Wie kan ik blij maken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

landvrouw

Re: Wie kan ik blij maken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 09:46

Jeah vandaag komen jullie naar ons toe :):)
alleen is sittard met een d en niet een t O:)

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 10:39

Leliev schreef:
Zo, de auto is leeg, ik ben klaar voor t vroege opstaan morgen (voor mijn doen) en ik heb er ZIN IN!!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 10:42

Nou de auto en trailer waren goed vol dus ze zijn beiden onderweg!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 16:49

En ik ben weer thuis.

Maartje, jullie mogen het snoer houden van Daf. :P

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:39

paul is nu bezig met verslagje....het voltigeren had ik achteraf gezien niet moeten doen,bleek niet zo best voor mijn rug en knieen..

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:40

Geef me ff een momentje, mijn pols is nog aan t bijkomen..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:22

We hebben de spullen vanochtend ook ontvangen,we zijn er heel erg blij mee!
Een perfect passend dressuurzadel voor Fyanne! een zadeltje,dekje en halster voor Caramel.
Ook warme dekens voor de pony's,veel dekjes,bandage's,peesjes,hoofdstel,enz,enz.
Ik heb ook een filmpje gemaakt,maar dat moet mijn zoon effe aan elkaar monteren en op mijn p.c. zetten,dat hebben jullie nog te goed hoor,met verslag erbij natuurlijk.
We zijn alle gulle bokkers zeer dankbaar! en uiteraard ook Malene die het weer kwam brengen.Viel niet mee om ons weiland te vinden,maar ze had het toch nog vrij snel gevonden!
Hier alvast wat foto's.
Caramel met haar eigen zadeltje,leuk dekje én mooi halster.
Afbeelding
Fyanne met haar nieuwe perfect passende dressuurzadel!en leuk dekje.
Afbeelding
Afbeelding
Een groot deel v.d. spullen.
Afbeelding
En natuurlijk moet de jongste v.d. stichting even testen hoe lekker het zadeltje voor Caramel rijd.
Afbeelding
Ook voor Nicole een super leuk halster!
Afbeelding

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:57

Leliev schreef:
Geef me ff een momentje, mijn pols is nog aan t bijkomen..

Pols aan het bijkomen??
Wat is er gebeurd?? :+

inowa schreef:
paul is nu bezig met verslagje....het voltigeren had ik achteraf gezien niet moeten doen,bleek niet zo best voor mijn rug en knieen..

Oh jee!!
Ik hoop dat je er niet lang last van blijft houden!
Was het nog gezellig??

Wat waren ze blij met de spullen *\o/*

Maartxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:58

@Zooist, wil ze hem echt niet terug?? Ik vind er vast een bestemming voor, maar ik zou het ook geen enkel probleem vinden om ze te bewaren of evt op te sturen.

De spulletjes zijn allemaal uitgezocht, en we zijn er super blij mee! Foto's komen nog.
We hebben een van onze Fjorden in de gang gezet om alles te passen, dus dat was wel een happening voor de clienten, want een paard in de gang kennen ze alleen van het liedje!!

Heel hartelijk bedankt allemaal!!!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:08

het was zeker gezellig!! hebben nog een mooie kaart en heerlijk cadeautje gekregen...weet niet of die het tot morgenochtend red...

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:24

Goed, hier dan het verslag. Vanmorgen vol goede moed opgestaan, ochtendrituelen netjes opgevolgd en richting mijn auto. Kom ik daar aan, heeft er een of andere lampelul tegen mijn auto gezeten, waardoor mijn zijspiegel er af ligt en ik redelijk wat lakschade heb aan de passagierskant. Erg leuk, vooral aangezien ik enkele weken terug ook al door een hoop tuinkabouters ben aangevallen die mijn voorscherm aan de bestuurderskant hadden gesloopt. Bij beide acties geen briefje achter gelaten, dus ben je lekker mee. Een enigszins mooie bijkomstigheid is dat de achterlichten van mijn belager ook stuk zijn. GOOD FOR HIM/HER!!

Goed, niks dat een rol ducktape niet op kan lossen, dus uiteindelijk met een half uur vertraging toch onderweg naar Daffodil. Daar aangekomen was Zooist er ook al, wiens trailer al met goede moed gevuld werd. Na enkele malen te hebben gehoord dat het niet zou gaan passen, was uiteindelijk alles tot op het laatste dekje in de auto gepropt. Met ruimte over :P

Ziehier het uiteindelijke aanzicht van mijn wagentje.
Afbeelding

Geen plek meer? JAWEL!!
Afbeelding

En let ook op de speling tussen achterwiel en carosserie.
Afbeelding

Na Lopik ben ik doorgegaan naar Horst om daar mijn vriendin (Inowa) op te halen om vervolgens HUP door te gaan naar Haflingertje vlakbij Nuth. Daar eenmaal aangekomen nog even verwend met een heerlijk stuk vruchtenvlaai, en gelachen om de aanwezige huis- tuin- en keukenbuitenlander die daar na het zien van de grote, woeste hond al snel rechtsomkeert maakte en het pand verliet. Humor alom, maar het was toch echt tijd om eens naar SittarD te rijden.
Daar eenmaal aangekomen werden we hartelijk begroet en kregen we een korte rondleiding door de stallen en is de werkwijze van de manege ons goed uitgelegd. Toch indrukwekkend dat sommige dingen die wij voor lief nemen, voor anderen zo lastig zijn. Vooral de verschillende soorten zadels had ik niet verwacht. Voor ieder soort ruiter is er weer een ander soort zadel. Ook erg opvallend (in goede zin) is het enthousiasme waarmee de vrijwilligers van alle leeftijden daar meehelpen met de lessen.
Na de rondleiding zijn we even naar de kantine gegaan om even wat te drinken en een lekker stukje notencake te eten. Toch leuk dat als ik ergens kom voor dit topic, ik altijd notencake krijg :P

Afbeelding

Vervolgens zijn we maar eens richting mijn schadebak cq. arreslee gegaan. Ja, arreslee is wel het juiste woord denk ik, want het leek wel kerstmis. Na enkele keren op en neer lopen door de plaatselijke hangjongeren, hadden we de arreslee al snel uitgeladen. Vooral leuk was de stapel met dekjes die er binnenkwam. Ja, het zijn er iets meer geworden dan 10 maar dat geeft niet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De speling tussen wiel en carrosserie is toch beduidend groter geworden. :P
Afbeelding

Na het binnen brengen begon ook meteen het uitpakken en uitzoeken. Ze waren toch verwonderd hoeveel er mee is gekomen. Na het sorteren werden de spullen op hun plek gehangen en werden wij ook eens aan het werk gezet. Als eerst mochten we opzadelen. Meteen werd mij de werking van het zadel uitgelegd. De ruiter had een afwijking aan heupen en benen, waardoor een normaal zadel niet past. Hij werd bij het opstapstation geholpen om op te stijgen, en toen werd mij verteld dat ik mocht helpen met het begeleiden van het paard aangezien de ruiter door meervoudige beperking ook niet in staat was om zelf te sturen. Een van de andere begeleidsters bleef er naast lopen om tegen hem te praten. Ze kon me precies uitleggen hoe zijn denkwijze was, en had zelfs bepaalde zinnen die hij begreep en op een bepaalde manier wist te antwoorden. Nogmaals, ik was zeer onder de indruk dat de vrij jonge vrijwilligster zo goed om ging met deze jongen.
Na een tijdje ben ik even van de zijkant gaan kijken hoe de les verliep. Dan kan je zien hoeveel plezier de ruiters en vrijwilligers hebben in het geheel.

Na de les werd het leuk. Toen werd er een fjord opgetuigd en werd er voltige beoefend. Ik uiteraard, kon mijn grote mond niet houden, dus werd mij ook een cap gegeven en moest ik maar eens laten zien wat ik ervan kon. Goed, ik ben de beroerdste niet en heb me enorm vermaakt. Schijnbaar ging het me nog niet eens zo slecht af. Ook Inowa heb ik meegesleept in dit leuke tafereel. Toch leuk om een strijkplank op een bewegend paard te zien springen.

Het team jongedames + heer die ons noodlot klaar maakte voor vertrek.
Afbeelding

Hier een perfecte opsprong van lik me vesje..
Afbeelding

En een afsprong gevolgd door een (steeds beter wordende) opsprong.
Afbeelding

Omdat ik ooit een gebroken pols heb gehad, begon ik hier toch wel last van te krijgen dus besloot ik maar te stoppen. Toch vervelend die naweeën.
Ook Inowa doet een verwoede poging.
Afbeelding

Toch maar even paardje stilzetten, anders komen we er niet op. Maar de vlag proberen we wel ff..
Afbeelding

In draf is t nog steeds geen succes...
Afbeelding

Ik uiteindelijk ondanks de pols, nog een wanhopige poging tot een vlag te doen, maar dat is op niks uitgedraaid.
Afbeelding

Goed, al met al een zeer interessante dag. Ik vond het erg leuk om de spullen te brengen en daarmee dus de gezichten te zien van de mensen die het mogen ontvangen, maar de grootste indruk vind ik nog steeds de inzet van de vrijwilligers en de plezier die ze de ruiters daarmee geven. Ga zo door, en volgend jaar komen we weer langs (als t mag van Zooist). Bij deze mijn nominatie!

Ps. Nog bedankt voor de chocolaatjes.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:30

hahaha,ziet er niet uit zeg...dat meerennen met het paard.
ik kwam er ook echt niet op,nog niet eens in de buurt van bijna haha

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:00

Leuk verslag!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 22:30

Onwijs leuk verslag Paul!

Ik heb ook erg veel gezien vandaag. Erg leuk. Zal vanavond ook wel een verslagje maken als ik dat red. Ben namelijk nog steeds niet thuis.

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 00:36

Wat n mooi verslag Paul en wat zullen de mensen daar blij zijn geweest met de spullen.......Inowa wat n talent heb je haha

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 09:49

Volgens mij komen de zadels die de stichting van Gohya heeft ontvangen bij ons vandaan. Het is echt goed om te zien dat alle spullen zo super terecht komen en dat je mensen er heel blij mee maakt. Ik vind het echt heel leuk dat één zadel perfect passend is voor een paard. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 11:39

Die 2 zadels zitten als gegoten!of ze voor ze gemaakt zijn.
We zijn er ook superblij mee.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:44

Paul wat een ontzettend leuk verslag!!!
Ik hoorde van de dames dat ze onder de indruk waren dat jij zo snel op het paard kwam :D (Jammer dat ik dat gemist heb :+ )

Wat zijn ze blij met de spullen!!
Wat een heerlijk gevoel om hierbij te mogen helpen!

Mocht er nog een deel drie komen zou ik weer heel graag dit doel opgeven.. *\o/*
Want wat kunnen ze het goed gebruiken!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:46

oef deel 3....dan moet ik de schuur écht ontruimen vrees ik!!!

Leuke verslagen en ook leuk om de foto's te zien!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:24

Wat een topverslag!
Geweldig! Dikke pluim voor jullie allemaal

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:37

Leuk verslag Paul!
Fijn dat jullie iedereen weer zo blij hebben kunnen maken en dat ik daar iets bij heb kunnen helpen.
Wanted2003 schreef:
Volgens mij komen de zadels die de stichting van Gohya heeft ontvangen bij ons vandaan. Het is echt goed om te zien dat alle spullen zo super terecht komen en dat je mensen er heel blij mee maakt. Ik vind het echt heel leuk dat één zadel perfect passend is voor een paard. :)

Dat klopt :j

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:08

Wat zijn we toch eigenlijk rijk hè? :j
Ik zie zulke mooie spullen voorbij komen, waar mensen afstand van doen en daarmee anderen zó óntzettend blij mee maken!
Super gewoon! +:)+

Zadels, leren laarzen, mooie dekens, etc. etc.
Die mensen hadden er ook voor kunnen kiezen om de spullen te verkopen, maar nee, men geeft het belangeloos weg aan anderen. +:)+

Vind de hele actie een pluim voor Zooist en "haar achterban" waard, maar ook zéker een hele dikke vette pluim voor al die mensen die de spullen gedoneerd hebben!!! :j

Super!!! Op naar deel 3 !!! *\o/*

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:28

Overigens heeft de koppeling van mijn auto het toch niet goed getrokken al dat gewicht. Toen we weg reden bij haflingertje begon de boel te piepen. Hij staat nu bij de garage om de hele boel (koppelingsplaat, drukgroep, druklager en koppelingskabel) te vervangen. Weer ff 320 euro kwijt..

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:46

Leliev schreef:
Overigens heeft de koppeling van mijn auto het toch niet goed getrokken al dat gewicht. Toen we weg reden bij haflingertje begon de boel te piepen. Hij staat nu bij de garage om de hele boel (koppelingsplaat, drukgroep, druklager en koppelingskabel) te vervangen. Weer ff 320 euro kwijt..

Oh nee.... -O-
Na al je inzet en dan dit...
Als iemand dit niet verdient ben jij het!!!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:50

Motver, dat is wel balen Leliev,...

Maar gaat zoiets meteen zó erg stuk als je de auto 1x zo zwaar laadt?
Dat moet toch niet mogen?