Meliaforever schreef:Verbaastme niks als er straks vanalles door de lucht vliegt.
Waait het dan zo hard bij jullie?
Hier waait het bijna niet.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gooya schreef:hallo![]()
Ik spiek af en toe mee in jullie topicVind meteo (het weer) errug interessant. Heb Meteo een maand of 6 moeten studeren voor mijn opleiding. Is alsweer 12 jaar geleden, dus ben al weer heel veel vergeten
Maar ik moet dit toch echt even delen met jullie:
Ik kijk net op buienradar, en zie daar een prachtig lage drukgebied boven Nederland liggen. Een mooier voorbeeld kan je niet hebben!
Ik hoop dat het kopieren van het plaatje lukt:
Helaas beweegt het niet, want dan kan je het veel beter en mooier bekijken.
Degene die het windstil hebben gehad hebben precies in het midden van het lage druk gebied gezeten. De wind draait daarom heen, dus daarom is het in het midden windstil. Komt ook de uitdrukking "stilte voor de storm" vandaan, en daarom waait het bv niet in het oog van een orkaan.
Nou genoeg gebladieblaad.... ik hou toch meer van lekker zomers weer ipv dit butweer
calice schreef:Het stormt hier echt keihard, je hoort de windvlagen tegen de ramen slaan en we wonen in een heel nieuw huis(2 jaar oud) maar de wind suist en piept er gewoon doorheen, verder nogsteeds veel regen.
zap schreef:calice schreef:Het stormt hier echt keihard, je hoort de windvlagen tegen de ramen slaan en we wonen in een heel nieuw huis(2 jaar oud) maar de wind suist en piept er gewoon doorheen, verder nogsteeds veel regen.
Hahaha, ik woon in Gorinchem en hier is het niet veel beter.... Het spookt echt een beetje buiten
zap schreef:calice schreef:Het stormt hier echt keihard, je hoort de windvlagen tegen de ramen slaan en we wonen in een heel nieuw huis(2 jaar oud) maar de wind suist en piept er gewoon doorheen, verder nogsteeds veel regen.
Hahaha, ik woon in Gorinchem en hier is het niet veel beter.... Het spookt echt een beetje buiten