Senzafine schreef:Senzafine schreef:Ik vraag mij altijd af: Wat als mensen niet door andere mensen zouden worden 'ingelicht' over het Christendom? Dus het niet bij wijze van spreke met de paplepel worden ingegoten en er nooit over gehoord zouden hebben... Zouden zij dan geloven?
Even een vraagje aan de Christenen: Waarom is jullie geloof het goede? Mensen die geloven in de pakweg Allah, of Boedha staan toch ook open voor iets hoger? Waarom is God dan niet tot hen gekomen? Waarom geloven zij dan in een andere god? En waarom is geloven in verschillende goden zo plaats/cultuurgebonden? Stel je nu voor dat je in een Islamitisch land zou zijn geboren, zou je dan ook in God geloven?
Niemand?
Nee dan geloven ze niet , net als een kind dat nooit over sinterklaas heeft gehoord , kinderen kun je alles wijsmaken , daarom is het ook zo makkelijk om het geloof erin te stampen en meestal blijft dit dan levenslang zo , een enkeling gaat zich afvragen hoe het nou allemaal kan wat er gepredikt wordt , maar de meesten slikken het voor zoete koek .
Er zijn ook mensen die niet gelovig zijn en dan ineens zich bekeren , degene die ik ken zijn jehova en mormoon geworden , zij waren op het punt van bekering beiden in zeer labiele toestand .
Overigens op dit moment gelukkig , ze horen nu ergens bij , prima toch ?
Als ik als ongelovige in een islamitisch gezin zou zijn geboren , dan zou ik natuurlijk overtuigd islamiet zijn
want als ik zou twijfelen en dat kenbaar zou maken , zou ik ook alleen nog maar goed zijn voor het vagevuur .
Maar islam is nog een beetje erger dan christendom volgens mij .