Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hoofdstel2

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:10

Op de snelweg je er tussen proppen terwijl dat helemaal niet kan, haal ik uiteindelijk in nog boze blikken werpen tenzij IK vol op de rem moest...

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:34

Eerst voorrang geven en die dan "NEE TOCH NIET" terug afpakken.

tarara, ik wurm me er toch tussen, je kan kiezen tussen een bluts of een plaatsje naar achter :j

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:16

zap schreef:
Een hele kar met boodschappen op de band leggen (cassiere, ik in dit geval :P, scant alles) en vervolgens mee gaan kijken (niet inpakken dus). Gevolg is dat de hele band overvol ligt. Op zich geen probleem natuurlijk, maar vervolgens wordt meneer gebeld en laat al zijn spullen liggen op de band en gaat op zijn dooie gemakje staan bellen (duurde zeker zo'n 10 min!). Dat andere klanten (en ik) er last van had, werd met een dodelijke blik de grond ingeboord. Dat was pas aso :j.

Of een meneer die een cassiere afblaft omdat het even niet lukt. Vervolgens snauwt hij 'opschieten', 'opschieten' en wordt heel kwaad. En dat terwijl hij zelf geen antwoord geeft op de vragen van de cassiere, waardoor zij niet op kan schieten (omdat meneer het niet kan verstaan). Ik kwam erbij om te helpen en heb hem toch echt even vriendelijk verteld dat als hij gewoon antwoord geeft op de vragen en niet 10 minuten moet zoeken naar die centjes van hem, hij de rij niet zo ophield. (want hij maakte zich er meer druk om dat de cassiere de rij ophield...). Asovent :j Kom niet aan mijn cassieres :D

Of alles in een mandje doen en dan het mandje op de band zetten...
Dus alle boodschappen lekker in het mandje laten zitten...
Das ook zo aso!

(Ik ben ook cassière).
Meestal laat ik de boodschappen er gewoon inzitten haha!
(Behalve als mijn baas er is, anders word ie nijdig :P).

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:15

Emmaa_ schreef:
(Er begint nu een laaaang klaagverhaal over vervelende mensen :+ )
Ik werk in een nogal volle winkel dus ik heb echt elke keer als ik werk wel te maken met mensen die asociaal gedrag tonen... Vooral op zaterdag is het altijd onwijs druk en staat de winkel dus ook echt gewoon vol.

Als mensen met een rollator iets omgooien, of mensen die het gewoon netjes even vragen, vind ik het echt geen enkel probleem om even iets om te ruimen, daar word ik immers voor betaald toch? Maar mensen die een hele stapel spullen omgooien, en dan mij vervolgens arrogant aankijken zo van 'ruim dat op, nu'. Of mensen die een fles drinken/mondspoeling/hoestdrank/wat dan ook omgooien en dan weglopen. Sta ik daar lekker te dweilen :+ Ik snap dat het mijn baan is hoor, ik word er ook niet chagrijnig van oid, maar ik vind het wel netjes als mensen even melden dat ze iets hebben omgegooid.

Vandaag zat er ook een vent aan mijn kont omdat hij mijn aandacht wou en ik iets in het onderste schap aan het zetten was. Dat vind ik al helemaal verschrikkelijk, blijf met je poten thuis aub...

Het ergste vind ik nog wel als klanten boos op MIJ worden als een product uitverkocht is. Acties lopen af op zondag, onze winkel is dicht op zondag dus mensen proberen op zaterdag altijd nog eventjes de acties van de afgelopen week (als het ware) te gaan halen. Nou, vooral de dingen die erg zijn afgeprijsd gaan altijd erg snel doordeweeks, en die zijn er niet meer op zaterdag. Ik ben soms een kwartier heen en weer aan het lopen, in alle hoekjes van het magazijn en de winkel aan het zoeken naar dat éne laatste product. Soms helpt dat, soms is het er gewoon niet meer. Klanten die dan nog een kwartier tegen mij gaan willen gaan schreeuwen omdat ik "onbeleefd ben en niet goed ben in mijn baan" refereer ik vaak even naar mijn baas, ik kan dat soort commentaar echt niet hebben..

En het laatste :+ Ik liep laatst door de Albert Heijn en ik had mijn handen vol, dus ik liet een doosje donuts vallen.. Één donut lag op de grond, die heb ik gelijk weer in de doos gedaan en gecheckt of ik er een troep van had gemaakt. Gelijk komt er iemand met een giftige kop naar me toe 'Zal ik even een stoffer en blik voor je pakken?' .... -.-'

Goh, welke winkel werk je? Komt me erg bekend voor.

Waar ik ook slecht tegen kan als ik in de winkel sta, is dat gesnauw: ''Ja waar staat dit en dit product???''
Ik zeg dan eerst: 'Goedemiddag. Kan ik u ergens mee helpen'
Vaak snappen mensen dan wel dat het wel zo fatsoenlijk is om even te groeten en verloopt het gesprek al tien keer beter.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:33

Van die bijdehante mensen die gelijk na 1 keer zich al helemaal thuis voelen. En als ze vragen of ze wat mogen drinken, dat ze dan gelijk opstaan en in je koelkast snuffelen en zelf een glas pakken uit de kast. Echt een pesthekel daaraan! :j

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:46

mensen die zeggen
goh hebben jullie weer wat geld neergelegd om ons ,als oudjes, te beroven van onze gehandicapte plek.
meestal antwoord ik dan heel geduldig je hoeft niet in een rolstoel te zitten om gehandicapt te zijn en vaak krijg ik dan weer terug, ja maar dan hoor je gewoon in een instelling.
eeuh ja tja ik heb het nou eenmaal aan mijn hart.

en tja het is schijnbaar heel hip om iedere zaterdag winkels te komen kijken overal aan te zitten maar niks te kopen

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 00:17

Je hoeft toch niet persé iets te kopen in een winkel of ben ik nou raar? :')

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:45

Nee, everytime, maar ik heb altijd geleerd:
Kijken doe je met je ogen, niet met je handen.

Ik vind't ook niet erg dat er iemand gewoon komt kijken in de winkel. Hebben we niet wat je wil, dan hebben we het niet.
Maar ik vind't wèl erg dat ze elk item uit het rek halen om het dan volledig te bepampelen en dan terug in het rek te poefen, zonder het netjes te doen.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:27

O ja dat is wel vervelend inderdaad. :\

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 13:51

wat ik ook behoorlijk aso vind is dat de buren hun auto altijd op de straat parkeren, in onze heg. Daardoor gaat de heg kapot, en kan er verder niemand langs...

Ina_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 01:15

Ik was een keertje met een vriendin mijn 2 hondjes ( Jack russel formaat ) aan het uitlaten en had een rondje gemaakt, waarbij de uiteindelijk weer op een veldje uit kwam. Wij liepen dat veldje dus op, honden aangelijnd, aan de andere kant stond een vrouw met nog wat honden, ik geloof dat het er 3 waren. Wij lopen dus rustig door, niks aan de hand, totdat we opeens één van haar honden op ons af zagen rennen. De vrouw liep erachteraan en riep naar ons dat we onze honden moesten optillen. Ik verstond het eerst niet en toen de hond op nog maar 10m afstand stond hoorde ik het dus pas en riep tegen mijn vriendin dat ze de hond op moest tillen, ik deed dat dus ook.

Die hond begon toen tegen ons op te springen en te happen, eerst bij mij maar ik had mijn hondje echt helemaal boven mijn hoofd dus daar kon die hond niet bij ( was overigens een boxer geloof ik ) en toen heb ik hem toch wel een paar trappen gegeven, en toen liep hij opeens naar mijn vriendin, die mijn hondje dus maar tot haar nek had opgetild, en daar kon die hond wel bij! Hij heeft toen in haar bovenbeen gebeten ( van mijn hondje dus ), waardoor ze toch een flinke wond had en naar de dierenarts moest, wat wel weer helemaal goed gekomen is gelukkig, maar de schrik zat er goed in!

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 01:29

Als mijn kindje slaapt in de wandelwagen, en mensen zich erover heen buigen en roepen: "aaaaawwww kijk eens hoe lief!". Waardoor hij wakker wordt.
Verder erger ik me eigenlijk niet zo snel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 01:43

Haha Pentax lekker subtiel :P Dat zie ik ook wel eens idd. Dat je denkt, ben je nou echt zo lomp :P

En Ina, ik mag hopen dat die vrouw wel even haar excuses had aangeboden?? Zo'n hond heeft dringend wat training nodig..

Ik was vandaag bij de Primark.. nouu wat een vreselijke winkel is het ook eigenlijk. Ik sta daar een shirtje te zoeken en ik zie onderop berg door elkaar gegooide shirtjes plots.. een stapeltje? Blijkbaar begint de dag met stapeltjes kleren. En dat gooit iedereen dan maar lekker om.. tuurlijk, t is toch een goedkope winkel.. echt belachelijk. Sommige van die meiden die daar werken beginnen hun dag om 6:00 alleen al om al die zooi op te ruimen!! En ik zag toen ik er rondliep diverse keren een mannetje langskomen met een bezem met hangertjes ervoor.. Echt.. omdat het een goedkope winkel is denkt iedereen maar gelijk dat ie alles kan maken. belachelijk...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 02:05

Margathea: in de grote vestigingen in Dublin (daar zitten er 2 op 300 meter van elkaar, ze heten daar Penneys) werken er mensen tot 5 uur naar sluitingstijd door om alles weer opgevouwen en opgehangen te krijgen, alles weer te sorteren etc...

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 09:11

Met zijn allen (instappers) VOOR de treindeur staan zodat uitstappen onmogelijk is.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:25

Ik kreeg netjes voorrang van een automobilist. Hij remde af, en gebaarde dat ik door mocht fietsen. Dus ik fietsen, geeft hij opeens kei hard gas. Hij had me bijna geraakt

Of ik liep een keer over straat, loopt er een meisje tegen míj aan. (er was genoeg ruimte, maar ze besloot opeens mijn kant op te gaan en tegen me aan te botsen). Toen liet ze haar telefoon vallen ofzo, maar dat was pas een paar stappen nadat ze tegen mij aan was gebotst. Ze liep dus weer gewoon zegmaar. En toen was ik opeens een kanker slet en weet ik wat nog meer. Ik ben doorgelopen, want anders had ik me denk niet in kunnen houden. :o

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:27

astridastrid schreef:
Met zijn allen (instappers) VOOR de treindeur staan zodat uitstappen onmogelijk is.

In dat soort gevallen ga ik ook mooi expres beuken als ik er uit moet... Komop zeg, stoelen rennen niet weg...

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:25

vorige week stond ik in leeuwarden op het busstation (zoals elke dag) om terug naar huis te gaan. ik liep samen met mijn vriend naar het stuk waar je kan wachten maar dan lopen we eerst langs de "perrons" zeg maar. en we horen een hoop geschreeuw, was een busschauffeur die eerst vriendelijk aan een jongen had gevraagd of hij de bus wilde verlaten (ik weet niet waarom) en de jongen zei gewoon keihard nee, dus de buschauffeur wat dwingender: ik wil dat je mijn bus NU verlaat! waarop die jongen gewoon gaat zitten.

Ik neem aan dat die gozer toch echt wel wat geflikt had, want die chauffeur pakt die jongen bij zijn schouders en wil hem de bus uit zetten waarop die jongen zijn sleutelbos in zijn handen pakt en die chauffeur daar keihard mee op zijn hoofd ging meppen :n

Gelukkig had ik mijn vriend bij me die niet zo'n mietje is en een collega busschauffeur was er zelfs nog net even iets sneller bij en die had zijn arm om die jongen zijn nek geslagen zodat ie niks meer kon. Na nog een trap na is hij afgedropen, maar wil niet weten wat er gebeurt was als we op een later tijdstip waren geweest als he tminder druk op het station was geweest....
Het meeste sneue vond ik nog wel dat deze chauffeur een wat oudere man was en hij zei dat dit al de 8e keer in zijn carriere was dat dit gebeurde.... Dit vind ik echt behoorlijk asociaal! De mensen die er bij staan en er naar kijken net zo, zeker als het stoere kerels betreft...

p.s. ergens snap ik dat ernaar kijken wel.. het was een buitenlander, en ook al was dit niet zo, regelmatig hebben die agressieve types een mes op zak of een stel vrienden aan de zijlijn staan waardoor je in je 1tje niks kan beginnen maar toch....

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:26

Niet meewerkende winkelrekken, vind ik ook aso :(
Stoot er dan m'n teen tegen, staattie weer blauw

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:30

Ik liep langs een weiland met een hele hoop paarden. Er kwam een nogal tokkie uitziend gezin aanlopen die stopten bij het hek van het weiland en ze begonnen de paarden te roepen. De paarden kwamen naar het hek en het kleine jongetje dat erbij was ging op het hek staan. Ineens pakt de moeder het kind op en zet het op de rug van een paard aan de andere kant van het hek. Ik schrok en riep: 'Mevrouw dat kan erg gevaarlijk zijn, als de paarden schrikken kunnen ze trappen of uw kind valt'.
Ik kreeg van de rest van de gezinsleden dodende blikken en de vrouw riep van alles dat ik mijn bek maar moest houden. Ik bleef toch even staan om te kijken en ze zette haar andere kind ook op een pony aan de andere kant van het hek. Dit doe je toch niet?! Ten eerste zijn het jouw paarden niet en ten tweede ze kunnen je kind verwonden. Wonder boven wonder blijven de paarden netjes staan tot het jongetje en meisje er weer af gehaald werden. De kinderen waren zo klein dat ze amper doorhadden dat ze op een paard zaten. Echt belachelijk die mensen.. Heb ze de dagen erna nog eens gezien en heb het in de gaten gehouden voor het geval er iets gebeurde maar mijn mond heb ik wel gehouden.

ilonatjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:30

Ook wat mee gemaakt zat in de trein hij was echt helemaal leeg. Dus ik had me tas op de stoel naast me gezet omdat me laptop er in zat. Komt er een vent aan lopen pakt me tas gooit hem gewoon op de grond en ging naast me zitten en toen ik er wat van zei dat er me laptop in zat en dat hij niet met mijn spullen moet gaan smijten was ik een vieze asociale met een te grote bek. Heb die man vriendelijk verzocht (voor zover ik dat kon opdat moment) ergens anders te gaan zitten en gemeld bij de condocteur die langs liep. Ben blij dat m'n laptop nog heel is want had een gewone tas mee dus geen beschermming voor m'n laptop.