Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 08:27

Gister kwam er een chinees stelletje wat vragen.
maar ze spraken alleen maar chinees en geen woord engels! Dus ik wist niet wat 'k
moest doen. Dus eerst in mn beste engels : 'Can you please wait a second.' * ja mijn engels is niet goed.. *
Dus ik naar een collega en die zou er zo aankomen want die mooest eerst nog even een andere klant helpen.
Dus ik geprobeert tegen die mensen te zeggen dat ze heel even moesten wachten. Maar na 10 sec liepen ze weg..

Komt me Collega 'ja wat was er nou?' dus ik verteld van die chinezen..
vraagt die 'Ja wat voegen ze dan? :roll:
' ik 'Uhmm joh spreek jij chinees??' collega ' uhm nee laat anders maar want ik zie ze nou tog niet meer.. :=

Brainless

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:26

@Snadrem,
Hebben jullie geen herten en/of struisvogel biefstuk dan?
Die van ons verkoopt dat nl wel.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:46

Brainless schreef:
@Snadrem,
Hebben jullie geen herten en/of struisvogel biefstuk dan?
Die van ons verkoopt dat nl wel.

Die hadden we wel, maar die bedoelde hij niet ;) We hadden die overigens alleen tijdens bepaalde seizoenen, niet het hele jaar door. Het was maar een klein familiebedrijfje, de hertenbiefstuk was er meestal in het najaar en rond de feestdagen, en struisvogelbiefstuk heel sporadisch eens een keertje.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:30

volgende klant is aan debeurt, ik zeg goedemorgen kan ik u helpen hij kijkt me aan en steeds langer en zegt,jezus wat ben jij een lekker stuk vlees???
uhh ik werk niet bij een slagerij maar in een viskraam???

grinnik
mag ik 2 varkenshaasjes van u
mijn antwoord is dan (zoekend rondkijken)uhh vandaag nou net niet bij ons...

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:12

ik werk in een restaurant en ik vroeg een klant wat ie wilde eten.
zijn antwoord: kan ik jou misschien op een bord krijgen?

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 22:15

lekker xD

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:20

Een klant betaalde met 20 euro, dus ik controleer hem onder de lamp, zegt die man: 'Ja ik heb hem net geplukt ;) en gelijk water gegeven, kan ik morgen weer! *gniffel*'

Heb 'm maar niet gezegd dat dergelijke opmerkingen niet erg origineel meer zijn :+

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:30

grrrrr...ik had gisteren dat verschrikkelijke mens weer aan de kassa......altijd afgeprijsde waren kopen, maar zo op de band leggen dat je de 30% kortings sticker niet ziet.....
En altijd weer andere spullen pakken dan dat in de aanbieding zijn en vervolgens zeggen dat het schapkaartje iets anders aangeeft....
Natuurlijk hoeft ze opeens die spullen niet meer als we zeggen dat het toch echt niet de spullen van de aanbieding zijn, dus moet alles weer retour :(

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:33

woofie schreef:
grrrrr...ik had gisteren dat verschrikkelijke mens weer aan de kassa......altijd afgeprijsde waren kopen, maar zo op de band leggen dat je de 30% kortings sticker niet ziet.....
En altijd weer andere spullen pakken dan dat in de aanbieding zijn en vervolgens zeggen dat het schapkaartje iets anders aangeeft....
Natuurlijk hoeft ze opeens die spullen niet meer als we zeggen dat het toch echt niet de spullen van de aanbieding zijn, dus moet alles weer retour :(
Hm tsja, wij kunnen nou eenmaal niet in iemands portemonnee kijken. Er zijn genoeg mensen die het moeten hebben van die aanbiedingen. Bij ons in de winkel komen ook een aantal mensen standaard met producten die tot morgen o.i.d. nog houdbaar zijn, want dan zijn ze gratis en dat scheelt toch wel aanzienlijk als je het al niet breed hebt.
Waar ik me dan wel aan kan ergeren is de toon die sommige mensen aanslaan als iets gratis is of als de computer het volgens hen verkeerd aangeeft. Alsof ik kan ruiken wat er op het schap staat of dat het product nog tot morgen goed is. := Ik vind het echt geen probleem om even te bellen naar een afdeling of om de code van een product op te schrijven, zodat die afgeschreven kan worden, maar ik ben nog steeds niet Fikkie van de buren die op iedere toon wel een pootje geeft, zolang het commando maar 'poot' is. :+

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 07:37

Je kunt inderdaad niet in iemands portomonee kijken, maar deze dame pakt standaard andere producten dan de producten die in de aanbieding zijn......bijv, eigen winkelmerk aardappelschijfjes 600 gram, nu voor 69 cent....komt zij met een dubbelpak schijfjes van celavita.....

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:35

_Summerly_ schreef:
Alsof ik kan ruiken wat er op het schap staat of dat het product nog tot morgen goed is. :=

En als je dat wel zou kunnen ruiken, is het waarschijnlijk vandaag al niet goed meer :Y)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:47

:')

Gister ook:
"Kan ik u helpen meneer?"

"Leerdammer!"

"U wilt Leer dammer kaas? Wilt u deze in een stukje of in plakjes?

En toen begon ie normaal te praten, die eerste toon vind ik altijd zo onbeschoft :+ Maar volgens mij hebben ze dat zelf niet door, dus tsjaa, je doet er weinig aan..

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:51

@ Mik_; die eerste toon vind ik ook echt niet netjes. Soms kost het mij echt moeite om nog steeds vriendelijk te blijven.

Gister waren mijn moeder en ik in de stad. Staat er even een meisje iemand anders te vervangen in de broodcorner bij de V&D. Mijn mama zegt dat ze traag is ofzo. Tegen mij, maar het meisje kon het duidelijk horen (dacht ik). Daar kan ik mij ook echt aan irriteren.
Ik heb ook wel eens mensen gehad die een beetje wachttijd niet kunnen respecteren en mij vervolgens voor poedersuiker uitschelden, friet pakken en weg zijn.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:28

Ik werk sinds een paar maanden achter de kassa. Heb nog niet veel bijzonders meegemaakt maar laatst een vrouw.. Ik had alle boodschappen aangeslagen, vroeg netjes of zij een bonuskaart had en of ze koopzegels erbij wilde. Geen antwoord... Ze staat al met 'r geld te wapperen, dus ik zeg het bedrag, en netjes "dank u wel" en sla het aan op de kassa. Komt ze opeens aan met 'r bonuskaart en dat ze wel zegels wou, en het was allemaal mijn schuld want ik was maar zo'n stomme, luie scholier :roll: en blablabla.. Heb netjes d'r geld teruggegeven en de bon en gezegd dat ze ermee naar de informatiebalie kon dat ik er niets aan kon doen. En nog doorgaan dat ik er maar wat aan moest doen en dat ik fout was en dergelijke.. Gelukkig stond er een klant achter die vrouw die zei van: "Dit meisje heeft wel om uw bonuskaart en om zegels gevraagd, ze kan er nu niets meer aan doen en verwijst u door naar de infobalie. Wilt u dat misschien doen zodat onze boodschappen ook kunnen worden afgerekend?"
Mevrouw keek die klant arrogant aan en liep zo naar de infobalie, maar liet haar bonuskaart liggen. Heb toch maar even naar de infobalie gebeld om het snel uit te leggen en om te zeggen dat 'r bonuskaart nog bij mijn kassa lag. Toen ze 'm kwam halen trok ze 'm zo uit m'n handen zonder dankjewel. Heb toch maar even, expres, poeslief "Alstublieft mevrouw" gezegd :+

Ik heb wel vaker van die "zeurende" klanten aan de kassa, maar ik blijf wel altijd vriendelijk.
Laatst een vrouw aan m'n kassa, vroeg om d'r bonus en airmiles kaart, gaf ze 2 pinpasjes _O-

Of als ze de bonuskaart aan de sleutelbos hebben zitten, en er zit een autosleutel aan, zeg ik altijd: "Goh, bedankt meneer/mevrouw. Welke auto is het?"
Kijken ze me heel raar aan.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:31

Woensdag een klant.

"Hebben jullie ook softijs?"
"Nee, sorry."

"Waarom hebben jullie geen softijs?"
"We hebben het wel gehad maar het verkocht niet goed genoeg."

"Hebben jullie dan wel roomijs bekers?"
"Sorry, ook die hebben we niet meer."

"Waarom niet meer?"
"Omdat we nu ijs van Ola hebben en alleen Nestlé heeft de roomijs bekers."

"Waarom hebben jullie nu ijs van Ola?"
"Omdat Nestlé niet meer te verkrijgen is in Nederland."

"Waarom...."

AAAAAAAAAAAARGH! Sommige mensen!

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:52

Sommige mensen zijn net kleien kinderen.. Hij zit waarschijnlijk nog in de Waarom wetende fase ;)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:33

Ik zat bijna te wachten op het 'O, ik wou 't gewoon effe checken'. X'D

@ woofie: Ja, dan snap ik wel dat het je op een gegeven moment op je zenuwen gaat werken. Helemaal omdat je alles weer retour kunt doen. Bij sommige mensen vraag je je af en toe echt af waar ze hun ogen hebben zitten. :')

Ik had eerst ook een vrouw aan de kassa die bij hoog en laag beweerde dat er bij de vlechtbrioches of whatever een bordje stond waarop te lezen was dat ze €1,99 kostten, de computer gaf een hoger bedrag aan. Ik bellen, degene op het brood kijken en toen bleek er dus helemaal niks te staan, die vrouw helemaal kwaad op mij. X'D Echt zo super hooghartig: ,,Nou, dan wil ik ze niet, haal ze er vanaf!'' (Ze was ook al niet al te vriendelijk toen ze mij erop wees dat er een andere prijs op het schap stond... en die "vriendelijkheid" daalde tot een absoluut dieptepunt toen ik dus mededeelde dat er helemaal niets stond en dat ze er dus naast zat. X'D )

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:38

ik heb vandaag iedereen een fijne vakantie gewenst met de mededeling; fijne dag nog, en geniet van het mooie weer!!!
waaren de vakantie gangers die strombanden, regenlaarzen en nieuwe tentstokken kwamen kopen niet allemaaal van gewaardeerd!! :D

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 02:34

Bij het afrekenen vraag ik of de klant de kassabon wilde.

Het antwoord luidde:"Nee, ik heb de kamer net behangen."

/ Flauw.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 08:11

Ik had gister weer een opmerking..
Er waren wat producten alleen die dag nog houdbaar dus,
daar moest een 35% kortings sticker op.. Ik die stickers gevraagt bij mn
teamlijder en ik begin het dus op die producten te plakken..

Komt er een vrouw 'geef mij es effe zo'n sticker.'
Ik: 'Sorry mevrouw die mag ik alleen geven als producten tot vandaag houdbaar zijn.
Vrouw: 'Ja maar je wil mij tog wel voor èèn keer een sticker geven?'
Ik: ' Ik zou het best willen maar ik wil geen ruzie met m'n baas sorry.'
Vrouw: 'Wil je t echt niet??'
Ik: 'nee sorry mevrouw!'
vrouw: 'echt echt echt niet??'
Ik: 'neeee sorry.'

Mevrouw loopt heel beledigt weg.. Sorry hoot maar dat is tog normaal
dat ik niet idereen zomaar ff een sticker geef???? }:0

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:16

mensen: het is geen TeamlIJder, maar teamlEIder!!!!
(sorry, erger me effe dood hier aan!)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:27

Met sommige personeelsleden wordt het vanzelf een teamlijder ;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:46

Lijer O:)

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:00

Gister was ik aan 't werk. Komt er een man met een kleine bestelling (1 persoonsbestelling). Hij had een kindje van een jaar of 4 bij. Die man besteld een biertje voor hemzelf en een ijsje voor zijn kind, voor tijdens het wachten. Dus ik bestelling opgenomen enz. Komt het kind naast de vitrine staan en wil iets zeggen. Ik ga dus luisteren. Zegt ie: 'Mijn papa en mama waren toenet aan het ruzie maken'.
Ik moest echt lachen en ben maar snel achter het ijsje gaan halen. Die vader stond er ook maar zo bij..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:02

Van die klanten die met een chagrijnig hoofd en hun vingers op de balie tikkend, onderwijl het geld naar je toe smijtend proberen duidelijk te maken dat ze geen zin en tijd hebben om je gewoon normaal te begroeten, zoals ze het van hun moeder hebben geleerd...

Ik krijg dan altijd de neiging om extra..... rustig..... alle artikelen.... op de kassa.... aan te slaan... oeps, foutje.. opnieuw..... En het geld.. nog even een keer extra natellen.... ja... klopt... let op hè? Dat is dan 7.... 80..... 8.... en 2.... is 10... FIJNEDAGNOG!!!!

Als je echt zo'n afgrijselijke haast hebt, ga je maar eerder van huis, of haal je maar een andere keer een flesje drinken. Je kan ook vriendelijk blijven als je haast hebt.