Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:30

ilse86 schreef:
ik vind wel dat mensen die hard werken ook meer mogen verdienen. life's what you make it. maar vind ook wel dat die bonussen soms te hoog voor woorden zijn.

Maar werkt een bouwvakker bv niet net zo hard? Op een andere manier natuurlijk, maar ik vind dat dat geen tonnen verschil hoeft te zijn.
De meeste directeuren hebben het zich leuk bekeken, die laten anderen het werk doen en hoeven zelf alleen wat zaken te regelen vanuit hun luie stoel :) Tuurlijk, daar hebben ze zich jarenlang naartoe moeten werken, en een lekker salaris, prima. Maar dat die allemaal tien keer zo veel moeten verdienen dan de lager geschoolde mensen, dat vind ik niet nodig.
Hier in de zorg waar mn ma werkt daar komt de manager (die het verzorgingstehuis niet eens staande kan houden) altijd in zn mercedes naar t werk getuft, terwijl de meeste verzorgers met de fiets moeten komen omdat ze zich nog niet eens een tweede auto kunnen veroorloven.. := En de VVD kiest dan dus de kant van de managers?? Dat vind ik niet kunnen.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:31

Ayasha schreef:
ilse86 schreef:
de meeste rijke mensen zijn mazzelaars hoor ;) ik ben heel intelligent en kan goed leren, maar ben toch arm ;)

Wat heet arm?
Een paard kunnen houden, kunnen rijden op een manege, op vakantie kunnen enz valt bij mij niet onder arm. :=
Iig niet als je er geen boterham minder om hoeft te eten. ;) Volgens mij, no offence, weten maar heel weinig bokkers wat "arm" zijn is.

Van mij hoeven rijken overigens niet meer te betalen, wel denk ik dat werken met procenten beter gaat werken dan loonschalen...

Maar als je dan hoorde (zojuist in het debat) dat iemand in de bijstand er met de VVD op achteruit gaat, kan mijns inziens niet. Dat is wel onder de armoedegrens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:32

Heino schreef:
Je moet de plannen voor de kilometerheffing ook in het licht van de andere partijpunten van GroenLinks zien.
GroenLinks wil bvb dat de gegevens van die apparaten niet toegankelijk zijn voor de politie en overheid.
En dat er meer mogelijkheden zijn tot flexibel werken, en thuiswerken.

Maar de gegevens zíjn er dus wel. En er zijn mensen die ze kunnen zien want iemand moet die dingen verwerken. Dus GroenLinks moet niet zeuren dat ze privacy hoog in het vaandel hebben staan want kilometerheffing heeft niets met privacy te maken. Integendeel. Geef ons allemaal een chip, een trackingzendertje en een nummertje als je toch bezig bent. :+

8nnemiek: en hoe zijn ze daar gekomen denk je?
En jouw beeld van een directeur is enigszins eh... F*cked up... := Die mensen doen wel net wat meer dan dat. ;) Ik denk dat de gemiddelde bouwvakker meer leven heeft dan de gemiddelde directeur.

Iemand in de bijstand, hoe werkt dat bij jullie, zijn dat dan werklozen of zieke?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-06-10 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

8nnemiek schreef:
ilse86 schreef:
ik vind wel dat mensen die hard werken ook meer mogen verdienen. life's what you make it. maar vind ook wel dat die bonussen soms te hoog voor woorden zijn.

Maar werkt een bouwvakker bv niet net zo hard? Op een andere manier natuurlijk, maar ik vind dat dat geen tonnen verschil hoeft te zijn.
De meeste directeuren hebben het zich leuk bekeken, die laten anderen het werk doen en hoeven zelf alleen wat zaken te regelen vanuit hun luie stoel :) .

Als je denkt dat dat het leven van een directeur is heb je het niet helemaal begrepen geloof ik :=

Joelle1996

tuurlijk kies ik voor de dieren ;)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:33

Ik lees nu dat de VVD de kinderbijslag inkomensafhankelijk wil maken, dus de rijken minder dan de armen. De hypotheekaftrek blijft zodat minder rijke mensen ook een huis kunnen kopen. De laagste inkomens krijgen wel zorgtoeslag maar de rijken niet meer.

Dat is wat ik even kort lees in hun programma, vind je dan echt dat zij snijden in de armen?

laliz

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:33

Ik wel. De huurprijzen worden verhoogd met 57 %.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:34

blue_kim schreef:
omdat ik niet wil dat mijn privacy zo geschonden wordt.

Maar dat wil GroenLinks dus ook garanderen, je privacy. Je moet dat soort maatregelen echt in het licht van andere partijpunten zien en niet los :)

Ayasha, ja tuurlijk zijn die gegevens er wel en moeten ze verwerkt worden. Maar da's met andere gegevens net zo. Waarvan ook je privacy gegarandeerd wordt.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:34

@ 8nnemiek
deels mee eens. maar die directeuren waar jij het over hebt, hebben er naartoe gewerkt met waarschijnlijk een andere mentaliteit dan de 8-4/9-5 mentaliteit die de meeste bouwvakkers hebben. directeur word je echt niet zomaar hoor

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:36

Heino schreef:
Maar dat wil GroenLinks dus ook garanderen, je privacy. Je moet dat soort maatregelen echt in het licht van andere partijpunten zien en niet los :)

Ayasha, ja tuurlijk zijn die gegevens er wel en moeten ze verwerkt worden. Maar da's met andere gegevens net zo. Waarvan ook je privacy gegarandeerd wordt.

Andere gegevens gaan niet over waar ik ga en sta. :)
Met bankcontact betalen en men weet al exact wat je waar gekocht hebt, dus tenzij je cash betaald kan je al niet meer rustig winkelen zonder dat iemand het weet, en als dit komt, geraak je er niet eens meer zonder ogen. Ik erger me er al aan dat als ik betaal met mijn bankcontact, alles al bekent is. :+

ilse86

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:37

maar vinden jullie bijvoorbeeld privacy belangrijker dan veiligheid? gewoon interesse hoor ;)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:37

Ayasha schreef:
Heino schreef:

Andere gegevens gaan niet over waar ik ga en sta. :)
Met bankcontact betalen en men weet al exact wat je waar gekocht hebt, dus tenzij je cash betaald kan je al niet meer rustig winkelen zonder dat iemand het weet, en als dit komt, geraak je er niet eens meer zonder ogen. Ik erger me er al aan dat als ik betaal met mijn bankcontact, alles al bekent is. :+

amen!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:38

Maar gek genoeg hebben directeuren ook altijd hier- en daar bijbaantjes, waar flink voor betaald wordt. Ik zeg niet dat directeuren niet hard werken, absoluut niet. En ik ben het er mee eens dat er ook verdiend moet worden naar de mate van verantwoordelijkheid. Toch hoeven de absurde bonussen wat mij betreft niet. Daarnaast vind ik dat mensen naar draagkracht moeten meebetalen voor iedereen, zoals iedereen.

eridinges

Ik wilde eerst partij voor de dieren stemmen, maar veel standpunten staan mij tegen.
Ze spiegelen wel veel het ideaalplaatje voor en vind ze eigenlijk te soft.
Zo is hun standpunt weg uit Uruzgan, maar wel besteden aan ontwikkelingshulp en dat vlees en vis zoveel duurder wordt vind ik ook een beetje overdreven. op veel punten geef ik ze gelijk, maar ik vind ze te soft en ga dus maar even nadenken wat het dan wordt...

RoodZonnetje

Op snelwegen staan ook overal camera's... Net als op benzinepompen. Dus men weet toch wel vrijwel altijd waar je auto op welk moment is :)

Ik heb niet zo veel problemen met dit soort privacy kwesties eigk.

verootjoo

veiligheid boven alles vind ik. Ik heb niks te verbergen dus ze mogen alles weten. Ik vind het alleen een beetje nutteloos als je privacy dr aan gaat dmv dat kilometerkastje in je auto :=

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:39

Lizzle schreef:
Ik wel. De huurprijzen worden verhoogd met 57 %.

Ik begreep juist dat ze de huurhuizen juist vrij willen maken voor mensen die echt een huurhuis nodig hebben zeg maar. Dat las ik in die stemwijzer..

geerke

ilse86 schreef:
maar vinden jullie bijvoorbeeld privacy belangrijker dan veiligheid? gewoon interesse hoor ;)

ik niet...ik vind veiligheid belangrijker....ze mogen mij traceren waar ze willen,ik heb niets te verbergen :D

8nnemiek

verootjoo schreef:
Als je denkt dat dat het leven van een directeur is heb je het niet helemaal begrepen geloof ik :=

Dan moet je ook de rest quoten he :Y)

Tuurlijk werken ze hard, maar ik vind dus niet dat dat in verhouding staat tot het geld wat ze ermee verdienen.. Miljoenen vaak.
En niet te vergeten hoeveel er wel niet achterover wordt gedrukt door een aantal directeuren, het is nooit genoeg. Ik vind dat je directeur moet worden voor jezelf. Omdat je iets wil bereiken, mensen wil helpen.., niet voor het geld. En dus mag daar best op bezuinigd worden. Enig idee hoeveel échte arme mensen je daarmee kan helpen? Mensen die nog geen geld hebben voor een wasmachine of autootje?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:40

Citaat:
8nnemiek: en hoe zijn ze daar gekomen denk je?
En jouw beeld van een directeur is enigszins eh... F*cked up... Die mensen doen wel net wat meer dan dat. Ik denk dat de gemiddelde bouwvakker meer leven heeft dan de gemiddelde directeur.

Bouwvakkers, bouwvakker, mag ik mezelf ook onder de bouwvakkers schalen? Ik ben meubelmaker, maar ik heb echt geen 9-5 mentaliteit. Als er een klus (keuken, balie, interieur) de deur uit moet worden er nachten doorgewerkt en zo doen vele andere 'bouwvakkers' dat.

Ik denk dat er in maar weinig beroepen echte 9-5 mentaliteiten zijn, mijn moeder is nu rayonmanager (als ik dat zo noemen mag) en die werkt zich ook uit de naad...

En op stal ligt het werk ook nooit stil, dus ik kan nu neit echt snel een 9-5 mentaliteit bij een beroep bedenken.. misschien bij de TNT post ofzo :p

Verder ga ik er nog niet op in wnat ik heb me (nog) onvoldoende ingelezen in dit topic.
Laatst bijgewerkt door AmyII op 07-06-10 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:40

verootjoo schreef:
veiligheid boven alles vind ik. Ik heb niks te verbergen dus ze mogen alles weten. Ik vind het alleen een beetje nutteloos als je privacy dr aan gaat dmv dat kilometerkastje in je auto :=

Maar het uiteindelijke doel is dat jouw kleinkinderen ook nog van de schaapjes in de wei kunnen genieten en dat ze schaatsen niet enkel uit boeken kennen, even lekker wollig en soft gezegd.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:41

@geerke
vind ik ook. vind dat er zo panisch over wordt gedaan.. als je niks te verbergen hebt, komen ze daar binnen 5 minuten achter en ben je weer vrij om te gaan waar je wilt.

blue_kim

volgens mij was het vroeger meer zo dat de vvd echt een beetje voor de rijke was. maar dat is tegenwoordig niet meer zo. ze hebben tegenwoordig een hoop punten waar je je als 'arme' ook goed in kan vinden.

laliz

verootjoo schreef:

Maar het 'ik heb niets te verbergen'-argument is eigenlijk zonde. Want in feite moet je zelf kunnen bepalen aan wie je welke informatie doorgeeft, zoals de zichtbaarheid van je Hyves bijvoorbeeld. Erger dan de kilometerheffing vind ik de vingerafdrukken.
Even de conspiracy-kant op, stel dat iemand jou er in wilt luizen en jouw vingerafdrukken bij een misdrijf laat voorkomen?
Bewijs het tegendeel maar met je 'ik heb niets te verbergen'. En dát is het uitgangspunt van bijv. de piratenpartij, en ook het enige punt. :7

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:42

blue_kim schreef:
volgens mij was het vroeger meer zo dat de vvd echt een beetje voor de rijke was. maar dat is tegenwoordig niet meer zo. ze hebben tegenwoordig een hoop punten waar je je als 'arme' ook goed in kan vinden.

Zoals? Waar heeft een "arme" nu echt iets aan?