wat is jouw gênante moment?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xBeauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:46

tinkergirl89 schreef:
Sokje_6 schreef:
Oooooh, wat erg!!!

Maarreh: 'ik keek haar aan als een botsauto,' ik kom niet meer bij! :') Dat heb ik echt nog nooit gehoord!

Zal wel iets limburg zijn dan :+
Wij zeggen dat hier ook regelmatig +:)+

Ja hier ook!
Limburg he :+

Wat een geniale dingen komen hier langs zeg _O-
Zelf weet ik even niks .... ga eens denken :P

Coot

Re: wat is jouw gênante moment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:13

Een leuk momentje van mijn collega..

We hadden net gegeten. En mijn collega loopt op nieuwe klanten af om te vragen of hij hen mag helpen..

Vraagt hij: 'Mag ik eten?'

Juist...

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:52

:')

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 05:46

Die Limburgse uitdrukkingen leveren wel altijd geniale momenten op :))
Ik praat namelijk ook wel eens perongeluk Limburgs tegen niet-Limburgse vrienden of als ik iets tegen familie zeg terwijl we in niet Limburgs gezelschap zijn :+

De door niet-Limburgse vrienden benoemde highlights:

*Woarum kieks doe wie en zak petatte?
(Waarom kijk jij als een zak aardappelen) :')

*Wilse mig de schoatelslet effe geave?
(Wil je mij het vaatdoekje even geven?)

*Sinds wannier kieks dig wie en schup zand?
(Sinds wanneer kijk jij als een schop zand?)

Mijn eigen genante taalfoutje was toch echt wel in Duitsland.
Het lukte mijn vriend niet om de ballon vol lucht te krijgen, waardoor ik in het bij zijn van heeeeel veel Duitsers schreeuw: "Dan moet je harder blazen!" ... Laat dat laatste woord in het Duits een net iets andere betekenis hebben :+
Kon wel door de grond zakken toen ik erachter kwam wat het betekende :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:21

Ik vond de maan zo mooi helder laatst dus vroeg aan mijn pa, zitten die wolken nou achter de naam of de maan achter de wolken?

'Danique... wat denk je zelf.'

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:05

_Snow_White schreef:
Ik praat namelijk ook wel eens perongeluk Limburgs tegen niet-Limburgse vrienden of als ik iets tegen familie zeg terwijl we in niet Limburgs gezelschap zijn :+

Ik ben niet eens een echte Limburgse en woon er al 6 jaar niet meer, maar zelfs ik kan nog doodleuk aan een vriendin verkondigen dat er een blutsj in mijn fruit zit :o

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:44

Wij noemen dat een buts. :+

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:50

Of een duts.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:11

Shotofoot zeggen inplaats van fotoshoot in het bijzijn van toch behoorlijk mensen :')

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:20

* voelt zich spontaan niet meer limburgs *

Die keer met het grote maastrichse kinderdictee... Ik kon door de grond zakken toen ik daar in het interview met L1 zat.
Ik deed dus mee maar ik spreek geen limburgs.... juist.
Toen ze me dus kwamen vragen om te interviewen voor l1 heb ik ook keurig ABN gesproken en toen in het interview ( met camera ) probeerde ik eens wat maastrichts te praten, ik hoop dat ze het eruit hebben geknipt. ( heb het toen nog best goed gemaakt ook nog )

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 02:09

Ik heb het dialectding een keer gewonnen :D

Mijn opkomst was wel een plaatsje in dit topic waard trouwens... nog steeds een litteken van :+

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 08:40

Junia schreef:
_Snow_White schreef:

Ik ben niet eens een echte Limburgse en woon er al 6 jaar niet meer, maar zelfs ik kan nog doodleuk aan een vriendin verkondigen dat er een blutsj in mijn fruit zit :o

Wij in België, juist over de grens van Nederland, noemen dat ook een bluts *\o/*

clhufl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:01

mag ik vraag wat een bluts/buts/duts is?
sorry ben geen limburgse

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:18

clhufl schreef:
mag ik vraag wat een bluts/buts/duts is?
sorry ben geen limburgse

Een deuk in iets :o

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:43

Ja, een rotte plek in een appel bijvoorbeeld, een deuk.

PinkHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:55

tijdens mijn opa's begrafenis was ik wat aan het rondlopen en opeens zag ik bert en ernie op een grafsteen gegraveerd dus ik schreeuw keihard ( iedereen daar hoorde het): MAMA BERT EN ERNIE LIGGEN HIER BEGRAVEN. Nou later heeft mijn moeder dus uitgelegd dat bert en ernie daar niet begraven lagen. ik heb nog wel meer van dat soort uitspraken :=

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:22

PinkHorse schreef:
tijdens mijn opa's begrafenis was ik wat aan het rondlopen en opeens zag ik bert en ernie op een grafsteen gegraveerd dus ik schreeuw keihard ( iedereen daar hoorde het): MAMA BERT EN ERNIE LIGGEN HIER BEGRAVEN. Nou later heeft mijn moeder dus uitgelegd dat bert en ernie daar niet begraven lagen. ik heb nog wel meer van dat soort uitspraken :=

_O-

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:27

met je paard door het bos rijden met maatje 75 D en dan vrolijk over een boomstam springen met western zadel en met je bh achter de knop blijven hangen...krrrrr..ging het, bh door de midden. snel maar naar huis :(
nu kan ik er hart om lachen :P

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:28

_Snow_White schreef:
Ik heb het dialectding een keer gewonnen :D

Mijn opkomst was wel een plaatsje in dit topic waard trouwens... nog steeds een litteken van :+

kom je uit Limburg?
want dan ken ik je denk ik wel.... ook zo'n rampzalige opkomst voor dat meisje.
was een jaar of 4 terug meen ik me te herinneren, kan ook 5 zijn hoor.

vandaag op school... ik was later omdat ik naar de ortho moest en we hadden duits in het techniek lokaal.
* trekt aan de deur * * trekt nog een keer aan de deur* * trekt nog een keer aan de deur *
' GVD! LOKAAL GAAT NIET OPEN!'
10 min. later kwam er iemand naar buiten en ik ren dus naar haar toe... staan we daar samen te treken :')

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:52

Vroeger wilde ik altijd heel graag het uiteinde van bv brood ofzo hebben, of van een reep koek. Het korstje was het lekkerste van het hele brood vond ik altijd, zeker als die vers was.
Wij noemden dat thuis altijd het kontje.

Nu was er een keer avondmaal in de kerk, dus wij liepen allemaal in een lange rij, dan krijg je eerst een stukje brood en daarna een slokje wijn (druivensap voor de kinderen).
De voorganger had een mand met allemaal repen brood, en daar brak hij steeds stukjes vanaf.
Ik kom langs, en je raad het al: Ik krijg net het uiteinde van 1 zo'n reep. Dus ik draai me triomfantelijk om naar mijn moeder en roep keihard door de stille kerk: "Kijk mam! Ik heb het kontje!"

:') De hele kerk ging stuk _O-

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:59

miek140 schreef:
Vroeger wilde ik altijd heel graag het uiteinde van bv brood ofzo hebben, of van een reep koek. Het korstje was het lekkerste van het hele brood vond ik altijd, zeker als die vers was.
Wij noemden dat thuis altijd het kontje.

Nu was er een keer avondmaal in de kerk, dus wij liepen allemaal in een lange rij, dan krijg je eerst een stukje brood en daarna een slokje wijn (druivensap voor de kinderen).
De voorganger had een mand met allemaal repen brood, en daar brak hij steeds stukjes vanaf.
Ik kom langs, en je raad het al: Ik krijg net het uiteinde van 1 zo'n reep. Dus ik draai me triomfantelijk om naar mijn moeder en roep keihard door de stille kerk: "Kijk mam! Ik heb het kontje!"

:') De hele kerk ging stuk _O-

haha raap me op ! hilarisch !! _/-\o_

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:00

_O- arme mensen hier die voor schut staan.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:06

Andewi schreef:
Ik heb een tijdje geleden op mijn werk een mail gestuurd naar een klant van ons bedrijf.
waarin ik wilde typen ik zie u reactie graag te gemoet..
toen ik het verzond en na las stond er:
ik zie u erectie graag te gemoet..
typfoutje...
+:)+

Hahahaha ik rol bijna van de bank af van het lachen. Moest meteen denken aan een oud collega van me. Meisje was 22 jaar en werkte een maand of drie bij ons. Een belangrijke klant van onze CEO heette dhr Hermes. Belde eens naar het kantoor voor de CEO maar die zat in bespreking buiten de deur en collega had een terug bel notitie gekregen van meneer. Komt even later de CEO binnen lopen van zijn afspraak zegt ze: 'Joh, C, meneer Herpes belde net en blablabla....' ik keek eerst naar haar, toen naar mn baas en begon te lachen. Baas was even stil keek haar een paar keer vragend aan en vroeg toen 'Wie belde er voor mij?' Collega begon weer 'Ja C, meneer Herpes van dit en dit bedrijf.' Baas schiet in de lach en ik was nog steeds aan het lachen en collega snapte het maar niet. Uiteindelijk heeft baas haar uit haar lijden verlost... 'Ja, R, ik denk dat je meneer Hermes bedoeld...' en liep weg. Collega snapte haar vergissing maar snapte nou niet echt waarom iemand meneer Herpes noemen zo erg was. Toen had ik het helemaal niet meer en heb maar aan collega uitgelegd wat Herpes was. :+
Oeps, bij collega begon het kwartje te vallen en baas heeft haar daar nog lang mee voor de gek gehouden. Collega was ook altijd bang als meneer Hermes op kantoor kwam dat de CEO het tegen hem had verteld... :')

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:31

Ik las net van een jongen op twitter:
"Even een halfuurtje rukken" :')
moest tukken (slapen) zijn, hahaha

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:34

Weet niet of ik het al al neer gezet hier, ik werkte in Spanje en ging vuil linnengoed op halen. Er staat een deur open ik roep maar hoor niks.Ik loop door naar achter het huis, en daar liggen ze HET te doen in de open lucht.Mijn mond viel open en ik liep op mijn tenen weer terug.Ik dacht ze horen mij maar doen net als of ze me niet horen. Maar of dat zo was dat ben ik nooit te weten gekomen?