen in je mond stopt, je kunt verwachten dat het heet is. Tis alleen dat ik dat bij kleine kinderen nog wel eens wil zeggen(die grijpen vaak voordat ouder het in de gaten heeft naar het eten).

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:14

Wat moer je dan? Nog n halfuur naar je boes gaan zitten staren??

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:20

Meestal is het toch de bedoeling dat het gezellig uit eten is lijkt me, en klets je dus nog ff door bijvoorbeeld. Neem toch aan dat je tijdens het wachten op je eten ook niet naar de grond hebt zitten staren?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:36

mja, van de andere kant: als mijn eten echt zo krijsend heet is, ga ik altijd denken aan magnetron opwarmen... Weet natuurlijk niet hoe heet het was, maar vaak krijg ik geen gloeiend heet eten in een restaurant...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:44

Onze oven staat op 300 graden! Dus ja je krijgt je eten bloedheet. Ik kan me altijd boos maken als mensen eerst alles opeten en dan zeggen dat het niet lekker was, wat kan ik daarmee?? Zeg het dan gelijk, dan kan ik iets opnieuw laten maken.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:53

Nja, ik vind mensen die achteraf gaan klagen dat het slecht was terwijl ze tijdens het eten aangeven dat alles goed is, altijd nogal 'apart'. Ik bedoel, is het dan nadat wij gevraagd hebben of 't lekker is ineens van smaak veranderd ofzo? >;)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:57

Ik had n keer uiensoep besteld vroeg ie of het lekker was dus ik vond t niet zo lekker maar lag aan mij dus zeg Jahwel zei die weet je t zeker je schaal zit nog helemaal vol :o

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:15

Jolandaa schreef:

Een half uur is wel heel erg overdreven hoor Jolandaa. Je eten is heus wel sneller eetbaar en als je met meerdere mensen bent praat je inderdaad gezellig nog wat en als je alleen bent, lees je een boekje oid.
Lijkt mij niet zo'n probleem.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:46

Wow veel typfouten sorry :')
Was idd overdreven. bedoelde eigenlijk waarom zou je niet gewoon meteen beginnen met eten dat doe ik wel altijd hoor :+

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:53

Omdat je eten dan dus te heet is ;) .
Dat doe je met thee toch ook niet, meteen opdrinken als het uit de waterkoker komt?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 20:31

Jolandaa schreef:

Steeds een hapje even opzij leggen bv ophet randje van je bord.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:03

Ik lees even mee, ik werk nu ook in een restaurant in de bediening.
Ik vindt het enorm leuk om te doen maar ik kan natuurlijk ook nog heel veel leren en maak ook fouten.
Dus ik lees mee.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:19

vanavond gegeten in VD Valk in Groningen, eten was echt prima en het zat bomvol.
Het enige wat we zouden kunnen aanmerken was dat we ruim 3 kwartier wachten op het hoofdgerecht erg lang vonden maar gezien de drukte vonden we dat acceptabel. Bediening was begin van de avond toen het enorm druk was echt super, enorm alert etc maar toen het later werd en de piek geweest was liepen ze ook kletsend voorbij terwijl er duidelijk door gasten de aandacht werd getrokken (althans poging tot)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:25

Inderdaad, dat mensen zeggen dat het lekker is als je het vraagt en dan achteraf gaan klagen.. Mijn vriend is ook wel zo, maar hij klaagt gewoon helemaal niet, ook niet achteraf. Ach, hij is zelf kok en daarom vindt hij bijna altijd wel iets wat anders/beter kan ;) Ik ben het onderhand wel gewend..

Ik zeg het zelf eerlijk hoor! Ik kreeg bij een grand dessert een parfait die echt naar Danoontje smaakte gewoon. Hij zag er ook uit alsof er een Danoontje op mijn bord geplopt was. Dus toen de bediening vroeg of het lekker was, heb ik ook gezegd dat het naar Danoontje smaakte. Daar kunnen ze dan ook wat mee ;) Was trouwens in het restaurant waar ik zelf 4,5 jaar gewerkt heb..

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:30

Caira schreef:
Of wanneer je met 4 hele hete borden aan tafel komt en ze spontaan vergeten wat ze besteld hebben AUWWWWWWWWW!

Vandaag de hele dag aan moeten horen hoe warm het was, ja duhhhhhh ik sta hier met mijn lange broek u te bedienen terwijl ik liever ook met een lekker drankje zou gaan zitten! Morgen eindelijk vrij, godzijdank!!

Daarom maakten wij altijd plattegrondjes :D In het restaurant waar ik nu werk, doen we dat nog steeds. Tot 8 personen pas t prima op zo'n papiertje waar vaak zo'n bierlogo op staat ;) Grotere tafels deden we op placemats. Doe het mij m'n nieuwe werk ook, is ook veel handiger met aanslaan vind ik :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:31

Soms wordt het ook anders aangekondigt dan het op de kaart staat.
Zeker bij een pizzeria, weet ik de naam van mijn pizza gaan ze opeens nummers noemen :o

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:48

Ik meld mij ook! :P Werk ook in de horeca.. Sinds een maand of 3 in de bediening. Erg leuk!
Al zijn er natuurlijk ook heel af en toe vervelende mensen.. Maar die heb je overal :P

Inderaad mensen die alles opeten en dan gaan klagen. Nou, zo erg was het dus ook weer niet als je alles op hebt gegeten.. :=
Of wat ik hier lees.. Iemand die klaagt dat het eten heet is? :+ Heel apart.. Beter heet dan al afgekoeld lijkt mij? *D

Ik doe altijd mijn best, blijf altijd lachen (ook al is dan soms best lastig _O- ), en blijf altijd vriendelijk. En soms moet je daar net even wat meer moeite voor doen :')

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 06:53

Mirjamsel schreef:
Caira schreef:
Of wanneer je met 4 hele hete borden aan tafel komt en ze spontaan vergeten wat ze besteld hebben AUWWWWWWWWW!

Vandaag de hele dag aan moeten horen hoe warm het was, ja duhhhhhh ik sta hier met mijn lange broek u te bedienen terwijl ik liever ook met een lekker drankje zou gaan zitten! Morgen eindelijk vrij, godzijdank!!

Daarom maakten wij altijd plattegrondjes :D In het restaurant waar ik nu werk, doen we dat nog steeds. Tot 8 personen pas t prima op zo'n papiertje waar vaak zo'n bierlogo op staat ;) Grotere tafels deden we op placemats. Doe het mij m'n nieuwe werk ook, is ook veel handiger met aanslaan vind ik :)

Dat lijkt me als het druk is toch mega onpraktisch.. Om iedere keer die plattegrond nodig te hebben bij het uitserveren. Tis ook een klein beetje eigen verantwoording van de gast hoor, dat ze even onthouden wat ze bestellen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:58

Mirjamsel schreef:
Caira schreef:

Hoe zie je dat voor je met zo'n 70 a 80 tafels?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:04

Volgens mij ben je meer tijd kwijt aan het maken van zon plattegrond dan roepen ik heb hier de zus enzo. Blijft vanzelf een gerecht over. Ik begrijp dat ook niet hoor dat mensen niet meer weten wat ze hadden. :=

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:22

had ik eerst ook :')
Bleef dus ook maar wachten tot iemand riep ik heb eht verkeerde. Wist eventjes neit meer of ik nou varkenshaas had of een biefstuk.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:24

Plattegrondjes lijkt me onhandig, meestal weet je nog ongeveer wie wat had.
Ik heb 1x gehad dat ik echt superhete borden hand, brandde bijna mijn vingers. Gelukkig hadden ze alledrie dezelfde pannekoek dus ik kon het snel neerzetten, de mensen zagen dat het warm was en pakten het zelfs van me aan, heel fijn!

Wat ik zelf nog wel moeilijk vind is om te zien of mensen wat bij willen bestellen, sommigen kijken je aan maar dat doen mensen gewoon ook wel eens, dan weet ik nooit wat ze willen... Het is veel makkelijker als ze even hun hand opsteken of even vragen als je langsloopt..