Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:51

Eerlijk? Dan zou ik afhaken. Tenzij je de jas op zou gaan halen. Als ik antwoorden in speedy-taal krijg, dan vertrouw ik het niet 200 euro over te maken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:51

Als je het nu al niet vertrouwd (terecht in mijn ogen) zou ik er zeker niet mee verder gaan, mits je de jas zelf kunt/gaat ophalen!!

Peche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:54

Wel eens een bok op mp gezet waar we van af moesten.
Mailtje:
'wij heel groot tuin voor geit, wij kinderen hebben die veel van houden en wij goed voor geit zorgen'

hmmm wilt u hem meenemen of hier opeten? :+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:57

Peche_ schreef:
Mailtje:
'wij heel groot tuin voor geit, wij kinderen hebben die veel van houden en wij goed voor geit zorgen'

:')

LauraLala

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:01

Ik wacht het nog even af, heb zojuist nog een mail gestuurd omdat ik geen antwoord meer krijg..
Maar mijn gevoel zegt ook afhaken en niet doen! Hoe mooi ik de jas ook vind..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:01

Peche_ schreef:
Mailtje:

_O-
dat heeft een vriendin van ons ook een keer mee gemaakt.
die hebben als reactie een mailtje gestuurd wilt u hem dood of levend. }:)
nooit meer wat van gehoort :=

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:03

hanny_jelke schreef:
Peche_ schreef:
Mailtje:

_O-

Hahaha geniaal! _O-

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:11

hanny_jelke schreef:
Peche_ schreef:
Mailtje:

_O-

haha jullie zijn erg :')
waar ik me aan erger is dat mensen vaak niet terug mailen als je ze mailt met de prijs als er geen prijs bij staat.
verders heb ik geloof ik nog nooit iets raars meegemaakt dacht ik.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:13

Nou ik had mijn sprenger bit te koop gezet op marktplaats erbij gezet dubbelgebroken.

Kreeg ik van iemand een reactie: wat heb je nou aan dat bit als die dubbel gebroken is dan heb je er toch niks meer aan, hahahahaha

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:17

DNIEZE schreef:
Nou ik had mijn sprenger bit te koop gezet op marktplaats erbij gezet dubbelgebroken.

Kreeg ik van iemand een reactie: wat heb je nou aan dat bit als die dubbel gebroken is dan heb je er toch niks meer aan, hahahahaha

mag hopen dat die gene niet inde paardenwereld zit :') anders is het erg dom :')

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:31

Wat lees ik hier ernstige dingen :')

Vriendin van mij had pas ook iets aan de hand... Ze had een veulen te koop staan en er had iemand interesse, maar die bood echt laag in vergelijking met de vraagprijs. Netjes een mail terug gedaan dat ie voor dat geld niet weg ging en de vraagprijs er netjes weer bijgezet... Vervolgens kwam er iemand met echte interesse en heeft het veulen gekocht. Advertentie werd dus van i-net afgehaald en meneer begon weer met mailen. Ik heb interesse in het veulen en wil nu zoveel bieden (over de vraagprijs heen!). Omdat het veulen verkocht was heeft ze netjes terug gemailt dat ie verkocht was. Toen mailde de man weer dat ie er nog meer geld voor over had en persee dat veulen wilde hebben :') Uhm ja sorry, maar verkocht is verkocht en ookal bied je nu een miljoen ik heb er niks meer aan, had vriendin toen maar gemailt... En toen werd het gelukkig weer stil :+

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:37

Ik had iets staan voor 10,- en in de mailwisseling had ik al gezegd dat ik het wel even langs kon brengen. Uiteindelijk wilde de man er maximaal 7,50 voor geven. Daar ben ik mee accoord gegaan, maar wilde het voor dat bedrag niet komen brengen. Nou, daar wilde hij dan wel 2,50 voor betalen :+

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 16:46

batje schreef:
Ik had iets staan voor 10,- en in de mailwisseling had ik al gezegd dat ik het wel even langs kon brengen. Uiteindelijk wilde de man er maximaal 7,50 voor geven. Daar ben ik mee accoord gegaan, maar wilde het voor dat bedrag niet komen brengen. Nou, daar wilde hij dan wel 2,50 voor betalen :+

ehmm ja uhhu :')

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:03

batje schreef:

_O-

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:33

@ GamblersCup ik bedoelde dat ik dan even zou mailen dat ik het geld nog niet binnen en ze dus niet gaat zitten wachten op een pakketje.

@ HTM ik mailde dat ik het voor die prijs wou overkopen, maar heb nooit meer een reactie terug gehad. ik mail eigenlijk altijd.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:13

ow, jammer, hoopte dat ik eindelijk iemand gevonden had die me dat uit kon leggen, want ik snap daar dus echt helemaal niks van.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:07

Ik weet wel een uitleg! Waren hier een keer mensen over de vloer om iets op te halen. Deze hadden het via een bieding gekocht.
De reden dat zij niet meer (durfden) te mailen, was dat ze een paar keer een hele vervelende reactie hadden gehad van de aanbieder!
Ze hadden toen o.a. mailtjes gestuurd met 'Wat heeft u er voor in gedachten?' en dan kregen ze een reactie terug 'ALS WE DAT WISTEN HADDEN WE HET ER WEL BIJ GEZET!' Of als ze mailden met de vraagprijs 'JE KUNT NIET VOOR NIETS BIEDEN OP DE ADVERTENTIE!"
Stond daar echt van te kijken, maar dat schijnt dus ook te gebeuren!
Vind het gewoon aso. Hoeveel moeite is het nu om een normale reactie terug te sturen!?!?
En laatst hoorde ik van m'n moeder dat ze ook iets gekocht had via Marktplaats (dat is al heel wat, want ze heeft al tijden een computer maar durfde er nooit achter :P ) Die wist niet dat het mogelijk was om een mailtje naar de aanbieder te sturen......
Dacht dat je alleen maar mócht bieden....

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:24

@Kentaro: Wat vind je dan aso aan de reacties die je aangeeft en wat zou normaal zijn volgens jou?
Iemand die aangeeft: bieden, heeft geen echte vraagprijs of iets in gedachten. Anders zou het er wel staan neem ik aan. Mailen prima, maar doe dan ook gewoon een bod zoals gevraagd. Zo voel ik dat althans.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:31

Ik zou dan een reactie sturen in de trant van 'Ik heb er geen prijs voor in gedachten, maar doe een goed bod zou ik zeggen'
Dat is hetzelfde als wanneer je iemand bijvoorbeeld vraagt 'Zou je me weg willen brengen?' En dan krijg je een antwoord van 'NEE"
Dan hoor je toch ook liever 'Sorry, het komt nu even niet uit' Komt op hetzelfde neer, maar klinkt totaal anders :P (om maar even een raar voorbeeld te geven, maar ik bedoel het is de toon die het hem doet!)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:12

@ Kentaro, ik snap wel waarom mensen bieden, en al helemaal als er geen prijs bij staat.
Maar als je een prijs neerzet, en er is nog niks geboden, waarom dan de vraagprijs bieden???
Bied er dan onder, of mail dat je het voor die prijs wil overnemen toch?

En dan mail ik dat ze het voor die prijs mogen hebben, en dan hoor je niks mee...
T zal af en toe wel aan mij liggen dat ik sommige mensen niet snap...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:17

Ik denk dat er veel mensen zijn die op verschillende gelijke items bieden. Alleen is het dan wel netjes om de andere af te zeggen, als je besluit eentje over te nemen.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:22

Net keurig een afmeld bericht gehad van de geintreseerde voor mn sulky! Erg fijn dat er wel afgezecht word, dit is de eerste die afzecht sinds alle reacties! De rest laat gwn niets meer van zich horen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:01

HTM, ik bedoel dat m'n moeder er o.a. een is die de vraagprijs bied. Puur omdat ze niet anders weet :D
Weet je wat nog erger is dan niet reageren op je mail dat je akkoord gaat met het bod!?!? Als je dan je advertentie er opnieuw op zet, en dezelfde biedt gewoon weer.... }:0

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 00:00

ow dat is wel heel erg...

en dat van je moeder snap ik wel.
Maar zo iemand zou dan ook wel terug mailen (mits ze weet hoe het moet 8-) )

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:33

:D Ze wordt steeds handiger (op de computer...) }>