Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Francis schreef:Al een paar keer zag ik het topic in de lijst op de voorpagina maar had het nooit aangeklikt, tot vanmiddag.
Ik ben net klaar met lezen van al jouw berichten en een groot deel van de rest en ik ben zwaar onder de indruk!
Wat een ontzettend sterke vrouw ben jij, wat heb ik een bewondering voor jou zeg!! Zo onvoorwaardelijk voor je vent klaar staan, ogenschijnlijk zonder 1 enkel onvertogen woord (al zal die er diep van binnen vast wel eens geweest zijn) de schouders er onder. De positieve houding die jij uit straalt en de energie om 'gewoon' maar door te blijven gaan en er zelfs begrip voor kunnen opbrengen én uitspreken mocht hij toch echt daad bij woord voegen. Het heeft me echt geraakt.
En jouw man... ik vind het zo geweldig dat hij jou op de hoogte heeft gebracht van zijn gevoelens en angsten. Hoe vaak hoor en lees je niet dat iemand er uit stapt en een partner of familie vol vragen achter laat, niet wetende dat het zo erg was. Hij heeft de kaarten open op tafel gegooid en is ondanks dat het voor hem niet meer hoefde de strijd - opnieuw - aangegaan, samen met jou. En hoe bijzonder is dat 'samen'! Hoeveel mannen vinden niet dat ze hun problemen zelf moeten oplossen, of gaan zich juist vervreemden van hun partner bij problemen... Dat jouw man jou toelaat in dit stuk vind ik bijzonder en getuigt volgens mij van de bijzonder sterke band die jullie kennelijk hebben. Hoe diep hij ook zat, kennelijk was zijn liefde voor jou groot genoeg waardoor hij zelfs dit zware stuk met jou kon delen, jouw steun en hulp te vragen én te accepteren. Dat zegt iets over hem en dat zegt iets over jullie relatie.
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen voor het komende jaar. Het eind zal nog lang niet in zicht zijn en er zullen best nog wat ups en downs komen, maar het feit dat jij weer wat kunt gaan werken en je man weer dingen met je zoontje (wat een heerlijk vertederende verhalen heb ik over hem gelezen, wat hebben jullie een mooi mensje op de wereld gezet samen) wil ondernemen stemt positief. Ik hoop dat dat ook voor jouw man gaat gelden en dat hij weer van dit soort kleine dingetjes kan gaan genieten en daar zijn zonnestraaltjes door donkere wolken weer uit weet te halen.