Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zap schreef:Een hele kar met boodschappen op de band leggen (cassiere, ik in dit geval, scant alles) en vervolgens mee gaan kijken (niet inpakken dus). Gevolg is dat de hele band overvol ligt. Op zich geen probleem natuurlijk, maar vervolgens wordt meneer gebeld en laat al zijn spullen liggen op de band en gaat op zijn dooie gemakje staan bellen (duurde zeker zo'n 10 min!). Dat andere klanten (en ik) er last van had, werd met een dodelijke blik de grond ingeboord. Dat was pas aso
.
Of een meneer die een cassiere afblaft omdat het even niet lukt. Vervolgens snauwt hij 'opschieten', 'opschieten' en wordt heel kwaad. En dat terwijl hij zelf geen antwoord geeft op de vragen van de cassiere, waardoor zij niet op kan schieten (omdat meneer het niet kan verstaan). Ik kwam erbij om te helpen en heb hem toch echt even vriendelijk verteld dat als hij gewoon antwoord geeft op de vragen en niet 10 minuten moet zoeken naar die centjes van hem, hij de rij niet zo ophield. (want hij maakte zich er meer druk om dat de cassiere de rij ophield...). AsoventKom niet aan mijn cassieres
Emmaa_ schreef:(Er begint nu een laaaang klaagverhaal over vervelende mensen)
Ik werk in een nogal volle winkel dus ik heb echt elke keer als ik werk wel te maken met mensen die asociaal gedrag tonen... Vooral op zaterdag is het altijd onwijs druk en staat de winkel dus ook echt gewoon vol.
Als mensen met een rollator iets omgooien, of mensen die het gewoon netjes even vragen, vind ik het echt geen enkel probleem om even iets om te ruimen, daar word ik immers voor betaald toch? Maar mensen die een hele stapel spullen omgooien, en dan mij vervolgens arrogant aankijken zo van 'ruim dat op, nu'. Of mensen die een fles drinken/mondspoeling/hoestdrank/wat dan ook omgooien en dan weglopen. Sta ik daar lekker te dweilenIk snap dat het mijn baan is hoor, ik word er ook niet chagrijnig van oid, maar ik vind het wel netjes als mensen even melden dat ze iets hebben omgegooid.
Vandaag zat er ook een vent aan mijn kont omdat hij mijn aandacht wou en ik iets in het onderste schap aan het zetten was. Dat vind ik al helemaal verschrikkelijk, blijf met je poten thuis aub...
Het ergste vind ik nog wel als klanten boos op MIJ worden als een product uitverkocht is. Acties lopen af op zondag, onze winkel is dicht op zondag dus mensen proberen op zaterdag altijd nog eventjes de acties van de afgelopen week (als het ware) te gaan halen. Nou, vooral de dingen die erg zijn afgeprijsd gaan altijd erg snel doordeweeks, en die zijn er niet meer op zaterdag. Ik ben soms een kwartier heen en weer aan het lopen, in alle hoekjes van het magazijn en de winkel aan het zoeken naar dat éne laatste product. Soms helpt dat, soms is het er gewoon niet meer. Klanten die dan nog een kwartier tegen mij gaan willen gaan schreeuwen omdat ik "onbeleefd ben en niet goed ben in mijn baan" refereer ik vaak even naar mijn baas, ik kan dat soort commentaar echt niet hebben..
En het laatsteIk liep laatst door de Albert Heijn en ik had mijn handen vol, dus ik liet een doosje donuts vallen.. Één donut lag op de grond, die heb ik gelijk weer in de doos gedaan en gecheckt of ik er een troep van had gemaakt. Gelijk komt er iemand met een giftige kop naar me toe 'Zal ik even een stoffer en blik voor je pakken?' .... -.-'