In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Re: In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:32

Ik ga denk ik volgende week een afspraak maken :j

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 09:13

Hallo! ik ben al zo vaak langs dit topic 'gezapt' .. en gedacht misschien kan ik dat ook wel eens doen..
Inmiddels is mijn haar vanaf mijn schouder 27 cm lang. Maar ohh wat vind ik het eng om het af te knippen := zo eng dat ik vorige week toch nog een keer me 'gewoon' heb laten knippen..

Dit voorjaar wil ik graag nog een foto shoot doen met lang haar en dan wil ik er de schaar in zetten.. Dus als jullie het goed vinden dan lees ik mee voor de moed en ideeen voor nieuwe kapsels. (Tips zijn welkom voor kapsels voor heel dik haar met flinke slag er in).

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:18

Wat een heerlijk topic om te lezen zeg.
Geweldig dames

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:03

Ik heb net 26 cm gedoneerd :j *\o/* *\o/*

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:08

Barbabientje schreef:
Ik heb net 26 cm gedoneerd :j *\o/* *\o/*

Well done!! :))

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:41

Goed zeg Barbabientje!!

Ik kom ook steeds dichter bij een te doneren lengte. Maar ik wacht tot vlak voor de zomervakantie. Dan gaat het helemaal kort. (Roep ik nu heel stoer :') )

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:15

Ik moet eigenlijk nog steeds mijn voor en na foto's plaatsen.
zal toch een even kijken

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:36

Is ondertussen alweer een halfjaar geleden dat ik mn haar heb laten knippen,

voor:

Afbeelding
(beeld vertekent een beetje, in het ect is mn haar donkerbruin met blonde strepen erdoor heen, alleen op de foto zie je alleen het blond)

Afbeelding

mijn enige eis was dat ik nog een staartje moest kunnen maken, dus toen kwamen we uiteindelijk hier op uit:

Afbeelding

en wat over was (liniaal is 30 cm):

Afbeelding

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:35

Ik heb nu van elastiekje tot elastiekje een vlecht van ongeveer 22 cm. Tot aan het puntje is het 27 cm. Iemand die toevallig uit z'n hoofd weet of dit voldoende is en zo ja bij welke stichting?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:38

Vaak is het 20 cm in totaal. Elastiekje maakt niet uit. Als je haar doneren op Google intikt krijg je heel veel organisaties en kun je precies zien welke organisatie welke lengte als minimum hanteert. Ik meen dat er ook organisaties zijn zie genoegen nemen met 15 cm :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:43

Bij mijn kapper moest het echt tussen de elestiekjes zijn.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:46

Ik heb mijn staart onlangs ook gedoneerd. Ik weet niet precies hoeveel cm, maar het was ruim boven de 20 cm. Mijn haar hing tot aan mijn broeksriem en nu is het net boven mijn schouder.
Opluchting dat ik van dat gewicht af ben en ik eindelijk wat meer met mijn haar kan doen dan alleen een vlecht. Want ik heb dan ook nog eens echt dik haar, een volle bos.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:41

xFioon: oh echt? Bij de stichting waar ik geïnformeerd heb (kan het zo snel niet vinden, zit op mijn mobiel) was het gewoon de lengte van het haar, en niet tussen de elastieken. Dat verschilt dus blijkbaar ook nog :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:44

Bij stichting haarwensen is het van elastiek tot punt.. Maar ze zeggen daar 25 cm, kapper zei ja beter 26 dan 24, want dan kunnen ze er niets mee zeg maar!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:47

Pffft! Ik heb op de planning staan dat ik volgende week naar de kapper ga. Nu nog de moed vinden om ook daadwerkelijk een afspraak te maken. Ik heb nu een vlecht van 18cm. Het gaat waarschijlijk naar stichting haardonor. Aangezien die vanaf 15cm accepteren. Ik wil het niet meer langer laten groeien.
Mijn haar moet ook weer aangroeien voor de bruiloft volgend jaar september. Weet nog niet of ik echt kort haar leuk vind bij mij :p

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:34

Hoe zit het eigenlijk met dun haar? Het is (bijna?) lang genoeg, maar eigenlijk is het maar een armetierig dun staartje... :\ Maakt dat uit?

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:17

Dat heb ik ook Saskia, ik heb er toen nog naar gevraagd en het maakte niet uit want ze gebruiken toch meerdere vlechten voor een pruik.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:17

Saskia schreef:
Hoe zit het eigenlijk met dun haar? Het is (bijna?) lang genoeg, maar eigenlijk is het maar een armetierig dun staartje... :\ Maakt dat uit?

Volgens mij maakt dat niet uit hoor, ze maken nl niet 1 pruik uit 1 vlecht, ze gebruiken meerdere vlechten voor 1 pruik.
Ik heb ook heel dun haar, maar wel veel haar (tenminste dat zegt de kapper lol), daardoor was mijn staart niet een heel dun staartje.

Ik heb het afgelopen week acuut af laten knippen lmao.
planning was dit ergens in april/mei te doen, lekker voor de zomer zegmaar, maar ik was het echt spuugzat en stond weer eens te vloeken toen ik mijn haar aan het doorborstelen was na het wassen.
Volgende dag de kapper binnengestapt welke ook tijd had.
Geen mooie voor/na foto's dus. Maar zal eerdaags even een foto van mijn vlecht maken en misschien van mijn nieuwe koppie.

Ik had gevraagd het af te knippen zodat ik nog net een staartje inkon. Maar door de laagjes is het net iets korter geworden en dondert alles uit mijn staartje lol, even een maandje doorbijten dus voor mijn geliefde elastiekje weer inkan zonder dat het meerendeel er weer uitkukult.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:20

Annemiek80 schreef:
Saskia schreef:

Volgens mij maakt dat niet uit hoor, ze maken nl niet 1 pruik uit 1 vlecht, ze gebruiken meerdere vlechten voor 1 pruik.
Ik heb ook heel dun haar, maar wel veel haar (tenminste dat zegt de kapper lol), daardoor was mijn staart niet een heel dun staartje.

planning was dit ergens in april/mei te doen, lekker voor de zomer zegmaar, maar ik was het echt spuugzat en stond weer eens te vloeken toen ik mijn haar aan het doorborstelen was na het wassen.
Geen mooie voor/na foto's dus. Maar zal eerdaags even een foto van mijn vlecht maken en misschien van mijn nieuwe koppie.

Ik had gevraagd het af te knippen zodat ik nog net een staartje inkon. Maar door de laagjes is het net iets korter geworden en dondert alles uit mijn staartje lol, even een maandje doorbijten dus voor mijn geliefde elastiekje weer inkan zonder dat het meerendeel er weer uitkukult.

_O- _O- _O-
heel herkenbaar!
ik had dan het geluk dat ik geen laagjes had, dus ik had wel een hele staart van 2 cm!
los haar is zo warm...

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:21

gemske schreef:
Ik heb email terug van stichting haarwensen. Zoals verwacht willen ze ook graag dunner haar, en ze gebruiken combinatie van alle soorten haar om een goed gevulde pruik te maken.
De dode punten kunnen er ook aan blijven zitten, ze knippen de haren na het knopen ook nog en dan worden die er pas afgehaald.

Dit is mijn bericht van eind 2011. Ik zit nu weer op ongeveer 22/23 cm denk ik. Nog even en dan doe ik het nog een keer. En dan is het mooi geweest die laatste 5 cm vind ik mijn haar echt vervelend lang. Mijn ideale lengte is toch ergens tussenin.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:37

gerlindie schreef:
Annemiek80 schreef:

_O- _O- _O-
heel herkenbaar!
ik had dan het geluk dat ik geen laagjes had, dus ik had wel een hele staart van 2 cm!
los haar is zo warm...

Als ik jouw foto's hierboven zie is het bij mij inderdaad ongeveer hetzelfde.
Zowel dezelfde lengte ervoor, als de lengte die overgebleven is.

Vlecht tussen de elastiekjes is ong. 25/26 cm (en heb de elastiekjes hiervoor een beetje opgeschoven zodat het wel 25/26 cm is lol), staart totaal is 32/33 cm maar dat is met zeker 5cm aan dode punten erbij.

Ik kan ook een staartje in, heb ook een staartje in (want had geen zin vanmorgen om mijn haar te doen lol), maar heb ook laagjes zodat het meer een half staartje is en een pony die eruit valt. Model is een beetje de out of bed look >.<
Haar wordt nu dus ook veel sneller vet omdat ik de hele tijd bezig ben mijn haar weg te aaien.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:36

Ik heb van de week een vlecht van 30 cm er af laten halen. Vond het toch wel heel lastig, eerste dag viel het wel mee tot ik mn haar in een knot wilde doen, dat ging natuurlijk niet meer :')

Ik ga het weer lekker laten groeien in elk geval! Mijn haar komt aan de voorkant nu nog precies tot op mijn schouders, achterkant is behoorlijk kort :=

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:28

Wauw zie dit topic nu pas...
Ik heb 6 maanden geleden ruim 40 cm gedoneerd!
Kon in het begin niet wennen aan me kapsel, ondertussen is het iets langer en ben ik er aan gewent!
En ben ik super blij dat ik de stap heb durven nemen me haar te doneren!
Is echt een super verlichting kwa hoeveel gewicht je minder hebt aan je hoofd!
Mis de hoofdpijn helemaal niet :D
Me haar is inmiddels al weer een kort stukje over me schouders gegroeid waar het eerst ver boven me schouders was!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:48

Ik ben vanavond geweest.
Pfft, wat was ik zenuwachtig zeg!
Er is vandaag 33 cm staart eraf gehaald! Had zelf 18cm gemeten vooraf, maar dat was in één staart en iets van mijn hoofd af. Kapper had het in twee staarten verdeeld en 1,5cm overgehouden :=
Mijn haar moest zo kort omdat anders mijn krullen raar zouden doen, en die heeft ze er nu uit gegeknipt en is het zo'n 1 cm lang op mn achterhoofd. Gelukkig zie ik alleen de voorkant :p
Maar ben er wel heel blij mee! Alleen wel erg wennen.

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 2068_n.jpg

Link naar mijn afbeelding op facebook.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:51

Woo, dat is idd een flinke overgang. Prachtige krullen <3 of is dat niet aardig dat nu te zeggen :P ?